Отговори на тема  [ 134 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
 Проблем с прекъсване на двигателя 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този Павлин: http://subarucenterbg.com/bg/subaru-ser ... ovdiv.html

_________________
Zubaru.tuninK

Пон Мар 13, 2017 12:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, пробвах номера с пръскане с водна пара по двигателя на тъмно и резултата е следния:
Понапръсках малко, по отдалеч по бубина, кабели и всичко около тях и първоначално...нищо!
После понапръсках още малко по отблизо и забелязах появата на малки искрици, колкото половин кърфица по единия кабел гд в средата на дължината му, там където е скобата. После понапръсках още малко и започнаха да излизат искри на доста места...най вече по куплунгите където влизат кабелите в бубината, близо до малките скобички които ги държат като фиксаторчета и там, където влизат в двигателя!!! :-? Имаше и много по малки и едвам забележими искри по протежението на куплунгите към бубината и по цялото протежение на кабелите...все едно излизаха от вътре навън през гумената обвивка! :-~
Пробвах и да форсирам двигателя и съответно искрите се засилваха с всяко подаване на газ, но не много!
Въпросът ми е...Нормално ли е това?! :shock:
Кабелите съм ги сменял 2 пъти...първо с неоригинални чисто нови, втори път с 2 бр.чисто нови оригинални и с 2 бр. от тези които бяха на колата като я взех, за които в сервиза ми казаха че са оригинални и работят перфектно! ](*,)

Нед Мар 19, 2017 8:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А бобината смени ли я?
Не се слагат нови и стари кабели - слагат се чисто нови, за предпочитане оем.

Нед Мар 19, 2017 8:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Vmax написа:
А бобината смени ли я?
Не се слагат нови и стари кабели - слагат се чисто нови, за предпочитане оем.

Бобината...сложихме нова за проба и проблема пак си го имаше и за това върнахме старата! :(
А за кабелите в сервиза ме убеждаваха че двата кабела от колата били перфектни и оригинални и нямало смисъл да ги сменям, а другите два трябвало да сменя и ги смених с нови оригинални... :-?
С две думи...хронологично:
1-во смених всички кабели с нови неоригинални (просто това ми сложиха, ако бяха ме питали щях в началото да искам най-доброто)-без резултат;
2-ро смених бубината с нова...покарах...без резултат и върнах старата;
3-то в друг сервиз ми казаха да махна неоригиналните кабели и ми сложиха 2 нови оригинални на субару и ми върнаха 2-та от първите...и ме убедиха че кабели и бубина работят перфектно и да търся причината другаде :-?

Но дали е нормално да има такива искрици?!
Ако знам че от тук е проблема ще сложа най-хубавите и най-скъпите кабели и бубини...но как да знам след всичко през което минах ](*,)

Нед Мар 19, 2017 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като е подгизнало, по-скоро е нормално, според мен. От къде излизаха искричките? От старите ли? Ако само от тях - трябва да ги смениш.

Пробвал ли си да изключиш ламбдата и да покараш така?

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Мар 20, 2017 4:16 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
valqk написа:
Като е подгизнало, по-скоро е нормално, според мен. От къде излизаха искричките? От старите ли? Ако само от тях - трябва да ги смениш.

Пробвал ли си да изключиш ламбдата и да покараш така?


Мисля че от всички излизаха, но не можах много да преценя, защото нали го правих изцяло натъмно, а и два по два кабелите са много близо един до друг. :-?
А за ламбда сондата, ако знам как ще я изключа и ще пробвам, въпреки че и нея съм сменял...какво ли не съм пробвал вече ](*,)
Как ме е яд...толкова хубава...запазена кола...всичко друго й е перфектно...изглежда като нова, вози като лимузина, върви все едно карам нова кола, ускорява си доволно и готино...и това нещо като го направи ииии.... ](*,) ....няма ли имотиконка за блъскане на колата в стена :(

Пон Мар 20, 2017 6:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Kолега Tufaka реши ли си проблема?

Сря Май 10, 2017 10:17 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
dimitrov 1969 написа:
Kолега Tufaka реши ли си проблема?

Тъкмо мислех да актуализирам темата с нещата, които съм пробвал относно проблема:
1. Карбон клийнер- за почистване на горивната система, горивни камери, изпускателна система и т.н. - никакъв ефект, само леко се подобри реагирането на оборотите и от там смяната на предавките на автоматика.
2. Добавки на бардал за почистване- 6 в 1 която се слага в бензина и такава която се слага в маслото преди смяната му.
3. Смяна на масло с Мотул за газ
4. Дефектира ми ламбда сондата, която ми я смениха преди 3 месеца и после пак ми я смениха след рекламация...уж пак с нова - няма подобрение
5. Пак ходих при Любо да гледат за този проблем и бяха категорични че не е от двигател и запалване, а е нещо механично по окачване-прегледаха всички тампони, кардани и връзки-казаха че са безупречни.
И остава само скоростна кутия, въпреки че на компютър и в движение превключва перфектно, може проблема да се крие в нея, за това тези дни ще ходя при Любо да ми налее една добавка в кутията и да видим какъв ще е резултата :pardon: :-?
 10

Сря Май 10, 2017 10:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Какво означава: "достатъчно дълго караш само на бензин компа постепенно ще си направи правилните корекции."?
10 км? 100 км? 1000 км? :-?

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Сря Май 10, 2017 2:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Joro - Sofia написа:
Какво означава: "достатъчно дълго караш само на бензин компа постепенно ще си направи правилните корекции."?
10 км? 100 км? 1000 км? :-?

Аз специално 2 пъти карах на бензин по 200км. Веднъж когато направих описаната процедура за обучение на компа и втори път когато сложих добавката на бардал в бензина, защото така пишеше на флакона-да се изсипе в 20л. бензин. Но със спиране и тръгване, а май трябвало на веднъж да се зиминат на дълъг път :-?

Сря Май 10, 2017 5:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Достатъчно ли беше? Имаше ли ефект? Компът ограмоти ли се?

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Сря Май 10, 2017 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Joro - Sofia написа:
Достатъчно ли беше? Имаше ли ефект? Компът ограмоти ли се?

Миии...съвсем леко подобрение, но аз го направих за да видя дали ще изчезне въпросното придърпване и не изчезна...иначе и преди това нямаше други проблеми :)

Чет Май 11, 2017 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Утре ще се пробвам и аз с ограмотяването и ще видим резултата.
Днес реших да сваля стъпковото моторче и да го поизчистя с WD. Също така забърсах ръбовете на дроселовата клапа и леглото й. Като сглобих всичко, запалих мотора и се уплаших. Такъв разброс в оборотите на празен ход не очаквах и не бях виждал - стрелката не падаше под 1200 и се разхождаше до 3000 об. напред назад. Светна и чека. Угасих, пак запалих на бензин. Чека изчезна, но хаосът с оборотите си остана. Подкарах колата из района ок. 10 минути, чека пак светна, оборотите - хаос, без промяна. Спрях, угасих, пак запалих, подкарах колата и усетих, че оборотите постепенно се нормализираха, на празен ход - стабилни 650-700 оборота. Чека изгасна. Покарах още 5 мин. и се прибрах. Всичко се нормализира. Ама бая се бях поизпотил. Щот колата преди моята намеса #-o си поддържаше нормални обороти на празен ход.

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Чет Май 11, 2017 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Joro - Sofia написа:
Достатъчно ли беше? Имаше ли ефект? Компът ограмоти ли се?


А не приключва ли всичко като обърнеш колата на газ? :-?
В смисъл, че горенето е друго, аванса е друг и т.н. ...

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Май 11, 2017 11:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Joro - Sofia написа:
Утре ще се пробвам и аз с ограмотяването и ще видим резултата.
Днес реших да сваля стъпковото моторче и да го поизчистя с WD. Също така забърсах ръбовете на дроселовата клапа и леглото й. Като сглобих всичко, запалих мотора и се уплаших. Такъв разброс в оборотите на празен ход не очаквах и не бях виждал - стрелката не падаше под 1200 и се разхождаше до 3000 об. напред назад. Светна и чека. Угасих, пак запалих на бензин. Чека изчезна, но хаосът с оборотите си остана. Подкарах колата из района ок. 10 минути, чека пак светна, оборотите - хаос, без промяна. Спрях, угасих, пак запалих, подкарах колата и усетих, че оборотите постепенно се нормализираха, на празен ход - стабилни 650-700 оборота. Чека изгасна. Покарах още 5 мин. и се прибрах. Всичко се нормализира. Ама бая се бях поизпотил. Щот колата преди моята намеса #-o си поддържаше нормални обороти на празен ход.

Ушашавил си компютъра според мен :-~ Ако си върнал всичко на мястото му не би трябвало да има проблем, освен ако не си разместил - има една ръчна финна настройка на празния ход - едно болченце. Виж го би трябвало последното му местоположение да е белязано :) А ти защо ги правиш тези упражнения... и ти ли имаш същия проблем описан в тази тема? :-?

Пет Май 12, 2017 9:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
shadow написа:
Joro - Sofia написа:
Достатъчно ли беше? Имаше ли ефект? Компът ограмоти ли се?


А не приключва ли всичко като обърнеш колата на газ? :-?
В смисъл, че горенето е друго, аванса е друг и т.н. ...

Газовият компютър взима информация(чете, следва) бензиновия комп и ако нещо с компа на колата не е ок от там и газовия не е ок, колкото и да се настройва :idea:

Пет Май 12, 2017 9:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И обратно обаче...

Пет Май 12, 2017 12:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Tufaka написа:
Joro - Sofia написа:
Утре ще се пробвам и аз с ограмотяването и ще видим резултата.
Днес реших да сваля стъпковото моторче и да го поизчистя с WD. Също така забърсах ръбовете на дроселовата клапа и леглото й. Като сглобих всичко, запалих мотора и се уплаших. Такъв разброс в оборотите на празен ход не очаквах и не бях виждал - стрелката не падаше под 1200 и се разхождаше до 3000 об. напред назад. Светна и чека. Угасих, пак запалих на бензин. Чека изчезна, но хаосът с оборотите си остана. Подкарах колата из района ок. 10 минути, чека пак светна, оборотите - хаос, без промяна. Спрях, угасих, пак запалих, подкарах колата и усетих, че оборотите постепенно се нормализираха, на празен ход - стабилни 650-700 оборота. Чека изгасна. Покарах още 5 мин. и се прибрах. Всичко се нормализира. Ама бая се бях поизпотил. Щот колата преди моята намеса #-o си поддържаше нормални обороти на празен ход.

Ушашавил си компютъра според мен :-~ Ако си върнал всичко на мястото му не би трябвало да има проблем, освен ако не си разместил - има една ръчна финна настройка на празния ход - едно болченце. Виж го би трябвало последното му местоположение да е белязано :) А ти защо ги правиш тези упражнения... и ти ли имаш същия проблем описан в тази тема? :-?

Да. Преди два месеца усетих, че при ниски обороти и по-висока предавка, при подаване на газ, двигателят от време на време прекъсваше. Предварително казвам, че не става въпрос за некомпетентно каране (все пак съм активен шофьор от 37 години). Преди, в същите ситуации, колата поемаше без прекъсвания и на бензин и на газ. Освен това, искам да отбележа, че преди не съм имал никакви проблеми с работата на двигателя, късмет, може би...
Постепенно прекъсванията започнаха да зачестяват и аз реших, че е време да предприема нещо. Попрочетох из форума, поразпитах и първо направих това, което съм описал по-горе - попочистих това-онова.
Реших да се вслушам и в препоръката на dimitrov 1969 да изпълня "Процедура за по добра работа и празен ход след ECU raset".
Та, тази сутрин се заех процедурата. Направих следното:
1. Откачих акумулатора за 30-40 минути, като междувременно натиснах десетина пъти спирачката.
2. Закачих акумулатора и запалих колата на бензин без да пипам нищо и я оставих 15 минути да загрее добре.
3. Подкарах я внимателно и плавно - 1-ва, 2-ра, и т.н.
4. Излезнах от Герман на Пловдивската магистралата и постепенно набрах до 140 км/ч. Така карах до разклона за Елин Пелин, обърнах, 140 до околовръстното, покарах до Метро, поманеврирах по сукаците и се върнах в Герман. През цялото време на бензин. После минах на газ и отново тествах по уличките.
Еми, какво да ви кажа, резултатът надхвърли всичките ми очаквания - и на бензин и на газ двигателя мърка, оборотите на празен ход стабилни, и, най-важното - никакви прекъсвания! Поне засега.
Нямам представа кое точно помогна да се нормализират нещата - почистването или "ограмотяването"? Или, може би, и двете. Нямам точна представа как се обучава компютъра, просто горе-долу повторих това, което бе описано в "Процедура за по добра работа и празен ход след ECU raset".
Доволен съм от постигнатото. Дано това положение се задържи за по-дълъг период. :)
По отношение на "болтченцето за фина настройка на оборотите на празен ход", засега ще се въздържа да го пипам, защото всичко влезе в норма. По-натам - ще видим.
Рапорт даден! :toldyou:

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Пет Май 12, 2017 2:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не бързай да се радваш,мини поне 1000 км и тогава пак напиши как е.

Пет Май 12, 2017 3:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 10:25 am
Мнения: 74
Skype: tufaka
Автомобил: Subaru Lecacy
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И аз днес реших да го ресетна компа, че нещо не ми харесваше как върви...и съвсем леко подобрение...но тъпото придърпване още си стои...явно на колегата е било от друго :)

Пет Май 12, 2017 6:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 134 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор