Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 6:06 pm



Отговори на тема  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Проблеми с дебитомер 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
topzizitop написа:
До bat_zdravko,
Колега, като посъветвах по-горе да си премерите напреженията на втори пин на буксата имах нещо на ум. Имам сглобена една "залъгалка" за да я сложа на моята кола(EJ204), ще ти я дам да пробваш. То можеше и заедно да пробваме, ама нали трябва да е изстине колата. Ако става, ще си я направиш сам. Не е нужно висше образование по електроника - само релета и резистори. Цена на чарковете 4-5лв(без буксите, такива могат да се намерят само от донор). От писаното в нета разбирам, че поради различни датчици налягане, могат да са различни напреженията, затова ме интересуваха твоите конкретно. :hello:



Здрасти,

нямам възможност през седмицата да меря напреженията, но Събота и Неделя ще го направя, като се прибера в Пловдив (през седмицата съм в София). Другия вариант е да се намерим в София, пък да измерим, да тестваме? Може да се чуем по телефон, ако ти е удобно (моля да си говорим на "ти"? :) ), или по Скайп, ФБ, Вайбър... Мисля да разглобявам и чистя клапите, както и да видя сработва ли помпата.

Ъпдейт от тази сутрин: дойде ми ЕЛМ четеца и Торк ми прочете една грешка - P0420, пак група Sec. Air System, но неефективен катализатор. За описанието на грешката намерих, че втората ламбда след кат-а не дава очакваните от ЕКУ-то, спрямо първата ламбда, стойности. Ако схемата сработи, ще трябва да мисля вариант да лъжем ЕКУ-то и за втората ламбда, че ще си чака по-чисти стойности при работа на въздушната помпа. :beer:

Чет Фев 18, 2016 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
писах на лични

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Чет Фев 18, 2016 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ъпдейт:

Концепцията за решение ми се изясни, представям ви резултата до момента, но първо малко интро.
Ето в тази тема: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ndex9.html попаднах на схема, която с реле и няколко резистора имитира действието на системата за вторичен въздух, или по-скоро показанията на датчика за налягане, който е на левия клапан.

За ориентир взех следните стойностите на сензора:
Изображение

Буксата на датчика изглежда така
Изображение

За свързване по схемата, кабелите на датчика са:
1. +5v захранване (син кабел)
2. кабел за сигнал (бял кабел), по който се подава напрежение според налягането
3. собствена маса (кафяв кабел)

Сехамата, пречертана от мен (*липсва точка на връзката между R2/маса и R1/R3):
Изображение

Стойностите, които ползвах за резисторите (по спомен):
R1=1,6 KOhm
R2=5,1 KOhm
R3=6,4 KOhm

Така изглежда в процес на конструкция, сглобяване на релето с резисторите на платка:
Изображение

Заливането на сглобката със силикон:
Изображение

Прибиране в кутия и подготовка за монтаж:
Изображение

За съжаление направих глуспотта, да сглобя всичко, преди да съм го тествал реално, а само на стенд. На стенда схемата даде 2.86v за нормално, което не го оцених, а се оказа проблем и при свързването добавих един резистор още, с 0.36 kO.
Свързването е син и червен кабел към захранването на помпата, за управление на релето. Оранжев кабел за +5v, сив за сигнала и черен за масата на датчика.

Ето и как изглежда свързано в колата:
Изображение

Изчистих грешката от сутринта и тествах - цял ден се возих нормално, но вечерта, на загряла кола, пак ми светна круиза, с Pending P0410. Сега предполагам, че е заради свързването, което направих временно с допълнителен резистор в буксата на датчика, колкото да видя как ще се държи през деня колата. Монтажа утре подлежи на "тунинг" и по-стабилно закрепване, че днес ми омръзна да се занимавам.

Приемам съвети всякакви за монтажа, промяна на стойностите на схемата и дори идеи да я направя на ново, с микро-процесор, за да мога да симулирам повече стойности на датчика, или с променлив резистор, за по-лесна настройка в движение.

Хайде наздраве и дано съм бил полезен. :D :beer:
 15

Съб Фев 20, 2016 9:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, това работи само при палене на колата (изстинала). Тогава и емитира грешките. Схемката малко си я пообъркал при рисуването, но явно от бързане, само да не се подведе някой. С едно реле вероятно няма да стане. Мерихте ли без залъгалката на работеща система? Дай напреженията. :hello:

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Съб Фев 20, 2016 11:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
topzizitop написа:
Колега, това работи само при палене на колата (изстинала). Тогава и емитира грешките. Схемката малко си я пообъркал при рисуването, но явно от бързане, само да не се подведе някой. С едно реле вероятно няма да стане. Мерихте ли без залъгалката на работеща система? Дай напреженията. :hello:


Здрасти,

опитахме се да мерим напреженията при майстора на изстинала кола, но явно не е била достатъчно изстинала (стоя около 2-3ч. на 8 градуса) и помпата не се активира от ЕКУ-то т.е. при активиране на помпата, реалните стойности на датчика не можах да измеря. Казвам "опитахме", защото нямам мултиметър и нямаше как да я измеря студена сутринта студена.
По метода на пробата и грешката обаче измерихме, че при изключена система (помпа), сигнала на датчика е под 2.8v. Над тази стойност (реално при 2.9v) дава грешки за отворен клапан.
При принудително активиране на помпата - директно от акумулатора, даде ~4v по спомен, че не съобразих да си взема листче и да записвам при тестовете, но тази седмица купувам мултиметър и следващия weekend се захващам да меря.

Моля те за инфо къде бъркам в схемата? :-?

Иначе свалих кутията и я взимам с мен в София, където ще подавам ток и ще меря, тунинговам и т.н., та ако има мераклии да го направим заедно - свиркайте.

Нед Фев 21, 2016 10:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Хм, сега ми дойде на ум и, че не успяхме да видим активирана помпа въобще т.е. дали включва, когато е необходимо. Това ме навежда на мисълта, че трябва да проверя бушони и релета за тази помпа, някакви идеи къде да гледам?

Нед Фев 21, 2016 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 06, 2013 4:41 pm
Мнения: 70
Рейтинг: 8
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Здравей колега, аз съм с legacy и като го взех имах доста проблеми с тази система за екология. След като смених и двете клапанчета и след това ми сменяха и лагерчета на помпата се предполагаше, че всичко трябва да е наред (понеже друго не остана). Да ама не, грешката пак светна. Накрая се оказа, че беше изгорял и бушона на системата. Намира се при останалите бушони в двигателния отсек. Добавям снимка на бушона за да те ориентирам. Този в ляво белия с прозрачното капаче е за системата.

PS- Снимката не е много качествена, но само това ми попадна от чичко гугле


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Фев 21, 2016 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
"When a code P0410 is set, the PCM is not seeing the front oxygen sensor voltage drop sufficiently when the Air Pump is supposed to be adding outside air in to the exhaust system to burn off the excessive HCs and CO that are created during the cold start of an engine. One should test the system with a data streaming scan tool, during a stone cold start up of the engine. Some scan tools provide the Technician methods to test the Secondary Air System or SAS when th"e vehicle is already warmed up, but this feature is not present on all scan tools.

Cold start the vehicle and watch the front oxygen sensor(s) on the scan tool data stream. After about 5-10 seconds, you should hear the secondary air pump start, it actually sounds like a vacuum cleaner running under the hood. Just as the Air Pump kicks in, the front oxygen sensor(s) voltage should go to less than .125 volts ( 125 millivolts ). If this does not happen, then you have verified a fault condition in the SAS or Secondary Air System.

If you do not hear the Air Pump Motor start, then check the SAS Air Pump and relay.
If you hear the motor, inspect the components that control the Air delivery such as the Check Valve Solenoid, the Check Valve and the rubber hoses, metal piping and passages."

Явно грешките от тази система, ще се наложи да се изключат софтуерно.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Пон Фев 22, 2016 12:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am
Мнения: 51
Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
deadman написа:
"When a code P0410 is set, the PCM is not seeing the front oxygen sensor voltage drop sufficiently when the Air Pump is supposed to be adding outside air in to the exhaust system to burn off the excessive HCs and CO that are created during the cold start of an engine. One should test the system with a data streaming scan tool, during a stone cold start up of the engine. Some scan tools provide the Technician methods to test the Secondary Air System or SAS when th"e vehicle is already warmed up, but this feature is not present on all scan tools.


Това е общо обяснение за всякакви коли. Сигурни ли сме, че при Субару следи показанията на ламбдата при пускане на помпата? От всички схеми в нета които виждам, основната занимавка е да залъжат датчика за налягане в единия клапан, че има налягане от помпата с очакваното напрежение - през реле, докато помпата работи. Не виждам никой да пипа показанията на предната ламбда. Това, което в общи линии е направил колегата. Съвета ми е да провериш дали подава напрежение към помпата (има предпазител и реле - виж схемите). При палене на студено (сутрин) малко след запалване помпата се включва за около 15 сек. - това е нормалното. Забиваш един мултицет или пробна лампа на куплунга на помпата, палиш на студено и гледаш дали ще има напрежение малко след като запали за около 10-15 сек.

Според сервизното на импреза 2007-ма P0410 се активира след два последователни цикъла на палене. Т.е. ако си изчистил грешката и си запалил веднага след това няма да свети до следващия път когато трябва да пусне помпата (когато е студена). Ако цял ден я караш топла и палиш и гасиш, няма да светне, понеже системата не се включва. Ще се включи на другата сутрин или след като е изстинала.

Цитат:
DTC P0410 SECONDARY AIR INJECTION SYSTEM
DTC DETECTING CONDITION:
Detected when two consecutive driving cycles with fault occur.

_________________
Subaru Impreza 2.0R
Nissan Almera 2.0GTi

Пон Фев 22, 2016 1:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най вероятно са различни алгоритмите за проверка на функционирането на тази система. Вече писах, че при мен съм сигурен, че не се четат ламбди сонди. Схемка с две релета и 4 резистора си функционира на колата ми и чекове не светят. Прикрепям схемата. На колегата Здравко му предложих да му дам моята за проба. Само с писане в нета не става. Трябва да поомърляме и ръчичките. :) За различни автомобили може да са различни датчиците и съответно напреженията. Никой няма да ти ги каже на готово. Трябва да се премерят на работеща система. :hello:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Вто Фев 23, 2016 4:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
topzizitop написа:
.. :hello:


Здрасти,

Благодаря отново за включването, изключително ми е полезна информацията.

Проблема ми е, че не успявам да измеря всички напрежения, които искам, защото помпата при мен не включи онзи ден и не можах да измеря всички стойности, които трябва да симулирам с датчика:
1. деактивирана помпа и затворени клапи;
2. активирана помпа и затворени клапи;
3. активирана помпа и отворени клапи;
4. деактивирана помпа с отворени клапи.

От ентусиазъм и за теста карах със симулация на две стойности и опитно открих три - 1, 3 и 4, трябва да намеря коя е 2 и да променя схемата, за да покривам коректните.

Направих опит и сбърках, поръсвам си главата с пепел :bow: Но пък с всеки неуспех, се приближавам към успеха :idea:

Ще пробвам да направя твоята схема, или ако е удобно, направо да я взема на заем за седмица (ако имаш излишна), за тест, след което си правя същата?

ПП Предполагах, че трябва да включа и второ реле, за да хвана клапите, но пуст мерак да пробвам намереното инфо. :)

Поздрави и хубава вечер, колеги, много радва марката и форума! :beer:

Вто Фев 23, 2016 11:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма проблеми, имаш телефона, звънни да се видим и ти я дам. Втора "залъгалка" нямам, не ги правя серийно :) , но ще възстановя сток нещата докато я върнеш, още не съм ги разкулачил тотално. И ела с колата да видим какво и как, все пак електрониката ми е професия.

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Сря Фев 24, 2016 10:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имам едно въпросче за сензора в клапана. Какво мери сензора: налягане или поток.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Чет Фев 25, 2016 11:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
topzizitop написа:
Няма проблеми, имаш телефона, звънни да се видим и ти я дам. Втора "залъгалка" нямам, не ги правя серийно :) , но ще възстановя сток нещата докато я върнеш, още не съм ги разкулачил тотално. И ела с колата да видим какво и как, все пак електрониката ми е професия.


Здрасти, нямам възможност да дойда с колата, че вече е в Пловдив при баща ми. Няма и да те ангажирам да си разкачаш електрониката, тази сутрин взех елементите по руската схема с двете релета и ще меря, запоявам и тествам - надявам се още този weekend. :good: :beer:

Чет Фев 25, 2016 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 9:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: София и Пловдив
Автомобил: Legacy '06
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
deadman написа:
Аз имам едно въпросче за сензора в клапана. Какво мери сензора: налягане или поток.


Мисля, че е налягане. При пускане на помпата, напрежението по сигналния кабел се качва, което ми прилича на поведение на сензор за налягане. Предполагам, че потока го смята, като следи пада в напрежението на сензора при отворени клапи и надута помпа, но ще го потвърдя като тествам новата платка, която предстои да сглобя.

Препоръка - ако някой ще тества показанията на сензора и ще надува с помпата или отваря и затваря клапите, да ползва дебели кабели, че тънките може да се стопят или да изгорят пръстите на човешкото реле :D

Чет Фев 25, 2016 10:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
100% е налягане. И схемата работи на толкова % :D . Просто в Нета има информация за различните EJ204, че дават различни напрежения от датчика (сигурно датчиците са различни), за това настоявах за мерене. И колегата damon е прав, че грешката я индикира CHECK след второто студено палене с "повредена" система за вторичен въздух. Това съм го установил на практика. ВЕрвайте ми! :D Сега ще изкормя помпа, два клапана, маркучи, тръби. Само трябва да направя тапи за дупките в главите, ще олекна с 5-6 кила .

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Чет Фев 25, 2016 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
bat_zdravko написа:
...При пускане на помпата, напрежението по сигналния кабел се качва, което ми прилича на поведение на сензор за налягане...


Зависи от сеньора за поток и от потока. Ако потока е номиналния в момента на стартиране на системата, напрежението което се вижда ще си скочи рязко.

topzizitop написа:
100% е налягане...


Как го установихте?

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Чет Фев 25, 2016 11:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, не разбирам какво точно искате да докажете. При неработеща помпа сигналът е някакъв, примерно 2,3в. Поток тогава няма. Но има налягане -атмосферното. При работеща помпа и отворени клапи поток има, ама има и налягане, по високо от атмосферното заради съпротивлението на въздушните пътища - сигнал около 3,2 В. При работеща помпа и затворени клапи, пак няма поток, ама има налягане - сигнал около 4,2В.
Май много разводнихме темата, ако някой го интересува нещо конкретно - да ми пише на ЛС.

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Пет Фев 26, 2016 12:30 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am
Мнения: 51
Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Би трябвало да е за налягане. Тези сензори се ползват в MAP датчика и са значително по-евтини и малки от thin film или hotwire сензорите, които се ползват в дебитомерите (MAF). Не ми се вярва там точно да сложат дебитомерен датчик, прекалено скъпо и сложно е.

_________________
Subaru Impreza 2.0R
Nissan Almera 2.0GTi

Пет Фев 26, 2016 12:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 02, 2011 10:34 am
Мнения: 954
Местоположение: Варна; Габрово
Автомобил: Impreza 2,0
Рейтинг: 470
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
topzizitop написа:
Колега, не разбирам какво точно искате да докажете. При неработеща помпа сигналът е някакъв, примерно 2,3в. Поток тогава няма. Но има налягане -атмосферното. При работеща помпа и отворени клапи поток има, ама има и налягане, по високо от атмосферното заради съпротивлението на въздушните пътища - сигнал около 3,2 В. При работеща помпа и затворени клапи, пак няма поток, ама има налягане - сигнал около 4,2В.
Май много разводнихме темата, ако някой го интересува нещо конкретно - да ми пише на ЛС.


Нищо не опитвам да доказвам. Просто за да се "излъже" или изолира тази група има значение какъв тип сензор се използва. Просто има лека разлика. :pardon:

damon написа:
Би трябвало да е за налягане. Тези сензори се ползват в MAP датчика и са значително по-евтини и малки от thin film или hotwire сензорите, които се ползват в дебитомерите (MAF). Не ми се вярва там точно да сложат дебитомерен датчик, прекалено скъпо и сложно е.


Не е задължително да се мери с термодиферентни датчици. Има и по-евтини и достатъчно коректни такива. Въпросът ми какъв е типа беше инспириран от гледна точка на коректност на твърденията и резултатите. (да не се мери и тук съпротивление на сензор "генериращ" напрежение например).

Както писах на колегата bat_zdravko, проблемите с тази работна група са от натрупващ се конденз в нея. Групата може да се изолира чрез премахване на тръбичките между клапаните и колекторите при положение, че сензора мери налягането в клапана. Така групата ще си остане да работи без да върши никаква работа, но няма да генерира грешки, тъй като конденза ще се продухва от клапана постоянно. Това обаче не може да стане ако сензора мери поток. За да не бода очите повече пожелавам успешно разрешаване на проблема на колегата bat_zdravko.

_________________
Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал

Пет Фев 26, 2016 7:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор