Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:54 pm



Отговори на тема  [ 174 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Следваща
 Необясними странности с AVCS и други съкращения 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги,
Тъй като не съм спрял да се занимавам с някакви бели кахъри, докато логвах некви неща се натъкнах на нещо, което не успявам да разчета.
На скрийншота по-долу може да видите причината, поради която пускам тази тема, а именно оградените зони, в които има едни къдрави "неща", като аномалиите са само на първа глава.
Драмата всъщност е, че не мога да си обясня дали тези аномалии са следствие от някакъв проблем и реално това са опити на AVCS системата да компенсира някаква драма или обратното, някой компонент в AVCS системаta е започнал да сдава багажа, съответно тя започва да работи по този странен начин и рефлектира върху други неща...
Освен тези къдрави графики на OCV клапаните виждам по лога, който съм свалил и че има разлика натоварването на OSV клапаните, с 0,4%, но я има и е постоянна.
Ако някой има идея как да стигна до правилния извод, моля да сподели :beer:
Прикачени файлове:
subaru_avcs.png


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Май 06, 2016 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сменяш OCV клапана с друг за проба като начало.
Ако е същият като този от Форестър ХТ 2.5 2004-2006г, имам един читав и мога да ти го дам за проба.

В момента в който къдри графиката, как е напрежението на алтернатора - колко зарежда?

Пет Май 06, 2016 6:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре де, признавам, че забравих да споделя какво съм правил до момента по темата с газоразпределението като "диагностика" :pardon:
Нека малко да се разпростра.
Размяна на OCV клапаните и тест с други не доведе до нещо по-различно, както и тест с други OSV клапани ('щото те пък не могат да се разменят) пак не доведе до някаква промяна.
Махане цедките на банджо болтовете (този отпред на ДВГ и отзад, до масления филтър) пак не промени каквото и да е.
Фокуса ми върху тази аномалия се дължи на факта, че на празен ход имам разминаване в дългосрочните корекции, което е някаква индикация за проблем, съответно мисля, че това и е причината за едва забележимото притрисане на празен ход, както и за макар и рядко прекъсване поради детонации на газ, като последните са на някакъв рандъм принцип, в различни цилиндри и си мисля, че може и да не са свързани с този зор, но все пак не изключвам и това. Тъпото е, че са сменени всички видове о-пръстени (инжектори), гарнитури (интейк, ЕГР), защото си мислех, че е някакво засмукване на въздух от някъде, но не е това. Тест с пушек не показа от някъде да смуче въздух, съответно почнах да търся аномалии навсякъде, където може да има засичане на данни от всяка глава поотделно и само това от скрийншота ми се наби в очите ...
Ще прикача друг скрийншот на същите графики, но с увеличена селектираната зона и добавен волтажа.
Прикачени файлове:
subaru_avcs_zoom.png


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Май 06, 2016 7:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
вериги обслужвал ли си (сменял ли си)?

Пет Май 06, 2016 7:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, преди почти 2 години.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Май 06, 2016 7:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Катализаторите стоят ли си още?

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 06, 2016 7:30 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, все още, в багажника :D
Мерси, че ми напомни, да взема да ги сваля в мазето.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Май 06, 2016 9:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имам абсолютно същите симптоми, но не съм се сещал да извадя такава графика и да видя, какво се случва с управлението на газоразпределението. Позволи ми 2 въпроса: Колко процента разлика ти дава в дългосрочните тримове на празен ход, при какви обороти започва да се стопява тази разлика и около колко процента варира в натоварените режими? И ако не е тайна, къде в София и колко струва тест с пушек за пропуск на въздух? Това последното може и на лични.

Съб Май 07, 2016 6:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
аз нямам кабел а и съм ръчка ма и на мен понякога е по същия начин на празен ход.
ама мога да се появя за замерване на тез неща и н а мойта каруца :respect:

Съб Май 07, 2016 8:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@srg,addt,kerekovski - с какви свещи карате колеги?

Много дразнещ е този бъг...

Съб Май 07, 2016 9:25 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм с иридиевите NGK, препоръчани от производителя. Купих ги от Мимо и ги сложих преди 3000 км. Преди 6-700 км вдигах колектора, за да съчетая пробиването и монтажа на щуцерите за газта и смяната на гумените гарнитурки на 6-те тръби и тази на EGR-а. Естествено изчитих и дросела, смених и неговата гарнитурка. Нямах само металната гарнитурка на тръбата на EGR-а, ползвах старата, но новата съм я поръчал и я чакам до няколко дни. Но той няма как да оказва влияние само на едната банка. Ще продължа с търсенето на пропуск на въздух още малко, след което ще мисля вече за газоразпределението, ако нищо не излезе.

Съб Май 07, 2016 10:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, лесен начин за търсене на пробойни е и със пропан бутан. Аз лично ползвам бренера на пропановата горелка със леко пусната газта, но без кислород, защото горелката ми е малка и ми позволява да го завирам насам и натам. Но преполагам че може да се направи и със някакво малко маркуче от стандартна домашна газова бутилка.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Съб Май 07, 2016 11:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Йей, станахме трима :D
@Vmax, стандартни субаровски NGK иридиеви са свещите, по книга.
@adddt, имаш две опции - взимаш си ККЛ кабел (струва 20лв.), сваляш един Romraider и почваш да си играеш или взимаш бири и ме викаш да играя ролята на куфар на предната седалка :D
@kerekovski, ето тук е моето друго голямо чудене, защото нямам еднозначен отговор :) Когато темературата на входящия въздух (от компа тя се брои за температура в колектора), която отчита дебитомера е под 20ºC едната глава е -10% (богата), а другата 0% (перфектна), но в момента, в който температурата мине тези 20ºC богатата глава става перфектна 0%), а тази, която преди това е била перфектна става 10% (бедна). С други думи - зимата карам с една перфектна и една богата глава, а лятото - с една перфектна и втора бедна. Едва ли само тази температура се взима в предвид от компа при промяна на нещо (ъгли на запалване примерно), което да води до въпросните флуктуации на LTFT, но това съм забелязал аз. Всичко от горенаписаното е на празен ход, а тогава газоразпределението не работи и единствената аномалия с него, която виждам е въпросната разлика от 0.4% в натоварването на OSV клапаните.
В момента, в който изобщо автомобила тръгне в движение нещата с LTFT се нормализират, разликата в стойностите на LTFT се стопява до 1% и започват да се въртят около нулата. Последното си го обяснявам с една таблица в ECU-то, която прикачам и която всъщност указва как според количеството входящ въздух ECU-то да си запзва няколко положения на този показател, които да взима в предвид когато бъде достигнат посочения въздушен дебит, съотвено мина ли границата 5g/sec и вляза ли в следващия всичко се нормализира като LTFT показания.
Прикачени файлове:
AF_ranges.png


Точно щото всичко останало, "препоръчано" от майстори и/или Гугъл съм обходил започнах да логвам поетапно всички възможни показатели, които под една или друга форма може да покажат къде се крие ключа от палатката.

Интересно е какво се случва и на газ - в движение (никога на празен ход) се появяват детонации в различни цилиндри, само в един, поредно в няколко и много рядко в повече от един едновременно, но без да има индикации за бедна смес, дори наопаки, най-често ги забелязвам в тази ситуация:
- карам нормално, с натиснат педал на газта
- отпускам педала на газта изцяло
- STFT (краткосрочните корекции) показват богата смес
- ECU-то отбелязва, че преминава в open loop, явно при активация на моторна спирачка
- докато траят последните две състояния аз натискам педала на газта
- бум-бум в някой цилиндър

Е това също ме втрещява, защото не мога да намеря логично обяснение.

Пушек машина имат Дунев. Позволявам си да го споделя открито не защото харесвам този сервиз, дори напротив, но просто този тест пести безмислена замяна на гарнитури и губене на време и пари в търсене на несъществуващи проблеми.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Съб Май 07, 2016 12:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@srg - как разбираш че имаш детонации - гледаш нок брояча ли?
Ако пукането което чуваш от двигателния отсек, го броиш за детонация - в грешка си, това е излишното гориво ( газ ), което се възпламенява в колекторите. Това се случва като се махнат катализаторите.

Съб Май 07, 2016 1:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно нок броячите гледам. Катализаторите пък ги махнах преди месец, като махането им не промени нищо, нито LTFT стойностите, нито пък начина, по който се държи автомобила в движение, с аномалиите на газ.

Sent from my ONE A2001 using Tapatalk

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Съб Май 07, 2016 1:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
srg написа:
Точно нок броячите гледам. Катализаторите пък ги махнах преди месец, като махането им не промени нищо, нито LTFT стойностите, нито пък начина, по който се държи автомобила в движение, с аномалиите на газ.

Sent from my ONE A2001 using Tapatalk


Това че брояча отчита 1,1,1 и т.н. не означава че са детонации...
И аз си мислех същото като теб, но с bad_dog я проверявахме и няма детонации, въпреки брояча

Съб Май 07, 2016 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е браво, сега се оказва, че гледам и несъществуващи детонации :D
Разбрахте ли какво отчита в такъв случай нок-а щом не са реални детонации?

Sent from my ONE A2001 using Tapatalk

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Съб Май 07, 2016 2:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vmax и моите са като на колегите. и са сменени скоро а и да кажем 10-15 км след ремонт на главите + нови обтегачи и сегментни

освен това гледаха всичко при мен с осцилоскопите при Дек/Радо и нищо не намериха и механически нищо и няма на колата.

А за тоя алтернатор ( аз съм със 74Ачаса акумулатор и той показваше че си е ОК )

srg ми няма проблем тогава това остава да се уточним къде и кога.

ПС: а дали при някой от вас на дисплея на навигацията консумацията на празен ход вместо да е нула понякога си играе нагоре надолу
ПС: при мен май като е на работа на газовото поне на торка показанията са даже по добри

Нед Май 08, 2016 5:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз нямам навигация, рядко срещана комбинация, но нямам. А ако ще се събирате да ги ровичкате, викайте ме и мене, ще взема и моята раница с диаг и ще ги видим и трите.

Нед Май 08, 2016 6:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Почти сме се разбрали с adddt за следващия уикенд, та който има желание/нужда може да драсне тук и да се видим всички заедно.
Който иска да заповяда, колкото повече маймуни на клона, толкоз по-голям е шанса да "родим" некоя "Война и мир" :D

При мен има леко развитие - тъй като преди време като въртях клапаните и тествах с едни втора ръка не правих логове, а се взирах усилено в LTFT днес сутринта реших да поправя тая грешка и отново завъртях OCV-тата. След като пологих докато се разходих до другия край на града и обратно, преди малко разгледах новия лог и установих, че "о,чудо", осцилацията се е преместила на другата глава. Един въпрос към аудиторията - някой има ли идея как се храни с масло тая система? Причината да питам е, за да си обясня защо OSV клапаните (OCV-тата отзад на блока) имат минимална разлика в отчитане на "товар" и тя си остана непроменена.

Имам усещането, че накрая ще се окажат повече от един зор и че OCV-тата нямат нищо общо с моята LTFT драма ...
Както и да е, ще гледам до следващия уикенд да намеря читаво OCV и да изтествам квото мога, а ако някой колега с 3 литров мотор B13 няма никакви оплаквания от такова естество и има време за губене ще го помоля да се присъедини следващия уикенд, за да налогим малко референтни данни.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!
 12

Нед Май 08, 2016 7:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 174 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dlazarov и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор