Съвети при избор на първо Субару!
Автор |
Съобщение |
Stef_Master
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am Постове: 24 Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
|
Здравейне. Нов член съм на форума и надявъм се бъдещ собственик на първото си Субару Легаси. Да това съм решил да си закупя в близко бъдеще. Та. Спрял съм се на Легаси между 2006-2009 г. фейслифт. Бензинов мотор 2.0 или 2.0R 150 к.с. или 165 к.с. Имам налични 5к лв. и един Сценик който оценям на около 3к лв. Дали ще имам избор затези парички. Поогледах какво се предлага виждам че има някакъв избор. Но от прочетеното за новия внос започвам да се съмнявам. Някой има ли предложение и ако е възножно някой да даде съвет. Или още по добре някоя добра оферта Благодаря предварително.
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 11:27 pm |
|
|
pojara
Регистриран на: Съб Апр 21, 2018 5:22 pm Постове: 114
Автомобил: Subaru legacy 2.0r
Рейтинг: 103
|
Stef_Master написа: Здравейне. Нов член съм на форума и надявъм се бъдещ собственик на първото си Субару Легаси. Да това съм решил да си закупя в близко бъдеще. Та. Спрял съм се на Легаси между 2006-2009 г. фейслифт. Бензинов мотор 2.0 или 2.0R 150 к.с. или 165 к.с. ръчка или автомат
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 11:52 pm |
|
|
Stef_Master
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am Постове: 24 Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
|
Да, май забравих някои неща. Автоматична скоростна кутия. С газ или с перспектива за газ. Задължително.
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 11:57 pm |
|
|
ico_tech
|
Тогава не си губете времето с 2.0 от тия години.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Яну 04, 2020 10:34 pm |
|
|
Stef_Master
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am Постове: 24 Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
|
Както писах в момента съм с рено сценик 1.6. - 107 к. с. С две деца на по 7 г. Не съм състезател. Мощноста мисля че няма да ми липсва толкова. Търся по скоро сигурността на 4х4 за возене през зимата / не че вече има кой знае каква зима / и проходимоста до диви и изкуствени водоеми с цел риболов..
|
|
|
Съб Яну 04, 2020 10:43 pm |
|
|
pojara
Регистриран на: Съб Апр 21, 2018 5:22 pm Постове: 114
Автомобил: Subaru legacy 2.0r
Рейтинг: 103
|
От къде си колега та няма зима при теб, а иначе това което ме попита обявена е в мобилето, но както ти казах не ми е марак много да я продавам.
|
|
|
Съб Яну 04, 2020 10:50 pm |
|
|
Stef_Master
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am Постове: 24 Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
|
Южна България - Хасково Имам няколко които съм преситил от мобиле коя е твоята? Дай ма ЛС
|
|
|
Съб Яну 04, 2020 10:53 pm |
|
|
ico_tech
|
Ммда, бях сигурен в твоите мотиви, затова просто лаконично те насочих. Не ти знам пробега, но 2.0 с газ може лесно да те вкара в сегмента на хората с бързи кредити
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Яну 05, 2020 1:12 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Ако вече не си се ориентирал колега да ти помогна малко с моето лично мнение. Субару е евтино за покупка но скъпо за подръжка. Сподели по колко минаваш на година, какъв пробег дневно, колко години мислиш да ползваш колата... аз под 2500 годишно за подръжка (това без гуми, данък и застраховки) не мога да падна. Като дайде реглажа на клапаните сумата скочи на 6500. И това при супер читава кола на която не са и се налагали скъпи ремонти
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 4:46 pm |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Постове: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
stoychod написа: Ако вече не си се ориентирал колега да ти помогна малко с моето лично мнение. Субару е евтино за покупка но скъпо за подръжка. Сподели по колко минаваш на година, какъв пробег дневно, колко години мислиш да ползваш колата... аз под 2500 годишно за подръжка (това без гуми, данък и застраховки) не мога да падна. Като дайде реглажа на клапаните сумата скочи на 6500. И това при супер читава кола на която не са и се налагали скъпи ремонти
Sent from my iPhone using Tapatalk По-скъпо е от масовката, защото Субару не обича евтините афтърмаркет части - така е. Разбира се всеки според зависи както се казва. Имаше подобно питане за смяна на ангренажен комплект/обслужване като отговорите бяха от 600 до 1600 лева за (почти) едно и също, само че тоя си го сменил сам, ония имал 40% отстъпка, ама не сменил и течностите, ама и накладки и т.н. и т.н. Не мога да помогна на колегата, но би ли казал какво обслужваш за 2500 на година (без гуми, застраховки, данъци) и за колко продължителен период е това? Тъй като едно е да дадеш 2500 в първата година, защото си сменил дискове, накладки, някой датчик, ламбда, амове и т.н., но друго е да даваш по 2500 в продължение на 3-4 години. В първия случай е ок, но във втория на мен ми се вижда доста. ЧНГ с пожелания за по-малко разходи и повече удоволствие
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 5:00 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Постове: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
На мен пък ми е интересно къде набута 6500 за реглаж на клапани ? Основен ремонт ли правите бе хора ? Той колегата с питанката вече никога няма да погледне Субару .
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 5:40 pm |
|
|
valqk
|
Абе... не, че нещо ама според мен е тоооочно обратното. Това, което се получава при покупква на БГ автомобил е както каза Стойчо - скъпо за поддръжка. Колата е толкова употребена, че всички важни възли са за смяна и новият собственик, вместо да се кефи, пищи и си скубе косата. Ако си вземе човек кола от вън, с доказани километри и добре огледана (разбирай Бат Буби или някой като него, който знае какво да гледа) - ще се знае колко точно ще се кара без да пипаш почити нищо по колата и ще си свиркаш. Както знаем от опит - отваряш тукашните сайтове за коли, гледаш ориентировъчно цените и после обръщаш в евро и става долу-торе приблизителна цена. Всички /с изкл. при голям късмет или много добър приятел, който внася/ коптори в БГ са на поне двойни километри. Всички възли са си изпяли песента и са били за смяна отдавна, преди да влязат тук.... съответно е замазано положението и собственикът казва 'оле мале, какво направих, няма такъв боклук, че и скъп'. Имам няколко приятеля, които си избират правилнми коли от вън и като са на около 150-200к им издържат до към 350-450 без сериозни ремонти.... което доказва на колко реални са внасяните в бг. Има сервизни ръководства. В тях пише на колко км се инспектира и на колко сменя всеки възел. По тях се ориентирате на колко да търсите. Също има и друго - италианка - предвиждаш ремон на мотор/кутия, заради не-смяна на масло, германка/швейцарка се гледа добре за ръжди и подобни особености. Абе само се хабя. Има си тема за колите на старо и тяхната цена. Лично аз, съветвам всички мои приятели и познати да бягат от Субару. Като питат защо ги насочвам към мобиле.де и аутоакут да видят цени и те сами се отказват, освен ако не са твърдо решили да карат. Брат ми дори не ме послуша и купихме един форумен, уж гледан аутбек... е след смяна на първо мсало се оказа за смяна на биелни лагери... та... и късмет.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 5:54 pm |
|
|
nikentce
|
GeorgiIv написа: ......Не мога да помогна на колегата, но би ли казал какво обслужваш за 2500 на година (без гуми, застраховки, данъци) и за колко продължителен период е това? Тъй като едно е да дадеш 2500 в първата година, защото си сменил дискове, накладки, някой датчик, ламбда, амове и т.н., но друго е да даваш по 2500 в продължение на 3-4 години. В първия случай е ок, но във втория на мен ми се вижда доста... Ми и на мен ми е точно толкова без гумите и глезотийките за първите 3 години от притежание на колата( до момента 7 000 лв. за 2,5 г.) . Ок, някои от нещата ги планирам за над 5 г. пробег, ама то почти всяка година изскача по нещо. Едната ще са дискове и накладки, следващата ще са апарати, третата амортисьори, четвъртата нещо друго, и така... Няма как на над 6-7-годишен автомобил, който е на над 200 000 км. пробег, да не му гърми по нещо всяка година. И аз като Стойчо твърдя, че колата ми далеч не е разпадаща се кошница, макар и 10-годишна, даже - напротив. То всъщност парите по Subaru хвърчат точно, за да не ти става кошница. Тук по-скоро проблемът е в различните критерии на всички за добре поддържан автомобил, например: дадох 700 лв за пълно рециклиране на 4-те спирачни апарата, защото имах скъсан маншон на цилиндърчето на единия преден. Нямах задържане при нормално шофиране, но при рязко натискане се усещаше разлика в задържането на апаратите и колата се накривяваше. Много хора биха сменили само въпросния скъсан маншон и да му сменят или пришлайфат буталцето(може би за 60-80 лв. бюджет), и за тях това е нормална поддръжка, но за мен не е, защото като подновиш единия - другите макар и изправни пак ще дават лека разлика в работата. Сега като се метна на спирачката - колата си забива в права линия до пълно спиране, а и рано или късно и останалите щяха да подкарат едно по едно. Това разбирам аз под пример за добра поддръжка, а не като само подменяш накой конкретен напълно счупил се елемент.
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 6:01 pm |
|
|
Stef_Master
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am Постове: 24 Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
|
Колеги благодаряха за Отговорите и за откровените съвети. Май се насочвам към нещо друго. Преценим че ще е доста рисков ход с тази “екзотика”
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 6:15 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Постове: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
Аз пък съм чувал че нещо което работи не се бара . Ако всичко работи по един апарат нормално , к'во да му ревизираш ? Моите също всяка Пролет ги преглеждам , но освен зачистване и смяна на смазката рядко се налага друго . Абе имал си - дал си , к'во толкова
|
13
|
|
Вто Яну 07, 2020 6:24 pm |
|
|
ico_tech
|
Subaru или Bentley - квот излезе първо в мобилето Я посмалете малко, че взех да се питам кво не и е наред на мойта кола, много евтинджос ми идва
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 7:32 pm |
|
|
pojara
Регистриран на: Съб Апр 21, 2018 5:22 pm Постове: 114
Автомобил: Subaru legacy 2.0r
Рейтинг: 103
|
не знам и аз записвам вс което съм правил по моята и говоря всичко нови гуми, нов комплет джанти, обслужвания, каско вс година, граждански, данъци, винетки, глезотийки и съм на 6 за 2 години. Явно не карам Субару. Забравих и АГУ което дръпна 25 процента от сумата.
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 7:39 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
GeorgiIv написа: Не мога да помогна на колегата, но би ли казал какво обслужваш за 2500 на година (без гуми, застраховки, данъци) и за колко продължителен период е това? Тъй като едно е да дадеш 2500 в първата година, защото си сменил дискове, накладки, някой датчик, ламбда, амове и т.н., но друго е да даваш по 2500 в продължение на 3-4 години. В първия случай е ок, но във втория на мен ми се вижда доста.
четох форума и си виках: "Тея карат като луди по чукарите, пък после се оплакват че им се чупят колите" и "взели избушени таралясници пък после скъпа им била подръжката". Затова аз като си взех субару си го поръчах от Бат Буби - проверена кола на сигурни километри. Карал съм я само веднъж офроуд - на миналогодишната среща на Дряново. Карам 70/30 извънградско/градско, не и давам зор. С две думи за повече пазене не мога да се сетя. Изтрих някои от нещата в списъка че не са точно поддръжка и излезнаха следните суми: 2016 - 1708лв 2017 - 1824лв 2018 - 2195лв 2019 - 6827лв по подробно км работа пари дата 156000 Смяна свещи, масло двигател и филтри 468 05/04/16 156000 термостат и капачка 88 07/04/16 156000 аларма 145 156000 триъгълник, аптечка 30 156000 акумулатор 145 21.04.2016 156000 Смяна антифриз, смяна гумички на спрачите апарати, миене на радиатори, почистване на стъпково моторче и ?дросел?(за оборотите) 260 05/05/16 166000 Смяна масло(6*25лв Амсоил 5w40 europena formula) filtri(maslen I wyzdupen ot mimo 30.68, filtyr kupe 25 , smqna maslo pri Lubo lulin 19 224.68 17.10.2016 166600 Гарнитура капак клапан, О образен пръстен свещи, гранитъра стъпков мотор 290 26.10.2016 чистачки 39 21.12.2016 Антифриз за доливане 19 21.12.2016 176000 смяна на газов филтър 20 10/03/17 177000 смяна масло на двигател, скорости, диференциали, филтри, о пръстен хидравлика 406 28.03.2017 182200 predni diskowe I nakladki ATE 380 15.05.2017 184000 Смяна на О пръстени и пълнене на климатик 80 29.05.2017 184600 Затъмняване на задни стъкла и шибидаси 220 09/06/17 188600 Смяна масло и филтри, чистене на дросел 239 07/07/17 192000 смяна на газов филтър 20 10/09/17 200200 Смяна масло, филтри, свещи, щарнир L и задна L биалета 459 08/12/17 204000 Шайба колянов вал 290 31.01.2018 204000 Пистов ремък и 2 лагер ролка 60 31.01.2018 217000 чистене на дросел 20 13.06.2018 219500 Смяна воден радиатор и термостат, монтаж маслен кулер 600 03/07/18 222830 Смяна масло и филтри 180 13.08.2018 227925 Смяна на предни накладки, ремонт на спирачни апарати, смяна на спирачна течност, смяна тампони на стабилизираща щанга, сменени 2 предни биалетки 560 08/10/18 233000 Смяна масло и филтри на двигател и скоростна кутия, ремонт на хидравликата 485 04/12/18 238200 Смяна на свещи, чиестене мотор за празен ход(дросел) маншон рейка 215 15.02.2019 240000 Мерене на компресия и подмяна на стъпковия мотор 150 11/03/19 241300 Смяна масло и филтри, предни дискове и накладки, смяна маркуч скоростна кутия 509 26.03.2019 251870 масло и филтри 170 01/07/19 258000 семеринг полуоска и О пръстен 70 15.09.2019 261000 Реглаж клапани, смяна свещи, масло, филтри, рециклирне кормилна рейка 4414.11 30.10.2019 263000 ремотн кардан и биалаетки 695 01.12.2019 267500 Смяна на предни и задни накладки 252 17.12.2019 271000 Смяна масло и филтри и крушка 352 27.12.2019 и това при супер запазена кола.Както може да видите няма големи ремонти освен реглажа на клапаните. Не съм имал прблеми със скоростната кутия, окачването, не са сменяни сонди, гърнета. Сервизирана при Любо и Субаруленд. Супер ми е любопитно някой с по евтина подръжка да сподели подробности как успява.
|
15
|
|
Вто Яну 07, 2020 8:03 pm |
|
|
Alxx
|
Твоята сметка е плашеща, за "гледана кола". Моята също не е цвете, но не е със задължителни неща, а по-скоро "искам повече, отколкото ми се дава". Купих си морга(точно такава беше) GF8 с приличен вид от Германия с тотал до БГ и регистрация 2350лв. До днес сметката е общо около 8к, но включва огромен брой ремонти и подобрения, за да е каквато я искам. Подчертавам, че сметката е "тънка" защото си я правя сам. Купих гола като пушка кола с тропащ четвърти цилиндър, калпави амортисьори и приплъзващ съединител. Днес си имам сменен мотор(слава Богу евтин), подобрено окачване и мостове, 100% подобрена спирачна уредба, газ, климатик и кожа с подгрев, плюс сериозен ремонт на каросерията с боядисване и още е далече от идеалното. Далече съм от сметките на Стойчо, но изводът е ако искате здрава кола, ама каква ще да е марка ще изваждате. Дали повече за здрава кола или малко с впоследствие много за поддръжка е ваш избор. Няма евтино Субару.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 8:18 pm |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Постове: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
Колега Стойчо, реглажа и рейките.... Тва си е живо дране бе човек... С упойка ли те обработваха???
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
15
|
|
Вто Яну 07, 2020 8:40 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта |
|