Кормилна рейка за ремонт Legacy
Автор |
Съобщение |
tuktu
Регистриран на: Сря Яну 27, 2016 12:24 pm Мнения: 107 Местоположение: гр.Сандански
Автомобил: Legacy 2007 2.0R AT Spec Wagon
Телефон: 0887247480
Рейтинг: 65
|
Колеги привет,
Моля за съвет! След обстоен преглед на предната ходова част установихме с майстора, че потропването при завиване и не само е от рейката, огледахме я но теч не се вижда да има по нея. Дайте съвет какво да правя, да е рециклирам /къде най добре ги рециклират/, да търся втора ръка по моргите или да мисля за нова. Ще съм благодарен за помощ от ваша страна!
п.с. Колата е Legacy 2.0R АТ 165hp 2007 година
|
|
|
Чет Юли 14, 2016 11:40 am |
|
|
quietriot
|
Щом няма теч, няма какво да рециклираш, луфт имат всички след определени километри вляво и се чува при пълен ляв особено на павета , гребена вътре хлопа и нова да вземеш ще се разбие , такъв им е модела....
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Юли 14, 2016 12:12 pm |
|
|
don_pepone
Регистриран на: Пон Юли 07, 2014 3:36 pm Мнения: 71 Местоположение: Добрич/Варна
Телефон: 0898237796
Рейтинг: 34
|
Въпросът в случая е , защо от субару не са взели мерки за това?/ Някакси несериозно звучи да се каже " такъв е модела" , особенно замарка като субару. Предполагам и те са наясно с този проблем и няма начин да няма решение, та било то и чрез смяна на производителя на рейките. Преди години алфа ромео се съди с производителя на рейки за 159 модела поради протичане за няколко години, поради кофти семеринги и грешно предписано хидравлично масло. Но как да обясниш после на потребителя, че някой сее осрал и че нее виновна марката автомобил
_________________Мненията са като задниците- колкото и да не ни хареса,всеки си има
|
|
|
Вто Юли 19, 2016 8:28 am |
|
|
topzizitop
Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm Мнения: 295 Местоположение: София Рейтинг: 209
|
Колега. ако все пак решиш да ремонтираш, пиши на лични, ще ти дам координатите на много добър сервиз в района на стадион Септември. Правиха ми рейка - шлайфат, слагат нови уплътнения, решава се проблема. Но моята наистина беше протекла.
_________________ FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG
|
|
|
Вто Юли 19, 2016 9:30 am |
|
|
Alxx
|
Колко взимат за пълен ремонт?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Юли 20, 2016 9:17 pm |
|
|
tarambuka3500
|
don_pepone написа: Въпросът в случая е , защо от субару не са взели мерки за това?/ Някакси несериозно звучи да се каже " такъв е модела" , особенно замарка като субару. Предполагам и те са наясно с този проблем и няма начин да няма решение, та било то и чрез смяна на производителя на рейките. те ги сменяха май ако ти се разтропа гаранционно; но с 10 годишен автомобил, се оправяш сам другото е, че не е опасно, или признак за скорошно разваляне - само дразни имаше дискусии навремето по щатските форуми
|
|
|
Сря Юли 20, 2016 11:29 pm |
|
|
quietriot
|
topzizitop написа: Колега. ако все пак решиш да ремонтираш, пиши на лични, ще ти дам координатите на много добър сервиз в района на стадион Септември. Правиха ми рейка - шлайфат, слагат нови уплътнения, решава се проблема. Но моята наистина беше протекла. Не съм монтьор или както сега е модерно механик , НО Жан така ева майката на мойта рейка като я рециклира за 180 лв и след като му свърши гаранцията от 6 месеца тя протече ,май на 8 мия месец и понеже не ми се занимаваше повече с Жан я занесох на друг майстор, който каза, че има ремонтен компрект, който се сменя , купих го Мимо 13 за 110 лв и се оказа , че Жан е прешлайфал пръта и ремонтният комплект хлопа и не може да се подменят уплътненията и .......си купих друга рейка втора ръка от Иво от Перник , ремонта се върза към 500 лв .....та мисълта ми е внимателно със шлайфането защото за протекла рейка има ремонтен комплект, който се сменям и нищо не се шлайфа по нея , но нашите рециклатори им е по-лесно и евтино да пилнат и да си набият техни си втулки пък после кучета ни яли.... та така за рейките и майсторите
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Пет Юли 22, 2016 7:17 am |
|
|
tuktu
Регистриран на: Сря Яну 27, 2016 12:24 pm Мнения: 107 Местоположение: гр.Сандански
Автомобил: Legacy 2007 2.0R AT Spec Wagon
Телефон: 0887247480
Рейтинг: 65
|
|
Пет Юли 22, 2016 5:17 pm |
|
|
don_pepone
Регистриран на: Пон Юли 07, 2014 3:36 pm Мнения: 71 Местоположение: Добрич/Варна
Телефон: 0898237796
Рейтинг: 34
|
Тясе рециклира и да тропа да се лее, въпросът е да го направи правилният човек, а не пишман набедени майстори
_________________Мненията са като задниците- колкото и да не ни хареса,всеки си има
|
|
|
Съб Юли 23, 2016 7:59 pm |
|
|
wonderwalker
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 7:05 pm Мнения: 78
Автомобил: Subaru Outback H6 08
Рейтинг: 78
|
Това с рециклирането, за да не тропа е голяма греда. Аз моята я рециклирах точно по тази причина, въпреки че не течеше. Надеждата ми беше да не тропа, но това така и не се случи, два месеца по-късно си тропа доволно много по павета и неравности. Това направо ми къса нервите. Ако е само за тропане, не знам дали може да се оправи с рециклиране, при мен ефекта категорично е нулев.
|
|
|
Съб Юли 30, 2016 7:44 pm |
|
|
quietriot
|
Инаш луфт в гребена който с пилене няма как да се обере,само нов оюравя нещата.
Sent from my C6902 using Tapatalk
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Нед Юли 31, 2016 5:18 am |
|
|
dookie
Регистриран на: Пет Мар 27, 2015 12:57 pm Мнения: 94
Автомобил: SUBARU Legacy 08 АТ
Рейтинг: 66
|
Някой може ли да драсне тел за някой който рециклира, но някой проверен (=бил съм там и съм доволен).. или ако може колегата quiteriot да сподели по-подробно за тези комплекти за Легаси 2008ма става въпрос - рейката след зимата тропа лошо + има лек теч.
_________________ Whats your Legacy?
|
|
|
Сря Май 10, 2017 11:36 pm |
|
|
quietriot
|
Тропането с ремонтни комплект няма да се оправи, той спира тестове, поръчах го от Мимо13 по модела, за тропането някой трябва да пробва да натегне гребена в рейката. Аз лично съм против българския тип рециклиране на рейки и не мога да ти препоръчам майстор.
Изпратено от моят C6902 с помощта на Tapatalk
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Май 11, 2017 4:55 am |
|
|
petko 69
|
Рейка може да се пристяга от реглажа , моята Павлин ми я направи да не потропва .Вече 2 години издържа.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 7:38 am |
|
|
ico_tech
|
Понеже и аз съм на вълна рейка ето малко инфо от мое проуване: "рециклирането" както е обяснил колегата се извършва основно относно течове. Включва шлайф на рейката и подмяна на уплътненията по вече новия размер, подмяна на лагера в корпуса на пиньона и о-рингите на щуцерите на маркучите. Проблема идва (според мен), когато "майстора" реши да си подбира уплътненията измежду нови комплекти такива, вместо да изработи специфичният размер. Другият пиниз е, че "шлайфането" го правят на струг с колан/шкурка, при което се заглажда доволно пръта, но не се оправя размера, ако е износен диаметъра. Допуска за разлика в размера по дължина на пръта е около 0.07mm, за овал 0,02mm. Когато износването е голямо регулирането на хлабината в опорната вложка на пръта в корпуса на пиньона става по най-големия размер(обикновено в крайно положение), което допълнително дава хлабина в системата и допринася за "чукането" - това е процедурата по така нареченото "натягане" на зъбната предавка. За по-новите модели Субару бяха пуснали кит за оправяне на чукането причинено от слаба пружина на вложката, така че това е едно от нещата, което може да се направи. "Майсторите" обаче не се занимават това. Цените, които до момента съм получил са в порядъка 160-220 лв за "рециклиране". Една от фирмите ми каза, че връщали рейката в ново състояние, вкл. възстановяване на зъбите (Ангелов, Добрич), но по телефона не бяха много комуникативни за повече инфо Реално комплекта нови уплътнения е около 60 лв (изработени по поръчка в Казанлък), но повечето фирми се пазят от зъбната предавка. Там трябва да се шлайфа гребена и да се смени червячния вал ако искате да е "като нов". При горните цени за стара кола 200+ лв са си грешни пари. Или си я оправяте сами или си взимате читава втора ръка, на която сменяте уплътненията по желание. Субару са избрали кофти размер за рейката (малка) за кола, която хората умират да убиват по чукарите. Прозводителят на моята е Koyo.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Май 11, 2017 7:40 am |
|
|
Vami
|
ico_tech написа: Другият пиниз е, че "шлайфането" го правят на струг с колан/шкурка, при което се заглажда доволно пръта, но не се оправя размера, ако е износен диаметъра. Моята също малко потропва... а знаеш ли какъв е диаметъра и дължината, за да преценя дали може да се шлайфа на центрови шлайф? Безцентрови нямаме във фирмата. Уплътнения и тук в София може да направят.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 7:55 am |
|
|
dookie
Регистриран на: Пет Мар 27, 2015 12:57 pm Мнения: 94
Автомобил: SUBARU Legacy 08 АТ
Рейтинг: 66
|
ico_tech написа: Понеже и аз съм на вълна рейка ето малко инфо от мое проуване: ... Когато износването е голямо регулирането на хлабината в опорната вложка на пръта в корпуса на пиньона става по най-големия размер(обикновено в крайно положение), което допълнително дава хлабина в системата и допринася за "чукането" - това е процедурата по така нареченото "натягане" на зъбната предавка. За по-новите модели Субару бяха пуснали кит за оправяне на чукането причинено от слаба пружина на вложката, така че това е едно от нещата, което може да се направи. "Майсторите" обаче не се занимават това.
Благодаря за изчерпателния отговор Какво имап предвид под по-новите модели субару? И ако влизам в тази класификация... от къде мога да намеря подобен кит?
_________________ Whats your Legacy?
|
|
|
Чет Май 11, 2017 10:37 am |
|
|
ico_tech
|
Не съм я мерил, но по данни от нета L=611.5 mm, d=24 mm (-0.025), D на цилиндъра около 40мм. В момента се отказах да се занимавам, че времето ме натисна. Но шлайфането няма да реши проблема с чукането напълно. Според мен трябва да се ревизира вложката и пружината - вложката да се освежи по новия диаметър и да се увеличи натяга на пружината. Естествено, при положение, че хлабината в зъбната предавка е много голяма няма как да се получи добър резултат, защото натягането на гайката води до заклинване на зъбите на червяка по неработъка на гребена и се образуват такива контактни напрежения, че могат да започнат да се отделят чепаци (крайно нежелателно). При мен дразнещото е теча от корпуса на пиньона. Ще помисля още как да процедирам.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Май 11, 2017 10:48 am |
|
|
Vami
|
dookie написа: Какво имап предвид под по-новите модели субару? И ако влизам в тази класификация... от къде мога да намеря подобен кит? Ето я темата, но най-вероятно процедурата е направена на твоята кола, ако попада в бюлетина.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 10:49 am |
|
|
Vami
|
ico_tech написа: Ще помисля още как да процедирам. А намирал ли си вариант в нета за смяна с рейка от друга марка автомобил? Има коли с хидравлични рейки, които не си знаят пробега и годините и рейките им не тропат.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 10:57 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта |
|