Проблем с прекъсване на двигателя
Автор |
Съобщение |
zk.
|
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Пон Мар 13, 2017 12:36 pm |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
Колеги, пробвах номера с пръскане с водна пара по двигателя на тъмно и резултата е следния: Понапръсках малко, по отдалеч по бубина, кабели и всичко около тях и първоначално...нищо! После понапръсках още малко по отблизо и забелязах появата на малки искрици, колкото половин кърфица по единия кабел гд в средата на дължината му, там където е скобата. После понапръсках още малко и започнаха да излизат искри на доста места...най вече по куплунгите където влизат кабелите в бубината, близо до малките скобички които ги държат като фиксаторчета и там, където влизат в двигателя!!! Имаше и много по малки и едвам забележими искри по протежението на куплунгите към бубината и по цялото протежение на кабелите...все едно излизаха от вътре навън през гумената обвивка! Пробвах и да форсирам двигателя и съответно искрите се засилваха с всяко подаване на газ, но не много! Въпросът ми е...Нормално ли е това?! Кабелите съм ги сменял 2 пъти...първо с неоригинални чисто нови, втори път с 2 бр.чисто нови оригинални и с 2 бр. от тези които бяха на колата като я взех, за които в сервиза ми казаха че са оригинални и работят перфектно!
|
|
|
Нед Мар 19, 2017 8:05 pm |
|
|
Vmax
|
А бобината смени ли я? Не се слагат нови и стари кабели - слагат се чисто нови, за предпочитане оем.
|
|
|
Нед Мар 19, 2017 8:12 pm |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
Vmax написа: А бобината смени ли я? Не се слагат нови и стари кабели - слагат се чисто нови, за предпочитане оем. Бобината...сложихме нова за проба и проблема пак си го имаше и за това върнахме старата! А за кабелите в сервиза ме убеждаваха че двата кабела от колата били перфектни и оригинални и нямало смисъл да ги сменям, а другите два трябвало да сменя и ги смених с нови оригинални... С две думи...хронологично: 1-во смених всички кабели с нови неоригинални (просто това ми сложиха, ако бяха ме питали щях в началото да искам най-доброто)-без резултат; 2-ро смених бубината с нова...покарах...без резултат и върнах старата; 3-то в друг сервиз ми казаха да махна неоригиналните кабели и ми сложиха 2 нови оригинални на субару и ми върнаха 2-та от първите...и ме убедиха че кабели и бубина работят перфектно и да търся причината другаде Но дали е нормално да има такива искрици?! Ако знам че от тук е проблема ще сложа най-хубавите и най-скъпите кабели и бубини...но как да знам след всичко през което минах
|
|
|
Нед Мар 19, 2017 8:20 pm |
|
|
valqk
|
Като е подгизнало, по-скоро е нормално, според мен. От къде излизаха искричките? От старите ли? Ако само от тях - трябва да ги смениш.
Пробвал ли си да изключиш ламбдата и да покараш така?
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Мар 20, 2017 4:16 pm |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
valqk написа: Като е подгизнало, по-скоро е нормално, според мен. От къде излизаха искричките? От старите ли? Ако само от тях - трябва да ги смениш.
Пробвал ли си да изключиш ламбдата и да покараш така? Мисля че от всички излизаха, но не можах много да преценя, защото нали го правих изцяло натъмно, а и два по два кабелите са много близо един до друг. А за ламбда сондата, ако знам как ще я изключа и ще пробвам, въпреки че и нея съм сменял...какво ли не съм пробвал вече Как ме е яд...толкова хубава...запазена кола...всичко друго й е перфектно...изглежда като нова, вози като лимузина, върви все едно карам нова кола, ускорява си доволно и готино...и това нещо като го направи ииии.... ....няма ли имотиконка за блъскане на колата в стена
|
|
|
Пон Мар 20, 2017 6:17 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Kолега Tufaka реши ли си проблема?
|
|
|
Сря Май 10, 2017 10:17 am |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
dimitrov 1969 написа: Kолега Tufaka реши ли си проблема? Тъкмо мислех да актуализирам темата с нещата, които съм пробвал относно проблема: 1. Карбон клийнер- за почистване на горивната система, горивни камери, изпускателна система и т.н. - никакъв ефект, само леко се подобри реагирането на оборотите и от там смяната на предавките на автоматика. 2. Добавки на бардал за почистване- 6 в 1 която се слага в бензина и такава която се слага в маслото преди смяната му. 3. Смяна на масло с Мотул за газ 4. Дефектира ми ламбда сондата, която ми я смениха преди 3 месеца и после пак ми я смениха след рекламация...уж пак с нова - няма подобрение 5. Пак ходих при Любо да гледат за този проблем и бяха категорични че не е от двигател и запалване, а е нещо механично по окачване-прегледаха всички тампони, кардани и връзки-казаха че са безупречни. И остава само скоростна кутия, въпреки че на компютър и в движение превключва перфектно, може проблема да се крие в нея, за това тези дни ще ходя при Любо да ми налее една добавка в кутията и да видим какъв ще е резултата
|
10
|
|
Сря Май 10, 2017 10:31 am |
|
|
Joro - Sofia
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm Мнения: 298 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
|
Какво означава: " достатъчно дълго караш само на бензин компа постепенно ще си направи правилните корекции."? 10 км? 100 км? 1000 км?
_________________ Subaru Outback 2.5 - 2000, MT Subaru е автомобил за ценители! 1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе! 2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!
|
|
|
Сря Май 10, 2017 2:56 pm |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
Joro - Sofia написа: Какво означава: " достатъчно дълго караш само на бензин компа постепенно ще си направи правилните корекции."? 10 км? 100 км? 1000 км? Аз специално 2 пъти карах на бензин по 200км. Веднъж когато направих описаната процедура за обучение на компа и втори път когато сложих добавката на бардал в бензина, защото така пишеше на флакона-да се изсипе в 20л. бензин. Но със спиране и тръгване, а май трябвало на веднъж да се зиминат на дълъг път
|
|
|
Сря Май 10, 2017 5:17 pm |
|
|
Joro - Sofia
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm Мнения: 298 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
|
Достатъчно ли беше? Имаше ли ефект? Компът ограмоти ли се?
_________________ Subaru Outback 2.5 - 2000, MT Subaru е автомобил за ценители! 1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе! 2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!
|
|
|
Сря Май 10, 2017 7:03 pm |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
Joro - Sofia написа: Достатъчно ли беше? Имаше ли ефект? Компът ограмоти ли се? Миии...съвсем леко подобрение, но аз го направих за да видя дали ще изчезне въпросното придърпване и не изчезна...иначе и преди това нямаше други проблеми
|
|
|
Чет Май 11, 2017 9:55 am |
|
|
Joro - Sofia
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm Мнения: 298 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
|
Утре ще се пробвам и аз с ограмотяването и ще видим резултата. Днес реших да сваля стъпковото моторче и да го поизчистя с WD. Също така забърсах ръбовете на дроселовата клапа и леглото й. Като сглобих всичко, запалих мотора и се уплаших. Такъв разброс в оборотите на празен ход не очаквах и не бях виждал - стрелката не падаше под 1200 и се разхождаше до 3000 об. напред назад. Светна и чека. Угасих, пак запалих на бензин. Чека изчезна, но хаосът с оборотите си остана. Подкарах колата из района ок. 10 минути, чека пак светна, оборотите - хаос, без промяна. Спрях, угасих, пак запалих, подкарах колата и усетих, че оборотите постепенно се нормализираха, на празен ход - стабилни 650-700 оборота. Чека изгасна. Покарах още 5 мин. и се прибрах. Всичко се нормализира. Ама бая се бях поизпотил. Щот колата преди моята намеса си поддържаше нормални обороти на празен ход.
_________________ Subaru Outback 2.5 - 2000, MT Subaru е автомобил за ценители! 1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе! 2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!
|
|
|
Чет Май 11, 2017 10:57 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Joro - Sofia написа: Достатъчно ли беше? Имаше ли ефект? Компът ограмоти ли се? А не приключва ли всичко като обърнеш колата на газ? В смисъл, че горенето е друго, аванса е друг и т.н. ...
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Чет Май 11, 2017 11:30 pm |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
Joro - Sofia написа: Утре ще се пробвам и аз с ограмотяването и ще видим резултата. Днес реших да сваля стъпковото моторче и да го поизчистя с WD. Също така забърсах ръбовете на дроселовата клапа и леглото й. Като сглобих всичко, запалих мотора и се уплаших. Такъв разброс в оборотите на празен ход не очаквах и не бях виждал - стрелката не падаше под 1200 и се разхождаше до 3000 об. напред назад. Светна и чека. Угасих, пак запалих на бензин. Чека изчезна, но хаосът с оборотите си остана. Подкарах колата из района ок. 10 минути, чека пак светна, оборотите - хаос, без промяна. Спрях, угасих, пак запалих, подкарах колата и усетих, че оборотите постепенно се нормализираха, на празен ход - стабилни 650-700 оборота. Чека изгасна. Покарах още 5 мин. и се прибрах. Всичко се нормализира. Ама бая се бях поизпотил. Щот колата преди моята намеса си поддържаше нормални обороти на празен ход. Ушашавил си компютъра според мен Ако си върнал всичко на мястото му не би трябвало да има проблем, освен ако не си разместил - има една ръчна финна настройка на празния ход - едно болченце. Виж го би трябвало последното му местоположение да е белязано А ти защо ги правиш тези упражнения... и ти ли имаш същия проблем описан в тази тема?
|
|
|
Пет Май 12, 2017 9:04 am |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
shadow написа: Joro - Sofia написа: Достатъчно ли беше? Имаше ли ефект? Компът ограмоти ли се? А не приключва ли всичко като обърнеш колата на газ? В смисъл, че горенето е друго, аванса е друг и т.н. ... Газовият компютър взима информация(чете, следва) бензиновия комп и ако нещо с компа на колата не е ок от там и газовия не е ок, колкото и да се настройва
|
|
|
Пет Май 12, 2017 9:08 am |
|
|
kerekovski
|
|
Пет Май 12, 2017 12:49 pm |
|
|
Joro - Sofia
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm Мнения: 298 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
|
Tufaka написа: Joro - Sofia написа: Утре ще се пробвам и аз с ограмотяването и ще видим резултата. Днес реших да сваля стъпковото моторче и да го поизчистя с WD. Също така забърсах ръбовете на дроселовата клапа и леглото й. Като сглобих всичко, запалих мотора и се уплаших. Такъв разброс в оборотите на празен ход не очаквах и не бях виждал - стрелката не падаше под 1200 и се разхождаше до 3000 об. напред назад. Светна и чека. Угасих, пак запалих на бензин. Чека изчезна, но хаосът с оборотите си остана. Подкарах колата из района ок. 10 минути, чека пак светна, оборотите - хаос, без промяна. Спрях, угасих, пак запалих, подкарах колата и усетих, че оборотите постепенно се нормализираха, на празен ход - стабилни 650-700 оборота. Чека изгасна. Покарах още 5 мин. и се прибрах. Всичко се нормализира. Ама бая се бях поизпотил. Щот колата преди моята намеса си поддържаше нормални обороти на празен ход. Ушашавил си компютъра според мен Ако си върнал всичко на мястото му не би трябвало да има проблем, освен ако не си разместил - има една ръчна финна настройка на празния ход - едно болченце. Виж го би трябвало последното му местоположение да е белязано А ти защо ги правиш тези упражнения... и ти ли имаш същия проблем описан в тази тема? Да. Преди два месеца усетих, че при ниски обороти и по-висока предавка, при подаване на газ, двигателят от време на време прекъсваше. Предварително казвам, че не става въпрос за некомпетентно каране (все пак съм активен шофьор от 37 години). Преди, в същите ситуации, колата поемаше без прекъсвания и на бензин и на газ. Освен това, искам да отбележа, че преди не съм имал никакви проблеми с работата на двигателя, късмет, може би... Постепенно прекъсванията започнаха да зачестяват и аз реших, че е време да предприема нещо. Попрочетох из форума, поразпитах и първо направих това, което съм описал по-горе - попочистих това-онова. Реших да се вслушам и в препоръката на dimitrov 1969 да изпълня "Процедура за по добра работа и празен ход след ECU raset". Та, тази сутрин се заех процедурата. Направих следното: 1. Откачих акумулатора за 30-40 минути, като междувременно натиснах десетина пъти спирачката. 2. Закачих акумулатора и запалих колата на бензин без да пипам нищо и я оставих 15 минути да загрее добре. 3. Подкарах я внимателно и плавно - 1-ва, 2-ра, и т.н. 4. Излезнах от Герман на Пловдивската магистралата и постепенно набрах до 140 км/ч. Така карах до разклона за Елин Пелин, обърнах, 140 до околовръстното, покарах до Метро, поманеврирах по сукаците и се върнах в Герман. През цялото време на бензин. После минах на газ и отново тествах по уличките. Еми, какво да ви кажа, резултатът надхвърли всичките ми очаквания - и на бензин и на газ двигателя мърка, оборотите на празен ход стабилни, и, най-важното - никакви прекъсвания! Поне засега. Нямам представа кое точно помогна да се нормализират нещата - почистването или "ограмотяването"? Или, може би, и двете. Нямам точна представа как се обучава компютъра, просто горе-долу повторих това, което бе описано в "Процедура за по добра работа и празен ход след ECU raset". Доволен съм от постигнатото. Дано това положение се задържи за по-дълъг период. По отношение на "болтченцето за фина настройка на оборотите на празен ход", засега ще се въздържа да го пипам, защото всичко влезе в норма. По-натам - ще видим. Рапорт даден!
_________________ Subaru Outback 2.5 - 2000, MT Subaru е автомобил за ценители! 1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе! 2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!
|
|
|
Пет Май 12, 2017 2:47 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Не бързай да се радваш,мини поне 1000 км и тогава пак напиши как е.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 3:44 pm |
|
|
Tufaka
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
|
И аз днес реших да го ресетна компа, че нещо не ми харесваше как върви...и съвсем леко подобрение...но тъпото придърпване още си стои...явно на колегата е било от друго
|
|
|
Пет Май 12, 2017 6:05 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта |
|