Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:27 pm



Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Кормилна рейка за ремонт Legacy 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 27, 2016 12:24 pm
Мнения: 107
Местоположение: гр.Сандански
Автомобил: Legacy 2007 2.0R AT Spec Wagon
Телефон: 0887247480
Рейтинг: 65
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги привет,

Моля за съвет! След обстоен преглед на предната ходова част установихме с майстора, че потропването при завиване и не само е от рейката, огледахме я но теч не се вижда да има по нея. Дайте съвет какво да правя, да е рециклирам /къде най добре ги рециклират/, да търся втора ръка по моргите или да мисля за нова. Ще съм благодарен за помощ от ваша страна!

п.с. Колата е Legacy 2.0R АТ 165hp 2007 година

Чет Юли 14, 2016 11:40 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щом няма теч, няма какво да рециклираш, луфт имат всички след определени километри вляво и се чува при пълен ляв особено на павета , гребена вътре хлопа и нова да вземеш ще се разбие , такъв им е модела....

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Юли 14, 2016 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юли 07, 2014 3:36 pm
Мнения: 71
Местоположение: Добрич/Варна
Телефон: 0898237796
Рейтинг: 34
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Въпросът в случая е , защо от субару не са взели мерки за това?/ Някакси несериозно звучи да се каже " такъв е модела" , особенно замарка като субару.
Предполагам и те са наясно с този проблем и няма начин да няма решение, та било то и чрез смяна на производителя на рейките.
Преди години алфа ромео се съди с производителя на рейки за 159 модела поради протичане за няколко години, поради кофти семеринги и грешно предписано хидравлично масло. Но как да обясниш после на потребителя, че някой сее осрал и че нее виновна марката автомобил :)

_________________
Мненията са като задниците- колкото и да не ни хареса,всеки си има :)

Вто Юли 19, 2016 8:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 24, 2008 10:51 pm
Мнения: 295
Местоположение: София
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега. ако все пак решиш да ремонтираш, пиши на лични, ще ти дам координатите на много добър сервиз в района на стадион Септември. Правиха ми рейка - шлайфат, слагат нови уплътнения, решава се проблема. Но моята наистина беше протекла.

_________________
FORESTER 2.0R AT 158HP 2007 ГИ Romano Antonio LPG

Вто Юли 19, 2016 9:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колко взимат за пълен ремонт?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Юли 20, 2016 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
don_pepone написа:
Въпросът в случая е , защо от субару не са взели мерки за това?/ Някакси несериозно звучи да се каже " такъв е модела" , особенно замарка като субару.
Предполагам и те са наясно с този проблем и няма начин да няма решение, та било то и чрез смяна на производителя на рейките.

те ги сменяха май ако ти се разтропа гаранционно; но с 10 годишен автомобил, се оправяш сам :beer:
другото е, че не е опасно, или признак за скорошно разваляне - само дразни :(
имаше дискусии навремето по щатските форуми

Сря Юли 20, 2016 11:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
topzizitop написа:
Колега. ако все пак решиш да ремонтираш, пиши на лични, ще ти дам координатите на много добър сервиз в района на стадион Септември. Правиха ми рейка - шлайфат, слагат нови уплътнения, решава се проблема. Но моята наистина беше протекла.

Не съм монтьор или както сега е модерно механик , НО Жан така ева майката на мойта рейка като я рециклира за 180 лв и след като му свърши гаранцията от 6 месеца тя протече ,май на 8 мия месец и понеже не ми се занимаваше повече с Жан я занесох на друг майстор, който каза, че има ремонтен компрект, който се сменя , купих го Мимо 13 за 110 лв и се оказа , че Жан е прешлайфал пръта и ремонтният комплект хлопа и не може да се подменят уплътненията и .......си купих друга рейка втора ръка от Иво от Перник , ремонта се върза към 500 лв .....та мисълта ми е внимателно със шлайфането защото за протекла рейка има ремонтен комплект, който се сменям и нищо не се шлайфа по нея , но нашите рециклатори им е по-лесно и евтино да пилнат и да си набият техни си втулки пък после кучета ни яли....
та така за рейките и майсторите ;)

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Юли 22, 2016 7:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 27, 2016 12:24 pm
Мнения: 107
Местоположение: гр.Сандански
Автомобил: Legacy 2007 2.0R AT Spec Wagon
Телефон: 0887247480
Рейтинг: 65
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И какво се оказва, че само теч на рейка се рециклера, а тропането в рейката си остава! Караш си с тропъща рейка и си свиркаш! Не мога да повярвам, че тропъща рейща не се ремонтира....... ](*,) :lipseal: :shock:

Пет Юли 22, 2016 5:17 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Юли 07, 2014 3:36 pm
Мнения: 71
Местоположение: Добрич/Варна
Телефон: 0898237796
Рейтинг: 34
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Тясе рециклира и да тропа да се лее, въпросът е да го направи правилният човек, а не пишман набедени майстори

_________________
Мненията са като задниците- колкото и да не ни хареса,всеки си има :)

Съб Юли 23, 2016 7:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 7:05 pm
Мнения: 78
Автомобил: Subaru Outback H6 08
Рейтинг: 78
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това с рециклирането, за да не тропа е голяма греда. Аз моята я рециклирах точно по тази причина, въпреки че не течеше. Надеждата ми беше да не тропа, но това така и не се случи, два месеца по-късно си тропа доволно много по павета и неравности. Това направо ми къса нервите. :facepalm:
Ако е само за тропане, не знам дали може да се оправи с рециклиране, при мен ефекта категорично е нулев.

Съб Юли 30, 2016 7:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Инаш луфт в гребена който с пилене няма как да се обере,само нов оюравя нещата.

Sent from my C6902 using Tapatalk

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Нед Юли 31, 2016 5:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 27, 2015 12:57 pm
Мнения: 94
Автомобил: SUBARU Legacy 08 АТ
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой може ли да драсне тел за някой който рециклира, но някой проверен (=бил съм там и съм доволен).. или ако може колегата quiteriot да сподели по-подробно за тези комплекти :) за Легаси 2008ма става въпрос - рейката след зимата тропа лошо + има лек теч.

_________________
Whats your Legacy?

Сря Май 10, 2017 11:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тропането с ремонтни комплект няма да се оправи, той спира тестове, поръчах го от Мимо13 по модела, за тропането някой трябва да пробва да натегне гребена в рейката. Аз лично съм против българския тип рециклиране на рейки и не мога да ти препоръчам майстор.

Изпратено от моят C6902 с помощта на Tapatalk

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Май 11, 2017 4:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tuktu написа:
И какво се оказва, че само теч на рейка се рециклера, а тропането в рейката си остава! Караш си с тропъща рейка и си свиркаш! Не мога да повярвам, че тропъща рейща не се ремонтира....... ](*,) :lipseal: :shock:

Рейка може да се пристяга от реглажа , моята Павлин ми я направи да не потропва .Вече 2 години издържа.

Чет Май 11, 2017 7:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Понеже и аз съм на вълна рейка ето малко инфо от мое проуване:
"рециклирането" както е обяснил колегата се извършва основно относно течове. Включва шлайф на рейката и подмяна на уплътненията по вече новия размер, подмяна на лагера в корпуса на пиньона и о-рингите на щуцерите на маркучите. Проблема идва (според мен), когато "майстора" реши да си подбира уплътненията измежду нови комплекти такива, вместо да изработи специфичният размер. Другият пиниз е, че "шлайфането" го правят на струг с колан/шкурка, при което се заглажда доволно пръта, но не се оправя размера, ако е износен диаметъра. Допуска за разлика в размера по дължина на пръта е около 0.07mm, за овал 0,02mm. Когато износването е голямо регулирането на хлабината в опорната вложка на пръта в корпуса на пиньона става по най-големия размер(обикновено в крайно положение), което допълнително дава хлабина в системата и допринася за "чукането" - това е процедурата по така нареченото "натягане" на зъбната предавка. За по-новите модели Субару бяха пуснали кит за оправяне на чукането причинено от слаба пружина на вложката, така че това е едно от нещата, което може да се направи. "Майсторите" обаче не се занимават това.
Цените, които до момента съм получил са в порядъка 160-220 лв за "рециклиране". Една от фирмите ми каза, че връщали рейката в ново състояние, вкл. възстановяване на зъбите (Ангелов, Добрич), но по телефона не бяха много комуникативни за повече инфо :-?
Реално комплекта нови уплътнения е около 60 лв (изработени по поръчка в Казанлък), но повечето фирми се пазят от зъбната предавка. Там трябва да се шлайфа гребена и да се смени червячния вал ако искате да е "като нов".
При горните цени за стара кола 200+ лв са си грешни пари. Или си я оправяте сами или си взимате читава втора ръка, на която сменяте уплътненията по желание.
Субару са избрали кофти размер за рейката (малка) за кола, която хората умират да убиват по чукарите. Прозводителят на моята е Koyo.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Май 11, 2017 7:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Другият пиниз е, че "шлайфането" го правят на струг с колан/шкурка, при което се заглажда доволно пръта, но не се оправя размера, ако е износен диаметъра.

Моята също малко потропва... а знаеш ли какъв е диаметъра и дължината, за да преценя дали може да се шлайфа на центрови шлайф? Безцентрови нямаме във фирмата. Уплътнения и тук в София може да направят.

Чет Май 11, 2017 7:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 27, 2015 12:57 pm
Мнения: 94
Автомобил: SUBARU Legacy 08 АТ
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Понеже и аз съм на вълна рейка ето малко инфо от мое проуване:
... Когато износването е голямо регулирането на хлабината в опорната вложка на пръта в корпуса на пиньона става по най-големия размер(обикновено в крайно положение), което допълнително дава хлабина в системата и допринася за "чукането" - това е процедурата по така нареченото "натягане" на зъбната предавка. За по-новите модели Субару бяха пуснали кит за оправяне на чукането причинено от слаба пружина на вложката, така че това е едно от нещата, което може да се направи. "Майсторите" обаче не се занимават това.

Благодаря за изчерпателния отговор :)
Какво имап предвид под по-новите модели субару? И ако влизам в тази класификация... от къде мога да намеря подобен кит?

_________________
Whats your Legacy?

Чет Май 11, 2017 10:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм я мерил, но по данни от нета L=611.5 mm, d=24 mm (-0.025), D на цилиндъра около 40мм. В момента се отказах да се занимавам, че времето ме натисна. Но шлайфането няма да реши проблема с чукането напълно. Според мен трябва да се ревизира вложката и пружината - вложката да се освежи по новия диаметър и да се увеличи натяга на пружината. Естествено, при положение, че хлабината в зъбната предавка е много голяма няма как да се получи добър резултат, защото натягането на гайката води до заклинване на зъбите на червяка по неработъка на гребена и се образуват такива контактни напрежения, че могат да започнат да се отделят чепаци (крайно нежелателно).
При мен дразнещото е теча от корпуса на пиньона. Ще помисля още как да процедирам.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Май 11, 2017 10:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dookie написа:
Какво имап предвид под по-новите модели субару? И ако влизам в тази класификация... от къде мога да намеря подобен кит?

Ето я темата, но най-вероятно процедурата е направена на твоята кола, ако попада в бюлетина.

Чет Май 11, 2017 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Ще помисля още как да процедирам.

А намирал ли си вариант в нета за смяна с рейка от друга марка автомобил? Има коли с хидравлични рейки, които не си знаят пробега и годините и рейките им не тропат.

Чет Май 11, 2017 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 47 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор