Необясними странности с AVCS и други съкращения
Автор |
Съобщение |
kerekovski
|
След размяна на клапаните и анализ на последните логове от тази сутрин дори ТЕЗИ драми на празен ход след студен старт са се изместили от другата страна и са абсолютно идентични. Нещата са ясни - няма нужда от последващи тестове с други използвани клапани, а направо 2 нови OCV клапана ще бъдат закупени в най-скоро време. Междувременно ще започна 1 по 1 да премахвам цедките на банджо болтовете, където и когато ми се открие приличен достъп. Като наближи моментът за смяна на следващото масло, ще направя още една промивка. Единствено се чудя, каква добавка да ползвам този път. Предния път ползвах Xenum M-Flush, която се сипва на горещ мотор и с нея се минава едно 200-300-400 км, преди да се смени маслото. По принцип съм доволен от конкретната добавка. Другият вариант е да си потърся такава, която се сипва непосредствено преди смяната на маслото на горещ мотор и той се оставя да работи 15-20 минути с нея. По отношение на захранващото напрежение - по принцип не гася фаовете, когато гася мотора. Нито ги гася при стартиране. Стоят си нон-стоп включени. Но когато правя логове, винаги съм на изгасени всякакви консуматори - фарове, климатроник и радио са изключени. Та в този случай с ниското напрежение - 12.12 волта всичко е изключено. По отношение на цедките на банджо болтовете - в ТОЗИ каталог картинката е същата и също толкова бедна. Интересното е, че горния болт на предната тръбичка при лявата глава след 8-ми месец 2003-та година няма цедка. Същото го пише и в официалното сервизно ръководство за модела - ТУК. Но пък нито в тази схема, нито в сервизното ръководство се споменава нещо за останалите болтове с цедки. Единствената друга схема, която намерих, е ТАЗИ - отново в официалното сервизно ръководство. Там поне се вижда и дясната тръбичка с двата болта. Но пък около OSV клапаните никъде не се споменава за никакви филтри. Предполагам опитно ще трябва да ги търся.
|
|
|
Вто Май 31, 2016 10:59 am |
|
|
TDOC
Регистриран на: Сря Фев 11, 2015 3:50 pm Постове: 41
Автомобил: subaru legacy spec b
Рейтинг: 18
|
здравейте колеги с радост изчетох цялата тема защото аз имам същия проблем с празния ход на същия мотор .....аз също имам +14 корекция на лявата глава и +2-3 на дясната на празен ход .... пробвал съм да пръскам със спрей за карбуратор и когато пръскахме върху дюзите тази корекция се промени веднага драстично и останах с впечатление че смуче въздух от там и това е причината за претрисането....НО като гледам вие колко сте се заровили в проблема разбирам че проблема май няма да е толкова прост....моята кола е на 240 000 ....аз констатирам същия проблем с предърпването до 3 000 об. също забелязвам осезаема липсаna мошност когато загрее добре и съм я настъпвал...за съжаление нямам диагностика за да проверя тези които гледате вие и ако правите групово замерване с радост ще се включа ....с интерес следя темата .... евала за усилията които сте положили
|
|
|
Съб Юни 04, 2016 10:32 pm |
|
|
TDOC
Регистриран на: Сря Фев 11, 2015 3:50 pm Постове: 41
Автомобил: subaru legacy spec b
Рейтинг: 18
|
забравих да вметна,че при мен с бензин 95 колата спира и се спуква да придърпва до 3000 об. с 100 по му прилича но пак се усеща несигурност когато загрее до 3000 об.....
|
|
|
Съб Юни 04, 2016 10:57 pm |
|
|
kerekovski
|
kerekovski написа: Нещата са ясни - няма нужда от последващи тестове с други използвани клапани, а направо 2 нови OCV клапана ще бъдат закупени в най-скоро време. Речено - сторено. Боднах 2 нови OCV клапана в петък вечерта. Притрисанията на празен ход си останаха (P и N), докато на D ги няма до такава степен, че надали някой друг ще усети нещо. Та може би има минимална положителна промяна, а може и да си внушавам. Определено обаче в движение около средните и високите обороти, при изпреварване колата е по-жива. Тези дни ще закача RomRaider-а да направя още някой и друг лог и след като се убедя, че всичко механично вече е наред, ще премина към ТОЗИ вариант, а именно: srg написа: След като поогледах този тип карти с големите резолюции при другите заподозрях, че е твърде вероятно именно по-голямата резолюция да позволява на ECU-тата им доста по-лесно и ефективно да "парират" неравномерния ход в случай, че се появи такъв. След като позачетох тук-там се спрях на вариант, в който да увелича всички положителни стойности в тези карти за моето ECU с 8% и да тествам. ... Резултат - може да не намерих причината за това притрисане на празен ход, но в момента вече е намалено до степен, в която ако някой, който не го е усещал преди се качи в автомобила ми няма да му направи впечатление дори.
Интересно ми стана, защо са 2 карти (A и B) и какво е Idle Speed Error (RPM)?
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 11:02 am |
|
|
srg
|
ЦЪК (линк от RomRaider с обяснения за тези таблици)
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 11:13 am |
|
|
kerekovski
|
zk. написа: Това еку може да се флашва не само с тактрикс (openport 2.0) ... По ТОЗИ начин дали ще става?
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 12:46 pm |
|
|
srg
|
Има доста променливи, които трябва да се спазят, за да уцелиш правилния кабел. Аз примерно имам такъв кабел, с такъв чип и при мен не върза... Оказа се, че трябва да е конкретна версия, съответно си поръчах трети такъв кабел от Ebay ( ЦЪК), за който поне имаше фийдбек във някой от десетките форуми, че е "вързал", но отново гаранция няма, защото междувременно може търгаша да е заредил от друго място. Абе ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 1:01 pm |
|
|
kerekovski
|
Явно и ти драпаш в тази посока. Та като уцелиш рецептата, се надявам, че ще споделиш някои неща от нея
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 1:04 pm |
|
|
srg
|
Ще споделя, а btw инструкцията, която гледаш и си дал линк по-горе няма да върже при нас просто защото е за BMW ECU-та
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 1:19 pm |
|
|
1040
|
Аз съм с 409.1 Vag Com кабел и Импрезата си я пипам през него. Правя логове с Ромрайдър. Този кабел от линка е нова версия ли?
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 1:30 pm |
|
|
kerekovski
|
Същото трябва да е, но има някакви изисквания за конкретен чип, за да работи и тук. А ти с това успяваш ли да наливаш карти? Аз имам също читав VAG COM-ски кабел (от някогашните по-скъпи китайчета), никакви грижи с логовете, но зорът е да мога да пипна по тези Air Flow карти.
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 1:37 pm |
|
|
srg
|
За логване стават с малки изключения всички KKL китайци, но за пипане по ECU-тата на B13 връзва само определена хардуерна версияна FTDI чипа, която версия се предполага, че е монтирана баш в тоя кабел. Освен това не се налага препрограмиране на чипа при нас.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 1:48 pm |
|
|
1040
|
kerekovski написа: Същото трябва да е, но има някакви изисквания за конкретен чип, за да работи и тук. А ти с това успяваш ли да наливаш карти? Аз имам също читав VAG COM-ски кабел (от някогашните по-скъпи китайчета), никакви грижи с логовете, но зорът е да мога да пипна по тези Air Flow карти. Импрезата ми беше с преправяно еку от Eculabs и там си наливах каквото искам. Не съм пробвал на нещо друго по обясними причини. Искам да си правя такива неща само на моя кола, а нямам нищо по - ново от 99 година. Сиромашия Кабела го купих за 30лв от България. Предишния Vag Com за 8лв от ибей не тръгна изобщо.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 2:01 pm |
|
|
srg
|
1040 написа: kerekovski написа: Същото трябва да е, но има някакви изисквания за конкретен чип, за да работи и тук. А ти с това успяваш ли да наливаш карти? Аз имам също читав VAG COM-ски кабел (от някогашните по-скъпи китайчета), никакви грижи с логовете, но зорът е да мога да пипна по тези Air Flow карти. Импрезата ми беше с преправяно еку от Eculabs и там си наливах каквото искам. Не съм пробвал на нещо друго по обясними причини. Искам да си правя такива неща само на моя кола, а нямам нищо по - ново от 99 година. Сиромашия Кабела го купих за 30лв от България. Предишния Vag Com за 8лв от ибей не тръгна изобщо. Аре, аре, по някое време пак ще избухнеш с некой шестак с 1-2 охлюва
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 2:03 pm |
|
|
1040
|
209кс е вече сглобен и очаква малко периферни доработки като нова изпускателна система с термолента, разни съдчета за флуиди и такива неща Все още не е настроен така, че don't ask
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Пон Юни 06, 2016 2:09 pm |
|
|
Alxx
|
Видях я гадта в двора Плашеща е, само един magma orange лак и ще стане бонбон.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Юни 07, 2016 6:34 am |
|
|
kerekovski
|
Ето това е моят кабел: А това има отвътре:
|
|
|
Вто Юни 07, 2016 10:49 am |
|
|
zk.
|
Този кабел изглежда добре отвътре, пробвай дали с ecuflash 1.29a ще можеш да четеш/пишеш.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Вто Юни 07, 2016 3:37 pm |
|
|
srg
|
srg написа: Има доста променливи, които трябва да се спазят, за да уцелиш правилния кабел. Аз примерно имам такъв кабел, с такъв чип и при мен не върза... Оказа се, че трябва да е конкретна версия, съответно си поръчах трети такъв кабел от Ebay ( ЦЪК), за който поне имаше фийдбек във някой от десетките форуми, че е "вързал", но отново гаранция няма, защото междувременно може търгаша да е заредил от друго място. Абе ... Да ъпдейтна статуса за "писането" в ECU-то. Кабела от линка по-горе дойде, съответно му вързах два по два пинове 9-15 и 11-16. Инсталирах EcuFlash версия 1.32, като при първото включване на кабела в компа и разпознаването му ползвах openport 1.3 драйверите от папката на програмчето в Program Files и накрая, още при първия опит се оказа, че вече мога да пиша в ECU-то Картинка с номерацията на пиновете на OBD буксата: Прикачени файлове: obd2_connector.png Линкове за стари версии на EcuFlash - ЦЪК, ЦЪК или ЦЪК
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Нед Юни 19, 2016 1:57 pm |
|
|
kerekovski
|
Супер, че се е получило. А каква е идеята със замостването на крачета 9-15 и 11-16? Без това няма ли да се получат нещата? Още не съм пробвал с моя кабел, че по други задачки действам. Да си дам и моя ъпдейт към темата: kerekovski написа: Речено - сторено. Боднах 2 нови OCV клапана в петък вечерта. Притрисанията на празен ход си останаха (P и N), докато на D ги няма до такава степен, че надали някой друг ще усети нещо. Та може би има минимална положителна промяна, а може и да си внушавам. Определено обаче в движение около средните и високите обороти, при изпреварване колата е по-жива. Тези дни ще закача RomRaider-а да направя още някой и друг лог След натрупани още километри в проби и логове - това си важи с пълна сила. Заядох се със смесите около празен ход на газ, понеже ги бяхме оставили богати, за да не отива много в + банка 1, съответно студеното палене беше с обеднена смес и имаше направо прекъсвания, които се виждаха и на логовете като misfire. Изтрих адаптациите на мотора и я покарах 1 седмица из града и по околовръстното на бензин (около 150 км). Още на втория ден се усети голяма промяна при студения старт - нямаше никакви прекъсвания повече, правих логове и не хванах изобщо. Намалих малко налягането на изпарителя, че го бях оставил по-високо заради колебанията при натоварване (които очевидно с разработването му и досамообезвъздушаването на водната му риза бяха изчезнали) и пристъпих към настройка на ГИ, като коригирах малко високите натоварвания заради налягането, но най-вече ниските натоварвания и обороти около празен ход. Този път вместо богати ги оставих с около 3-4% по-бедни на газ спрямо бензин, но това са само около празния ход. Така бензиновото ECU лееко обогатява смесите в този рейндж и вместо с по-бедна смес, пали с 3-4% по-богата смес, което е идеално откъм поведение сутрин, няма прекъсване, няма нестабилности, нищо. Направих и доста логове междувременно. С AVCS и AVLS няма какво да се заяждам повече. Исках да видя, обаче, как стоят нещата с разликите в дълготрайните корекции на двете банки и там всъщност излязоха доста странни неща. Ако приемем, че бензиновото инжекторно време се изработва на база дълготрайни корекции + краткосрочен трим (A/F Learning + A/F Correction), то разликата от сбора на двете корекции в двете банки се получава на моменти по 3-4-5%, докато инжекторните времена в същото време са абсолютно еднакви или раликата в проценти между времената е доста по-малка. А разликите в A/F Ratio са 0 или по-скоро при рязка смяна на режима много бързо се изравняват. Друго, което се вижда - при 10% разлика на празен ход в дълготрайните тримове реално разликата в общата корекция също е 3-4% между двете банки, а времената стоят еднакви, като на банка 1 на моменти за кратко скача с някакви малки проценти нагоре и се връща обратно, при това доста по-рядко от усещаните притрисания. В същото време A/F Ratio-то стои константно, не мръдва грам. Тъй като това за мен не е особено обяснимо явление, особено след като не съм открил механичен проблем, който да води до тези странности, започвам да си мисля, че може и да си е някаква особеност на тази система. Може би ще спра да се заяждам и с това. Останало ми е само компресия да измеря, обещали са ми подходящ компресомер, та някой хубав по-хладен ден ще се хвана и с това. Колкото до притрисанията, започвам да се чудя - щом на D и R ги няма, а оборотите са дори една идея по-ниски от тези на празен ход (580 срещу 650), а на празен ход (P и N) ги има, то дали не може да има нещо и в тампоните на мотора? Все пак на D и R моторът е леко усукан на едната или на другата страна, натоварват се по друг начин тампоните тогава. А те със сигурност не са нови - на 11 години са и на близо 160 000 км.
|
|
|
Пон Юни 20, 2016 8:22 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|