Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:05 pm



Отговори на тема  [ 174 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Следваща
 Необясними странности с AVCS и други съкращения 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Идеята за логването паралелно с външна широколентова сонда, навита на мястото на downstream сондата, е супер и тъкмо се навих и аз да го направя и се замислих, че няма да се получи, тъй като все още имам работещи катализатори.

Чет Фев 02, 2017 8:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може да завариш втулка или гайка M18x1.5 преди всеки от катализаторите и да логнеш с широколентовата сонда. Само си осигури и тапи. Аз съм си приготвил втулка и тапа, ама все нямам време да я монтирам.

Чет Фев 02, 2017 9:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
srg,
Това програмче - BtSsm - с какъв адаптер го свързваш с ECU-то, т.е. необходимо ли е закупуването на адаптера от сайта на производителя на BtSsm?

Нед Фев 05, 2017 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Връзвам се с VAGCOM-ски KKL кабел за 20лв. + OTG адаптер (USB то USB-C) за 10лв.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Нед Фев 05, 2017 6:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
да събудим будните... ROFL
днес разменихме и после сменихме един от Солено ИдиТЕ…
SRG евала пич!
за хранене по адрес на братята майстори моля вижте мойта темичка,

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Май 12, 2018 9:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой да е сменял KNOCK сензорите?
какъв ще да е ефекта в комбинация с AVCS соленоидите

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Май 12, 2018 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пада разхода на гориво, ако не са наред.
И ще върви малко по-добре.

Нед Май 13, 2018 6:00 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:09 pm
Мнения: 5
Местоположение: България, Смолян
Автомобил: Subaru Forester 2.0 MT 2006
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги да попитам някой има ли, който да се е избавил от това претрисане. Понеже и аз имам абсолютно същите симптоми но на Форестър ej204 2.0 атмосферен,на който са регулирани клапаните с нови свещи, някой ден ще се опирам да си замеря запалителните бобини. Но в общи линии това е единствената тема в която препознавам моят проблем.

Пон Апр 22, 2019 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че единственото, което можеш да замериш КАТО ХОРАТА на бобините е с осцилограма. charge/discharge графика с осцилоскоп да видиш какво става. А това си е зор. Мисля, че с друга апаратура трудно ще хванеш ако има фина грижа с бобините като цяло

Сря Апр 24, 2019 9:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:09 pm
Мнения: 5
Местоположение: България, Смолян
Автомобил: Subaru Forester 2.0 MT 2006
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за отговора. Поне мога за сега да сваля PCV клапана да видя,дали той поне работи коректно, също така ще почистя дросела макар че не ми изглежда замърсена. След това ако нищо не се промени в работата на двигателя, ще събера пари за два OCV клапана. За сега нищо друго не ми идва на акъла за да оправя това досадно тресене на свободен ход, също така имам придърпване при ускорение по наклон и отпусна педала на газта. Ако имате някакви насоки, или някой ако се е отървал от този проблем, ще съм много благодарен да сподели.

Чет Апр 25, 2019 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Проверяваш вакуума на мотора в сервиз, за да си наясно със състоянието на клапаните.
2. Пак в сервиз - тестват ламбда сондата.
3. Пак в сервиз - тест на детонационен датчик

Потърси и темата за този двг и ремап/ софтуерна намеса...

Чет Апр 25, 2019 10:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Последния куест, която играх аз по темата беше следния - слагам афтърмаркет въздушен филтър АЕМ, ДВГ почва да притриса (едва забележимо, но го усещам), но връщайки стандартния всичко се оправя. С други думи - смяната на филтъра променяше смесите към посока обедняване, което се изразяваше с +5% в горивните корекции, които обаче явно са достатъчни да се усещат по този начин.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Чет Апр 25, 2019 11:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:09 pm
Мнения: 5
Местоположение: България, Смолян
Автомобил: Subaru Forester 2.0 MT 2006
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за отговорите ви, колата обезателно ще отиде и в сервиза на Павлин в Пловдив, където е и извършен реглажа на клапани и обслужване на мотора. Само че за сега нямам време, а и не сам от Пловдив, което е свързано с патуване затова попитах ако има интервенции които мога и сам да си ги свърша. Просто темата ми стана интересна понеже претрисането не е на равни интервали, а когато си на място се проявяват хаотично което е странното. Също забелязах, че когато спра по наклон с предницата надолу претрисанията ги няма.

Съб Апр 27, 2019 11:09 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 7:46 pm
Мнения: 12
Автомобил: Outback B14
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте. Първо искам да благодаря на srg, kerekovski, Vmax, 1040, както и всичко останали за мненията и цялата тази информация, сформирала се като една малка златна мина за хора с EZ30D. =D> :good: :beer:

Четейки темата като начинаещ ентусиаст-механик, в главата ми излизаха въпроси относно използваните наименования и позицията на съответните компоненти под капака. Опитвайки се да си разясня нещата чрез сервизното ръководство и Гугъл намерих едно "противоречие", което продължавам да не разбирам. Става въпрос за позициите нa OCV (Oil flow control solenoid valvе) и OSV (Oil switching solenoid valve) клапаните и тяхната взаимозаменимост. От темата тук както и от външните препрактки из мненията (например тук) разбирам, че OCV клапаните се намират в предната част на двигателя и са взаимозаменими, т.е. няма ляв и десем и могат да бъдат разменени за тест. Четейки сервизното ръководство за 2004 Legacy, обаче, виждам, че предните два взаимозаменими соленоида са показани като Oil switching solenoid valve (OSV), а задните два, които са наместени в някакъв държач отзад на главата и "camshaft cap-а" (не съм сигурен как е на български) са Oil flow control solenoid valve (OCV).

Ето я въпросната страница за OSV (вижда се и OCV) от сервизното ръководство:
Изображение

Гледах темата, гледах ръководството, търсих в гугъл, но продължавам да срещам това "противоречие". Ще се радвам, ако някой ми помогне с усвояването на материала. :pardon:

Пон Авг 19, 2019 12:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако не ме лъже паметта устройството на двата типа соленоиди е едно и също, но ролята им е различна. Може би от там идва и грешката.
Реално през цялото време в посочената секция се визират именно задните соленоиди, а в конкретния абзац със сигурност отново се визират те, тъй като предните нямат holder и се монтират директно в двг.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Нед Авг 25, 2019 12:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 7:46 pm
Мнения: 12
Автомобил: Outback B14
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Честно казано още повече се обърках. :-~ :(

Точно защото предните се пъхат директно в двигателя реших, че на графиката под точка 3 от страницата по-горе са показани те.

За това объркване спомага и страницата за Oil switching control valve (OCV) от сервизното ръководство:
Изображение

Която води към:
Изображение

Нед Авг 25, 2019 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 7:46 pm
Мнения: 12
Автомобил: Outback B14
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
subent написа:
За това объркване спомага и страницата за Oil switching control valve (OCV) от сервизното ръководство:


Подчертаното да се чете като Oil flow control solenoid valve (OCV) - това имах предвид да напиша, но само стана по-голяма каша ... :-~

Нед Авг 25, 2019 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm
Мнения: 39
Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Следя темата от доста време с голям интерес и благодаря за мненията и дадената информация - много полезни неща има тук! Първоначално се борих с бедни смеси и така намерих темата. Този проблем /уж/ беше решен /поне на бензин/, но наскоро ми изскочи и друга грешка P0021 заедно с бедна смес на едната банка/най-вероятно е въпрос да си донастроя газовата/. Да отбележа, че двете грешки бяха на различни банки. След ровене из нета се върнах тук. Купих кабел и в събота почнах да събирам данни, та имам някои въпроси

- VVT ъглите на предварение са до 50% максимум, нали?
- От какво зависи стойността - обороти или товар на мотора? Или и двете в комбинация? Някъде срещнах информация, че има 3 режима до 2к, до 4к и над 4к оборота.
- Какво е максималното duty, като проценти на двата OCV клапана? На единия от логовете максимума, който съм достигнал е 68% за лява банка и 62% за дясна. На "празен" ход са 9.41% и двата - май това е очаквано. На друг рън пък най-високата стойносте е около 58%. Има ли вариант да стигнат до 100% и ако да дали не са ми заминали и двата, но в различна степен?
- Каква е допустимата разлика между двата - +-5%/10%?
- Каква е допустимата разлика между VVT лява и дясна глава 2-5%?

При мен се наблюдават доста сериозни аномалии и понякога имам 20-30% разлика между лява и дясна глава, което май е доста. Друг интересен факт е, че миналата година след диагностика - не такава правена от мен и доста логове и тестове се взе решение, че вариаторно колело на банка 1 е дало фира. Беше сменено. После уж всичко ок беше. Този проблем беше намерен, докато се чоплеше за бедните смеси и не му се обърна повече внимание. до онзи ден, когато излезе тази грешка и почнах да чета и следя данни...

Сега интересно е че обикновено изостава точно тази глава. Пазя го старото колело и мога да проверя и може да се окаже, че е сменено дясното... Като тест размених двата соленоида снощи. В общи линии не виждам промяна в поведението. Пак лявата глава достига по-високи максимални стойности duty от дясно са по-ниски и пак виждам тая разлика между лява и дясна глава VVT реакция. говорим за 200-300 ms време на навксавне и не знам дали не се филмирам вече и дали това е проблем. Не ми е светвал пак чека от послединя път, но като цяло нямат край сагите с тази кола :D и на моменти се уморявам. :-~

В момента логвам товар, OCV клапите и VVT ъглите. Експериментално набих и OSV-тата, но работеха доста добре в синхрон и няма отклонения. Трябва да отбележа, че преди 55к имам вериги сменяни с обтегачи, водачи и тн, шлайф на глави и реглаж на клапани. също така нямам катализатори - и трите - нямам втори ламбди и цедките на банджо болтоввете са махнати. Едната цедка беше станала на макарон. на лявата глава - тамъ където беше сменено и колелото.

Идеята ми като цяло е да се опитам да разбера тия неща в рамките на допустимото ли са и ако не към какво да се насоча. Просто искам колата да ми е изправна - нямам планове да я сменям скоро доставями всичко, от което имам нужда - минус чек енджина :D

Всякакви идеи и насоки ще са добре дошли! :)

Благодаря предварително!

Пон Авг 26, 2019 2:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тия клапани са доста гнусни за диагностициране, защото се износва елипсовидно дупката на блендата, през която минава котвата, в резултат започва да заклинва, в резултат се появява въпросната разлика в двете глави. Проблемът се установява единствено при плавна промяна на тока през клапана, тоест това, което се случва в реалния живот. Обикновено майсторчетата вадят клапана, мерят му съпротивлението, пускат му 12В, виждат, че "цъка" и заключават, че е наред, но той не е. Тук съм направил едно илюстративно клипче:



По-странното е, че при обръщане на клапаните няма обръщане на резултата, което навежда на мисълта, че в единия вариатор постъпва масло при по-ниско налягане, поради някаква причина, или че самият вариатор не е достатъчно херметичен, което е малко странно, защото е доста просто устройство и като цяло май няма кво толкова да му се счупи. Може би си струва да се поразсъждава над идеята за позапушен маслен канал.
 35

Пон Авг 26, 2019 3:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
AVCS kicked in, Yo!
Съжалявам за спама, ама не се сдържах. Сега изгледах какво представлява и реално аз го имам същото на Vtec-E '96 - 3клапана преди втека и 4 след.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Авг 26, 2019 5:22 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 174 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор