Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:54 pm



Отговори на тема  [ 115 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здрявейте колеги.Близо 3 месеца притежавам този автомобил Subaru Legacy 2.5 AT 2000г модел. Изминал съм около 4.500км от както съм го закупил и от самото начало забелязох(като го закупувах беше август месец),че доста често се включва перката на радиатора на 1 степен. Пример сутрин си я паля в момента в Варна е 12градуса достигам за 6-7 мин работна температура на двигателя тръгвам за работа която е около 9км от домът ми и като пристигна и спра чувам как си върти перката ...Значи върти 1 мин и по-малко и пак се включва. Ходих при Миро(може би най-съвестният и добър майстор в Варна за Субару) и сменихме термостат и пак се включва. А стрелката на температурата си е точно на место..малко над половината.Карал съм и с 180км автомобилът на разстояние 250км и ме съмнява да е гарнитура.Нямам липса на антифриз,или масло.Незнам дали се шашкам излишно днес я закачих и при газаджията ми няма никакви грешни стойности на 95 се включи перката сваля до 90 градуса и след работене на място след 1 мин най-много пак се пуска перката тоест вдига 95 градуса.Мисля да сменя антифриза понеже идва зима и незнам от кога не е сменян синьо зеленикъв на цвят е,и незнам...дали е запушен радиатор незнам.Дайте съвет от къде да започвам.. Благодаря Ви предварително:)

_________________
http://bubukabg.com/

Вто Окт 21, 2014 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не се шашкай, при проблем с гарнитури щеше вече да си разбрал доста по-категорично. Смени антифриза като сложиш червен на цвят примерно Мотул, може и добавка от типа Ватер Ветер или ДЕИ хот и използвай момента да измиеш и продухаш водния радиатор, измий климатичния радиатор на място, продухай водните маркучи и ги смени, където са се одървили. После пак гледаш температурите. Може да смениш капачката ако не знаеш кога последно е сменяна. Перката се включва на 95-96 градуса, това е нормално, трябва да работи под минута като свали температурата на около 88-90 градуса. Без сериозно натоварване при постоянно движение не е съвсем нормално като спреш да ти работи перката, закачи тестер и виж какво се случва в движение.

Вто Окт 21, 2014 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
:(

_________________
http://bubukabg.com/


Последна промяна hurtshunter на Сря Окт 22, 2014 10:50 am, променена общо 1 път


Сря Окт 22, 2014 10:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж в тази тема има изброени доста възможности
viewtopic.php?f=7&t=17183

Сря Окт 22, 2014 10:49 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Виж в тази тема има изброени доста възможности
viewtopic.php?f=7&t=17183



Благодаря :bow: изчетох и тази тема по-рано и мисля да започна с смяна на антифриз,и промивка на системата но само с вода мисля да я направя,и ако няма подобрение следва проверка за запушен радиатор:)

_________________
http://bubukabg.com/

Сря Окт 22, 2014 11:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:( :bow:

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Ное 01, 2014 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Напуснал форума

Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 11:11 pm
Мнения: 875
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hurtshunter написа:
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:( :bow:



водна помпа сменял ли си
 2

Съб Ное 01, 2014 11:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
denislav971 написа:
hurtshunter написа:
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.Но аз сън не ме хваща и мисля,че това не е нормално в момента в Варна да е 5 градуса да мина 5 км градско след запалване на студен двигател без задръстване спирам и перката да работи.Пипам долния маркуч студен...а сменях наскоро термостата. Това на място подавам газ до 3000-4000 оборота 3-4 пъти и се осеща затопляне на долния маркуч,и перката си изключва.След работа на място отново се включва но за около 15 сек и спира.Бях днес при газаджия каза че според него е правилен монтажа на изпарителя,пита ме за разхода 17/100 газ градско каза нормално и аз съм съгласен с това и така...сега искам да сменя антифриза и да направя промивка на системата но надали ще има подобрения.Датчика отчита 92 градуса и се включва перката охлажда до 87-89 и спира.След малко пак...егаси филма.Много четох по други подобни теми но незнам как да действам..кое да сменям незнам..МОЛЯ ЗА СЪВЕТ:( :bow:



водна помпа сменял ли си

_________________
http://bubukabg.com/

Нед Ное 02, 2014 6:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
denislav971 написа:
водна помпа сменял ли си

Подкрепям.
Като да не ти върти достатъчно помпата.
Особено в града като караш бавно и няма циркулация.
Или затлачени маркучи /радиатор :-?
Ако промивката не помогне,помпата остава.
:good:

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Нед Ное 02, 2014 8:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мисля да промия системата първо в някой сервиз,да сменя антифриза и после да умувам.А вече за помпата ще изчакам мнението на специалист моят майстор Миро:) А чудно ако е помпата как мина 8000км пробег от както я купих без да загрее грам....

_________________
http://bubukabg.com/

Нед Ное 02, 2014 6:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега,
първото интересно нещо е, че казваш, че перките се включват на 92 градуса - при мен /форестър 1999/ се включват на 95-96 градуса и свалят до 88-90 за под минута, след което спират. Може ЕКУ-то на Легаси да е с друг режим и да включва по-рано, това не мога да кажа.
След като си сменил термостат скоро, преди не си имал проблема и понякога успяват да изключат перките, според мен също имаш проблем с водната помпа. Едва ли има запушване на маркучи или радиатор, но си длъжен да изключиш като вариант. Защо преди не е греела така, нямам отговор.
Откъде идва проблема с водната помпа, ето една примерна снимка
Прикачени файлове:
123.jpg

Като лявата изглеждат повечето неоригинални водни помпи на пазара за повечето модели с примерни марки GMB, Ruville, HEPU, Valeo и т.н. Трябва да се обърне внимание на турбината, тя е с лопатки като вентилаторна перка.
Като дясната помпа са ОЕМ водни помпи за турбо моторите, турбината е с колело като вентилиран спирачен диск или воденично колело ако щете. Явно тази разлика оказва влияние на дебита флуид, който водната помпа изтласква, при тази с вентилаторната перка има възможност част от флуида да преминава покрай витлата и не може да се създаде необходимия поток. По този начин си го обяснявам аз. При мен когато колата грееше и не изключваше перките беше с помпа с лопатки, а след смяната с такава с колело, започна да включва когато трябва.
Разбира се може да има и друго обяснение за момента - застудялото време+мощен изпарител - ако изпарителя е вързан последователно, както обикновено се прави и е по-голям, горещия флуид минава първо през него, а после през радиатора на парното, и ако парното работи щото е студено, флуида може да стига до термочувствителния елемент на термостата охладен до степен, че термостата просто да не отваря. А при датчика да отчита температура за пускане на принудителното охлаждане и това с по-малкия дебит на помпата ако е с витла да довежда до проблема. Допълнително при движение имаш и поток студен въздух, който обдухва радиатора и допълнително сваля температурата на течността. Това би могло да обясни защо при форсиране на място успяваш да отвориш термостата. Вземи виж какво се случва в движение. За мен по-скоро е първи вариант, иначе масово турбо субарата щяха да си им работят перките постоянно.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 6

Нед Ное 02, 2014 9:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hurtshunter написа:
А чудно ако е помпата как мина 8000км пробег от както я купих без да загрее грам....

hurtshunter написа:
Незнам колеги аз още нямам решение на проблема,а и съвсем случайно попаднах на подобна тема създадена от предишният собственик на колата (също съфорумец:) ) и явно така е карал и не е намерил решение и тпй.

Колега, нали сам написа, че предишния собственик се е оплаквал от същия проблем... Аз също съм на мнение, че вината е във водната помпа. А това, че не си го забелязал за 8000км, не означава, че "проблема" го е нямало. Все още не е сериозен, но имай едно на ум.

Нед Ное 02, 2014 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги чудо вече незнам втори майстор ми казва че колата няма проблеми,не покачва ли температура било 6....а за мен тва не е нормално да се включва перката за разстояние 6км градски пробег.Относно форсирането и чак тогава затоплянето на долния мъркуч майстора каза тя и мойта е така.Чудо незнам май много се вманиачих писна ми и така ще я карам.Обещах да пиша не искам вече да занимавам никой...благодаря на отзовалите се на помощ и съвети
Поздрави

_________________
http://bubukabg.com/

Сря Ное 05, 2014 10:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 18, 2007 5:15 pm
Мнения: 35
Местоположение: Plovdiv
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега, и при мен е така , а като цяло и аз си мисля 4е не е нормално, но аз моята кола я карам така 120000км от 7 години.
Колата си върви нормално,има отли4но парно и така нататък ........

Пет Ное 07, 2014 11:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
strelata написа:
Колега, и при мен е така , а като цяло и аз си мисля 4е не е нормално, но аз моята кола я карам така 120000км от 7 години.
Колата си върви нормално,има отли4но парно и така нататък ........

Да ти кажа вече хич не ми пука ..тя и без това не се чува вътре:)(перката) Наистина само се филмирам но незнам...за мен след работа на място и при вклю1ена прка на радиатора долният маркуч трябва да е топъл...а може и аз да уцелвам момента все тъкмо като отвори термостата...след форсиране се стопля...абе с 2 думи щом не мърда работната температура на двигателя..няма притеснение..:)

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Ное 08, 2014 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тя работната температура можеш да я разбереш само през ОБД буксата,ако чакаш стрелката да мръдне обикновенно вече е уеко късно. :facepalm:

Съб Ное 08, 2014 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
dragoveli написа:
Тя работната температура можеш да я разбереш само през ОБД буксата,ако чакаш стрелката да мръдне обикновенно вече е уеко късно. :facepalm:


да прав си колега но когато я закачихме си отчита стойности 87-92 градуса..а именно след 90 91 мисля се включва перката,охлажда до 87-88 и изключва. Само,че доста често се включва перката тоест не подържа една и съща температура а нещо я кара да се покачва но явно това е нормално за субару.Бях се филмирал понеже никоя от предните ми автомобили не съм забелязал толкова често включване на перката...камоли зимата :lipseal: Явно си е нормално в случай като моя...дано е така:)

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Ное 08, 2014 11:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 18, 2013 3:16 pm
Мнения: 10
Местоположение: sofia
Автомобил: Subaru Outback H6 2001
Телефон: 0887502588
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... ECTION.pdf Колега , мисля че тук някъде на 287 стр. ще видиш в таблица, как се включват охлаждащите вентилатори , а и друг
ата информация ще ти е интересна. Успех !! ps. nechto kompa me ebava!!

Пет Ное 21, 2014 10:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
julien 55 написа:
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2000/Service%20Manual/MECHANISM%20AND%20FUNCTION%20SECTION.pdf Колега , мисля че тук някъде на 287 стр. ще видиш в таблица, как се включват охлаждащите вентилатори , а и друг
ата информация ще ти е интересна. Успех !! ps. nechto kompa me ebava!!

много благодаря колега =D> ;)

_________________
http://bubukabg.com/

Съб Ное 22, 2014 3:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
Аз съм с Импреза 2.0 / 125к.с. и имам същия проблем с перките.
При мен, понеже всекидневно пътувам по един и същ маршрут, имам възможност да правя експерименти. Като цяло ситуацията е следната:
Сутрин, при сегашните температури (2 до 5 градуса), като спра след около 12км извънградско каране - перката работи. Почна чудене, дали работи постоянно, когато двигателя е в обороти и има хубаво обдухване на радиатора или включва в последните 400м, които са наклон и ги минавам по инерция. Оказа се, че ако вместо по инерция по наклона пусна на скорост, съответно да има обороти 2000-2500 - включване на перки няма.
Преди да стигна до този извод смених темп.датчик - ефект нулев. Бях пред смяна на термостат, но съм почти 100% сигурен, че това е водна помпа, както е показал колега по-горе.
Има теми за подобни проблеми и в нашия форум и в чуждите. Аз като обслужвах колата сложих помпа на GMB, която не е с импелер, а с подкривена ламаринена перка. Явно ефективността на помпите е различна. Като се има предвид и оборотите на празен ход на нашите коли (около и под 500 об/мин), съчетано с по ниската ефективност на помпата, то логиката подсказва какви са причините......
Допълнително, при мен, като спра след прилично натоварване на двигателя, перката работи много дълго, чакал съм повече от 5-6 минути и не спира. Оборотите на празен ход не дават на помпата необходимата ротация за да завърти ефективно флуида. Ако изфорсирам няколко пъти, да се завърти хубаво антифриза през обдухвания от перката радиатор и след малко спира. Ако усиля парното спира още по-бързо, което е разбираемо. Но всичко това става след развъртане на помпата.
Ето още един линк от друг форум: http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-litre-factory-motor/222692-new-performance-water-pump-released.html
Така си обяснявам аз нещата, може и да греша. Не знам до колко е проблем и колко може да се кара така.
Оригиналната помпа за моя двигател е с импелер, около 140-150лв. Аз за GMB аналога дахох 80лв. Гледам че има и аналози, които са с импелер и не са скъпи, примерно марка Airtex, които уж са испански, ама що за стока са....малко са ми съмнителни.. :(
Примерно това само за ориентир: http://olx.bg/vodna-pompa-subaru-i53716764
Мисля да сменя помпата, обаче понеже обслужването го правих преди 8000км и не ми се харчат сага пак за това. Тя водната помпа за да се смени....то все едно си е да сменяш ангренажен комплект. Труда не е малко...и парите най-вероятно също...:)

Поздрави !

Съб Ное 29, 2014 9:49 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 115 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dlazarov и 33 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор