Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 6:59 am



Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
 P0032 Front oxygen (A/F) sensor heater circuit high input 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm
Мнения: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. Малко предистория на въпросния код. Чека премигваше от време на време, диагностката показа проблем с кнок сензора. Нямаше други записани грешки в ЕКУто. Проверих инсталацията и сензора - проблема се оказа често срещания спукан корпус. Подмених сензора с чисто нов оригинален, но след десетина километра пробег отново светна чека, но този път за постоянно. Прочетох грешката и този път излезе P0032 Front oxygen (A/F) sensor heater circuit high input. След бърз преглед в мануалите разбирам, че или се е скапал нагревателя в сондата или има късо в инсталацията. Въпроса ми е следния има ли нещо общо между кнок сензора и ламба сондата или е въпрос на чиста случаиност сондата да се откаже точно след смяната на детонационния датчик ?

Поздрави

p.s колата е Легаси 2001г. EJ25

Пон Юли 20, 2015 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма нищо общо - съвпадък е.
Въпросните сонди са с живот 200 000 км макс.

Пон Юли 20, 2015 10:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
не , едното ти регулира предварението ( нок сензора ) , другото мери резултата от него и го коригира, друга връзка няма.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Юли 21, 2015 7:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
^^^Knock Sensor-ът не регулира нищо. Откъдето и втората част на изречението също не е вярна..
От гледна точка на грешките, връзка между двата сензора няма.

Вто Юли 21, 2015 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
martin7937 написа:
^^^Knock Sensor-ът не регулира нищо. Откъдето и втората част на изречението също не е вярна..
От гледна точка на грешките, връзка между двата сензора няма.

да сме по детайлни тогава, по данните от пиезо микрофона какъвто е нока , ЕКУ то прави предварението на колата.....така вярно ли е колега? ;)

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Вто Юли 21, 2015 10:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3862
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С риск да се навра където не ми е работа, ама запалването се прави по таблица, свързана с редица параметри(да не изброявам), а нок сензорът служи за корекция при регистрирани детонации над зададената норма в двигателя.
"Knock" = "чук" сензор ;)

П.П. За да не съм съвсем офф: двата сензора нямат връзка.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 21, 2015 10:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Knock Sensor-ът не участва в нищо свързано с "регулиране" или "правене". Единствената и проста роля на този сензор е да регистрира. Подадени към ECU-то данни за регистриран knock (детонация/и) води до заманя на ползваната от ECU-то таблица за предварение - от Primary Timing Table >>> Knock Timing Table.
Двете таблици сравнени са 90% идентични. Разликите са почти винаги извън closed loop зоната и засягат единствено режими на доускорение и т.нар. WOT (wide open throttle), което е грубо казано максимални TPS стойности (обичайно над 4.0V). В тези зони Knock таблицата е ритардната.

Вто Юли 21, 2015 10:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm
Мнения: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги можете ли да кажете какво трябва да съпротивлението на нагревателя. В момента на моята сонда е 5.5 ома. В гаража имам една малко работила универсална сонда, при нея е близо 9

Вто Юли 21, 2015 10:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
*Пиша тук, защото заглавието на темата е по-описателно, но в ТАЗИ тема има доста полезна информация също.

Светна чека с въпросната грешка (според TorquePro)
P0032 - Powertrain
HO2S Heater Control Circuit High (Bank1 Sensor1)


Или е лоша връзка, или директно сондата. Правилният избор е Denso DOX-0307.

Вариант 1 - сервиз - диагностика - кот' тако'а и едни пари ...
Вариант 2 - самодиагностика:
- проверка дали има 12 волта на буксата от ЕКУ-то. Ако "Да" - проверка на съпротивлението на самата ламбда сонда - трябва да е под 5 V

Ако не е в норма - смяна.
Правилно ли съм се ориентирал?


След нормално градско каране, хубаво загряла кола - тук все още я НЯМАШЕ грешката (вторник)
Прикачени файлове:
62239324_2408990615986889_4295390041041010688_n.jpg

След проба да се размърда буксата, кабел и т.н. и чистене на грешката - пак се появи (колата е работила само 10, след 3-часов престои - затова не е загряла)
Прикачени файлове:
62424724_462610947823231_6112897360348577792_n.jpg


Нямам представа какво трябва да показва O2S1LV стойността.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Чет Юни 06, 2019 4:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Не си с достатъчно познания за да диагностицираш подобен проблем и няма да спестиш пари като се опитваш.
Дриснала сонда не винаги вдига чек - стават лениви и реагират бавно, живота им е преко сили 200к км независимо има или ням грешка за нея. Тов се хваща от грамотен механик в движение и следене на живи данни.

На дърта кола няма много за умуване щом не си я сменял досега - избирай си сервиз и ги остави те да ти доставят сондата за да имаш гаранция. Че няма да си единственият с грешно купена сонда и изгорял с 200+ лв

Успех

Чет Юни 06, 2019 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
GeorgiIv написа:
... - проверка дали има 12 волта на буксата от ЕКУ-то. Ако "Да" - проверка на съпротивлението на самата ламбда сонда - трябва да е под 5 V ...


Както вече Vmax ти каза - "Не си с достатъчно познания" ...

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Юни 06, 2019 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
shadow написа:
GeorgiIv написа:
... - проверка дали има 12 волта на буксата от ЕКУ-то. Ако "Да" - проверка на съпротивлението на самата ламбда сонда - трябва да е под 5 V ...


Както вече Vmax ти каза - "Не си с достатъчно познания" ...


...грешка при писането, да се чете 5 ома...

Vmax, мерси за съвета. Не съм мислел да си я сменям сам именно заради изчетеното и гаранцията, просто исках да направя тези лесни проверки за лична удовлетвореност (и от любопитство).

Не наблюдавам влошено поведение, нестабилни обороти или загуба на мощност. Веднъж след сервизиране (пипане в коша) светна чека с грешка в ламбда сондата ( но не знам дали същия номер грешка). Тогава проблем беше явно в лоша връзка (прочетена и оправена/наместена в сервиз). Сега пак светна след смяна на въздушен филтър (пипане в коша), но не веднага. Затова се чудя за лоша връзка.
Така или иначе ще ида за диагностика в сервиза, но все пак благодаря за мненията. :rtfm:

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Чет Юни 06, 2019 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не пречи да си вземеш един контактен спрей и да напръскаш всички букси в коша които успееш да стигнеш.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Юни 06, 2019 10:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
GeorgiIv написа:

Vmax, мерси за съвета. Не съм мислел да си я сменям сам именно заради изчетеното и гаранцията, просто исках да направя тези лесни проверки за лична удовлетвореност (и от любопитство).

Не наблюдавам влошено поведение, нестабилни обороти или загуба на мощност. Веднъж след сервизиране (пипане в коша) светна чека с грешка в ламбда сондата ( но не знам дали същия номер грешка). Тогава проблем беше явно в лоша връзка (прочетена и оправена/наместена в сервиз). Сега пак светна след смяна на въздушен филтър (пипане в коша), но не веднага. Затова се чудя за лоша връзка.
Така или иначе ще ида за диагностика в сервиза, но все пак благодаря за мненията. :rtfm:


Влошено поведение би усетил, когато вдигне чек - има толеранси в еку-то.
Събитията, които описваш нямат връзка с чека за сонда.
Важно е да се знае че тези датчици имат живот и не умират раз. Може да караш с ленива сонда и не идеални смеси и 50к км.
Единственият и правилен начин е тест на пътя с добър диагностик и/или мапер.

ПС: аз също няма да се оправя с подобна диагностика, затова се доверявам на сервизите ни

Това е особено важно ако се кара на газ

Чет Юни 06, 2019 11:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колата (уж) е на 200к и не знам дали е сменяна сондата или не, така че за 300 лева ще си купя спокойствие и ще я сменя (в сервиз) :)

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Пет Юни 07, 2019 9:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
martin7937 написа:
Knock Sensor-ът не участва в нищо свързано с "регулиране" или "правене". Единствената и проста роля на този сензор е да регистрира. Подадени към ECU-то данни за регистриран knock (детонация/и) води до заманя на ползваната от ECU-то таблица за предварение - от Primary Timing Table >>> Knock Timing Table.
Двете таблици сравнени са 90% идентични. Разликите са почти винаги извън closed loop зоната и засягат единствено режими на доускорение и т.нар. WOT (wide open throttle), което е грубо казано максимални TPS стойности (обичайно над 4.0V). В тези зони Knock таблицата е ритардната.


Глупости. Изобщо не работи така. Доста сигурен обаче пишеш ROFL Хубаво би било, когато говориш за нещо, да го знаеш на поне 90%. Ти не си близо и до 20% за това как работи детонационният контрол на Субару. Давай пак наново документациите :)

Пет Юни 07, 2019 10:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да дам отзив - смениха предна ламбда в сервиза. Мериха я и беше заминала.
1000 км по-късно няма светене на чек, няма нищо. А дано да изкара 200 хил. км :D

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Пон Юни 24, 2019 11:15 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 17 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор