Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25
Автор |
Съобщение |
toncheff
Регистриран на: Нед Авг 11, 2013 7:17 pm Мнения: 57 Рейтинг: 91
|
toncheff написа: Аз ще си позволя още веднъж да обобщя как е при мен, въпреки че вече доста писах и се повтарям Значи: - Колата загрява нормално. - Температурата по табло не мърда. - Перката в движение не работи. Проверка без диагностичен уред - многократни внезапни спирания на извънградско до покой за да мога да я чуя. - Каране при средно постоянно натоварване (90-100км/ч), последвано от движение по инерция или спиране. Перката се пуска. Ако колата след това е в покой на празен ход, работи много дълго. Случвало ми се е и повече от 6-7мин. Ако изфорсирам неколкократно - спира. - Старт и загряване на място до сработване на перка. Работи, както трябва, около 30сек. и спира. Тествано само до второ пускане на перка - пак 30сек.. - Сменен темп.датчик - без резултат. - Чисто градско - пуска се перка, когато тръгна и има обороти на двигателя - спира. Общо взето нормално поведение. - Никога не съм виждал втората перка да работи за нуждите на охлаждането на антифриза. Извод за мен: Водна помпа с недостатъчен дебит. При развъртане, след форсиране, осигурява необходимия поток на антифриза. При спиране (обороти на празен ход) и прилично натоварен двигател, охлаждането рязко се влошава от неефективността на помпата в тези обороти. Двигателя е горещ и ситуацията става по-зле, отколкото в движение (подобно общоприето правило има и за турбо моторите, при спиране). Принудителното охлаждане се пуска, но циркулацията не е достатъчна и това определя продължителната му работа. Ако повишиш оборотите, ефективността се подобрява и перката се изключва. Явно разликата в производителността на двата типа помпи, руши крехкия баланс в тези моменти. Из чуждите форуми има разни тестове, като в някои споменават, че разликата е дори 20% в полза на помпата със затворен импелер. Остава да я сменя и да кажа резултата. Не ми харесва особено, понеже обслужването беше преди 7-8 хил. км. Поздрави ! Здравейте и за много години...! Проблема при мен е решен...вече трети ден...с подмяна на водната помпа с такава със затворен импелер. Трети ден не ми се е включила перката въобще, а не да работи продължително. Бях сигурен, че това е проблема и така и се оказа. Поздрави на всички !
|
|
|
Пет Яну 09, 2015 11:37 am |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Здавейте отново колеги.За много години.Пожелавам на всички Ви здраве,много късмет и мнооого безаварийни км с нашите колици..(и много сняг) през 2015г. Та сега относно пуснатата тема от мен,ето и решението на проблема:"Искренно искам да Благодаряна колегата bobi161 Значи,минах през ред тестове,съмнения,и като гледам и предишният собсвеник на автомобилът който имам и закупих не е успял да реши проблема с прословутото често включване на перките на радиатора.В моят случай беше само едната но се включваше доста често при достигане на нормална работна температура на двигателя.Пиша за да мога да помогна и аз на колеги с подобен случай.Значи при мен се включваше и само с форсиране на двигателя се затопляше радиатора и тогава изключваше перката.След малко пак наново..студен радиатор тя се включва и така до безкрай.Смених термостат,промивка радиатор,смяна антифриз,и..няма решение.Закачване на комп тест,в движение,на място ...всичко е ок но нещо караше да загрява колата до 95 градуса доста често и ....това е било неправилен монтаж на газовият инжекцион. По съвет на колегата bobi161 отидох при газаджия,помолих го да ми свърже изпарителя паралено..а той беше последователно. Резултат е на лице вече изминати 30км никакви грижи.Даже само веднъж се включи перката в града.Радиатора си е топъл...отдавна не е бил Иначе бих сменил водна помпа но по негов съвет да опитам 1 така и то взе,че се получи.Просто е нарушен потока на антифриза,тоест веднъж се охлажда от парното,веднъж от изпарителя,и до термостата стига охладена течност(не достатъчно вряла с нужна температура) за да накара термостата да отвори докрай!!! Още веднъж благодаря не само на Боби а на всички Вас озовали се да помогнат с съвет Поздрави
_________________ http://bubukabg.com/
|
1
|
|
Пон Яну 12, 2015 2:20 pm |
|
|
askeless
|
Радвам се че си намерил решение. Проблемът от изпарителя споре мен възниква, защото както радиатора, така и потока на охлаждаща течност е изчислен от японците с много малък толеранс. Т.е. много малко отклонение е напълно възможно да нарушава цикъла при някой от компонентите. Последователното свързване на изпарителя се практикува защото така охлаждащата течност преминава с най-висока температура през него, сътветно изпарителя успява добре да изпари газта. Важно е газта да постъпва газообразна, а не полу течна, защото горивния просец иначе е лош, образува се нещо като стопилка. Отделно пада и налягането в самия изпарителя. Това е проблема на паралелното свързване, ще може ли половината поток да загрее изпарителя достатъчно и той да изпарява адекватно, както и да не губи налягане. Пробвай да я настъпиш на високи обороти дали държи достатъчно налягане и дали не избеднява. Поздрави.
|
|
|
Пон Яну 12, 2015 2:59 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
askeless написа: Радвам се че си намерил решение. Проблемът от изпарителя споре мен възниква, защото както радиатора, така и потока на охлаждаща течност е изчислен от японците с много малък толеранс. Т.е. много малко отклонение е напълно възможно да нарушава цикъла при някой от компонентите. Последователното свързване на изпарителя се практикува защото така охлаждащата течност преминава с най-висока температура през него, сътветно изпарителя успява добре да изпари газта. Важно е газта да постъпва газообразна, а не полу течна, защото горивния просец иначе е лош, образува се нещо като стопилка. Отделно пада и налягането в самия изпарителя. Това е проблема на паралелното свързване, ще може ли половината поток да загрее изпарителя достатъчно и той да изпарява адекватно, както и да не губи налягане. Пробвай да я настъпиш на високи обороти дали държи достатъчно налягане и дали не избеднява. Поздрави. Не съм я пробвал колега,но ще опитам засега не ми е светвал чека(дано и не светне),ще видя какъв разход ще даде,и се надавям да няма отклонения от нормалното и всичко да е ок Поздрави.Преди тази процедура на няколко пъти ако намачкам газта,след 5ооо оборота прехвърляше на бензин..сега не съм тествал може би довечера след работа ще опитам и пиша.
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Пон Яну 12, 2015 3:33 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Ето веднага пиша след теста. Значи колата не мога да си я позная относно вървенето.Преди по бавно вземаше решения автомата.Сигурен съм;че не си го внушавам.Тествах я на доста екстремност....няма включване на перка,нито превключване на бензин.
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Пон Яну 12, 2015 7:47 pm |
|
|
bobi161
Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm Мнения: 198 Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
|
Колега, радвам се, че съвета ми ти е помогнал да спестиш някой лев!
Все пак я следи известно време да не прояви някоя нова специфика, макар да не ми се вярва.
Проблем с газта може да имаш в най-лошия случай, ако задържиш магистрално над 150км/ч. за по-дълго време - тогава евентуално да се преохлади и изпарителя да не може да я стопли - ще го познаеш по светнал "чек" и/или промяна в звука на мотора и угасване в движение - подобен проблем имах с друга марка и не вярвам при Субару да се прояви, но за всеки случай да се знае. Има решение - по-мощен изпарител, в случай, че държиш всичко да е перфектно, иначе просто си караш и свиркаш.
Успех и това да ти е била "аварията" за години напред!
|
|
|
Пон Яну 12, 2015 10:28 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
bobi161 написа: Колега, радвам се, че съвета ми ти е помогнал да спестиш някой лев!
Все пак я следи известно време да не прояви някоя нова специфика, макар да не ми се вярва.
Проблем с газта може да имаш в най-лошия случай, ако задържиш магистрално над 150км/ч. за по-дълго време - тогава евентуално да се преохлади и изпарителя да не може да я стопли - ще го познаеш по светнал "чек" и/или промяна в звука на мотора и угасване в движение - подобен проблем имах с друга марка и не вярвам при Субару да се прояви, но за всеки случай да се знае. Има решение - по-мощен изпарител, в случай, че държиш всичко да е перфектно, иначе просто си караш и свиркаш.
Успех и това да ти е била "аварията" за години напред! Благодаря Боби.Скоро ще ми се наложи пътуване и ще видим как ще е с висока скорост.Но не вярвам да има проблеми,понеже гсзаджията каза,че винаги вързвал паралелно,и нямал никакви грижи.Освен при нвкои модели които не позволяват този монтаж,тогава вече ...последователно .Ще покарам и ще видим.Поздрави
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Вто Яну 13, 2015 7:45 am |
|
|
bolidklima
Регистриран на: Пет Яну 30, 2015 6:12 am Мнения: 46 Местоположение: Бургас
Skype: bolidklima
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5/2000г.
Телефон: 0877257001
Рейтинг: 21
|
Колеги каква е разликата между паралелно и последователно свързване на изпарителя към охладителната система, ако може по простичко а ако е и нагледно ще е чудесно? Благодаря предварително !!!!!!!!!!! При мен газовото е ловато инжекцион, проблема ми е сходен като на колегата.
|
|
|
Вто Фев 10, 2015 9:55 pm |
|
|
hurtshunter
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 7:25 am Мнения: 129
Skype: hurtshunter
Автомобил: Legacy 2.5 2000Г
Рейтинг: 16
|
Колега за съжаление и аз не мога да помогна,но ще попитам газаджията си или направо ти давам номера му ако искаш...
_________________ http://bubukabg.com/
|
|
|
Чет Фев 12, 2015 5:07 pm |
|
|
bolidklima
Регистриран на: Пет Яну 30, 2015 6:12 am Мнения: 46 Местоположение: Бургас
Skype: bolidklima
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5/2000г.
Телефон: 0877257001
Рейтинг: 21
|
Колега моя изпарител е правилно свързан (паралелно) но проблема май не е в него, сега смених капачка на радиатора горния маркуч вече не е омекнал сега наблюдавам. Следва термостат и помпа + промивка на системата но дано да не се стига до тези неща.
|
|
|
Вто Фев 24, 2015 1:38 am |
|
|
bolidklima
Регистриран на: Пет Яну 30, 2015 6:12 am Мнения: 46 Местоположение: Бургас
Skype: bolidklima
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5/2000г.
Телефон: 0877257001
Рейтинг: 21
|
Колеги отново съм в дилема, вчера свалихме термостата на легасито и беше поставен с топло усещащтия елемент напред към двигателя, а с острия елемент сочещ към радятора, не знам дали трябва да е така но поне този термостат които извадихме по друг начин не може да се сложи защото няма как да се затвори капачката на термостата, моля за вашите отговори и съвети. Маистора които прави тази манипулация ми каза че ако мога да му докажа че термостата трябва да е с термочувствителния елемент обернат към радиятора щял да си хвърлел дипломата.
|
|
|
Нед Мар 15, 2015 4:53 pm |
|
|
bolidklima
Регистриран на: Пет Яну 30, 2015 6:12 am Мнения: 46 Местоположение: Бургас
Skype: bolidklima
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5/2000г.
Телефон: 0877257001
Рейтинг: 21
|
Здравейте колеги !!! След много главоблъсканици и безброи изчетени теми тук във форума, извадихме така наречения,здрав но стар термостат сложих друг Японски поне по твърдението на търговеца и съответно на цена 29 лв. И за мое най-голямо учудване всичко се оправи и колата вече се държи нормално. Огромни благодарности на всички отзовали се до сега с мнения и най- много наколегата patko, наистина огромно благодаря задължен съм ти.
|
|
|
Вто Мар 17, 2015 12:21 am |
|
|
donpo
Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 9:07 pm Мнения: 14 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 99 sedan
Телефон: 0888714479
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги! И при вентилаторите не спират докато не изфорсирам до 4000 оборота. До сега съм сменял - антифриз,термостат, с обслужването и водна помпа (оригиналната) Има газово , но проблемът е от преди да го сложа. Изчетох много теми и сега се замислям , че е неправилно поставен термостат. Знае ли някой за какво служи тази пъпка на термостата . Видях в една тема , че пъпката трябва да е насочена към радиатора. В друга тема - че пъпката трябва да е насочена към малкия маркуч който влиза в помпата. Със сигурност има точно определен начин за поставяне. Благодаря
|
|
|
Чет Май 18, 2017 1:17 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Да нямаш запушване някъде. При мен като се скапа термостата не отваряше до край. При ниски обороти потока беше слаб и температурата седи 93-96 градуса и перките работят постоянно. При обороти над 3500 явно помпата успяваше да прекарата по-голям поток и колата сваляше температурата под 91 и перката спира.
|
|
|
Чет Май 18, 2017 3:59 pm |
|
|
donpo
Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 9:07 pm Мнения: 14 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 99 sedan
Телефон: 0888714479
Рейтинг: 0
|
Не знам какво да мисля! Радиатора си личи че е смянян преди време,като нов е! Интересното е , че дори като замених стария термостат продължават аномалиите. Започвам да си мисля, новия термостат е менте. Друго- изпарителят ми се струва, че е малко по-високо от нивото на капачката.
|
|
|
Чет Май 18, 2017 8:21 pm |
|
|
donpo
Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 9:07 pm Мнения: 14 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 99 sedan
Телефон: 0888714479
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги!!!! Намерих решение на моя проблем! Ще споделя , дано на някого да му е то полза. Замислих се , защо термостатът е с леко неправилна форма, тоест защо прожинката не е точно в средата?! Понеже пред мен стои старата помпа и термостата си направих експеримент. Поставих термостата (както съм гледал на снимки и клипове ) с малката пъпка посока към вентилатора. Така поставен има възможност част от корпуса , поддържаща клапана и пружинката, да възпрепядства част от охлаждащата течност идваща от малкия кръг. Аз поставих малката къпка точно стещу входа на малкия кръг , обезвъдуших и резултатът добре загрял радиатор и вентилатор работещ под минута. Това са мои наблюдения! Възможно е и аз да греша някъде, но при мен охладителната система заработи нормално. Дано да съм бил в помощ на някого!
|
|
|
Пет Май 19, 2017 9:31 pm |
|
|
dankov64
Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm Мнения: 118 Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
|
donpo написа: Здравейте колеги!!!! Намерих решение на моя проблем! Ще споделя , дано на някого да му е то полза. Замислих се , защо термостатът е с леко неправилна форма, тоест защо прожинката не е точно в средата?! Понеже пред мен стои старата помпа и термостата си направих експеримент. Поставих термостата (както съм гледал на снимки и клипове ) с малката пъпка посока към вентилатора. Така поставен има възможност част от корпуса , поддържаща клапана и пружинката, да възпрепядства част от охлаждащата течност идваща от малкия кръг. Аз поставих малката къпка точно стещу входа на малкия кръг , обезвъдуших и резултатът добре загрял радиатор и вентилатор работещ под минута. Това са мои наблюдения! Възможно е и аз да греша някъде, но при мен охладителната система заработи нормално. Дано да съм бил в помощ на някого! Искренни благодарности колега.
|
|
|
Съб Яну 13, 2018 8:44 pm |
|
|
zarere
Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm Мнения: 237 Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Outback 2.5 2019
Рейтинг: 248
|
Здравейте колеги, имам абсолютно същият проблем като на колегата в първият пост с разликата,че при мен е сменян антифриза ноември 2017.Същият месец и година е сменян и радиатора с Nissens 67711,защото старият се беше пукнал. Радиатора ми беше препоръчан и сменен от "белите" сервизи с думите че бил много надежден и нямало да имам проблеми с него.Водната помпа,термостатa,капачката на радиатора и ангренажният комплект са сменени при покупката на колата от мен преди 3 години с оригинални такива закупени от колегата mimo13.Друг колега със субару ми каза,че имал съшият проблем с перките и той ползвал този радиатор Nissens 67711 и каза че след смяната му с по-добър(вече отворих тема за радиатор viewtopic.php?f=4&t=24938) проблема изчезнал.Тъй като не ми се рискува да купувам нов радиатор(при положение че стария е на 4 месеца) без да знам дали е от него някой може ли да ми даде светлина относно следните въпроси: 1. Нa оригиналната водна помпа каква е турбината с лопатки като вентилаторна перка или с колело като вентилиран спирачен диск кактo е написано тук viewtopic.php?f=4&t=17755#p213362 2.Има ли някакъв начин да се разбере от къде идва проблема без да се рискува със закупуване на части безразборно (които могат да се окажат,че работят) в смисъл аз съм ок да купя нова водна помпа термостат и радиатор,ама ако не дай си боже проблема остане си е бая пари на вятърa. Та на въпроса как бихте постъпили вие на моя място?Къде мога да отида да ми диагностицират проблема,а не да се смeнят само части с идеята че ще се уцели какво е от първият път?
|
|
|
Пон Мар 12, 2018 10:19 am |
|
|
Alxx
|
Нисенс е солидна фирма, чиито продукти съм ползвал на доста коли. Качеството им е на ниво ОЕМ и проблемът ти вероятно е другаде. Моята водна помпа е антикавитационна(тоест, като спирачен диск) и предполагам твоята оригинална трябва да е същата.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Мар 12, 2018 8:21 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Аз съм пробшеми баш с нисенс радиатор. При напъване на баири се предаваше
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пон Мар 12, 2018 9:10 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|