Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:53 am



Отговори на тема  [ 174 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
 Необясними странности с AVCS и други съкращения 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм задълбавал толкова в материята, защото си нямам "зайче" за опити, но една от причините за различен товар на различните глави е фактът, че шофьорската(за мен е лява, други й викат дясна защото я гледат отпред) е винаги термично по-натоварена и там термодинамиката протича винаги по-различно от тази в дясната глава. Колко са допустимите разлики нямам идея. srg, vizor, .zk и още само няколко души са дълбали сериозно.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Авг 26, 2019 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm
Мнения: 39
Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
@Реконструктор - благодаря за клипа и обяснението. Има логика - това не е "идеален" ключ и има време за реакция така да се каже. По нета гледах, че има при хора такива соленоиди, които са доста зацапани и пълни с гняс/налепи/маслени полепи. Твърде вероятно и при мен и двата да са зле - просто различно зле, но и да има друг проблем. Това със запушените маслени пътища ми звучи трудно за тестване. От както аз съм собственик съм много стриктен в смените на масло, защото знам че този мотор е чувствителен. Ама на фона на 320к тотал 60к и то последните са съвсем малко.


@valqk ми усеща си се кика :D


@Alxx да това сигурно оказва влияние на тоталното износване още повече на мотори с много километри. Темата с охлаждането на тия H6 мотори съм я обсъждал с atanatas, като той беше навлезнал доста в подробности, но май намери решение. Аз съм ръчка и все си мисля, че минавам по-леко, но знае ли се.


При всички случаи ще логна някое по-дълго трипче поне 1 час и ще зазяпам тогава, за да бъде по-близко до реално шофиране. Може и всички тия неща да са излишни и да гоня илюзорен перфектен баланс за кораб на 15 години с теглич... Исках да събера малко информация и насоки, за да се ориентирам дали не дълбая напразно.

Пон Авг 26, 2019 9:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Знам, че се усеща. На хондьо, който е 1.5 си се усеща доста, камо ли на 2.0... просто ми стана забавно, че е 1:1 с Втек-а на хонда от '94та... само дето по-икономичен мотор от хондовските има много малко... както и да е. За друго става дума.
Като се замисля, някой сервиз, би могъл да направи плоча, която да се монтира м/у клапана и главата и да мери налягане и също така да се ползва за промивка на магистралата... поне по това, което се вижда от клипа - си е доста реално като възможност... само не знам колко е тясно там - тали ще има място за болтове и 10мм плоча (или по-малко)...

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Авг 26, 2019 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тони, не сравнявай двете системи - технически нямат много общо.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Авг 27, 2019 7:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Boyko_ написа:
Здравейте колеги,

Следя темата от доста време с голям интерес и благодаря за мненията и дадената информация - много полезни неща има тук! Първоначално се борих с бедни смеси и така намерих темата. Този проблем /уж/ беше решен /поне на бензин/, но наскоро ми изскочи и друга грешка P0021 заедно с бедна смес на едната банка/най-вероятно е въпрос да си донастроя газовата/. Да отбележа, че двете грешки бяха на различни банки. След ровене из нета се върнах тук. Купих кабел и в събота почнах да събирам данни, та имам някои въпроси

- VVT ъглите на предварение са до 50% максимум, нали?
- От какво зависи стойността - обороти или товар на мотора? Или и двете в комбинация? Някъде срещнах информация, че има 3 режима до 2к, до 4к и над 4к оборота.
- Какво е максималното duty, като проценти на двата OCV клапана? На единия от логовете максимума, който съм достигнал е 68% за лява банка и 62% за дясна. На "празен" ход са 9.41% и двата - май това е очаквано. На друг рън пък най-високата стойносте е около 58%. Има ли вариант да стигнат до 100% и ако да дали не са ми заминали и двата, но в различна степен?
- Каква е допустимата разлика между двата - +-5%/10%?
- Каква е допустимата разлика между VVT лява и дясна глава 2-5%?

При мен се наблюдават доста сериозни аномалии и понякога имам 20-30% разлика между лява и дясна глава, което май е доста. Друг интересен факт е, че миналата година след диагностика - не такава правена от мен и доста логове и тестове се взе решение, че вариаторно колело на банка 1 е дало фира. Беше сменено. После уж всичко ок беше. Този проблем беше намерен, докато се чоплеше за бедните смеси и не му се обърна повече внимание. до онзи ден, когато излезе тази грешка и почнах да чета и следя данни...

Сега интересно е че обикновено изостава точно тази глава. Пазя го старото колело и мога да проверя и може да се окаже, че е сменено дясното... Като тест размених двата соленоида снощи. В общи линии не виждам промяна в поведението. Пак лявата глава достига по-високи максимални стойности duty от дясно са по-ниски и пак виждам тая разлика между лява и дясна глава VVT реакция. говорим за 200-300 ms време на навксавне и не знам дали не се филмирам вече и дали това е проблем. Не ми е светвал пак чека от послединя път, но като цяло нямат край сагите с тази кола :D и на моменти се уморявам. :-~

В момента логвам товар, OCV клапите и VVT ъглите. Експериментално набих и OSV-тата, но работеха доста добре в синхрон и няма отклонения. Трябва да отбележа, че преди 55к имам вериги сменяни с обтегачи, водачи и тн, шлайф на глави и реглаж на клапани. също така нямам катализатори - и трите - нямам втори ламбди и цедките на банджо болтоввете са махнати. Едната цедка беше станала на макарон. на лявата глава - тамъ където беше сменено и колелото.

Идеята ми като цяло е да се опитам да разбера тия неща в рамките на допустимото ли са и ако не към какво да се насоча. Просто искам колата да ми е изправна - нямам планове да я сменям скоро доставями всичко, от което имам нужда - минус чек енджина :D

Всякакви идеи и насоки ще са добре дошли! :)

Благодаря предварително!

Разлики при постоянен нормален товар не трябва да има, нито в duty-то, нито в "предварението", като разликата, която аз приемам за допустима е в границата на ±1% или градус.
Гледаш в логовете първо дали duty и градуси при някакъв нормален и сравнително статичен товар вървят "ръка за ръка" без никакво отклонение.
След това обръщаш внимание на това по какъв начин се стига до стабилно положение отново на двата параметъра, т.е., при постепенно натоварване и респективна динамична промяна стойностите на тези параметри дали и до колко отново вървят заедно за лява и дясна глава.
Тестовете ги прави на бензин, за да не допуснеш газовата и нейните особености да изкриви крайния резултат.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Сря Авг 28, 2019 1:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm
Мнения: 39
Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
srg написа:
Тестовете ги прави на бензин, за да не допуснеш газовата и нейните особености да изкриви крайния резултат.


Благодаря за коментара и насоките! Да само на бензин и вече загрял мотор логвам. Другата седмица ме очаква малко извънградско пътуване, така че може би ще пологвам по-дълго време и ще видим каков ще излезе. Ще пиша пак

Съб Авг 31, 2019 7:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm
Мнения: 39
Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте отново - искам да си изясня нещо и имам въпрос. При боксеровите двигатели имаме по 2 глави, които са назовавани по малко различен начин в зависимост къде гледаме- логове и документация. Имам предвид някъде може да имаме bank 1/2 или left/right . Когато гледам логовете и говорим за 1 & 2 броим от ляво на дясно, когато застанем пред двигателя отпред на автомобила - така ли е? Поне до момента такова ми е било разбирането. Проверявайки обаче кое вариаторно колело е било сменено при мен 13223AA080 го виждам, като дясно, обаче на диаграмата тук е отляво спрямо фронтална гледна точка и моето разбиране е че е към банка 1. Въпроса ми е десния вариатор, OCV и OSV принадлежат към банка 1 или банка 2? #-o

Вто Сеп 17, 2019 10:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm
Мнения: 198
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според всичките ми спомени, по правило! в колата ляво-дясно се определя, съобразно гледната точка на шофьора /т.е. когато си зад волана/ - всички други интерпретации са .... антисоциални ;)

Сря Сеп 18, 2019 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Забелязах, че при чистене на грешки (в случая конкретно свързани с AVCS), след това пали много тегаво. :( Някак си ми се къса сърцето да върти на стартер студена толкова дълго. :(

Нед Сеп 22, 2019 8:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реконструктор написа:
Забелязах, че при чистене на грешки (в случая конкретно свързани с AVCS), след това пали много тегаво. :( Някак си ми се къса сърцето да върти на стартер студена толкова дълго. :(


След чистене задръж по-дълго на контакт - минута две. Първото пак може да е тегаво, но не я мъчи дълго, а върни ключа и дай пак. :beer:

Вто Сеп 24, 2019 10:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси за съвета, колега, следващия път ще го пробвам! :)

Вто Сеп 24, 2019 12:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 04, 2021 9:07 pm
Мнения: 8
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, какво точно означават A/F Correction и A/F Learning ?

Днес след една диагностика ми показват тези показатели и ми казват че по принцип се събират и трябва да е под 10% а аз съм бил направо на -16%. и сега в момента е настроено на 5%.

Ама какво точно означават не разбрах. Някой ще може ли да обясни малко за какво са тези показатели A/F Correction, A/F Learning

Благодаря предварително!

Чет Яну 28, 2021 10:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много грубо и неточно, но пък разбираемо определение е, че това са горивни корекции, индикиращи усилието на ДВГ компютъра да нагоди горивовъздушната смес така, че да отговаря на заложените стойности за AFR от производителя на автомобила. Първото (correction) се калкулира и прилага в краткосрочен аспект (ей са, на момента), а следващото (learning) e отново грубо казано "плод" на първото, т.е., ако при correction им а постоянно едно и също отклонение, то с течение на времето това отклонение ще се премести в learning. Това и е причината да се сумират двете стойности, за да се разбере колко точно е отклонението.

P.S. - Баси, като прочета това, което написах горе разбирам колко трудно всъщност е да обясниш нещо така, че всички да го разберат :D

P.S. 2 - Знаете ли, че .... - реално това, което репрезентира/коригира ECU-то с тези стойности всъщност са показанията на дебитомера (ако автомобила разполага с такъв) или директно променя изчисленото количество въздух (ако е без MAF) ;)

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Нед Фев 07, 2021 4:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само да ви кажа да не си купувате китайски клапани. :D Първо, че нещо не са както трябва, предполагам не са достатъчно херметични и мотора работи по-зле и по-шумно. Второ, зимата (само зимата??) като загрее хубаво мотора (само на загрял мотор??) набива грешка "open circuit", все едно е прекъснат соленоида вътре. :)
 15

Пон Фев 08, 2021 4:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 174 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор