Съвети при избор на първо Субару!
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
Alxx написа: Твоята сметка е плашеща, за "гледана кола". Моята също не е цвете, но не е със задължителни неща, а по-скоро "искам повече, отколкото ми се дава". Купих си морга(точно такава беше) GF8 с приличен вид от Германия с тотал до БГ и регистрация 2350лв. До днес сметката е общо около 8к, но включва огромен брой ремонти и подобрения, за да е каквато я искам. Подчертавам, че сметката е "тънка" защото си я правя сам. Купих гола като пушка кола с тропащ четвърти цилиндър, калпави амортисьори и приплъзващ съединител. Днес си имам сменен мотор(слава Богу евтин), подобрено окачване и мостове, 100% подобрена спирачна уредба, газ, климатик и кожа с подгрев, плюс сериозен ремонт на каросерията с боядисване и още е далече от идеалното. Далече съм от сметките на Стойчо, но изводът е ако искате здрава кола, ама каква ще да е марка ще изваждате. Дали повече за здрава кола или малко с впоследствие много за поддръжка е ваш избор. Няма евтино Субару. Алекс, ти си механик. Калкулирай частите, които си вложил на ритейл цени, и труда, който си вложил на цената на която ти таксуваш клиенти, и дай пак сумата, която се получава. Предполагам тези 8 000 лв ще станат поне 12-13 000 лв, ако тези модове ги правеше някой от нас.
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 9:02 pm |
|
|
nikentce
|
valqk написа: ...... Имам няколко приятеля, които си избират правилнми коли от вън и като са на около 150-200к им издържат до към 350-450 без сериозни ремонти.... което доказва на колко реални са внасяните в бг. Има сервизни ръководства. В тях пише на колко км се инспектира и на колко сменя всеки възел. По тях се ориентирате на .... Валка, не съм съвсем съгласен. Разбира се прекрасно е да си вземеш кола на няколко години с пълна и реална сервизна история на едни 150 000 км., но това не означава, че няма да й пипаш нищо до 350-400 000 км., ако искаш порядъчно да я поддържаш. Сам казваш, че си има сервизни препоръки и най-скъпоструващите са тези на 200 000 км. Ако не ги направиш - сигурно ще изкараш някак си 300-350 000 км., но въпросът е какво караш след това. Никой от нас не сменя амортисьори например на 200 к, ако нямат признаци, че изпускат. Проблемът на новия внос е, че се вкарват коли на тези км., които не са подобаващо обслужвани, защото собствениците са решили да ги карат до издъхване и да ги хвърлят. Та мисълта ми е, че предимството да си вземеш кола на например 150 000 км от Боян е, че ще можеш да си я обслужваш порядъчно, а не че ще ти излиза евтино(т.е. да я караш още 200 000 км. без да бараш нищо ). Ицо, и ти не си критерий, защото всичко си пипаш сам
|
|
|
Вто Яну 07, 2020 9:19 pm |
|
|
ico_tech
|
Колеги, дайте малко по- реалистично. Нямам никакви претенции към парите, които давате за поддръжка, нито ще убеждавам някой, че поддръжката на Субару е евтина. Относно списъка на колегата stoychod ще кажа само - проблема не е в цената на частите. Може да пробвате, ей така за разнообразие, да си смените накладките и маслото във Враца примерно. Не вярвам там да ви бучат, че си ги носите и искате само смяна. Само като идея
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
30
|
|
Вто Яну 07, 2020 9:40 pm |
|
|
valqk
|
@nikentce - точно казано и точно това имам в предвид и аз. Ценното на кола със знайни км е, че можеш да сметнеш точно колкото ще даваш напред. А не някой коптор на 350-400х км, издържал да пали и движи и върнат тук на 175 352км. От списъка на Стойчо, виждам почити изцяло консумативи, които се сменят, когато караш колата. Това потвърджава точно по-горното ми писание - колата е здрава, като е подбрана добре. Аз говорех за скъпи ремонти, като отваряне на ДВГ, скорости и подобни. Като караш - плащаш консумативи. Като не си състезател, както казва, че не е Стойчо (до колкото помня) си вземаш 2.0 (не R версия, че там имаш 500лв за ремап заради екологиите!) или 2.5 - по-евтино излиза откъм поддръжка всичко. Също така си вземаш от по-старите с нормално регулиране на клапаните, а не с пулове... като искаш евтино. Също така вземаш ръчка. Реално, ако Стойчо си беше взел Аутбек 2.5 до 2004г, ръчка щеше да е МНОГО по-доволен откъм цена за поддръжката! Сумата щеше да е може би под половинта от сегашната. Защо: - ангренажен ремък, не верига. МНОГО по-евтина смяна. (и труд и части). - 4 цилиндъра - 4 свещи. на 2 смени си на далавера една - по-малко масло събира. къде 4.7-5л. - лесен и евтин реглаж на клапаните на 4те цилиндъра - смяна на масло на скорости и диф на 100к км, не на 50 и цената е почити същата, като при автомата, да не кажа под цената. е, имаш съединител, но ако караш нормално и минеш на твърд са пак колкото едно масло на ат. - по-малко хаби спирачки, определено (примерно на ръчките ми сменям накладки на над 50-60к км и дискове на над 120к км, но просто ползвам доста моторна спирачка, ще видим на АТто за колко ще убивам едни накладки). Козата си сака коч. Не може да правиш километрите за обслужване на автомата за 1г и после да се оплакваш, че е скъпо. Тези неща се смятат, преди да купиш колата. Най-евтиното субару за поддръжка е като на Ицо, Сашо и моето - 2.0/2.2 с хидравлични повдигачи, ръчка, с хубава газова. (за съжаление макс. 98г поколение) Сменяш един ангренаж на 75/100к км (зависи какъв вземеш), масла и филтри на двг и 100к км ГАЗ. Като дойде време на 100-120к км - масла скорости, диф, промивка радиатори, спир. течност, филтири, ала-бала и ГАЗ още толкова... и при тези модели това се повтаря поне 5-6 пъти - докато ти писне или още 5-6... ако ти харесва колата и после още толкова, ако още ти харесва (и разбирасе се бориш с ръждата овреме). От време на време спирачки, накладки, туй-онуй по окачването, но като цяло са много здрави коли. На предното ми 2.2 след като правих гарнитурите веднъж (предимно по моя вина духнаха) за ремонти бях давал за 2г и 30к км някакви смешни пари за шарнир, дискове и накладки и нещо подобно. Има и друг тънък момент. Старите кокали са много, много по-здрави, по-устойчиви и по-евтини за поддръжка от по-новите (не само Субару). Имат много недостатъци (от старост, недоглеждане), но в общият случай, ако не скъсаш нещо - няма да те остави на път. Е, 100кс по-малко са, ама си върви прилично. От по-горният списък се вижда, че всъщност не е скъпо, просто всеки си плаща масрафа. Не може да караш 6цилиндров бензинов двг с 4х4, автомат и да искаш да струва малко. Изключително ми е любопитно колко би струвала поддръжката на 6цил. БМВ 5-та серия, автомат - примерно... или айде да не е БМВ, Рено, но 6так, 4х4 и автомат и да въртиш същите километри.... ще струват по-малко дисковете ли? Или маслата ще са по-малко като количество... дали??? Трябва да се сравняват круши с круши, като говорим за такива неща. Явно, Стойчо просто не си е направил сметката или нещо, някъде е объркал, като е смятал - затова му се виждат много. Хубавото е, че като се чете това, повече хора ще се замислят какво поддържат и колко пари ще дават и как ще си ги смятат.п.п. Хубаво е да се знае, че всичко по колата е консуматив, просто има някои с повече живот (примерно амортисьорите). Като им дойде времето се вайкаме - да, ама като ги смениш, докато караш колата сигурно ще са живи, ако са качествени. Пример - 2006та взех едни кони-та втора ръка на 1-2г за една Астра, която карах тогава. Миналага година, бащата ревна, че били изпуснали и ги смени... е дали са си изплатили 150те лева, за които ги взех... втора ръка, но определено изглеждащи като нови.... та така. п.п.п. Напоследък има и друго - качествени части се намират по-трудно. Не знам поради каква причина, но уж същите марки тампони, амове и какво ли не се повреждат да не кажа двойно по-бързо от преди. Последно се наиграх със задното окачване на хондата - 600лв и след 1г - чао. В момента съм с купено втора ръка за под половината и предполагам ще изкара поне 2-3-4г без да се пипа... (за сега около година - никакви ядове). Това също е много важен фактор, при ремонтите... Та, дълга тема, но да Субару не е баш за всеки. Не случайно казах, че като ме питат приятели, гледам да ги насоча към Хонда - предно, по-просто, по-малко капризно. Ако е 2.4 АТ пак си плащаш като поп за консумативи.... козата... Поулях се. Извинявам се. Успешна година на всички!
_________________ http://www.hostit.bg/
|
15
|
|
Вто Яну 07, 2020 11:49 pm |
|
|
antonarset
Регистриран на: Пон Мар 31, 2014 9:16 pm Мнения: 353 Местоположение: София/Варна
Автомобил: Субару Легаси 2,2 1996; Аутбек 2,5
Рейтинг: 16
|
Аз съм извадил просто невероятен късмет с моята, сигурно защото не съм знаел какво ме дебне. Колкото повече научавам, толкоз повече страх ме хваща
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 1:09 am |
|
|
me7ro
Регистриран на: Пон Мар 12, 2018 9:35 pm Мнения: 33
Автомобил: Subaru Outback 2002 - 2.5 AT
Телефон: 0898654081
Рейтинг: 45
|
Колеги, виждам да пишете колко ви излиза колата като обслужване за 1година (две, три) но това е крайно неправилно според мен. Колата се измерва в това колко стотинки на изминат километър т.е ст/км. - като при такситата. Това е единствения правилен начин за смятане на това колко ти струва колата за да я караш. Разходите на километрите пробег и готово Ако примерно карате 5хил км на година ще ви излиза по-скъпо спрямо ако карате 30хил км поради факта че има годишни разходи като Винетка, Каско, Гражданска, Данък и тнт.. Също така разходи като гуми и тнт дори и да не ги износвате те се сменят на време когато втвърдят след 3-4-5 години. Има определени разходи по колите които са не просто на КМ а на време!!! Та, това което искам да кажа е, че ако карате малко 5-7-10 хил км на година ще ви излиза колата доста по-скъпа на километър спрямо на друг каращ примерно по 25-30хил км на година. Съответно трети каращ по 50-80хил на година ще му е още по-евтино на КИЛОМЕТЪР спрямо на първите. Любопитно ще ми е тази ваша сметка и споделяне колко ви е излезнала колата като стотинки за км при еди колко си пробег и еди колко си разходи. Поздрави, ЧНГ и много здраве
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 8:48 am |
|
|
Stef_Master
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am Мнения: 24 Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
|
С моите 10к километра на година май ще ми излезне скъп пробега на километър.
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 9:30 am |
|
|
antonarset
Регистриран на: Пон Мар 31, 2014 9:16 pm Мнения: 353 Местоположение: София/Варна
Автомобил: Субару Легаси 2,2 1996; Аутбек 2,5
Рейтинг: 16
|
Колега me7ro, според мен важното е колко е готов да даде собственикът за кеф или да му върши работа, и доколко това се покрива, тоест колата да покрива очакванията в действителност. Кантарът е в момента, в който си кажеш: добре, че си взех тая кола и си заслужава всяка стотинка. Ако човек не е на зор, тогава е все тая, според това колко е стиснат.
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 10:20 am |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Мнения: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
Аз също обичам автомобилът ми да е изряден и добре поддържан, все пак возя семейството си. Не казвам, че е евтин за поддръжка, а по-скоро, че няма кой знае каква разлика със съпоставими автомобили от същите години (след 2006-7 ). Както казаха вече останалите - консумативи и живот на отделни компоненти. Всичко е до поддръжка, защото ако аз взема колата Х на 200к км от някой, който е сменил/рециклирал преди 10 хил основни компоненти изкарващи по 150к км (ламбди, датчици, подобни..) поддръжката ще ми е една, или взема същия модел Х, чийто компоненти са на доизживяване, логично разхода ще ми е x2. Търсенето на автомобили масово е в диапазона на години/километри точно около "финалната права". Затова и идва скъпо. Може би най-точната оценка е както каза me7ro - цена/км. Тъй като казвайки "по 2500 на година" е малко стряскащо. Човек остава с впечатление, че има постоянни сериозни проблеми с колата, което видно не е така. Ще си посволя да сваля по 200лв от сметките заради затъмняването на стъкла, допълнителния кулер и алармата и излиза, че си давал по 1600 лв до 2000лв на година. Годината с големия ремонт е отделно и е по-скоро "веднъж на 4 години правя реклаж и .... за още 4к". Защото едно е да кажеш "поддръжката ми е 1500 на година и на 100к реглаж", друго е "поддръжката на година ми е 2500 !". Да не бъда голословен ще дам и моите сметки, но за Forester 2005 125к.с. АТ След покупката 06.2018: 2700,00 лв. Ремъци, ролки, водна помпа,масла двигател, скорости, диференциали, антифриз, спирачна течност, гарнитури капаци, Ремонт клапан 4х4 Ангренажен ремък к-т, Водна помпа, Термостат ОЕ, Семеринги Р.валове и М.Помпа, Масло ATF, Филтър АТФ, Добавка за промиване ск.кутия Добавка АТC ProTec, Смяна масло ск.кутия и диференциали, Смяна спирачна течност, Антифриз G12+, Почистване водна с-ма, Гарнитури капаци клапани к-т, реглаж, Свещи, Смяна масло хидравлична рейка, Пистов ремък климатик, Масло Mаслен филтър Въздушен филтър Поленов филтър Горивен филтър, Добавка за промиване маслена с-ма Добавка OB PRoTec, Спирачни дискове ATE Предни накладки *пари като за малка стара кола ще каже някой, скъпо е.... Еми скъпо е ама държа да я обслужа добре. Някъде е можело да мина и с 1700лв за тези неща, но както каза nikence - труда е скъп, а частите са на потребителски цени 380,00 лв. Радиатор KOYO + Горен маркуч + семеринг на полуоска *радиатора беше само със спукана горна гърловина, което вероятно можеше да се оправи срещу 30-50 лева, но предпочитам да дам 300 и да съм спокоен, че карам с нов радиатор, който няма да сменям (дано) вече 242,00 лв. Масло (+промивка) + Маслен филтър + Въздушен и поленов филтър -----2019----- 2 пъти масло с всички филтри (+промивки всеки път) - общо 440лв Задни биалетки + конусна леща + зегерка и семеринг на полуоска - общо 220лв Ламбда сонда - 300лв (която се надявам също да не сменял следващите поне 5 години) Газ. филтър - 25лв. -----2020----- ще видим... Мисълта ми е, че правейки по-големи разходи дадена година, то се предполага, че сменените/ремонтирани компоненти ще издържат още поне 3-5години / ххх километра и този разход не е ежегоден, затова не е добре да се осредняват всички разходи спрямо годините. ***в разходите не са включени такси/данъци/гуми/газова/козметични процедури по желание на клиента , джанти-манти и т.н. ****колата е "преслушвана" и при всяко посещение за масло (или по-често при нужда) е преглеждана отдолу за нужда от подмяна на компоненти по окачването. Уважавам и благодаря на всички поддържащи си колите грижливо и отговорно! едит: antonarset написа: момента, в който си кажеш: добре, че си взех тая кола и си заслужава всяка стотинка. Мине не мине време и докато пътуваме чувам точно това от приятелката ми
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
Последна промяна GeorgiIv на Сря Яну 08, 2020 11:35 am, променена общо 1 път
|
|
Сря Яну 08, 2020 11:25 am |
|
|
nikentce
|
Stef_Master написа: С моите 10к километра на година май ще ми излезне скъп пробега на километър. Мисля, че от всички коментари по-горе става ясно, че изплезеният гений правилно е казал: "всичко е относително" Всички частни примери, които даваме са строго субективни, според това каква модификация притежаваме; в какво състояние е тя; дали се поддържа DIY или в сервиз; какъв и къде е сервиза; какво ни е финансовото състояние и бюджет за автомобил и т.н.
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 11:28 am |
|
|
bestbg
Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm Мнения: 491 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
|
Колегата Стойчо гледам е извадил справка за последните 110к км. Ако някой му е интересно ето и от мен няколко...
За Б11-ка (канадска) 120к км за много години...
Закупена м.октомври 2003-та на 112 600км 12.10.2003 – 112800 газова уредба 12.11.03 – 113700 масло на дифове 30.06.05 – 132360 масло скоростна кутия Мобил АТФ 07.03.06 – 140140 смяна термостат 10.09.06 – 145500 смяна свещи 10.09.07 – 155940 ремонт алтернатор и ремък 28.09.08 – 166300 смяна бензинова помпа 01.04.09 – 169800 смяна свещи, масло дифове, смана масло на сервото 12.05.10 – 180615 смяна двата задни амортисьори, смяна на два задни тампона 07.07.10 – 181400 смяна на бензинов филтър 05.08.11 – 191700 смяна масло скорости, Ревизия глави и гарнитури 10.01.12 – 202000 смяна кабели 34.09.12 – 207200 смяна ангренаж, ВП 20.12.12 – 209000 закупена от мен 17.04.13 – 212000 кабели, свещи, масло скорости +руска добавка, масло ДВГ 31.05.13 – 212900 предни накладки 15.01.14 – 215000 задни накладки 09.06.14 – 217300 бензинова помпа 15.04.15 – 221400 предни вътрешни и външни накрайници и тампон скорости +масло ДВГ 10.12.15 – 224100 НОВИ зимни гуми ToYO 20.05.16 – 225400 подмяна маркучи климатик и о пръстени – цялостна профилактика 29.11.16 – 226300 ремонт алтернатор(лагери, колектор, четки и реле) 30.01.17 – 227800 смяна тръба за зареждане към резервоара 08.11.17 – 230970 нов изпратител, газов клапан, емулатор, маркучи газова + масло ДВГ
Ето подобно нещо за бившата ми Б12-ка(3.0):
км цена описание 202000 1800 монтаж ГИ романо OBD 07.05.2013 204000 277 биалетки реглаж мост маншони рейка 03.06.2013 205000 58 маркуч автоматик 13.07.2013 209000 115 тампон носач, маншон каре 05.12.2013 294 масло дифове, кик даун биалетки, възд филтър 225000 30 смяна спирачна течност 12.02.2014 226000 30 газов инж профилактика 30.03.2014 227600 160 семеринг вал , денфер пистов р 26.04.2014 230000 276 рем спирачни апарати, накладки, ремонт рамена чистачки 11.11.2014 258000 200 смяна ламбда сонда предна 30.11.2015 258000 630 зимни гуми унироял 30.11.2015 270000 120 пълна профилактика климатик 08.03.2016 287000 2490 гарнитури глава, лагери климатик,вещи, термостат, лагери осн и биелни 10.11.2016 290000 400 смяна радиатор 25.03.2017 302000 1000 всички дискове и накладки 30.05.2017 302000 филтри газ 305884 300 масло ск.кутия, филтър без решетка,дифове масло 15.08.2017 315459 75 диагностика алтернатор 19.12.2017 318233 280 втора употреба алтернато + лагери ролки 17.01.2018 319221 44 мотрче пръскалки челно стъйло 24.01.2018 319369 150 масло двигател texaco 5w30 25.01.2018 322000 30 задни накладки 13.04.2018 322000 230 гуми нови летни на 13000км 325900 90 смяна бобина на 3-ти цилиндър 45.07.2018 326850 60 апарат рпеден ляв - рециклаж+нова течност 06.08.2018 326865 130 масло 5в30,маслен и въздушен Q8VX 09.06.2018 328700 смяна гуми със зимни 20.10.2018 329600 250 Мембрани изпарите, инж.рецикл,г.ф-р, Динамикарт 08.02.2019 329800 летни гуми монтаж 25.03.2019
Скоро се срещнах с новият собственик... вече е на 350к и не е пипал нищо, но ще трябва да сменя дискове и накладки.
И Б13-ката ми(3.0): (имам и от преди да я купя някаква история...)
Покупка на 06.12.2018 на 36940 (уж на 251940км) 13.12.2018 – 37000км показание Нови дискове + накладки + масла5w30 VX lognlife +филтри= 335лв; Нови водачи + рем.комплект за двата предни апарата – 65лв (от 100) – оригинални; Ремонт стартер 13.12.2018 – 37050км акумулатор. KRIGER 75AH – 108.80 20.12.2018 – 37100км смяна инжектори газ- 240лв +40лв настройка и смяна 2бр филтри. 22.01.2018 – 27780км баланс гуми (30лв) и изправяне 1джанта - > 35лв (в 6plus) 24.01.2019 – 37800км нов ключ сгъваем+ нарязване и чип -> 35лв+10лв+80лв 27.01.2019 – 37970км рециклиране централно задни врати – fc280-12122 (20лв+)(70лв) 09.02.2019 – Духват гарнитури – 38270 13.03.2019 – Ремонтиран ДВГ – 38432 Сменени всички опръстени и гарнитури. Обтегач вериги – нови. Термостат двг +аск. Масло,антифриз+сегменти. Шлайф глави+блок -600лв. Труд 750 за глави и 300 за долнище. Общо 2700лв 02.04.2019 – монтирани летни гуми на 38700 01.06.2019 – Сменен ауспух от средата до края – 40 000км около 250лв 15.06.2019 – тампони стаб щанга предна – 41200км – 10лв 25.06.2019 – фолио на стъклата 20%задни 70% предни – 280лв 7г. гаранция DMP фолио 01.07-2019 – ремонт машинка предна шоф. Врата 41700км 01.08.2019 – Масло ДВГ+филтри(135лв)+ подложки задни амове-60лв – 43050км 09.10.2019 – Маншон вътрешно предно ляво каре (20лв оригинално) – 46350км 26.10.2019 – Подложки 10мм предни амортисьори 50лв - 46510км 26.10.2019 – Монтирани зимни гуми с джанти от б12-ката – 46510км
В момента е на 48200км
_________________ Subaru XV Premium 2.0 `18 Subaru Outback H6 3.0 `05 Subaru Outback H6 3.0 `03 Subaru Outback 2.5 `98 USA Subaru Legacy 2.2i GX `95 Toyota Corolla D4D `06 Skoda Octavia AXR `07 LR Discovery 300Tdi `96
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 1:07 pm |
|
|
me7ro
Регистриран на: Пон Мар 12, 2018 9:35 pm Мнения: 33
Автомобил: Subaru Outback 2002 - 2.5 AT
Телефон: 0898654081
Рейтинг: 45
|
antonarset написа: Колега me7ro, според мен важното е колко е готов да даде собственикът за кеф или да му върши работа, и доколко това се покрива, тоест колата да покрива очакванията в действителност. Кантарът е в момента, в който си кажеш: добре, че си взех тая кола и си заслужава всяка стотинка. Ако човек не е на зор, тогава е все тая, според това колко е стиснат. Прав си, кеф цена няма! Въпроса е да няма пренавиване за Субару (или друга марка) и след това да станеш КИСЕЛ собственик който бучи колко скъпо и тнт защото не си си сметал правилно по джоба дали може да издържаш тази кола. Важно е да се има предвид преди закупуване на колата обозримите разходите които тя ще предизвика в растояние на години респективно километри за нейния собственик и дали той може да си ги позволи (също и по колко километра на година ще прави). Разбира се има и извънредни но това с употребяваните (а дори с новите) е част от нормалния риск. По-горе в темата беше споменато, че колите издържат еди колко си и искам да вмъкна една добра статистика от натрупания опит: Първо като частна фирма от 27 години вече сме сменили много автомобили (купувани употребявани) като най-много автопарка ни е бил 24 автомобила. От 8 години ги подменяме с чисто нови. Въртят се доста километри на година (35-55хил) на кола. Първите нови са от 2012г - 2бр Peugeot 308sw като са на 7 години и едната е 290хил а другата 320хил. Сменяни са само консумативи + и на двете по вина на Пежо картер (прецакана от тях резба). Има и дребни неща които са ремонтирани но като цяло нищо особено и голямо като ремонт. Едно по старо Пежо 307sw 2.0HDI го взехме преди около 12 години на 60хил и го продадохме (преди 2 години) на 460хил като колата беше поддържана перфектно и нямаше нещо сериозно сменено или ремонтирано за това време!!! Имали сме 7-8 Пежо 405 1.9tdi повечето изкараха до към 450хил без някакви сериозни ремонти а само с добро поддържане. Имахме 6-7 мегана 1.5dci (2004-2006г.модели) купувани на по 50-70хил км от Холандия (товарни N1) нищо особено като разходи и ремонти, само добра поддръжка и всички ги карахме до към 330хил някъде. Сега новите които караме (нови от магазина) 2бр Пежо Парнер дизел 1.6hdi, 2бр Шкада румстър (1.4mpi на газ от шкода), 4бр Фабии 1.2 (с турбина 110коня), 1бр рапид, 1бр октавия, 1бр VW Sharan (2015), 1бр Mazda CX-5 Шарана аз го карам и е на 180хил от 2015г. - само два лагаре на главина (единия беше завил но смених двата) и казанчето за AdBlue нивомера му се прецака.....това е! Другите само консумативи като някои са над 120хил вече а други 150хил, трети под 100хил. Принципно от натрупания опит (описан по-горе но и не само) една нова кола излезла от магазина и ако е добър успешен модел няма причина (освен късмет) да трябва да ремонтирате нещо освен нормалната поддръжка предвидена от производителя! Преди карах Мазда 6 (нова от 2012 до 2015) до 110хил км но ми я катастрофираха тоталка. Пак нищо не съм правил по нея! Както описах и с по-старите коли в началото няма причина една кола ако се поддържа добре да даде голям пробелм освен ако не е късмет или прозиводствен дефект или недомислица на производителя. Коли на по 300-350хил км правилно поддържани без основни и големи ремонти е нормално! За някои марки и модели дори 500 хил е ОК (пример с приятел Volvo XC90 купен преди 15 години нов и сега е на 500хил само с поддръжка без почти никакви ремонти!!!) Вносните коли са обикновенно над 300хил км (и повече) когато всички възли в колата са вече значително амортизирани и предстои смяната им един по един. Аз това го наричам да си купуваш кола на части А ТОВА Е МНОГО СКЪПО УДОВОЛСТВИЕ! Плашете се от евтини коли, неуспешни модели, недомислен бюджет за кола който ще ви накара да сте кисел собственик и мрънкащ на всеки следващ разход който е на границата да ви разори! Имайте предвид, че често се получава когато сте избрали кола която ви е скъпа за поддръжка да ходите по сервизите и да мрънкате колко е скъпо. Това води и до изнервяне в сервизите защото те не са виновни, че нещо ви е скъпо за поддръжка и ви е скъпо да платите труда на майсторите! Това води и до още не малко други неща за които се пише тук във форума... Спирам до тук макар, че мога още много... Поздрави
|
15
|
|
Сря Яну 08, 2020 3:41 pm |
|
|
ico_tech
|
Страхотен пост колега. Адмирации за богатия и позитивен опит с френската школа. Аз нямах този късмет с брат'чеда на Пежо, пък и със самото Пежо . Баща ми от друга страна е много доволен от своя Ситроен (hdi) и споделя напълно твоето мнение - разликата е, че той само кара и то доста внимателно, а аз съм този, който я води в сервиз за смяна на 'консумативи" (мостове, съединители, кутии, жила, ЕГР-и и пр.) Не, че не мога да ги сменям сам, просто мразя да работя по тези коли, не харесвам техническите решения, не харесвам материалите вложени в коша и купето. Това си е лично отношение. Но когато ти дават колата от фирмата всичко си е ОК. Гледам по аватара, че караш Субару от две години и веднага ти казвам - то не може да стигне тези км с тези разходи, нито за км, нито за месец, нито за година. Не се заяждам - това си е самата истина. Субару никога няма да стигне разход/км от порядъка на масовите автомобили съставляващи 90% от фирмените флотилии в Европа. Нито с дизел версия, нито с малолитражка - този автомобил просто не е проектиран за спестовници и хора цепещи стотинката на две. В този ред на мисли ако човек кара евтина кола с минимални разходи - Рено/Пежо/Опел/VW и изведнъж иска да прегърне съвсем друга концепция, той просто изоставя евтинджоса и трябва да смени доста от навиците си. И трябва добре да си прецени дали това не би го натоварило емоционално дори повече, отколкото изръсените пари в добавък на това, което би си купил от шир потребата (от която до момента е бил супер доволен). Мога само да се надявам модератора да сложи темата най-отгоре, да я окраси в червено и .... и тогава може би ще спрем да сучем масури от един и същи локум и да откриваме топлата вода през седмица.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 5:27 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 324 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Голяма секта, баси скъпите субарута, само аз ли съм изтеглил златната кокошка и за 100км и 4 години и половина съм наливал пари само за бензин и масла. Няколко шарнира, биалетки, някой друг тампон, веднъж дискове, 2 пъти накладки. Айде и рециклиране на рейка и кардан. Запушен ЕГР Ама май ако ударя чертата най-големия ми разход са застраховки, данъци и гориво...
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 5:47 pm |
|
|
valqk
|
И аз, след като изчетох какво се изписа последно, мисля, че е по-добре темата да стане важна. Според мен, ако се поизчистят ненужни дребни постове (включая този), в 2-3 страници много бъдещи собственици ще могат да помислят по доста въпроси и да преценят, дали въобще искат да скачат на макрата, а не след като купят да са Получи се доста конструктивна дискусия.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 5:56 pm |
|
|
pojara
Регистриран на: Съб Апр 21, 2018 5:22 pm Мнения: 114
Автомобил: Subaru legacy 2.0r
Рейтинг: 103
|
Прикачени файлове: Untitled1.png ето и мойте 5 лева за темата както казах дал съм даста пари за глезотийки, под глезотийки разбирам пастиране керамични покрития боядисване на джанти и др простотии които даже и несе сещам. В обслужване влиза и първоначалното със смяна на вс течности накладки ангренаж и тн.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 6:57 pm |
|
|
Alxx
|
ico_tech написа: Нито с дизел версия, нито с малолитражка - този автомобил просто не е проектиран за спестовници и хора цепещи стотинката на две. В този ред на мисли ако човек кара евтина кола с минимални разходи - Рено/Пежо/Опел/VW и изведнъж иска да прегърне съвсем друга концепция, той просто изоставя евтинджоса и трябва да смени доста от навиците си. Ице, в този клас тази е най-евтина за поддръжка. Само я сравни с quattro и примерно Cross country серията на Volvo? Много малко фирми(все още) правят универсалки, не джипки, но не и точно обикновенни коли. Аз исках две неща: универсална кола и...спомените по рали автомобилите от група А и зората на WRC Повярвай ми, като изпищи нещо по нея ги давам с кеф и с ясната мисъл, че така трябва да е. Между другото, тази седмица сефте ще подменям повторно възел по колата за пет години, откакто я имам. Изсвири лагер задно колело. Евтин, полски. Пет години и 80к. Предният ми пост с 8-те к лв не е оплакване, а показ колко се налива в изоставена кола. Честно, знаех, че купувам кофти кола и не очаквах чак толкова, но козата си сака пръча и...си го получи. Радвам се на баба като малко момче.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 7:51 pm |
|
|
Rashko-Strashko
Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm Мнения: 98 Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
|
Абре младежи, какво се пънете... карайте и пейте... Автомобил 4х4, който харчи с един до 4 литра на сто повече от кола с предно или със задно предване... какво му плащаш? Аз моето Форестърче като го взех от Бургас на 285000 с препоръка от стария собственик, че има поне още 100000 отгоре и сега е на 400000 тоест на 500000 и върви та пее. Вярно, малко по малко за тези три години и половина откакто го имам съм вложил не малко пари, приблизително около 4500 левчета, но всяка една стотинка, която съм дал се е изплатила. То не бяха амортесьори, пружини, тампони по окачването, тампони на макферсоните, ремъци (ангренажен и пистов + ролки) ... отделно теглича и окабеляването му... и откакто съм сменил всичко не съм я пипал, освен да сменям масло и да я карам... а преди това като карах другата кола всеки месец за по два или три дни в бокса за смяна на всякакви работи докато един идиот с микробус не ме блъсна отзад и по този начин ме убеди, че ми трябва по-здрава кола...
_________________ Купих си Субару аз и го карам във захлас! Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз... Яко през гората бяга и към мацките посяга... Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...
|
|
|
Сря Яну 08, 2020 10:08 pm |
|
|
nikentce
|
[quote="Alxx"] Ице, в този клас тази е най-евтина за поддръжка. Само я сравни с quattro и примерно Cross country серията на Volvo? Много малко фирми(все още) правят универсалки, не джипки, но не и точно обикновенни коли.......[quote]
Поддръжката на Subaru изглежда смешно евтина в сравнение с тази на Allroad Quattro. Volvo e по-близко, но пак излиза по-скъпо, а и не може да се каже, че тези автомобили дават представянето на сняг и лед, което дава Subaru. В този клас единствено Scout-ът може би ще излезе с по-евтина поддръжка, но там пък възможностите на задвижването й са доста компромисни. Халедкс-ът й далеч не се справя толкова добре на сняг и лед.
|
|
|
Чет Яну 09, 2020 12:01 pm |
|
|
bestbg
Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm Мнения: 491 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
|
Прочетох за пежата и френските коли.. какво влиза в поддръжката им? (мостовете? ) та така. Тойота Корола 1.4D4d (2006) - > Сега стана на 285 хиляди (последните 2 години не беше карана) - само масла и накладки мъкааа Пежо 206 1.4хди (2004) - > разкарахме го на 235000 след като му се подмениха почти всички агрегати за този период + 3 пъти заден мост Пежо 308 1.6е-хди (2013) -> 204 000км -> е както наближи 200 000 веднага дюзи управления и 4 бона ремонт.... другото е на 167 000 и то е за дюзи и турбо, тропа и рейката... като цяло са сменени доста неща... консумативи почти всички лагер главини и тем подобни.... Шкода Рапид 2015 ->103 000км само масла и за пръв път тази година ангренаж (+ дискове с накладки)и сега се прецака за входящият въздух някой датчик VW CAddy 2013 -> 110 000 само масло(+дискове и накладки на последното обслужване) и един изгнил кабел на буксата за метановата. Другите 4 са много нови и няма нужда да пиша за тях (нямат 100к км още), но ми прави впечатление Субаруто ХВ , и Пасат хайлайн (2.0тси) първото обсужване е на една и съща стойност от близо 600лв.... сега субаруто ще влиза за 2-рото.. да видим. Тези изброени коли по нагоре са подържани само в представителствата им.... Френското и за служебно не ме кефи добре че имат гаранции (дачията счупи рейка на 25 000км - смениха я след 100 опита преди това и носачи сменяха и кво ли не още … ) На моята кола ще си сменя 3 пъти маслото за тези пари които взимат за новите коли в представителствата
_________________ Subaru XV Premium 2.0 `18 Subaru Outback H6 3.0 `05 Subaru Outback H6 3.0 `03 Subaru Outback 2.5 `98 USA Subaru Legacy 2.2i GX `95 Toyota Corolla D4D `06 Skoda Octavia AXR `07 LR Discovery 300Tdi `96
|
|
|
Чет Яну 09, 2020 1:48 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|