Колеги, важното е човек да не робува на марка, модел и да не става религиозен на тази тема. Все пак колата е да стигате от точка А до точка Б - е, ако е по-скъпичък автомобил може да ви заведе и до точка G
bestbg:
Статистиката беше не беше да хваля Пежата а и не обичам френски автомобили, просто сме попадали/избирали добри и успешни модели и това показва колко е важно правилно избрания и сервизиран автмобил за голям, безпроблемен и евтин пробег (ако намеря файла съм смятал всяка от тези коли колко ни е излизала като стотинки на км е доста ниска цена) Пежата 405 за до 300хил примерно ангренаж 3-4 пъти(на 90хил май се сменяше не помня), накладки, дискове, някой маркуч ако е напукан, някоя дюза които са евтини (1.9TDI), може би алтернатор + още такива дребни неща, мостове сме правили но не на всички, важното при тях беше да се профилактират, гресират и тнт на 40-50хил и няма проблеми.
За 308sw 1.6ehdi и 2.0hdi моторите чак към 300хил се обадиха дюзи но сложихме добавка и вече 20хил карат..ще видим. на 307sw 2.0hdi дюзи сме сменяли пак към 300-350хил и бяха 1700 лева от някъв сайт по света ги купихме НО беше много каприза за дизела и не помня но май само от ОМВ можеше да сипваш иначе от другите се давеше и тнт.
Японските са супер - Toyota мисля, че все още държи класацията за най-безпроблемна марка кола за интервал примерно 2-3 години след покупка на нова 7-8% са имали гаранционни проблеми в този период.
Иначе:
Като ще се купува кола се мисли къде най-вече ще се кара, колко ще се кара като КМ и за какво ще се ползва (дали ще дърпате каравана, на риболов по лоши пътища, ски зимата тнт) - за да се избере дали да е 2 задвижващи или 4 и съответно дали да е дизел (ако ще се дърпа каравна и ще се кара повече натоварена или много км на година - дизел) или бензин ако ще са малко км и искате да е по-евтина поддръжката + опция за Газова ако съответния модел търпи газова де (проверява се предварително).
След това се оглежда бюджета с който човек разполага, после колите които отговарят на това което за което човек ще я ползва. Внимателно се преценява да е масов автомобил (по-лесен достъпо до части нови и употребявани и по-евтини), сервизи и знание за поддръжката ще е по-лесна, също да е успешен и издръжлив модел, да е с правилния двигател (нито малък за колата и да няма мощност за изпреварване, нито много голям и мощен и да харчи пак много).
Задължително се преглеждат какви са основни възли които се сменят и ще предстоят за смяна колко струват и човек дали може да си ги позволи във времето както планирано така и инцидентно ако излезнат като ремонт (накладки, дискове, ангренажи, ходова част, рейки, турбина ако има, разни особености за модела кола...тнт)
Хубаво е тези допълнителни разходи да се сметнат и ако са 2000лева в близко време (1-2 години) а бюджета е 8 000 лева да се търси кола за около 6000 лева. Също така някои модели автомобили гумите им са по-скъп размер и са по 200 или нагоре лева и това е хубаво да се провери предварително колата с какви гуми я купувате за да не ви се покачи рязко разхода с 1000 лева за 4 гуми и от 6000 да стане 7000 и пак да ви излезне над бюджета.
И на мен ми се иска да карам едно VW Multivan Т5 или Т6 4х4 или едно Volvo XC90 ама не мога да си го позволя и за това карам това за което мога да си позволя да поддържам перфектно без да ме събарят регулярни или инцидентни разходи.
Ако се чудите дали ще може да си позволите една кола или друга то ЗАДЪЛЖИТЕЛНО вземете по-евтината кола и с по-евтината поддръжка!!!
И още нещо: По ефективно ще вложите енергията си ако балансирате между това да търсите как увеличите приходите ви и едновременно да намалите разходите. Ако влжите енергията си в това как само да спестите и да намалите раходите ще стигнете до минимума но няма да ги спрете а увеличението на приходите няма таван ако влагате непрестанно усилията си в тази посока!!!
П.П всичко съм описал отгоре без да навлизам в подробности и специфика защото иначе може много да се изпише та може и да има неточности.
Успех