Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:29 pm



Отговори на тема  [ 115 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 944
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така е, но щом се включват вентилатори, че понякога и втората степен - значи в малкия кръг температурата е висока.
Двигателят е същия, помпата и термостата също.
Странно, че при вас не се е получило. Вече не знам какво да мисля.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пон Дек 08, 2014 9:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 944
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само да добавя. Аз смених термостата с нов, оригинален от Мимо - и когато беше ориентиран обратно на написаното проблемът остана. След завъртането всичко се оправи.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пон Дек 08, 2014 6:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm
Мнения: 310
Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравей колега И Аз имах същия проблем който се появи след смяна на тетмостата с такъв за 15лв и след това сложих термостат за 33лв и проблема изчезна

Вто Дек 09, 2014 4:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hurtshunter написа:
...


Колега, включен ли ти е климатика/ климатроника през цялото време? Радиаторът измит ли е от вън от кал и насекоми?

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Вто Дек 09, 2014 9:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 06, 2013 4:41 pm
Мнения: 70
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Здравейте, искам да ви попитам, дали знаете на колко точно градуса отваря оригиналния термостат ? :)

Сря Дек 10, 2014 11:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 944
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На Легаси 2000 см3 - започва да отваря на 76 и на 91 е напълно отворен.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Сря Дек 10, 2014 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Зависи какъв е термостата - за различните региони са различни градусите.
За нашите географски ширини се използва 78* термостат, такива са и термостатите на автомобили предназначени за пазари като Италия и Испания.
Повечето от автомобилите идващи от Швейцария, Австрия и Германия, обичайно идват с 82*.
За още по-северните региони (скандинавските държави) се използват и термостати с по-висок градус на отваряне - виждал съм и 88*, но на термостат за Нисан, а не Субару.

Така че - зависи с какъв термостат си в момента. С колкото по-висок градус термостат си, толкова по-късно започва да отваря и още по-късно е напълно отворен. Респективно и обратното.

Сря Дек 10, 2014 1:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
deadman написа:
hurtshunter написа:
...


Колега, включен ли ти е климатика/ климатроника през цялото време? Радиаторът измит ли е от вън от кал и насекоми?

Не е включен климатика.Знам,че като е включен естествено се включва и перката.Но в моя случай се върти не перката на климатика а тази от ляво.Незнам аз мисля че се нещо може да е от газовата изпарителя,да преохлажда и да облива термостата не достатъчно топла вода,в следсвие на което не отваря напълно.Изфорсирам ли е ок...

_________________
http://bubukabg.com/

Сря Дек 10, 2014 6:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
явно трябва да проверя какъв е той скоро миро го смени в Варна но незнам какъв е поставил..абе ще се помъча ако не ще сменя водна помпа,но ме съмнява силно да е от нея...сега по празниците незнам дали ще намеря времено почивните дни ще проверя термостата

_________________
http://bubukabg.com/

Сря Дек 10, 2014 6:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега @hurtshunter преди източвания, въртене на термостат и т.н. да вземеш да закачиш колата, за да се види какво се случва с температурата в покой и в движение, това с включването на перките е преди всичко показателно, виж конкретни цифри. В движение пробвай с леко и силно натоварване, на свободна с висока скорост и дали се охлажда. Спри след като си се движил бързо, провери работят ли перките, отворил ли е термостата. При движение с нормално натоварване температура следва да се движи в рамките 85 до около 90 градуса. Всъщност до момента, в тази тема аз не видях да пише нещо за поведението на охлаждането в движение. После виж температурата и на място, в случаите когато перките не спират да въртят и когато термостата все пак успее да отвори. Също нещо важно, което можеш да видиш само със софтуер - какво става с температурата и в движение и на място при включен климатик, щото перките хубаво си въртят винаги при климатик, ама охлаждат ли.
Аз продължавам да смятам, че проблема е само и изцяло от водната помпа. Няколко са темите във форума, в които подобен проблем е изчезнал след смяна на помпата. При мен включително - след като минах през термостат, термодатчик, измиване и промиване на радиатора и маркучите, капачка, няколко източвания и Water Wetter в антифриза, безброй обезвъздушавания, сваляне на изпарителя по-ниско от казанчето, тест за газове, накрая стигнах и до водна помпа. Моята беше с турбина с лопатки, сложих ОЕМ помпа за турбо Форестър с импелер и изведнъж всичко се оправи. Перфектни цикли на място след загряване - вентилатора работи не повече от 30 сек и сваля температурата от 95-6 до 86-7 и после пак започва да се покачва. В движение 85-88 градуса с умерено натоварване. Относно това, проблема да идва от газта - понеже съм с турбо мотор, моя изпарител е за около 250 к.с. и не е никак малък. Вързан е последователно, преди радиатора на парното. Е не ми бърка охлаждането.
Колега, кога ти е интервала за смяна на ремъци, ролки и водна помпа, със сигурност е неприятно, но ако е близо не те бърка да избързаш, или поне да смениш ремъка и водната помпа или само помпата. Че са пари - пари са, обаче трябва да вземеш предвид, че постоянните високи температури не са никак полезни за мотора, още повече за 2.5. Освен гарнитурите, прекомерно горещия въдух не влияе добре на смесообразуването, оттам разход, мощност. Постоянната висока температура на охлаждащата течност пък не позволява адекватно охлаждане на маслото и то стига също високи температури - оттам възможно прегряване, проблеми с основни или биелни лагери, загуба на качества на маслото по-бързо и лошо мазане. Покрай маслото и охлаждащата течност, по-висока температура има и маслото на кутията. В дългосрочен план всичко звучи доста по-скъпо от отстраняване на проблема.

Сря Дек 10, 2014 7:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm
Мнения: 57
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз ще си позволя още веднъж да обобщя как е при мен, въпреки че вече доста писах и се повтарям :giggle:
Значи:
- Колата загрява нормално.
- Температурата по табло не мърда.
- Перката в движение не работи. Проверка без диагностичен уред - многократни внезапни спирания на извънградско до покой за да мога да я чуя.
- Каране при средно постоянно натоварване (90-100км/ч), последвано от движение по инерция или спиране. Перката се пуска. Ако колата след това е в покой на празен ход, работи много дълго. Случвало ми се е и повече от 6-7мин. Ако изфорсирам неколкократно - спира.
- Старт и загряване на място до сработване на перка. Работи, както трябва, около 30сек. и спира. Тествано само до второ пускане на перка - пак 30сек..
- Сменен темп.датчик - без резултат.
- Чисто градско - пуска се перка, когато тръгна и има обороти на двигателя - спира. Общо взето нормално поведение.
- Никога не съм виждал втората перка да работи за нуждите на охлаждането на антифриза.

Извод за мен: Водна помпа с недостатъчен дебит. При развъртане, след форсиране, осигурява необходимия поток на антифриза. При спиране (обороти на празен ход) и прилично натоварен двигател, охлаждането рязко се влошава от неефективността на помпата в тези обороти. Двигателя е горещ и ситуацията става по-зле, отколкото в движение (подобно общоприето правило има и за турбо моторите, при спиране). Принудителното охлаждане се пуска, но циркулацията не е достатъчна и това определя продължителната му работа. Ако повишиш оборотите, ефективността се подобрява и перката се изключва.
Явно разликата в производителността на двата типа помпи, руши крехкия баланс в тези моменти. Из чуждите форуми има разни тестове, като в някои споменават, че разликата е дори 20% в полза на помпата със затворен импелер.

Остава да я сменя и да кажа резултата. Не ми харесва особено, понеже обслужването беше преди 7-8 хил. км. :( :-?

Поздрави !

Сря Дек 10, 2014 11:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И аз да се изкажа преди да съм започнал с смяната на водна помпа понеже няма накъде ще опитам и тва но ако не е од нея ебаси набутвацията едни 300лв... Та..ако е водна помпа защо лятото не прегрява...тогава не ползвам парно? карал съм я и на дълги разстояния Варна -Солун няма ядове.И градски условия,Защо тогава термостата си отваря навреме..? Тва ме гложди.Пак повтарям казах,че е сменян наскоро но какъв е нямам идея ..40лв с труда ми взеха. тва е.Но аз съм си решил да го сваля тия дни да видя за кво иде реч.Незнам дали ще се справя с обезвъздушаването сам но четох доста теми мисля че не е болка за умиране.
Поздрави!

_________________
http://bubukabg.com/

Чет Дек 11, 2014 9:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ама с тая водна помпа дето е 300 лв, направо се чудя тия цифри как си ги измисляте - парите да не ги намирате по улицата..
Колко да струва една смяна на водна помпа да му се не види? Без да влизаме в подробности, че като процедура дори не се изискват и зверски технически умения, за да я подмени сам човек. Дори и да не можеш сам, очакваш да ти поискат 150 лв за труд ли?!
Оригинална водна помпа е около 170 лв, а неоригинална на прилична марка е под 100 лв, зависи отстъпките, до които се докопаш. За моят мотор си купих помпа Аиртех от колегата stani. Помпмата дойде в кутия, заедно с гарнитура. Изработката за мен лично е на ниво, а на всичкото отгоре Аиртех имат един каталожен номер за Форестър и Легаси, та познай - не е с перка с лопатки, а е с колело като винтилиран спирачн диск, т.е. от препоръчителния тип.
Купувай оригинален термостат (на 78* според мен) и една помпа, и сменяй. За под 200 лв ще си готов. Ако проблема продължава и след това, продължаваш да умуваш, а ние да се вихрим в темата. Три страници тема се получи, само се дъвче водна помпа ли е, термостат ли е, мусака ли е. Няма да се прекараш ако ги подмениш. Особено като казваш, че не знаеш какъв термостат са ти сложили. Хората тръгват на море с тези коли и се хвалят как до морето не видели стрелката да мърда, а ти не си сигурен какъв термостат имаш..

Чет Дек 11, 2014 10:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
martin7937 написа:
Ама с тая водна помпа дето е 300 лв, направо се чудя тия цифри как си ги измисляте - парите да не ги намирате по улицата..
Колко да струва една смяна на водна помпа да му се не види? Без да влизаме в подробности, че като процедура дори не се изискват и зверски технически умения, за да я подмени сам човек. Дори и да не можеш сам, очакваш да ти поискат 150 лв за труд ли?!
Оригинална водна помпа е около 170 лв, а неоригинална на прилична марка е под 100 лв, зависи отстъпките, до които се докопаш. За моят мотор си купих помпа Аиртех от колегата stani. Помпмата дойде в кутия, заедно с гарнитура. Изработката за мен лично е на ниво, а на всичкото отгоре Аиртех имат един каталожен номер за Форестър и Легаси, та познай - не е с перка с лопатки, а е с колело като винтилиран спирачн диск, т.е. от препоръчителния тип.
Купувай оригинален термостат (на 78* според мен) и една помпа, и сменяй. За под 200 лв ще си готов. Ако проблема продължава и след това, продължаваш да умуваш, а ние да се вихрим в темата. Три страници тема се получи, само се дъвче водна помпа ли е, термостат ли е, мусака ли е. Няма да се прекараш ако ги подмениш. Особено като казваш, че не знаеш какъв термостат са ти сложили. Хората тръгват на море с тези коли и се хвалят как до морето не видели стрелката да мърда, а ти не си сигурен какъв термостат имаш..

Колега не бъди толкова напрегнат...измислял съм си преди упрек провери цени а и не съм опоменал че тва е цена за водна помпа...казах смяната на водната помпа отиват едни 300лв.Ако е оригинална колко е...аз мсиля около 200 минимум...заместители от 55 до 90лв има труд колко мислиш? На мен обявиха 120лв.Така,че не ме напдай така че си ги измислям...

_________________
http://bubukabg.com/

Чет Дек 11, 2014 1:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Размишлявах на глас, съжалявам, не исках да се засегнеш :(

Чет Дек 11, 2014 2:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Няма как да се обидя,при толкова много мнения и съвети на колеги.Всеки отделя време и съвет за да драсне 2 реда.Благодаря за което =D>

_________________
http://bubukabg.com/

Чет Дек 11, 2014 2:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am
Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Последено да се обърна за ваш съвет и мнение колеги,преди предстоящта смяна на прословутата водна помпа.Защо когато сутрин запаля колата и си работи на място;достигне нормална работна температурана двигателя всичко е по норми...включва се за 20-30сек перката;охлажда флуида и спира.Тръгна ли се включва а радиатора е студен.Спирам пипам долния маркуч студен...спирам парното карам нормално градско до 2000 оборота и след изминати 7км пак вдигам капака и...всичко е ок..топъл долен маркуч,включване на перката за 30 сек и пак в нормите на работната темпераура си работи двигателя.Пусна ли парното..отново в джаза....перката севключва..радиатора студен...Е това не мога да си го обесня.Иначе сутри загрява за 6-7 минути при сегашните външни температури. Весели празици колеги и благодаря на всички отзовали се с съвети по темата!

_________________
http://bubukabg.com/

Нед Дек 21, 2014 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 944
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За мен не е водна помпа. Сменете термостата с нов, оригинален от Мимо 13 по VIN на колата, да е правилно ориентиран и трябва да стане.
Аз пак повтарям - при мен беше: водна помпа GMB - с лопатки, нов, оригинален термостат и поставен погрешно - проблем. Завъртане на термостата в правилното положение - и всичко е наред.

Помпата явно има дебит, щом на празен ход всичко е наред.
Ако след спиране радиаторът е студен, не прави нищо - само я остави двигателят да работи - ще отнеме повече време, но пак ще стане все едно, че е стартирана и загряла на място.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Пон Дек 22, 2014 7:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm
Мнения: 198
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата с проблема, при условие че термостата си проверил и случая ти не е като на "патко", преди да сменяш водната помпа за да установиш, че не е от нея, вземи откачи от охладителната с-ма газовия изпарител- възстанови оригиналното й състояние и покарай няколко дни така- почти съм сигурен, че ще изчезне проблема.
Преди това, обаче!, сподели как ти е вързан изпарителя- последователно на парното, или успоредно на него. Горната процедура ще има ефект, ако е последователно закачен, но де първо кажи как е при теб и пак ще го мислим....

Вто Дек 23, 2014 8:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 01, 2012 2:46 pm
Мнения: 195
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT
Телефон: 0887297840
Рейтинг: 111
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте и Честита нова година все си мислех ,че ще се размина с проблема със загряването.Сутринта си запалвам колата всичко е точно загря си на 30° обърна си на газ и в момента на тръгване след около 500 м за почна да вдига градуси.Спирам връщам се на паркинга колата си работи на място върна се стрелката малко над първата бяла,форсирам на място до 3000-4000 об стрелката не мърда,в момента който тръгна да се движа започва да вдига температура.

Радиатор Койо и Термостата е сменени преди около 30 к с Wahler 410230.78D
Останових едно за момента дебелата тръба която влиза в радиатора е съвсем леко затоплена което ме навежда на мисълта ,че термостата не отваря или проблем с водната помпа.Утре ще сменя термостата на първо време.Пък да видим къв заек ще изкочи.
Досега откато съм я взел вече 47 к проблем съм нямал с охлаждането.Някакви идеи колеги.

Нед Яну 04, 2015 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 115 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор