Автор |
Съобщение |
deadman
|
Опитахте ли да карате колата няколко дни само на бензин, за да се елиминира газовото?
Не видях по-горе свещи и кабели ревизирани ли са?
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Нед Фев 14, 2016 6:44 pm |
|
|
deadman
|
ПП: При мен ми светваше (започваше да мига) преди време на моменти само круиза и се оказа, че свеща на четвърти цилиндър беше заминала, а на първи и трети бяха пътници. Но това е само тото от моя страна. По скоро опитайте само на бензин известно време.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Нед Фев 14, 2016 6:46 pm |
|
|
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
Грешките тази сутрин са: P0410 Sec. AIR SYSTEM P2444 Sec. AIR SYSTEM сигурен съм вече, че проблема е тая крива система, която ако знаех каква мизерия е, нямаше да взема точно тази кола. Сутринта като чистеше грешките, питах Митака дали не могат да се забранят в ЕКУ-то, но той казва, че имал само софтуер за турбо моторите на Субару, а аз съм атмосферка??? А намерих статии, където е показано как става с РомРайдър и ECUFlash, но те са за кабел Tactrix, който не зная в БеГе има ли го някой. Сега ще ровя по форумите ще стане ли с кабела ВАГ 409.1...
|
|
|
Пон Фев 15, 2016 8:27 pm |
|
|
topzizitop
Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm Мнения: 295 Местоположение: София Рейтинг: 209
|
Колега, не се , ами премери на студена кола с един волтметър напреженията на пин 2 на буксата на левия клапан спрямо логическа земя в течение на 2-3 минути. Ако съвпадат цветовете с Фори трябва да е между червено/жълта и бяла жица. Пин 2 е този срещу ключа на буксата. Без разкачване, през изолацията на проводниците. Първо даваме контакт, после палим и през това време мерим и записваме. Естествено става само с помощник. Напреженията са 3 нива близки до тези, които споменах по-горе. Може и да не са същите. Само да не даде грешка, по време на меренето, че няма да се меродавни. Прати ми ги, може и на лични. Въпреки, че си ремонтирал помпата, вариантите може да са: недостатъчен дебит, недобре затворени клапани, недобре отворени клапани. Ако е с грешка, пак ги прати. И само при студена кола, после тая измишльотина не работи.
_________________ FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG
|
1
|
|
Пон Фев 15, 2016 10:18 pm |
|
|
deadman
|
bat_zdravko написа: Грешките тази сутрин са: P0410 Sec. AIR SYSTEM P2444 Sec. AIR SYSTEM сигурен съм вече, че проблема е тая крива система, която ако знаех каква мизерия е, нямаше да взема точно тази кола. Сутринта като чистеше грешките, питах Митака дали не могат да се забранят в ЕКУ-то, но той казва, че имал само софтуер за турбо моторите на Субару, а аз съм атмосферка??? А намерих статии, където е показано как става с РомРайдър и ECUFlash, но те са за кабел Tactrix, който не зная в БеГе има ли го някой. Сега ще ровя по форумите ще стане ли с кабела ВАГ 409.1... Колега, свържи се с bad_dog тук от форума и си поговори с него за възможността да се махне тази система.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Вто Фев 16, 2016 9:10 am |
|
|
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
topzizitop написа: Колега, не се , ами премери на студена кола с един волтметър напреженията на пин 2 на буксата на левия клапан спрямо логическа земя в течение на 2-3 минути. Ако съвпадат цветовете с Фори трябва да е между червено/жълта и бяла жица. Пин 2 е този срещу ключа на буксата. Без разкачване, през изолацията на проводниците. Първо даваме контакт, после палим и през това време мерим и записваме. Естествено става само с помощник. Напреженията са 3 нива близки до тези, които споменах по-горе. Може и да не са същите. Само да не даде грешка, по време на меренето, че няма да се меродавни. Прати ми ги, може и на лични. Въпреки, че си ремонтирал помпата, вариантите може да са: недостатъчен дебит, недобре затворени клапани, недобре отворени клапани. Ако е с грешка, пак ги прати. И само при студена кола, после тая измишльотина не работи. През седмицата може би няма да успея да го свърша това, но Събота и Неделя със сигурност. Другият вариант е да отида в сервиз, където да помоля да измерят тези стойности - някаква идея къде да отида, при Митака отново, или другаде?
|
|
|
Вто Фев 16, 2016 9:44 am |
|
|
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
deadman написа: Колега, свържи се с bad_dog тук от форума и си поговори с него за възможността да се махне тази система. Благодаря за съвета, ще потърся контакт веднага.
|
|
|
Вто Фев 16, 2016 9:45 am |
|
|
deadman
|
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Вто Фев 16, 2016 2:57 pm |
|
|
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
Гледал съм го това, закача се на мястото на клапите и помпата, и лъже ЕКУ-то, че има нормално работеща система... Много хубава идея, но $300+, което не ме кефи. Това, което намерих снощи е, че с кабел ELM327, който поддържа KWP2000, ще мога да сваля копие на РОМ-а ми от ЕКУ-то с ECUFlash, да го редактирам с РомРайдър и да го префлашна отново с първото. Редакцията с РомРайдър всъщност позволява премахване на отметката за определени грешки т.е. изключвам грешките от тази система и си карам спокойно. Врътката там е, която ми убягва в подробности за момента, че трябва да се прави джъмпер на някакви кабели, за да влезе ЕКУ-то в подходящ за флашване режим. Ето това са статиите: 1. http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/ ... gToYourECU2. http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/ ... ashingECUs3. http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/ ... FaultCodesЗа сега опитвам да се свържа с някой от горепосочените колеги, с които да уточним варианти за решения, срещу съответното заплащане. Допълнително в Събота и Неделя ще меря волтажите, ще опитам и да почистя клапита + чистене на грешките. Втората серия ще е премахване на тръбите между клапите и затапване на изпускателния колетор - на струдено има да съска малко като турбинирано... А трета серия ще е изключване на грешките по посочения по-горе метод. ПП Някой ако знае последователността на сработване на системата и по кой кабел, какъв сигнал и с какви параметри върви, с един приятел жичкаджия може да се пробваме да направим тая лъжещата система в достъпен вариант!?
|
|
|
Вто Фев 16, 2016 7:28 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
Бъркаш нещата. Първо ELM е чип за комуникация с OBD интерфейса, а KWP2000 е един от протоколите за OBD. ROM-a не може да се свали по OBD (KWP в случая) т.е. никакъв ОБД интерфейс няма да ти съврши работа. Трябва ти VagCom 409.1 KKL кабел за 18-20 лв. - с него може. Или скъпия Taktrix. Второто нещо е че това ECU не може да се пише с ECUFlash. Може, но трябва да се отвори "on the bench" от някой който разбира - не знам кой го може у нас. В Русия го правят, имам контакти с един експерт по тия ЕКУ-та, който може да ти го направи. Отделно, че за този ROM няма и дефиниции, т.е. дори не може да го прочетеш с ROM Raider. Самия ROM може да се свали обаче, с една руска програма. Но на теб просто няма да ти свърши работа - 512 КВ файл е. Оттук най-лесния ти вариант наистина е да се залъже системата електрически по описанията по-горе. Вторият ти вариант е като по белите държави - диагностицираш проблема и сменяш повредените компоненти с нови. И третия е да намериш човек който може да бръкне в това ECU и да изключи цялата Secondary Air System. Не съм чувал някой у нас да го прави. Ако си готов да пратиш ECU-то в Русия, мога да ти дам контакти. И може би в Одеса е най-близкото място, където имат ноухауто.
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Сря Фев 17, 2016 1:12 am |
|
|
deadman
|
Колега damon,
Като не може да се бърка в ЕКУ-то, как се ремапват Субару и се изключват сензори? Само да кажа, че при махане на катализатори, втората ламбда се изключва ако не се сложи дистанцираща втулка. И това се прави в БГ. Аз поне знам за един човек в Сф и един във Варна.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Сря Фев 17, 2016 9:31 am |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
|
Сря Фев 17, 2016 10:30 am |
|
|
deadman
|
На сайта, който си пуснал, се вижда ясно, че Легаси/Либърти след 2005 с и без турбина се случват нещата...
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Сря Фев 17, 2016 10:37 am |
|
|
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
damon написа: Бъркаш нещата. Първо ELM е чип за комуникация с OBD интерфейса, а KWP2000 е един от протоколите за OBD. ROM-a не може да се свали по OBD (KWP в случая) т.е. никакъв ОБД интерфейс няма да ти съврши работа. Трябва ти VagCom 409.1 KKL кабел за 18-20 лв. - с него може. Или скъпия Taktrix. Второто нещо е че това ECU не може да се пише с ECUFlash. Може, но трябва да се отвори "on the bench" от някой който разбира - не знам кой го може у нас. В Русия го правят, имам контакти с един експерт по тия ЕКУ-та, който може да ти го направи. Отделно, че за този ROM няма и дефиниции, т.е. дори не може да го прочетеш с ROM Raider. Самия ROM може да се свали обаче, с една руска програма. Но на теб просто няма да ти свърши работа - 512 КВ файл е. Оттук най-лесния ти вариант наистина е да се залъже системата електрически по описанията по-горе. Вторият ти вариант е като по белите държави - диагностицираш проблема и сменяш повредените компоненти с нови. И третия е да намериш човек който може да бръкне в това ECU и да изключи цялата Secondary Air System. Не съм чувал някой у нас да го прави. Ако си готов да пратиш ECU-то в Русия, мога да ти дам контакти. И може би в Одеса е най-близкото място, където имат ноухауто. Здрасти и благодаря за включването! Наистина съм объркал в описанието ми - ELM327 го поръчах да чистя грешките, до като намеря трайно решение, а опити за префлашване ще правя с VagCom 409.1 KKL. До колкото успях да разбера, префлашването не трябва да е някаква философия, ако открия как се прави посочения в единия линк "Джъмпер" за отключване на ЕКУ-то?
|
|
|
Сря Фев 17, 2016 1:41 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
bat_zdravko написа: До колкото успях да разбера, префлашването не трябва да е някаква философия, ако открия как се прави посочения в единия линк "Джъмпер" за отключване на ЕКУ-то? deadman написа: Префлашването не е шега работа и може да си останеш без ECU. Но така или иначе това не можеш да го направиш - пробвай, но няма да стане. deadman написа: :facepalm: На сайта, който си пуснал, се вижда ясно, че Легаси/Либърти след 2005 с и без турбина се случват нещата... Пробвай да ги случиш точно на тоя двигател, с това ECU. Това е за американските модели, където ЕКУ-то е друго. Европейските 2.0R са с Хитачи, което е доста криво. http://www.uklegacy.com/forums/index.ph ... stem-pump/
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Сря Фев 17, 2016 3:58 pm |
|
|
deadman
|
Извинявам се на колегата създал темата за спама, който се натрупа. 1. Всъщност автомобила ми е Легаси ГТ Лимитид, произведено в САЩ. Сега с чиста съвест може да започнете да обяснявате, че при моят автомобил ситуацията е друга, за да се чувствате значим. Не, не е различна ситуацията. 2. При положение че както писах вече се прави от хора, които имат понятие, писаниците Ви са просто дрънканици. FHI не са идиоти за да правят тотално различни софтуерно и хардуерно автомобили за всички пазари. При положение, че се мапери в САЩ, Обединеното кралство, Германия и т.н. имат достъп до ЕКУ-то, просто няма какво да се обсъжда. Моят автомобил е абсолютно същия като на колегата с малка разлика в конските сили (EJ253 на колегата, EJ255 моят двигател - последната цифра показва просто, че има турбина). Учтиво моля модераторите да махнат в отделна тема непотребните постове, като започнат с този, за да се синтезира полезна тема, за бъдещите читатели. ПП: Subaru Select Monitor е диагностичния прибор за Субару.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Сря Фев 17, 2016 5:26 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
Не разбирам защо така с лошо си тръгнал. Мислех, че тук си обсъждаме нещо което да е полезно за колегата, а не е целта да се заяждаме един с друг. Аз твърдя, че това ECU не се прави лесно и толкова, не знам защо си го взел толкова навътре. И ти си с друг двигател. 165 к.с. двигателя е EJ204 и нито механиката, нито електрониката му е същата като твоя. И, ащо щеш вярвай, понякога има значителни разлики в моделите за Щатите, Европа, Австралия и Япония. Силно се надявам, че няма да превърнем темата в някакви лични препирни...
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Сря Фев 17, 2016 10:36 pm |
|
|
bat_zdravko
Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm Мнения: 24 Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
|
Здравейте, моля не се ядосвайте, в спора се ражда истината и скоро, след поредица опити, ще достигнем до нея. До момента всички мнения са ми полезни да анализирам ситуацията и вече имам предвид, с какво ще се занимавам по колата през идните почивни дни, за което ще ви държа в течение със съответния снимков материал. Успешна седмица желая и дано се сбъдне прогнозата за времето - в края на месеца да застуди, повали сняг и да покараме малко на хлъзгаво ПП В един немски форум попаднах на схема/описание, как да се излъжа ЕКУ-то, че системата работи. Не изглежда сложна и ще се консултирам с един приятел дали ще можем да я сглобим. До колкото успях да синтезирам информацията, точно за моторите с Хитачи ЕКУ-то е.
|
|
|
Чет Фев 18, 2016 8:25 am |
|
|
deadman
|
damon написа: Не разбирам защо така с лошо си тръгнал. Мислех, че тук си обсъждаме нещо което да е полезно за колегата, а не е целта да се заяждаме един с друг. Аз твърдя, че това ECU не се прави лесно и толкова, не знам защо си го взел толкова навътре. И ти си с друг двигател. 165 к.с. двигателя е EJ204 и нито механиката, нито електрониката му е същата като твоя. И, ащо щеш вярвай, понякога има значителни разлики в моделите за Щатите, Европа, Австралия и Япония. Силно се надявам, че няма да превърнем темата в някакви лични препирни... Първо да се извиня за недоглеждането от моя страна и мисълта, че проблма е с 2,5 литров двигател. Не съм го взел на вътре, колега, нито съм твърдял, че става лесно. Истината е, че щом се праи някъде, може и тук да се направи. В БГ има достатъчно много добри професионалисти, които се справят с всеки проблем в ЕКУ-то. Въпросът е да ги откриеш и този форум помага точно за това. Благодарение на хора тук от форума, аз знам къде да си сервизирам колата, къде да я упгредвам, от къде да купувам части, какви масла да търся и т.н. Винаги се допитвам до хора минали по пътя, по който аз вървя и до сега не са ме подвели. За разликите ще кажа само, че за 4-5 години от както притежавам този автомобил, по който съм направил доста промени (които скоро ще опиша в подходящата тема) съм попаднал само на две разлики в моделите и те са в едни пластмаси под предното стъкло и нивото на интериора. Дори в момента се прави ребилд на двигателя и всички части са едни и същи. Препирни повече няма да има. Живо се интересувам от резултата с решаването на проблема на колегата и с интерес ще следя темата.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Чет Фев 18, 2016 9:05 am |
|
|
topzizitop
Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm Мнения: 295 Местоположение: София Рейтинг: 209
|
До bat_zdravko, Колега, като посъветвах по-горе да си премерите напреженията на втори пин на буксата имах нещо на ум. Имам сглобена една "залъгалка" за да я сложа на моята кола(EJ204), ще ти я дам да пробваш. То можеше и заедно да пробваме, ама нали трябва да е изстине колата. Ако става, ще си я направиш сам. Не е нужно висше образование по електроника - само релета и резистори. Цена на чарковете 4-5лв(без буксите, такива могат да се намерят само от донор). От писаното в нета разбирам, че поради различни датчици налягане, могат да са различни напреженията, затова ме интересуваха твоите конкретно.
_________________ FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG
|
|
|
Чет Фев 18, 2016 9:57 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта |
|