Автор |
Съобщение |
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
deadman написа: Както писах на колегата bat_zdravko, проблемите с тази работна група са от натрупващ се конденз в нея. Групата може да се изолира чрез премахване на тръбичките между клапаните и колекторите при положение, че сензора мери налягането в клапана. Така групата ще си остане да работи без да върши никаква работа, но няма да генерира грешки, тъй като конденза ще се продухва от клапана постоянно. Това обаче не може да стане ако сензора мери поток. За да не бода очите повече пожелавам успешно разрешаване на проблема на колегата bat_zdravko. Здрасти, колега и благодаря за интересната информация! Не съм се отказал от решението, което предлагаш, но към момента тествам варианти с "лъжене" на компютъра на колата, с идеята да премахна системата напълно. Ако не се получи по този начин, ще пробвам и предложения от теб. В момента обаче ми е по-лесно да си запоявам в къщи и колата да се кара, от колкото да я вкараме в сервиз за няколко дни (сваляне на тръбичките, правене на планки, поставяне на планките).
|
|
|
Съб Фев 27, 2016 3:37 pm |
|
|
deadman
|
Колега, аз просто ти представих едно възможно решение, за което както казах има някой въпросителни. А и решението за начина на отстраняване на проблема си е изцяло твой. Аз писах по простата причина, че съм педантичен в конкретизирането на проблемите. Махането на тръбички и затапване на колектори си е играчка и сега по хладното е по-добре да си стои на топло човек...
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Съб Фев 27, 2016 3:50 pm |
|
|
deadman
|
|
Съб Фев 27, 2016 4:53 pm |
|
|
topzizitop
Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm Мнения: 295 Местоположение: София Рейтинг: 209
|
Малко продължение по темата. На няколко места в нета четох, че датчика за налягане, който е в левия клапан се използва от ЕКУто през цялото време, например, когато сме на голяма надморска височина за да променя горивната смес. (Все си мисля, че за това си има обратна връзка по ламбда сонда, но това си е мое мнение). За нещо такова се намеква и в линка, любезно предоставен ни по-горе от колегата deadman, а именно "(...the Atmospheric pressure sensor, used by the engine management system for ongoing day to day engine related calculations, is fitted within the primary air valve assembly...)". За да се застраховаме от подобна вероятност, си позволих да променя малко схемата. Премахва се R3, променя се R1 на 1,3 кОм и реле P1 става с един превключващ контакт. Буксата на левия клапан остава включена. Прекъсват се кабелите към пинове 4 и 6 и там се свързват кабелите от реле P2. Прекъсва се кабелът към пин 2 и се свързва както е по прикрепената схема. Ясно е, че по този начин при палене на студено ЕКУто се лъже от резисторния делител, а когато помпата спре, се възстановява връзката ЕКУ-датчик.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG
|
|
|
Нед Фев 28, 2016 2:29 pm |
|
|
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
topzizitop написа: ...Ясно е, че по този начин при палене на студено ЕКУто се лъже от резисторния делител, а когато помпата спре, се възстановява връзката ЕКУ-датчик. Нещо такова си мислех и аз, как може да стане. Иначе колата се кара няколко дни вече с втората схема, но продължава да мига круиза с P0410. Вариантите са да пробвам с подобрена схема или да търся проблем с релетата управляващи помпата и клапите, че не е много ясно те самите дали се активират успешно. Също мисля и да си направя дистанционер, и да го накича с лампи (и евентуално дигитален волтметър) - да светкат в различни цветове, когато се активира помпа или реле + да меря реално колко волта е напрежението на датчика, за да зная правилно ли симулирам работата му. Разфантазирах се и да направя отливка на буксите, за да е плъг & плей, ама да видим ще ми стигнат ли нервите...
|
|
|
Вто Мар 01, 2016 9:54 pm |
|
|
topzizitop
Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm Мнения: 295 Местоположение: София Рейтинг: 209
|
Колега, не ми се сърди, ама тук заприлича вече на едни други теми, дето пишат, че моторът не работи добре на бензин, ама по се питат защо така е и на газ . Значи, стъпка по стъпка: трябва да си сигурен, че релетата и бушоните, които подават ток на помпата и клапите са в ред, и че наистина такова се подава. Свържи паралелно в буксата на помпата и на 4 - 6 пин в буксата на лява клапа по една 2 или 5 ватова лампа. Като палиш на студено, нека някой ги гледа 1,5 -2 минути и ти каже. Този същият помощник да мери и с волтметъра за напрежението между 3 и 2 пин(на 1 пин трябва да е около 5 волта, може да е малко повече - и него премери). Запиши ги! Дадох ти телефона, звънни ми, няма проблен да помогна. Ще ти дам моята сглобка, няма проблем временно да си върна сток нещата, Всичко си работи. Но трябва да ми дадеш напреженията, иначе се компрометира идеята - ще кажеш:ами на, не работи.
_________________ FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG
|
|
|
Вто Мар 01, 2016 11:38 pm |
|
|
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
topzizitop написа: Колега, не ми се сърди, ама тук заприлича вече на едни други теми, дето пишат, че моторът не работи добре на бензин, ама по се питат защо така е и на газ . Значи, стъпка по стъпка: трябва да си сигурен, че релетата и бушоните, които подават ток на помпата и клапите са в ред, и че наистина такова се подава. Свържи паралелно в буксата на помпата и на 4 - 6 пин в буксата на лява клапа по една 2 или 5 ватова лампа. Като палиш на студено, нека някой ги гледа 1,5 -2 минути и ти каже. Този същият помощник да мери и с волтметъра за напрежението между 3 и 2 пин(на 1 пин трябва да е около 5 волта, може да е малко повече - и него премери). Запиши ги! Дадох ти телефона, звънни ми, няма проблен да помогна. Ще ти дам моята сглобка, няма проблем временно да си върна сток нещата, Всичко си работи. Но трябва да ми дадеш напреженията, иначе се компрометира идеята - ще кажеш:ами на, не работи. Здрасти и за пореден път ти благодаря за включването. Не исках да пиша, а да изчакам още малко, но не мога да се стърпя - миналата седмица сглобих и поставих схемата с две релета, които взимат сигнал от помпата и единия клапан... И бях приготвил два светодиода + волтметър, които да вградя в пепелника - да светка при включени помпа, клапи и да ми показва напреженията на датчика за налягане. А тази сутрин мисля, че открих проблема - подмених бушона на системата, който се оказа изгорял и реле на единия клапан, което се оказа... липсващо!? Това са били причините за грешките до момента, със сигурност. Днес нямам грешки, но искам да изчакам до утре сутрин, когато ще имам 100% студен старт и ще стане по-ясно. Причината да се забавя с тези елементарни неща до сега е, че няколко "майстори" гледаха колата и никой не ме насочи да погледна бушони и релета. Нещо повече, към това ме насочихте ти и човека, с който сглобявахме първата схема преди две седмици, но трябваше да пътувам тогава и предпочетох да чистя грешки, а занимавките да оставя за почивните дни. Бавно и славно се уча, дано да не ставам досаден в процеса
|
|
|
Пет Мар 04, 2016 6:00 pm |
|
|
vss20032009
Регистриран на: Сря Фев 22, 2017 2:33 pm Мнения: 17 Рейтинг: 56
|
Здравейте, имам новина за собствениците на SUBARU с ECU Hitachi, .2R (1.5) моторите (Forester,Impreza,Legacy) .СОФТУЕРНА ЗАБРАНА НА ЕКОЛОГИЯТА (SECONDARY AIR SYSTEM) P0410,P0413,P0414,P0418,P0420,P1410,P1418,P2432,P2433,P2440,P2441,P2444. Пакета включва и други неща. За повече информация тел. 0888236376
|
|
|
Пет Мар 10, 2017 7:48 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Мнения: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
Нека да се похваля и аз . Реализирах схемката и работи няколко дни без да свети чек. Студена топла всичко ОК. На 5-тия ден пак светна чека грешка p1410. Изчистих я и покрах така още няколко дни без проблем като след седмица пак същата грешка. Залъгалката е направена по класическата схема. Ще пробвам и другата но все пак ми се струва странно да работи по 5-6 дни и след това да дава грешка и след изчистване пак така. Всички предпазители и релета са здрави.
|
|
|
Пон Юни 04, 2018 11:24 am |
|
|
topzizitop
Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm Мнения: 295 Местоположение: София Рейтинг: 209
|
Проблемът вероятно е че са няколко вида тия сензори и дават различни напрежения за различни автомобили. Горните схемки са сметнати по моите напрежения. Но моята система работи и можех да ги премеря. Когато спре, вече е късно. Тогава си трябва играчка: "мало ниже - мало више" Ти явно си на ръба...
_________________ FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG
|
|
|
Пон Юни 04, 2018 10:00 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Мнения: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
Искам да споделя нещо, може да ме ориетираш по-добре Колата я карам от три години /чек не е светвал/ и понеже знам за тази система просто я чаках да се повреди . Но интересното е друго а именно, че аз никога за тези три години не съм чувал въпросната помпа за вторичен въздух да работи, а както знаем боксера е тих /Аз ли не съм я чувал / ?? Друго явление при мен е че не винаги помпата сработва дори и колата да е студена /демек не винаги имам 12В на клемата и/. Това дали е нормално и сигурно ли е, че помпата ТРЯБВА да сработва САМО и ВСЕКИ ПЪТ при студен двигател?? Та как се получиха нещата при мен: Карам си аз и хоп чека светна /след три години без чек винаги има първи път / Гледам грешки P2444 и P0410, като втората не винаги я даваше, но първата си беше бетон. След реализиране на първата схема още със слагането и /колата беше загряла/ чека си огасна моментално. Така карах няколко дни /топла, студена и т.н./ проблеми нямаше и бях щастлив . Като на четвъртия или петия ден вече не помня при палене сутрин светна с грешка P0410 но само нея. Изчистих я карах 2-3 дни и пак P0410 пак при студено палене ??. Дали е възможно това реле на помпата ту да работи ту не Отварях го вътре си е като ново. Предпазителя 10А здрав. Другия 60А също. Мисля да пробвам с подобрената схема но там напреженията са едни и същи, като с другата нали?. Някакви идеии ?? п.с. Да добавя нещо друго интересно. Преди да сложа платката с релетата, като изчиствах грешките помпата за момент тръгваше и спираше пак със същите грешки. НО НЕ ВИНАГИ ТРЪГВАШЕ. И като чух как яко наду в пътите, когато тръгваше осъзнах, че никога преди не съм я чувал по този начин за тези три години в които не ми е светвал чека.
|
|
|
Вто Юни 05, 2018 9:43 am |
|
|
ico_tech
|
Разкарай тази система и използвай времето за направа на емулатора за по-полезни неща. Прилагам схема на тапите. Гарнитурите се продават в оригинал и не са скъпи. Трябва ти човек с тактрикс кабел и Ecuflash за забрана на тази система в ЕКУ-то. Горе-долу това предлага колегата с рекламния пост. Успех.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Юни 05, 2018 10:20 am |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Мнения: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
в гр. Русе не мога да намеря сигурен такъв човек. Не ми се ходи до София за тая манипулация пък и ако нещо има шанс да стане за 5 - 10 лв. защо да давам 300-400 лв. . Руснаци пишат, че става, тук има колеги при които работи може да съм много близо до истината просто трябва малко да си поиграя. Тапите и гарнитурите съм си ги поръчал вече.
|
|
|
Вто Юни 05, 2018 1:41 pm |
|
|
CANCEL
Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
|
Viper написа: в гр. Русе не мога да намеря сигурен такъв човек. Не ми се ходи до София за тая манипулация пък и ако нещо има шанс да стане за 5 - 10 лв. защо да давам 300-400 лв. . Руснаци пишат, че става, тук има колеги при които работи може да съм много близо до истината просто трябва малко да си поиграя. Тапите и гарнитурите съм си ги поръчал вече. То в Русе, какво ли можем да намерим ?
|
|
|
Вто Юни 05, 2018 3:05 pm |
|
|
ico_tech
|
300-400 лв и за мен е абсурдно, сигурен съм, че може да се намери и доста по-евтина услуга, особено ако ти си премахнеш карантиите (което си е играчка). Ако смяташ, че емулатора ще реши проблем със запецнал клапан действай. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Юни 05, 2018 8:37 pm |
|
|
topzizitop
Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm Мнения: 295 Местоположение: София Рейтинг: 209
|
Viper написа: Искам да споделя нещо, може да ме ориетираш по-добре а. И аз не я чувам откъм купето тази помпа, но наистина работи когато е студена, (температура не мога да кажа) и то за минута-две. Освен това чека светва, когато ДВА последователни пъти не си прочете напреженията от датчика. Така че, ако искаш да пробваш, махни 60А предпазител, днес си палиш - няма чек, а утре вече трябва да има. И след като си работи системата ти, премери си напреженията(с помощник, бях писал как) и ги постни или ми прати на ЛС. Успех
_________________ FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG
|
|
|
Сря Юни 06, 2018 10:55 am |
|
|
unset
Регистриран на: Пон Яну 04, 2021 3:05 pm Мнения: 1
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0887393782
Рейтинг: 0
|
topzizitop написа: Колега, има начин да се излъже системата с много проста схемка с две релета и няколко резистора. Там ЕКУто пуска помпата, отваря/затваря клапаните и следи сигнал от датчик налягане. Нищо сложно, микропроцесори не се слагат. След като се свърже тази платка могат да се махнат( а могат и да не се махат, просто се изключват) и помпата и клапаните, но тогава се затапват дупките към главите. А за касата бира ще чакаме лятото Къде могат да направят това или къде може да се види схемата? Къде могат да се купят тапите към главите?
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 3:42 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта |
|