Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ25
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=17755
Страница 5 от 6

Автор:  zarere [ Вто Мар 13, 2018 6:35 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Да, явно доста различно при всеки.Ще се чудя явно как да процедирам и аз.Мерси за всички мнения.

Автор:  zarere [ Нед Юли 01, 2018 2:39 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Здравейте отново,

както бях писал в по-горният си пост честото пускане на перките ме притеснява.Смених водната помпа,тъй като се оказа,че имаше лек теч от нея и макар само на 30K километра и беше дошло времето.Заедно с това за всеки случай смених и термостата и температурният датчик.(всичко ОЕМ части)Ми какво да Ви кажа перката пак си се пуска(едната перка ,което е за първа степен мисля) особено като съм на място(пуска се работи 30 сек изгасват след 3 мин някъде пак се пуска за 30 сек и пак тоя цикъл се повтаря). Това,което ме притеснява е следното.Антифриза ми е винаги на максималното ниво на студено в разширителното казанче,но като проверих радиатора се оказа,че нямаше до горе антифриз до самата капачка както го дават по книжка.Пак на студен двигател се убедих че нивото на антифриза е до макс нивото и налях в радиатора до върха на капачката влязоха около 150 мл.След 250 км каране като спрях и оставих да изстине видях,че нивото в казанчето е около 2 пръста над максималното ,а в радиатора пак не беше до върха на капачката. Пак долях в радиатора и пак 250 км каране.След като отворих капака видях,че има пръски от антифриз точно където се завива капачката на радиатора и в разширителният съд имаше вече 3 пръста над максималното ниво.Това нормално поведение ли е и трябва ли да се притеснявам (иначе стрелката не е мърдала от средната позиция където си го дават за нормално)?Всякакви идеи са добре дошли ;-)

P.S.Ноември миналата година е правена профилактика на двигателя.Прикачам какво е правено по него.
-

Автор:  Dimichos [ Пон Юли 02, 2018 7:17 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Прегледай много добре всички водни съединения ,някъде сълзи леко и после дърпа въздух от там при изстиване .
Другият вариант не е приятен...

Автор:  zarere [ Пон Юли 02, 2018 7:27 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Dimichos написа:
Прегледай много добре всички водни съединения ,някъде сълзи леко и после дърпа въздух от там при изстиване .
Другият вариант не е приятен...


Благодаря много за препоръката,но за съжаление аз много си нямам на идея къде да гледам и вече 3 бели сервиза сменям и всеки казва,че нямало проблем,ама като чета темата и гледам как антифриза се губи от радиатора и отива към казанчето явно,вече се съмнявам.Ако има някой по разбиращ като вас с радост бих платил каквото си трябва,за да решим тоя проблем,че жегите си идват :-) ,а с моите познания много сам не мога да си помогна за съжаление и разчитам само на колегите от тук,защото знам,че няма да ме подведете.Забравих да кажа,че колата е на газ и като питах газаджията за това как е вързано паралелно или последователно,защото има подобна тема във форума той ми каза ,че всичко било ок и нямало как да е от газта проблема.

Автор:  Dimichos [ Пон Юли 02, 2018 7:43 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Аз съм ти далече,а и се занимавам съвсем любителски. Предполагам в "белите " сервизи са ти правили тест за изгорели газове в антифриза. Гледам, че имаш агу,обикновено за няколко години маркучите за водата към изпарителя стават кочан и прави проблем именно там, иди при някой свестен газаджия да ти ги смени,ако ги чувстваш твърди при студен двигател. Друго сега не се сещам.

Автор:  zarere [ Пон Юли 02, 2018 7:48 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Dimichos написа:
Аз съм ти далече,а и се занимавам съвсем любителски. Предполагам в "белите " сервизи са ти правили тест за изгорели газове в антифриза. Гледам, че имаш агу,обикновено за няколко години маркучите за водата към изпарителя стават кочан и прави проблем именно там, иди при някой свестен газаджия да ти ги смени,ако ги чувстваш твърди при студен двигател. Друго сега не се сещам.


Теста за изгорелите газове го правиха още преди ремонта на двигателя и всичко беше ок.За маркучите забравих да спомена,че настина имаше изтичане на газ и затова ги сменяха преди 3,4 месеца всичките за всеки случай (4 маркуча смениха )и каза газаджията,че това са всичките маркучи които могат да се сменят и ме насочи към човека,който ми смени водната помпа(защото имаше много лек теч),темп. датчик и превантивно капачката за радиатора смених.

Автор:  Dimichos [ Пон Юли 02, 2018 8:49 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Пробвай да сложиш скобичка на маркучето за разширителното казанче. Става и свинска опашка, ако дърпа въздух от там пак е възможно да прави тея магарии

Автор:  zarere [ Пон Юли 02, 2018 8:54 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Dimichos написа:
Пробвай да сложиш скобичка на маркучето за разширителното казанче. Става и свинска опашка, ако дърпа въздух от там пак е възможно да прави тея магарии


Днес точно това гледах и гледам има скоба на маркуча за разширителното казанче .Маркуча,който излиза от входа под капачката на радиатора към самото казанче.

Автор:  Dimichos [ Пон Юли 02, 2018 9:17 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Лошо. Трябва ти човек дето ще се заинати и ще разнищи проблема. Те са ти съдрали кожата и не виждам смисъл да им хвърляш още пари, мисля, че се досещам кой е прехваления "бял"сервиз ,дето няма топките да си оправи засраните ремонти. Иди някъде на канал, подемник като е загряла колата и докато двигателя върви гледай много внимателно съединенията,гарнитурите на главите все нещо трябва да има.

Автор:  zarere [ Пон Юли 02, 2018 9:21 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Dimichos написа:
Лошо. Трябва ти човек дето ще се заинати и ще разнищи проблема. Те са ти съдрали кожата и не виждам смисъл да им хвърляш още пари, мисля, че се досещам кой е прехваления "бял"сервиз ,дето няма топките да си оправи засраните ремонти. Иди някъде на канал, подемник като е загряла колата и докато двигателя върви гледай много внимателно съединенията,гарнитурите на главите все нещо трябва да има.


Мерси много колега за отделеното време :bow: така ще направя и се надявам скоро да се похваля,че проблема е решен,щото вече над 4К олекнах и подобрение не виждам в това отношение.

Автор:  Dimichos [ Пон Юли 02, 2018 9:29 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Успех! И ако мога да бъда полезен с нещо пиши ми. Сега стана време за узо

Автор:  zarere [ Пон Юли 02, 2018 9:38 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Dimichos написа:
Успех! И ако мога да бъда полезен с нещо пиши ми. Сега стана време за узо


Мерси отново,ако има нещо ще пиша.

Автор:  Mitaka FU [ Пон Юли 02, 2018 9:40 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

zarere написа:
Dimichos написа:
Лошо. Трябва ти човек дето ще се заинати и ще разнищи проблема. Те са ти съдрали кожата и не виждам смисъл да им хвърляш още пари, мисля, че се досещам кой е прехваления "бял"сервиз ,дето няма топките да си оправи засраните ремонти. Иди някъде на канал, подемник като е загряла колата и докато двигателя върви гледай много внимателно съединенията,гарнитурите на главите все нещо трябва да има.


Мерси много колега за отделеното време :bow: така ще направя и се надявам скоро да се похваля,че проблема е решен,щото вече над 4К олекнах и подобрение не виждам в това отношение.


Колега, хубаво ще е да споделиш и с другите- кой те е одрал така хубаво, и сега се правят на невинни агънца!?

Има си специална тема.... :idea:

Непременно го направи, че поне другите да не се натресат ,,без вазелин" при тях....!!!

Успех с колата

Автор:  zarere [ Пон Юли 02, 2018 9:59 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Знам я много добре темата :-)

Там където правиха двигателя сменяха и радиатора,след това ходих на още 2 места.На едното сменяха стъпково моторче щото трудно палеше на студен двигател,ама след като отидох при газаджията се оказа,че изпуска инжектор(и стъпковото моторче не е бил проблема) и след смяната му всичко се оправи с паленето.След това на друго място ходих за перките и смяната на водната помпа,термостата и темп датчик.Защо сменям толкова сервизи ще питате,защото всеки си остави ръцете поне за нещо и не обичам да се връщам обратно след като виждам,че си оставят ръцете.Сега проблема е къде да ходя вече,че се напатих доста :-)

Автор:  Dimichos [ Пон Юли 02, 2018 10:13 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Скоро ще пусна пространен пост в онази тема. Надявам се сервизите, дето си претупват работите да затворят врати.Сами виждате за какви цени става дума. В един друг форум ми споделиха,че тарикатите се множали за сметка на шматките! Не всеки има възможност да си прави колата сам, а и скоро ще е незаконно, но мисля, че всичко си има граници. Не може да поддържаш сервиз само с реклама! Спирам засега

Автор:  zarere [ Пон Юли 02, 2018 10:16 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Аз нарочно не съм писал в онази тема,защото съм минал вече през 3 места и там където оправяха нещо не виждаха друго и затова не виня друг,а себе си,че съм толкова наивен,ама здраве да е,не се оправдавам.

Автор:  zarere [ Вто Юли 03, 2018 6:06 am ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Малък ъпдейт в неделя (1.07.2018) за последно сипвах антифриз до ръба на капачкака на радиатора(с две думи до горе).След 25 км градско каране в София (преди малко проверих на студен двигател) пак нямаше антифриз като отворя капачката за радиатора .Ще гледам днес да мина където последно ми сменяха темп.датчик,термостат и водна помна да прегледат по-подробно и после ще пиша какво е станало.

Автор:  zarere [ Вто Юли 03, 2018 10:01 am ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Реших малко да задълбая и да сменя тактиката.Ще карам една седмица около 80 км в София общо от нас до работата и обратно без да сипвам нищо в радиатора.Ще следя дали нивото в разширителният съд ще се увеличи и след 7 дни ще видя колко антифриз (или дейонизирана вода) ще влезе в радиатора.После ще пиша резултата.Отново много благодаря на всички за вашите полезни съвети :bow:

Автор:  valqk [ Вто Юли 03, 2018 10:47 am ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Колега, покрай всички тези смени (и наляти пари), не видях никъде да пише, че си сменил капачката... ако не си - пробвай - от теч, капачка и радиатор се почва, преди да се стигне до главите...
Като ти слушам проблема - или е малък теч и после не успява да си дръпне обратно антифриз през капачката или е капачка...
Има и друго - не се притеснявай да караш така по жегите. Има проблем, но като си следиш нивото и доливаш редовно, няма да прецакаш двг.

Аз имах същият проблем и след 2 години доливане, големият горен маркуч изби - точно отдолу, откъм блока (просто беше почити невъзможно да се види, като е малко. не миришеше, защото течеше в/у капаците отдолу и съответно не се изпаряваше).
Малко беше цепването и слава богу на градско, та не успях да окотя нищо.
Взех нов и след смяната му казанчето ми седи почити празно - има на дъното на студено, но радиатора е винаги пълен.
Антифриза се надушва около колата, като се изпарява. Една сладникава миризма е - като знаеш как мирише не може да се сбърка.
Даже на разни приятели им казвам, че имат теч (надушвам го), те казват, че нямат проблем и след някой друг месец докладват, че са го открили, като се е увеличил.
Но да търсиш такъв теч е :-~ (особенно малък).
Карай така и доливай и търси. Има 3 варианта:
- или ще се запуши теча от самосебеси и ще тръгне по-натам или ще кара така дълго
- или ще тръгне повече и ще си покаже и ще имаш късмет на градско да е и да го хванеш
- или най-неприятния - ще е на дълъг път и ще стане мазало ](*,)

успех и дано не е последният, че всичко на ново #-o

Газаджията кои маркучи ти смени? Само газовите или ВСИЧКИ? Защото тези за антифриза нямат общо с газовите.
Иди при Тони от Динамикарт - има много хубави маркучи и го помоли да ти сложи от тефлоновите тройници и хубави скоби, заедно с хубавите маркучи.
Така, срещу сравнително малко пари ще изключиш доста възможен вариант за проблема, а и ще си спокоен, че ще ти изкарат 2-3 години маркучите.

Всъщност - най-вече пробвай нова капачка, ако не си я сменял.
НО! Вземи с правилното налягане - провери си сам в сервизното (по спомен трябва да е на 0.8 бара, не на 1.1) и си вземи такава ОЕМ капачка... по 20-30тина лева са (купи си я ти! сменя се лесно - както знаеш).

Автор:  zarere [ Вто Юли 03, 2018 12:08 pm ]
Заглавие:  Re: Често включване на перките за охлаждане на радиатора EJ2

Здравей колега,

Смених капачката с оем такава от mimo13, миналата сряда. Газаджията сменя само маркучите за газта още края на миналата година.Други маркучи не е пипал.Радиатора е сменян с нов от ноември миналата година.Не можах да го намеря сервиза на Тони въпреки,че има гпс координати във форума.Тук ли някъде се намира Динамик Арт?

https://www.google.bg/maps/@42.6223865, ... 312!8i6656

Страница 5 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/