Отговори на тема  [ 29 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 3.0 r spec b мнения и препоръки 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, след 3 години с вярното 2.0 r почнах да се оглеждам за по-мощно легаси като цяло съм много доволен от колата но пауера на колата не ми стига :D та почнах да търся "голямиа батко" от фамилиата с ръчна скоростна кутия.
Въпросите ми са следните ако някой се е сбъсквал с тях:
-До колко е надеждно охлаждането на мотора заводското
-Какъв би бил реалният гейн от раптор суперчарджър и струва ли си инвестицията като цяло
-Лесно ли може да се намали недозавиването на колата с пипане на окачването на задният мост?
-За какви болежки да гледам при тестдрайв на въпросния модел с билщайн окачване и ръчна скоростна кутия
И на последно място до колкото знам по-новите импреси имат по-добра рейка и кормилна уредба - възможен ли е ъпгрейд от ототалена импреса с идеята да се подобри управлението и да се намалят оборотите на волана при завиване (the less the better) :heavy: :race:

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Сря Ное 02, 2016 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 514
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей, покарай Спек Б с окачване Билдщайн и ръчни и пак си задай въпросите.Гледай за ръжди , антифриз в радиатора и криви щанги по окачването. Ако това е добре -в сервиз.:beer:

Сря Ное 02, 2016 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
mitashki35 написа:
Здравей, покарай Спек Б с окачване Билдщайн и ръчни и пак си задай въпросите.Гледай за ръжди , антифриз в радиатора и криви щанги по окачването. Ако това е добре -в сервиз.[emoji481]

Човека търси кола за каране, за возене си има обществен транспорт (b)
С билщайн и правилните гуми управлението е супер директно -почти като картинг=голям кеф =проблем с по-дълбоки неравности. За съжаление вследствие дупка на пътя останах без билщайн отпред, ако ни пооправят пътищата в района бих си купил нови билщайни отпред, наистина голям кеф -никакво накланяне в завой.
Относно охлаждането, не успях да го тествам в големите жеги,защото бях зает с изследването на вътрешността на двигателя. Отделих нужното внимание на намирането и доставката на разни дреболийки, като зегерки и о-пръстени,а също и на по едри, като съединител и разните там двигателни съдържания. Между другото изпитах известно смущение от крехкото и не съвсем цялостно състояние на стоковите основни и биелни лагери, което ме навежда на мисълта, че ако се слагат чарджъри или нещо подобно без рейсингови лагери няма да мине.
Може да питаш Тенчо Владов -1040- той турбинира такъв мотор.Супер точен пич, ще те ориентира.
Между другото, съединителят не е двумасов и не е особено скъп. (b)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Сря Ное 02, 2016 9:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
mitashki35 написа:
Здравей, покарай Спек Б с окачване Билдщайн и ръчни и пак си задай въпросите.Гледай за ръжди , антифриз в радиатора и криви щанги по окачването. Ако това е добре -в сервиз.:beer:


знам че ще е по-твърдо от сегашното което търкалям с XL гуми и имам идея за каква возия става на въпрос с въпросния билщайн - за да се омекоти може да се слезе на по нисък цолаж и по-голям балон като се жертва стабилност - не търся това;) иначе мерси за коментара:)

За биелите знам и от двойката Р, че не са и сила на тази кола и купе - за лагерите предполагах че ще трябва ъпргрейд за 3.0 както и други "дребни" глезотии като по-твърди тампони и правилна задна стабилизираща щанга и можеби допълнителна разпънка отзад и отпред + спирачен ъпгрейд - апарати, маркучи и помпа... това евентуално след интеркулед раптор ъпгрейд.... по тази тема чета още и се образовам - относно поръчката Австралия или Швеция ако не се лъжа - монтажа ~2-3 дена с приятелчета, каса бира в сервиза на близък приятел:) Въпроса след това е къде читав дино тунинг в СФ и около столицата?

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Сря Ное 02, 2016 11:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 514
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имах предвид ,дали ще ти е нужно допълнителен ъпгрейд на управлението и окачването .Суперчарджър имаше инсталиран колегата Valadares (може да питаш как е охлаждането там).
Задният диференциал е ЛСД ,което има значение за стабилността.

Чет Ное 03, 2016 11:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
В процес на търсене съм в момента - има даже 2 броики в нашето мобиле - мисля да ги погледна тези дни - единствено ме притеснява, че са подозрително евтини?!
Ъпгрейди по хандлинга съм замислил за вбъдеще - идеята е това да ми е първия проджект кар:) които същевременно и да е дейли дривън, тоест трябва ми само разумно повишаване на пауъра и повече управляемост и надеждни спирачки:)
Като цяло идеята е за "умерен" слиипър уагън :-~
И преди някой да каже купи си турбо импреса или друга по-мощна кола - не това ми е идеята... S4-ки има под път и над път, както и бмвта с Х-драйв просто не са "мой тип автомобил" и като визия и като философия особено аудитата, бмв са доста по забавни за шофиране но репутацията им в БГ ме отблъсна преди години от марката и това, че и двете марки са сред най-крадените в региона не само в БГ

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пет Ное 04, 2016 8:14 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сейфти сетъп на Раптор-а би трябвало без проблем да я докара до стоков STI като коне, но не знам кой в БГ ще успее да ти я настрои до положение, в което да не се притесняваш от това след време да не се окажеш с пробито бутало или някоя друга "екстра". Освен това мисля, че е излишно да се коментира факта, че преди чарджването трябва да си сигурен в двигателя и периферията, а съм почти убеден, че ако не веднага, то малко след като я мод-неш ще се наложи обслужване я на вериги с обтегачи, я съединител, я карета или нещо друго.

Спирачките с правилните дискове и накладки не са ултра-гига проблем ако не планираш изяви на писти, но ако установиш, че са ти недостатъчни винаги може да направиш една подмяна с четирибутални апарати и т.н.

Охлаждането зависи от текущото състояние на двигателя и автомобила като цяло, съответно ако е засран ще имаш драми ако не вземеш мерки. Ако обаче планираш редовно изнасилване и каране по писти най-добре да предвидиш ъпгрейд на охладителната система.

В крайна сметка обаче не става ясно накрая колко целесъобразно от към ценова гледна точка ще ти се върже цялото удоволствие и дали за тия пари някой друг вагон в стоовия му вариант няма да ти удовлетвори всички изисквания и очаквания, че и отгоре ...

Иначе поздравления за идеята и моето мнение по темата е ако имаш финансите и нагласата, просто "Дерзай!".

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Ное 04, 2016 11:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm
Мнения: 39
Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей,

Включвам се да драсна и аз две-три неща от моя скромен опит с автомобила.

Относно охлаждането- при натоварване и при по-големи жеги не е съвсем адекватно и достатъчно. Държа да отбележа, че съм след реглаж на клапани, смяна на някои маркучи, промивка на радиатора и почистване на самата пита. Тоест смея да твърдя, че не е насъбрана гняс, прах и боклуци отпред, които да намаляват топлоотдаващите качества. Тенчо(1040) ме предупреди, че най-вероятно трябва да се инвестира в по-читав охладител, като изначало не бях много съгласен. Сега съм на друго мнение- прав е бил. Лятото с климатик, багаж и 4 човека стрелката на няколко пъти се случи да ми мине средата и да почне да катери- съответно успокоих топката- говоря за скорост 160-170 на равно. На баири лятото също се е случвало да отлепи нагоре. Ако ще караш и на писта според мен става задължително да се инвестира.
Относно управлението- явно имаш доста високи изисквания, защото за мен това е най-риспонсив автомобила, който съм карал. Бърза рейка и всяко едно движение го усещаш- не е като с електрическо усилване, като други автомобили, които съм тествал. Много много стабилност по завоите, както казаха колегите по-горе с препоръчаните гуми дупките са малко проблем.
За болежки- единствено и само, пак както споменаха горе- двигателя дали е читав трябва да се знае, защото, както вероятно си чел ремонта може да е кървав и мътен. Поне аз освен това не съм имал други драми... Всъщност още нещо- пружините отзад- повечето екземпляри са клекнали, като може би да не е само до пружини, но те заминават първи май.

Поздрави!

Пет Ное 04, 2016 2:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Голямо мерси за бързите отговори колеги, днес имах късмета да поговоря с собственик на outback h6 2001.
Общо взето започвам да търся активно спек Б за предпочитане с ляв волан :D
Ако някой иска да добави нещо по темата да заповяда - предполагам темата е интересна на много хора, особено частта с "раптора" :beer:

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пет Ное 04, 2016 6:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Успех. Както е споменавано и в други теми - намиране на читаво Спек Б е доста трудна задача.
Поговори с колегата Valdares както вече те посъветваха - не се сещам за друг ентусиаст с използване на суперчарджър по тези географски ширини. Ако те блазни мисълта, че това е болт-он - слагаш за един ден и си свиркаш, не е точно така.
Турбинирането на 3.0 изисква известна подготовка (за справка колегата 1040) и определено това ще се превърне в проджект кар - в смисъл, че ще се прави доста време преди да я покараш.
Иначе за окачването - за този модел има доста глезотии по окачването. Билщайна е добър като е нов, след известно време започва обаче да страда от разни болести, които се лекуват трудно в БГ поради липса на оторизиран сервиз. При тестване трябва да видиш дали не хлопа патрона в корпуса (често след 50-70к км). Тества се и хлабината когато при много бавно движение набиеш рязко спирачка- при проблем във водачите колата почва да се лашка 2-3 хода напред назад като пияна.
Според мен имаш два варианта - даваш повечко пари, но купуваш читава кола отвън, или търсиш възможно най-евтиният екземпляр със здрава кутия и започваш да правиш своята кола мечта постепенно и от кота 0 - сменяш всичко наред и подковаваш мотора за да може да поеме тия твои тежки мисли ;) .

Успех :beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Ное 04, 2016 7:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Btw като видях колегата ico_tech се присетих и за GT, което също е вариант за подобен проект ;)

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Ное 04, 2016 10:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да - с 2.5 турбо под капака колегата ще има повече възможности, но трябва да забрави и за ръчна кутия. Всъщност уникалното на Спек Б е кутията и задния диф. Тази кутия успява да изстиска максимално ez30. В последния си вариант Спек Б идва и със Si drive, което оптимизира и мапинга на ЕКУ-то за още по-добър риспонс.
За недозавиването мисля, че колегата се води от сегашното си Легаси и може да остане приятно изненадан. Аз лично бях свикнал с недозавиването, а сега съм принуден да се справям с презавиването. При мен обаче вече няма заден LSD и остава само съотношението на торка с превес към задния мост.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Ное 05, 2016 7:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега аз имам спек Б и замисляйки се за още кончета мога да кажа следното


Проблемите :
за гумите - аз лично до сега ссамо един път съм пукал гума (във варнаи то на място където за 2 дена видях 2-3 коли да седят със спукана гума. )
по скоро ще е проблем да оправяш джантите за кривини. проблем е че стоковият размер е доста куц и респективно скъп и с ограничен избор.

Прегряването да съществува това и трябва да се внимава но пък и ако се грижиш за колата не е толкова драма и може да се избегне.


Окачването аз съм доволен а и сме го сравнявали с педерс даже с колегата deadman.
за цената мога да кажа 2 задни амортисцора са под 500 лв. но трудности има да си намериш пружините за съжаление.


За съединителя няма грижи защото е едно към едно със стоковия на СТ 2004 -а си се води консуматив ;) а цената на всичките неща не е кой знае колко шикираща.

Тунинга :
Според мен определено инвестицията в раптора не си заслужава ако гледаме реалистично:
цената около 5000 $ - като може и да мине повече със всичките неща които ще моднеш. Пример: цялата генерация е >2000 лв. в БГ
за които ще имаш доста повече коне от стоковия СТИ.

За ремап-а австралииците могат да помогнат и отдалечено ( има колеги които си ремапват кутиите ( автомат Н6 ) и цените са доста ОК за резултатите , доволни са но те да си кажат)



Според мен ако ще правиш проект може да разгледаш чуждите форуми и да видиш :
насаждане на двигател турбо с друга електроника електроника. ( това може би е най икономичния вариант но отнема и много време )
защото има проекти а слагане на цялата( части ) трансмисия от СТИ ( това включва преден ЛСД ).


За сежаление всички хубави модификации са с десен волан - WR Eddition( 5 степенна ръчка ) , JDM Spec B , Blitzen , tS .
американското спек Б е САМО седан .
най хубавото комби е S402 за поне 20 000 $ в япония и после ....
аз досега не знам за обръщано легаси но може и да бъркам.


ПС: един път попаднах на двигател Н6 tS ( Tuned by STI ) - но го загубих линка и ми е любопитно как седят неща с това нещо.
Не ми е оставало време да гледам в легаси ук форума има доста теми за тунинг и ремап на Н6 но пак ще има диема от стували си резултата спрямо цена.

ПС2: определено да намериш Н6 фейслифтово е доста трудно из европа за съжаление ги няма или се изпаряват мигновенно.

Съб Ное 05, 2016 10:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, имам въпрос относно хлабина / луфт на скоростен лост на "ръчно" легаси? Питам защото при мен няма а днеска огледах две прилични спек Б та от което по "лаченото" имаше поне 4-5 см луфт в неутрално положение и предавките влизаха леко "лигаво"?! А това което беше с повече забележки и съответно по-евтино имаше супер твърд скоростен лост и предавките влизат с приятен звук и супер плътно усещане ;- та въпроса е за какъв проблем евентуален може да става на въпрос?

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пет Ное 11, 2016 8:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 514
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Трябва да има усилие ,особено за 5-та и 6-та .

Пет Ное 11, 2016 10:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това с луфта да не е едно черно от Благоевград с греди на тавана и газ?

Съб Ное 12, 2016 6:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не, не е:) Следващата седмица ще направя още един подробен оглед и на двете - въпросната хлабина в кутията малко ме притесни въпреки, че колата като цяло изглежда ок.

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Съб Ное 12, 2016 11:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най вероятно за разбити едни гумени тампони коити са на механизма за смяна на скоростите аз имах подобен проблем, но това е поради навика ми да проверявам дали е на скорост с потупване на лоста и явно ми е тежка ръката. Кьм 100 тина лева бяха всичките гумички но чаках някакво време.

Нед Ное 13, 2016 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря за коментара колега, явно точно това е проблема и в крайна сметка май ще водиме по-лачения кораб майка при Любо тази седмица:)
Стискайте палци - ако всичко е ок ще има още едно спек Б на пътя :heavy: :beer:

Разучих проблема с хлабавия лост и се оказа, че е често срещан проблем при първата генерация 6 скоростни кутии за субару - след 100-150к "умират" гумените уплатнения на лоста и понякога и една пружинка (пр по-новите) има ремонтни комплекти така че ако имате подобен проблем не се плашете, оправя се лесно и не е скъпо - но трябява да се фиксне овреме, за да не се повреди кутиятя от миссшифтс заради луфта.

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Пон Ное 14, 2016 7:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
:race: понеделник.... С мръсна газ към кат;D

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Сря Ное 16, 2016 6:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор