|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Задържане на предни спирачки - търси се проблема
Автор |
Съобщение |
Kum4oVul4o
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2014 12:30 pm Постове: 180 Местоположение: София
Skype: Vul4oKum4o
Автомобил: Outback 2.5 2000, Legacy 2.0 2001
Телефон: Нула879пет96две4пет
Рейтинг: 100
|
Здравейте, Пак опирам до форума за идея. Малко след като взех колата преди < от 2 години, смених дискове и накладки. От тогава до сега, през ~6 месеца едната от двете предни спирачки(редуват се), започва да задържа. Досега почистване е правено 4ри пъти. 1во Почистване и раздвижване предна лява 2ро Почистване и раздвижване предна дясна 3то Почиствне, раздвижване и смяна на гумички с алтернативни - на двете гуми 4то Почистване, раздвижване и смяна на гумички с оригинален ремонтен комплект - на двете гуми Дойде време и за 5та интервенция, след като тази сутрин, при потегляне усетих, че пак задържа(колата прекара последните 2-3 дена на едно място) Явно проблема не е в гумичките, а буталата са чистени и раздвижвани няколко пъти вече. Това което ми идва на акъл е мръсни спирачни маркучи(т.е. смяна), ревизия на спирачните апарати(+ евентуалтно да минат на пясък, че са доста ръждясали) или направо да купя нови, нещо по накладките или бог знае какво. Не мога да ви опиша колко ми е писнало да го правя, ако знам, че е от спирачния апарат, досега да бях купил нов... В четвъртък, колата ще ходи при Любо от Люлин да я гледа, преди това ще събирам идей.
_________________ _____________________________________________________ Простия човек си носи името, а Умния човек, името го носи!
|
|
|
Пон Авг 15, 2016 11:23 am |
|
|
valqk
|
И аз имам подобен проблем и съм си набелязал следните точки, след разговори със запознати хора. (на мен само ПЛ апарат задържа след 3-4дни стоене). - Първо си разглоби сам (ако можеш) твоите апарати и огледай за ръжда - ако успееш да я изчистиш с полиране би трябвало да спрат. Хубаво е да имаш ремонтен комплект, че да може да ги събереш. - Ако не - вземи си други спирачни апарати без ръжда - ако може ги разглоби на място и огедай цилиндърчето и буталото да са чисти или поне да няма сериозна ръжда - да може да се полира после и да се сложи нов ремонтен комплект. - Промивка на системата - купуваш си 1-2-3литра спирачна течност - каквато ще ползваш. Развиваш всички маркучи от апаратите и сипваш и помпиш, докато спре да излиза гняз. Тук не знам дали може да се ползва нещо по-агресивно и специално за целта? По принцип е добре да се свали АБС модула и да се изчисти, но не знам колко е трудно и сложно, защото в него 100% се е събрала гняз. - Провери хилхолдъра, ако имаш. Доста често и той се замърсява (външно/вътрешно) и почва да задържа.
И аз ще съм благодарен, ако някой с опит се включи с идеи.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Авг 15, 2016 11:36 am |
|
|
Kum4oVul4o
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2014 12:30 pm Постове: 180 Местоположение: София
Skype: Vul4oKum4o
Автомобил: Outback 2.5 2000, Legacy 2.0 2001
Телефон: Нула879пет96две4пет
Рейтинг: 100
|
Мерси за отговора, за съжаление, нямам нито времето, нито уменията да го направя сам. И така опираме до правилото, като нямам знание и възможност - си плащам на този, който ги има.
Като цяло искам да си набележа цел - какво да сменя, как, какво да искам да почистят и т.н. Иначе ми е ясно, че ако искаш нещо свършено правилно, си го правиш сам.
_________________ _____________________________________________________ Простия човек си носи името, а Умния човек, името го носи!
|
|
|
Пон Авг 15, 2016 11:47 am |
|
|
Johnny Bravo
Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 4:35 pm Постове: 225 Местоположение: София
Skype: expert.motors
Автомобил: Forester SH 2.5XS, AT
Рейтинг: 63
|
Маркучите можеш да провериш като стиснеш и някой отвътре натисне силно педала. Ако усещаш маркуча да се "надува" и "спада" значи не е запушен. На мен ми се е случвало при смяна на нови накладки и напълно изправни апарати и буталца едното колело да задържа. Това, което направихме е да махнем една от ламаринките на самите плочки /ако има/ и се оправи. Явно самите накладки са били по-дебели, въпреки че бяха точните по каталог. На схемата е поз.26233D
_________________ www.expertmotors.bg
|
|
|
Пон Авг 15, 2016 2:16 pm |
|
|
Alxx
|
Сходна ситуация и при мен, но без повтарянето на филма. След ремонта на апаратите с комплект Сейкен, пак имаше леко задържане и твърде ранно включване на хил холдера. Отворих спирачната помпа и й смених поизносеното алуминиево бутало и гумичките, зачистих от гад всички механизми на хил холдера и промих системата с помпа за промивка/обезвъздушаване при човек, услугата е 30 кинта с нова течност Кастрол дот4. Спира като нова и не грее.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Авг 17, 2016 11:48 am |
|
|
ico_tech
|
Колеги, вашите болежки напомнят много проблем с не добре регулиран механизъм на хилхолдера. Той обикновено задейства предна лява спирачка. За колегите с по-стара модификация с жило (ръчна кутия), при износване на съединителя се променя свободния ход на вилката, а от там и момента на включване на клапана. Понеже 99% от редовите сервизи не са чували за хил холдер не очаквайте да ви регулират тази система. Симптомите са, че колата след пускане на съединителя се замисля преди да тръгне или скача изведнъж след положението на зацепване на вилката. Отделно от това, Субару препоръчва смяна на спирачна течност редовно (60К км или 3 години). Задържането обикновено е проблем на водачите на супорта и в много малко случаи от бутало на апарата. Най-честата причина е скъсани маншони на водачите. Аз бих препоръчал при всяка подмяна на накладки тези да се вадят, чистят и смазват наново. Вярно, че отнема повече време, но това е гаранцията за безпроблемна работа на спирачния супорт с пасивна рама (буталото/та са само от едната страна). Ползването на специализирани сервизи за спирачки е препоръчително, защото грестта във водачите е специална. При поставяне на обикнвена грес бързо се постига обратния ефект - блокиране.
Успех
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
15
|
|
Сря Авг 17, 2016 1:28 pm |
|
|
valqk
|
Това с греста е важно да се отбележи! Задължително се купува високо температурна, за спирачни апарати.
При мен хилхолдъра е шунтиран, защото не успяха да му побаят и решиха да го махнат, за да се изключи като причина. Това с буталцето на помпата е интересно, като информация.
@Alxx: Може ли да споделиш и къде са ти правили промивката? Аз бих се възползвал от услугата.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Авг 17, 2016 3:58 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Постове: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Първия път като сменях водачите на В13-ката ги намазах с високотемпературна медна грес на Вюрт. Издържаха около 5000 км. и се разтракаха. Има едни ремонтни комплекти, съдържащи всички гумички и уплътнения по спирачния апарат, включително и маншони за водачите както и грес. Взех 2 комплекта, тогава разбрах, че 1 комплект е за 2-та супорта, ама късно. Та греста вътре е една розово-оранжева - 1 пликче за 2 водача. 8000 км. преди да я продам не се бяха разтракали.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Чет Авг 18, 2016 9:06 pm |
|
|
ico_tech
|
Тази високотемпературна медна грес е така наречената Copper Slip Anti-seize compound и не е точно грес. Това се използва основно за резбови съединения и сглобки против "задиране/спичане". Тракането на този тип апарати е във функция от количеството смазка вътре във водачите (ако няма вече механично износване и ако са наред пластините на накладките). Твърде много смазка - може да скъса маншончето или да изплюе, твърде малко - разтраква се след време. Затова писах, че си има особености.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Авг 19, 2016 6:33 am |
|
|
kerekovski
|
Аз ползвам TEXTAR CERA TEC за такива цели и винаги всичко е било перфектно с нея.
|
|
|
Пет Авг 19, 2016 7:23 am |
|
|
Kum4oVul4o
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2014 12:30 pm Постове: 180 Местоположение: София
Skype: Vul4oKum4o
Автомобил: Outback 2.5 2000, Legacy 2.0 2001
Телефон: Нула879пет96две4пет
Рейтинг: 100
|
Сагата е разплетена за момента при мен. Предния майстор не е закачил или се е разкачило маншончето в долния край. Като съм бил на морето се е напълнило с пясък. От там нататък се сещате... пълен блокаж. Цитат: Има едни ремонтни комплекти, съдържащи всички гумички и уплътнения по спирачния апарат, включително и маншони за водачите както и грес. Точно с този комплект - оригинален на субару си правих последно моите - комплекта изглеждаше доста качествен. Ще видим сега колко ще издържи и дали ще имам пак мизерий с спирачките.
_________________ _____________________________________________________ Простия човек си носи името, а Умния човек, името го носи!
|
|
|
Пет Авг 19, 2016 8:29 am |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Днес ми смениха задни накладки и 2-те задни спирачни бутала.Всъщност само едното бутало имаше лек теч,но реших и 2 те да се сменят с нови. След тръгване минах няколко км и Предно ляво колело взе да задържа. Върнах се при механика и до преди малко се опитвахме да разберем защо се получи това. Откачихме предният ляв апарат,при натискане на спирачката,буталата действат напред,но налягането не се връща и блокират колелото. С хилхолдера съм нямал проблеми досега,работи перфектно. Възможно ли е след смяната на задните накладки да се налага регулиране на хилхолдера....
|
|
|
Сря Дек 30, 2020 9:25 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Уточнение автомобила е Субару Форестър SG,158 к.с. Буталото със сигурност работи на Предният ляв апарат ,защото след като се изпусне спирачна течност от пробката веднага освобождава колелото.
|
|
|
Сря Дек 30, 2020 10:48 pm |
|
|
Alxx
|
Откачи хил холдера и пробвай без него. Такова задържане може да има и от кофти спирачен маркуч.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Дек 30, 2020 10:55 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Да, благодаря Аlxx. Спирачното мъркуче успяхме днес да го поръчаме преди да затворят магазините и утре ще пристигне от Бургас в 9.00ч. И аз се надявам да е от това. Старото го демонтирахме и пробвахме: В посока към буталото няма проблем,надухме го с въздух пропуска нормално,но на обратно няма как да го пробваме..... Утре пак ще пиша за да видим какво ще се окаже.
|
|
|
Сря Дек 30, 2020 11:34 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
"Каръшка" работа.Оказа се предното спирачното мъркуче.Просто му дошло времето.Хилхолдера продължава да си работи безупречно както преди това след смяната на задни накладки и задни спирачни цилиндри.
|
|
|
Чет Дек 31, 2020 6:10 pm |
|
|
Alxx
|
Малко народ взима на сериозно препоръките на производители, че спирачният маркуч е сигурен компонент 5 години и после се подменя. Отзад сложих евтинко преди няма пет години и единият си показва рогата вече.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Яну 01, 2021 8:33 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
2 месеца след смяната на предното спирачно маркуче/писал съм в по горен пост/,днес отново предно ляво колело блокира.Спрях, свалих гумата отвих пробката и освободи.И се прибрах с ръчна.Спирачното мъркуче е ново,оригинално.Някой има ли идея вече от какво може да е. По пътя без да исках натиснах спирачката един път заради пешеходна пътека,но не задържа колелото след отпускането й. Къде да търся причината?
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 2:51 pm |
|
|
Alxx
|
Провери регулирането на хил холдера, най-лесно ще го усетиш ако спускаш някъде от паркинг назад с лек наклон и полусъединител. Пипнеш ли спирачка при излизането, колелото задържа яко ако не пуснеш съединителя до края. Иначе, или имаш шлака в апарата, или помпата е пътник и отделя боклуци, ама ми е малко нелогично да засегне само едното колело. Аз, преди да правя помпа източвах чернилка от предните апарати при смяна на течност, а нея я сменях на около 2 год. Откакто правих помпа не съм я пипал трета година.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 7:58 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Пробвах,работи Хилхолдера,но интересното днес е, че 2 часа обикалях в квартала няма и помен от този проблем. Рязко натисках спирачката поне 10 пъти,по плавно,нормално спиране...всичко е безпроблемно . Хилхолдера изпробвах неколкократно никакви проблеми с колелото. Но другата седмица ще се промие цялата спирачна система и ново масло ще сложа.
|
|
|
Нед Фев 28, 2021 3:16 pm |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта |
|