Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:08 pm



Отговори на тема  [ 174 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща
 Необясними странности с AVCS и други съкращения 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Инфо за това защо и какво е нужно да се направи за преправяне на кабела от ebay линка по-горе - ЦЪК.
Днес, докато реших да тествам една друга теория и след като изключих щепсела на EGR-а ми дойде на ум да обърна внимание на токаджийските истории, та реших да лог-на повечко параметри на AFR сондите, съответно докато преглеждах данните ми направи впечатление, че на празен ход съпротивлението, което се мери на всяка сонда при едната е доста ...хм, неспокойно.
По-долу може да се види какво точно визирам и с просто око, но това поражда два въпроса в мен - отклонение от 1 ом дали може да е индикация за драмите, които гоним доста хора с H6 и всъщност дали е възможно този параметър да е резултат от драмите или просто е индикация за проблем с окабеляването до самата сонда?
Прикачени файлове:
afr_resistance.png


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Сря Юни 22, 2016 11:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
нтересно е да намерим Н6
с махнат катализатор също така да видим как се отразява това нещо ;)
защото Краси каза че някой коли са се оправяли след смяна/махана не катализаторите.

а и този 1 ом промяна са 3% някъде което как променя всичко

Сря Юни 22, 2016 11:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е намери го, даже ще го видиш като се разберем кога и от къде да си вземеш оня кабел :D

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Сря Юни 22, 2016 11:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Интересно ще е да се заиграя и аз с тези параметри да ги логна, но вероятно чак другата седмица, че в момента с жена ми сме си разменили малко колите :) Аз продължавам да си мисля, че при мен това тресене само на празен ход има връзка с тампоните на мотора, тъй като има разлика, дали съм на равно, по баир нагоре или надолу. Ще продължа да го изследвам нататък във времето :)

Чет Юни 23, 2016 7:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В реда на мисли за записване на нова информация в картите на екуто, логване и т.н. да попитам някой ровил ли е да промени включването и изключването на перките на радиатора?
Повечето Субара включват на 96 градуса, а някои дори на 98 градуса.
Температурата е инертна величина и неможе да прави резки скокове, но пък тръгне ли да се покачва може да "набере инерция" и както сме на 96 да се качи с 5-6 градуса без проблеми.
Включване на перките на 92-94 градуса и изключване на 89-88 би променило коренно нещата особено, когато се натовари двигателя с теглене на ремарке каравана или пълна кола с хора+ багажник на тавана и голямо нагорнище.
И двете ми Импрези вече са със standalone електроники и съм заложил 92-89 съответно вкл/изкл и досега случай да видя 100 градуса при Н6 мотора не е имало.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Чет Юни 23, 2016 10:53 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, аз си правих наскоро такива тестове (94 включване и 87 изключване) и да, усещах се по-спокоен :D
В момента обаче ровя по други карти и тези със перките за момента съм оставил stock, респективно при тестове (драгаджиски тръгваници от 0км, WOT от 2-ра предавка, WOT от 3-та предавка и т.н.) температурите при товар достигаха 98 градуса макс, при околна температура 35.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Чет Юни 23, 2016 11:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В моята електроника (Motec M4) има включване на вентилаторите при не твърди зададени стойности, ами при примерно голям товар, както казваш ти. Това ще е един вид предвиждане на вдигане на температурата и включване на перките примерно 20сек преди да тръгне стремглаво да се покачва температурата.
Мегата пък има освен твърдо включване на едни градуси и/или още едно условие, което може да е обороти, мап или друго събитие. Примерно си даваш газ и колата ти е на 92 градуса, а ти даваш пълна газ. В този момент второто условие е активно т.е. WOT и се включват перките аавтоматично, като разбира се има хистерезис на изключването, а не веднага след като падне от зададените обороти.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Чет Юни 23, 2016 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
срг ти си с оригиналният радиатор нали така ?

Чет Юни 23, 2016 2:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко, което текущо е монтирано на колата е сток като изключим Виале-то, въздушния филтър, крайните гърнета и проходните гърнета на мястото на катализаторите, както и задните пружини.
А, да, и софтуера на ECU-то не е сток :D

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Чет Юни 23, 2016 3:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С какви свещи си? ( сори ако е дискутирано ама стана дълга тема ).

И още нещо - ресетвал ли си ЕКУ-то и правил ли си т.нар. процедура за обучение на IACV ?

Чет Юни 23, 2016 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стандартни са свещите, ILFR6B, на около 20к км. Като мерих компресия преди месец ги загледах и нямаше някакви индикации за проблем по тях.
За последните две седмици се наложи да ресетвам и обучавам ECU-то поне 10 пъти, като обикновено изчаквам с логовете да мине поне 1 час каране (50/50 бабешко каране към нормално) и това след като първоначално е имало 10мин. работа на празен ход.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Чет Юни 23, 2016 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И до къде го докара след толквоа тестова какви са резулаттите ?
доближи ли 30 коня ?

Нед Юли 17, 2016 8:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте пичове!
Днес най-накрая реших да логна някои параметри, че и на мен ми се струва, че колата понякога претриса на празен ход, още повече, че наскоро логвах тримовете с Торк и ми направи впечатление, че лявата страна е с около 7 % по-бедна от другата. Имайки впредвид вашия опит до тук съкратих параметрите до минимум. Забелязох, че OSV клапаните работят относително добре - двата се движат заедно, с еднакъв ток. На моменти имат до под 1% разлика - не знам дали е нормално. Първоначално се отварят до 100 % (е, понякога някой не ги достига), а после падат на 65 -67%. Това нормално ли е, имайки впредвид цитата от полезното файлче по-нагоре:
"The OSV duty ratio will initially increase to
100% when the ECM decides to change to
high speed operation. After pressure has been
established in the application circuit, the duty
ratio will decrease to approximately 86 %. This
longer on time, as compared to the duty ratio
at idle, will allow more oil pressure to build
up in the application circuit rather than drain.
The resulting pressure will be strong enough
to overcome spring tension and lock the outer
lifter to the inner lifter, allowing operation with
the split high speed cam lobes. The Select
monitor will display this action as “VVL Lift
Mode 3”
.

OCV клапаните обаче са друга бира. Те имат постоянна разлика от 1 до 2,5 до на моменти 5-6 % (редки и единични). При еднакъв ток (mA) са различно отворени, предварението на валовете се разминава пропорционално на разликата между тях - при 2-3% разлика се разминават с 1 градус, при 5-6% с 2 градуса. Прави впечатление, че клапаните реагират по един и същи начин на графиката - няма изоставане, задържане и т.н., просто са винаги с разлика 2,5-3%, предварението също. Този на Банка 1 (лявата) е винаги по-отворения. Също така имам отчет за missfire на 4 цилиндъра - правих 3 логвания, на два от тях за по-малко от минута при около 2000 и 2300 оборота. Понеже логването не беше представително - градско каране и извън града в посока АМ Тракия (как се разминах с пътна полиция...), но там първо има изкачване, а после спускане - първо под товар, а после на скорост без газ...Трябва да мина магистралата до Карнобат явно, за да е по представително измерването...На всичкото отгоре лявата банка взе да увеличава разликата с другата - стигна 10% и пак не е много меродавно, защото при преминаване от газ на бензин става голям хаос...Май трябва и без ток да я оставя, и тогава да действам. Клапаните ще ги разменя за проба. Този missfire, обаче на какво може да се дължи? Вчера също логвах, но от недоглеждане оставих разделителя да е запетая, а не точка и после влязох в голям филм - Ексел има конверсия на данни в табличен вид, но за разделител се използва или точка или запетая, а когато има стойност 65,78 тя се разделя в две колони - 65 и 78. Днес изтеглих логъра на Епифан - супер е, srg! Дано остане функционален и след пробния период!
Благодаря на srg и другите колеги за споделената информация!!!
Прочетох мнението на 1040, където споменава за корекциите в таблицата за включване на вентилаторите на радиатора - БРАВО! Супер интелигентен начин за контрол на температурата! Навил съм се, ако трябва и Tactrix кабел ще си купя, но искам да променя заданията в тази таблица. Трябва ми софтуер, който може да копира РОМ-а на ECU-то и който може да прави корекции в таблиците, нали така? Мисля, че знам какво да използвам, какъв кабел също, но ми трябва инфо за името на таблицата, за да мога да я намеря. Благодаря предварително!


ПП Цялата работа с логването ми стана интерсна и се позаинтересувах как мога да го направя по-удобно. Предполагам, че участниците в темата са го извървели вече този път... Вижда ми се удобно да се използва Уиндоус 8 базиран таблет с USB, като версиата на Уиндоус-а не трябва да е RT, защото не позволява инсталиране на допълнителни драйвъри. Уиндоуса е необходим и поради поддръжката на Java. Пишат, че с USB преход си логват без проблеми. Вариант е до 10 инчов лаптоп, но ми се струва, че с 8 инчовата версия на таблета ще е по-удобно - в щатите са късметлии, имат си Microsoft store за стоки, които не са напълно окомплектовани (липсват кабели и други от кутията) и са евтини, но напълно фунционални...

Сря Фев 01, 2017 7:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Как се променя "Intake VVT Advance Angle" спрямо "Intake OCV Duty" ?

Сря Фев 01, 2017 8:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff, ще нахвърлям хаотично нещата, за които се сещам по темата и които биха ти били от полза.

Логър - в момента, в който пипнах BtSsm (андроидско програмче) забравих ромрайдъри и т.н. Несравнимо по-удобно е, защото не се разправяш с таблети и лаптопи, подържа логване на всички параметри, които имаш в ромрайдъра, а ако случайно ги няма може да се добавят допълнително. Най-важното за мен е, че не си отвличам вниманието да зяпам в лаптопа на седалката до мен докато карам.

Тресене на празен ход + корекции на гориво - преди да се вкараш във филма с тестове, логове и четене по нощите първо намери по вашия край някой да ти заеме широколентова сонда и контролер за нея, с помощта на които да направиш паралелен лог на AFR едновременно със стоковата сонда на всяка глава. Това го правих аз и установих, че примерно на празен ход в дясно нещата са ОК (няма разминаване в показанията на широколентовата и стоковата сонди), но в ляво стоковата сонда показваше AFR 14.7, докато широколентовата беше на мнение, че AFR-а е 15.2. Все още не съм стигнал да ръчкам кабели между ECU-то и сондите, както и да меря "неща" по тия кабели, но пък леко "напипах" в ECU-то скейлинга на сондата в ляво и нещата се успаха. Факт е обаче, че това моето е просто байпас на някаква кабелна (според мен) драма между едната сонда и ECU-то, та и нея съм си записал за дните, когато ще имам свободно време.

Перки + температура - по-долу се вижда една от няколкото таблици, в които се описват стойности на температурите, при които се активират различните режими на работа на перките. Дал съм и пример - в ляво е таблицата със стоковите температурни стойности, а в дясно променените (при мен), с които карам от лятото.

Прикачени файлове:
radiator_temp.png


LogView - мне, за съжаление няма да функционира след изтичане на trial-а...

ВАЖНО - наблюдавай IPW (инжекторните времена) на двете глави, защото тресенето при мен изчезна в момента, в който докарах стойностите на IPW-тата да станат еднакви на двете глави.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Сря Фев 01, 2017 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@srg

Сменял ли си ламбдите и ако да с какви?

Сря Фев 01, 2017 10:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, в началото на годината с Denso. Съмнявам се в кабелажа защото въртях сондите и от ляво широколентовата сонда пак отчиташе по-бедна смес. Със сондите смених и гарнитурите на генерацията, по която не открих някакъв индикатор за смучене на въздух.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Сря Фев 01, 2017 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
srg, къде подвърза широколентовата сонда - на мястото на твоята ли?

Сря Фев 01, 2017 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Широколентовата я монтирах на местата на задните сонди, които пък софтуерно съм изключил.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Сря Фев 01, 2017 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Страхотно решение! Самият тест също си струва, защото:
OFF TOPIC: на Ланчията имах проблем с датчик, който по параметри беше ОК - след старт променливи обороти и дори след месеци стигна до пукане, на бензин. В началото се оправяше след ресет, но после не. И аз бях луднал - сменени свещи, купих бобина която местих на всики цилиндри, нова ламбда сонда, проверка на свещи веднага след палене на студено, логване с FiatECUScan, AlfaOBD, окъсяване на определени пинове на OBD буксата на адаптера за проверка на автомата - не можахме да открием проблема. Вече се бях наканил да сменям всичко наред, когато моя механик ме извика да тестваме с друг дебитомер - от Стило. По Текдок номерата не съвпадат, по Фиат ЕПЕР също, но дебитомера не само, че беше същия, но и със същия номер на БОШ. Дебитомера беше дефектирал след около 30 км, т.е. неработещ. Компа на колата веднага го разпозна и изкара грешка. Сложихме отново моя дебитомер - пак грешка. Триене на грешката и без ток за около час - моя пак с грешка! Странно, но ECU-то не разпозна дебитомера като дефектирал, докато не сложих наистина дефектен! Купих нов дебитомер и всичко "заспа". OFF TOPIC

Сря Фев 01, 2017 11:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 174 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор