Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:56 pm



Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Вибрации във волана при завиване 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Окт 31, 2015 1:06 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Skype: markavrelii
Автомобил: Subaru Legacy 2002, 2.0i, AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
От около месец съм горд :) собственик на Subaru Legacy GL2.0, произведено в края на 2002г. на 264000км, автоматик.
Докараха ми го от Щудгард на собствен ход.
Прегледах нивата на всички течности - ок са. Смених двигателното масло и филтрите. Понеже леко ми дърпаше надясно и забелязах, че температурата на предна дясна джанта е много по-висока от тази на останалите три, сменихме предни накладки, като раздвижихме спирачните апарати, и почистихме ръждата по водачите на накладките.
Проблемът му е следния, при каране в завой, независимо ляв или десен, се усеща мека вибрация във волана. Вибрацията е по-силна ако леко се върти волана, следвайки линията на пътя. В статично положение на волана в завой, вибрация почти не се усеща. Шумове, виене или тропане не се чуват. Моля за вашата компетентна оценка и съвети.

Нед Юли 17, 2016 4:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Крива гума/джанта, карета...много причини може да има.

П.С. "Раздвижения" апарат не го брой за здрав, по-добре си купи ремонтен комплект и го направи както трябва.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Юли 17, 2016 6:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 31, 2015 1:06 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Skype: markavrelii
Автомобил: Subaru Legacy 2002, 2.0i, AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Преди седмица направихме баланс на всичките гуми, защото при скорост 110-120км/ч волана доста трепереше. Предните гуми и джанти са перфектни, двете задни джанти също, задните две гуми са много малко криви, т.е има биене около 2-3мм нагоре-надолу. След баланса на гумите и на същите скорости остана едва осезаема вибрация. Предполагам, че е идва от не съвсем симетрично разположените тасове. Днес не забелязах да "дърпа" на дясно както преди смяната на накладките, но забравих да проверя темпеатурата на джантите.

Нед Юли 17, 2016 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е крива гума или джанта, не е и от баланс.
Не са и карета - ще се убедиш, че е без значение дали си на D или N, дали подаваш газ или си по инерция. Дори и да размениш полуоските проблема остава.
Не е от криви дискове или проблем с някой от апаратите.
За твоя утеха, със зимни гуми се усеща по-малко.
Не съм държал в ръцете си тампоните на предните амортисьори и допускам, че може да е от тях. Яд ме ме е, че не ги смених заедно със самите амортисьори.
Други потенциални виновници биха могли да са рейката, хидравличната помпа или маркучите между двете. Тепърва обаче ще стане ясно дали не греша..

Нед Юли 17, 2016 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mark Avrelii написа:
Преди седмица направихме баланс на всичките гуми, защото при скорост 110-120км/ч волана доста трепереше. Предните гуми и джанти са перфектни, двете задни джанти също, задните две гуми са много малко криви, т.е има биене около 2-3мм нагоре-надолу. След баланса на гумите и на същите скорости остана едва осезаема вибрация. Предполагам, че е идва от не съвсем симетрично разположените тасове. Днес не забелязах да "дърпа" на дясно както преди смяната на накладките, но забравих да проверя темпеатурата на джантите.


Една гума да имаш леко крива ( да подскача нагоре надолу на баланс машината ) и ще ти вибрира цялата кола - симетрично авд ( това му е един от малкото недостатъци )
Ако са нови гуми - напомпи и 4те на 2.5-2.6-2.7 атмосфери и карай така 1000км да слегнат.

Не е лошо пак да провериш температурата на предните дискове, за всеки случай.

Също ( както колегата Мартин е предположил ) прегледай в сервиз рейката и хидравличната система - ако не сте сменяли течността е добре да го направите и огледсйте маркуча дали не се е одървил от годините ( поне да го поръчаш и смениш заедно с течността, за да не правите двойна работа )

Пон Юли 18, 2016 11:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А как рейката и маркуча спомагат за вибрацията около 100 км /час.
Тампоните на опорите може да се засукват по някакъв начин и да влияят на движението ...., но за рейката и маркуча е вече тера инкогнита за мен.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пон Юли 18, 2016 12:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 31, 2015 1:06 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Skype: markavrelii
Автомобил: Subaru Legacy 2002, 2.0i, AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Днес карайки в 4 през нощта по празни улици опитах на "N" и както предположи martin7937, при завиване вибрацията във волана е подобна. Проверих нивото на хидравличната течност след 15-20 минути каране и беше точно по средата между отметките за загряло положение. Възможно е, да е за смяна. В едно от ръководствата (disk1) пише, че след време има нужда да се смени. Автомобилът е обслужван в Subaru Deutschland последно на 250315км. За момента ми е трудно да определя кога за последно е сменена х.течност, предвид че има само дати, километри и печати. Като начало и най-лесно ще сменя течността и може би маркучите, и ще ви информирам за резултата. Двата маркуча до казанчето за х.течност са много твърди, като неотворена пластмасова бутилка с газирана вода. Към колегата Vmax гумите са с DOT 1311 и като износване имат още 1-2 сезона живот.

Пон Юли 18, 2016 7:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
martin7937 написа:
Не е крива гума или джанта, не е и от баланс.
Не са и карета - ще се убедиш, че е без значение дали си на D или N, дали подаваш газ или си по инерция. Дори и да размениш полуоските проблема остава.
Не е от криви дискове или проблем с някой от апаратите.
За твоя утеха, със зимни гуми се усеща по-малко.
Не съм държал в ръцете си тампоните на предните амортисьори и допускам, че може да е от тях. Яд ме ме е, че не ги смених заедно със самите амортисьори.
Други потенциални виновници биха могли да са рейката, хидравличната помпа или маркучите между двете. Тепърва обаче ще стане ясно дали не греша..

Така и не разбрах как рейката и маркучите могат да влизяят на тресенето на предницата , понеже моята пак взе да тресе , но го прави когато си иска и не мога да хвана логика и зависимост , си питам като прочета нещо нова за тресене.
Иначе за зимните гуми си прав почти не тресе с тях, вероятно защото са по-леки от летните.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Юли 22, 2016 8:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mark Avrelii написа:
Към колегата Vmax гумите са с DOT 1311 и като износване имат още 1-2 сезона живот.


Това прави гуми на 5 години - ако гледаш грайфера то той не е най-важният критерии. По скоро дали гумата си е запазила качествата ( не е изпечена и мека ) и дали има правилна форма.
Пак ще се повторя - като ти кривне една гума и почне да подскача на баланс машината ще ти тресе цялата кола.

Това дърво го ям от 1 месец, но ще пиша като пиключа с рекламацията до Примекс - кривна ми една лятна гума на втори сезон и около 25 000км пробег и почна цялата кола да притриса гадно на 160км/ч....

Пет Юли 22, 2016 9:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Последните два комплекта гуми (зимни Nexen и летни Uniroyal) ги продадох точно след две години ползване именно поради тази причина - една крива гума, благодарение на която се появяваше притрисане в диапазона 110-140км/ч.
Е, с такива "eфекти" как да спазваш ограниченията по магистралата ... :D

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Юли 22, 2016 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
quietriot>>>> проблемът, който ти описваш в темата си, а и в другите теми, в които пишеш, е различен от описаната вибрация в поста най-отгоре. Тук става на въпрос не толкова за вибрация, а по-скоро за меки тласъци, които се усещат във всеки един момент, когато волана се завърта наляво или надясно. Когато волана е фиксиран! в дадена позиция, без значение дали говорим за движение право напред или при описване на завой (ляв или десен), тласъци няма. Излизането обаче от това фиксирано положение води до въпросните тласъци.
Проблемът е доста специфичен и труден за обяснение. Наподобява усещане на хидравлична помпа, която не работи добре - затяга и освобождава, като двете се редуват бързо за части от секундата.
Понеже вече съм опитал какво ли не, написах, че гумите/джантите , полуоските и спирачките нямат връзка. Малко вероятно е проблема да идва и от хлабина в окачването (било то тампон или нещо по-сериозно).
Скоро ще отметна и част от предположенията ми - помпа и маркучи. Има огромна логика да е от тях, но не ми се влиза в подробности. Нека опитам и ще пиша дали съм постигнал някакъв успех.

Пет Юли 22, 2016 11:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
martin7937 написа:
quietriot>>>> проблемът, който ти описваш в темата си, а и в другите теми, в които пишеш, е различен от описаната вибрация в поста най-отгоре. Тук става на въпрос не толкова за вибрация, а по-скоро за меки тласъци, които се усещат във всеки един момент, когато волана се завърта наляво или надясно. Когато волана е фиксиран! в дадена позиция, без значение дали говорим за движение право напред или при описване на завой (ляв или десен), тласъци няма. Излизането обаче от това фиксирано положение води до въпросните тласъци.
Проблемът е доста специфичен и труден за обяснение. Наподобява усещане на хидравлична помпа, която не работи добре - затяга и освобождава, като двете се редуват бързо за части от секундата.
Понеже вече съм опитал какво ли не, написах, че гумите/джантите , полуоските и спирачките нямат връзка. Малко вероятно е проблема да идва и от хлабина в окачването (било то тампон или нещо по-сериозно).
Скоро ще отметна и част от предположенията ми - помпа и маркучи. Има огромна логика да е от тях, но не ми се влиза в подробности. Нека опитам и ще пиша дали съм постигнал някакъв успех.

Сега те разбрах , не е същото, успех в борбата.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Юли 22, 2016 11:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има един семеринг който почва да се предава и предполагам от него се появяват тези тласъци - поне при свха беше така и го смених след време.

Пет Юли 22, 2016 12:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm
Мнения: 310
Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Имах същия проблем,особено осезаем в студено време,който след шлайфане на предните спирачни дискове исчезна. И аз самия не виждам логиката,става въпрос за вибрация без натиснати спирачки,но е факт че исчезна.

Съб Юли 23, 2016 4:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 31, 2015 1:06 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Skype: markavrelii
Автомобил: Subaru Legacy 2002, 2.0i, AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Много точно описание на колегата martin7937. :good: Междувременно проверих маркучите към и от кормилната рейка и са в много добро състояние. Проверих и температурата на джантите след 10-15км градско каране на два пъти и вече няма осезаема разлика. Колегата Vmax е прав за гумите, че са за смяна предвид годините им. Ще ги сменя идната пролет. А за кой семеринг става дума?

Нед Юли 24, 2016 12:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Има един семеринг който почва да се предава и предполагам от него се появяват тези тласъци - поне при свха беше така и го смених след време.

За кой семеринг става на въпрос?

Днес говорих с мой приятел, който ми насочи вниманието към нещо друго. Посъветва ме да достигна скоростта, на която най-ясно и отчетливо усещам проблема, след което да превключа на N и да изгася двигателя. Ако проблемът изчезне, навярно имам проблем в хидравличната помпа, маркучите или самата рейка. Ако обаче продължава да е налице, какъвто е случая при мен, навярно става на въпрос за проблем в карданчето (https://b-a.d-cd.net/d6507d4s-960.jpg) или отново рейката, за съжаление.

Така или иначе си купих употребявана помпа от автомобил с малък пробег и ще я подменя скоро. Снощи я отворих да я разгледам и като цяло не виждам какво може да се повреди, стига в нея да влиза чиста хидравлична течност.
Не очаквам да постигна нещо с тази подмяна но и нищо не губя - в най-лошия случай ще съм с помпа на значително по-малко километри.

Mark Avrelii >>> ако имаш желание и възможност да опиташ с въпросното карданче, ще е от полза. Демонтаж/монтаж са лесни, но трябва да се бележи в двата края, за да не избяга волана. Ако проблемът е в карданчето, би трябвало на ръкка да се усеща как насича или има луфт. Според мен е възможно да се рециклира като се сменят каретата, но мисля, че не си заслужава усилията.

Вто Авг 02, 2016 9:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 31, 2015 1:06 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Skype: markavrelii
Автомобил: Subaru Legacy 2002, 2.0i, AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Вчера на песъчлива почва и в положения "P" без да натискам спирачката и "D" с натисната спирачка завъртях волана до двете крайни положения и установих, че има едва осезаема вибрация докато въртя волана надясно. Продължих с изледването. По време на движение с 50-60км/ч установих, че тези меки тласъци (много по-големи спрямо тези в статично положение) са най-силни около централно положение на волана, като няма значение накъде въртя волана. Това ме навежда на мисълта, че все пак е свързано и с детайли от трансмисията. Един приятел, който ремонтира автомобили от VAG групата ме насочи да прегледам за затегнал лагер във външно каре.

Вто Авг 02, 2016 5:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 31, 2015 1:06 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Skype: markavrelii
Автомобил: Subaru Legacy 2002, 2.0i, AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Преди няколко дни направих преглед на предните гуми. Оказа се, че на стенда мърдат аксиално и радиално макар и с по 3-4мм. Този преглед го направих защото волана започна да се "клати" при движение направо със скорост 40-60 км/ч. При по-висока скорост това клатене изчезва. Все пак са криви гуми. Човекът от сервиза предвид ДОТ-а им ми каза, че положението ще започне да се влошава прогресивно.

Сря Авг 17, 2016 7:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 31, 2015 1:06 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Skype: markavrelii
Автомобил: Subaru Legacy 2002, 2.0i, AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Сложих джантите със зимните гуми с DOT 4413. На стенда се показаха почти като нови - малки тежести, 3-те без странично биене и една с 1-2мм само (майстора реши, че тя трябва да е отпред :-? ). След първите 400км съм очарован. Вибрацийте във волана на 95% изчезнаха и вече са едва доловими. Появяват се на 105 до към 120км/ч, което се дължи (предполагам) на единствената леко крива гума. Усетих и леко биене при спиране, като предполагам, че има леко изкривен диск. Тласъците при въртене на волана трудно се долавят за момента. Изводът е, че основен проблем са били кривите гуми. Дори 4-5 мм (амплитудно) биене се отразява много на волана. На скорост 10-15км/ч колата се люлееше леко, все едно бързо въртя волана ту наляво ту надясно. При скорост 40-50км/ч и коригиране на траекторията се усещаха меките тласъци във волана. И при скорост над 100км/ч си имаше вибрации, като при не добре балансирана предна гума.

Нед Окт 09, 2016 6:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 31, 2015 1:06 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Skype: markavrelii
Автомобил: Subaru Legacy 2002, 2.0i, AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте отново,
Информирам Ви, че меките вибрации във волана изчезнаха след смяна на двете външни карета!
Бяха ми сменили и десния семеринг, защото бил пред разпадане. Не зная дали е свързано с демонтаж и монтаж на лагер.
След смяната се появи друг проблем - равномерно виене започващо при 35км/ч до към 65км/ч, най-силно при около 50км/ч.
От прочетеното във форума - ще търсим проблема в лагерите на предния диференциал.
Тези дни ще посетя бокса отново за по-нататъчна борба с проблема.

Съб Окт 10, 2020 10:23 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор