Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:04 pm



Отговори на тема  [ 20 мнения ] 
 Реглаж, колата бие в дясно, но регулирана да бие наляво 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 24, 2015 8:27 am
Мнения: 255
Местоположение: София
Skype: koroto
Автомобил: Legacy III '99 SW 2.5L 156bhp AT
Телефон: 0885078788
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Ходих на Реглаж, колата бие силно в дясно, но на реглажа геометрията показва, че колата трябва да бие наляво.

Предположението на човека там е, че е заради гумите, ще ги обърнем довечера.

Някой има ли идеи. Благодаря.

П. П. Това е в аутоекспрес 2 в Дружба. Човекът е много усложлив и иска да помогне.

Пет Яну 20, 2017 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гуми.

Върти предна - задна от дясната страна, ако не стане - от другата.
Проблемът не е в баланса, а в износването.

Пет Яну 20, 2017 5:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бягай от там и иди другаде да ти я регулират. И аз бях доволен от там, докато тук преди 3 дни не видях, че след техен реглаж и веднага монтаж на 4 чисто нови гуми, предните за 3к км не е започнала да ги износва неравномерно - отвън и на магистралата винаги ми теглеше надясно. Пратиха ме на читаво място във Варна - очаквано сходимостта прилично затворена и ляв вертикален наклон имаше нужда да се пипне. Сега си върви направо, надявам се, че ще спре и да яде гумите. Разпечатката от Аутоекспреса си беше ок, човекът е готин и услужлив, но явно ня Corghi-то им нещо му бягат стойностите.

Пет Яну 20, 2017 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Емо,

Нали знаеш, че реглажа не е постоянна величина - една дупка средна хубост е достатъчна, да сговни сходимостта. Редовно качване по бордюри и т.н. също.
Аз правя два реглажа - един на пролет като сложа летните и втори зимата ( ама мен не ме слуша главата много на тема коли ) :pardon:

Този ефект с тегленето при мен се получи след монтаж на зимните джапанки - мислех че е от баланса, минах през Иван от Казичене ( баланса беше ок горе -долу ), и той ме предупреди че дърпането идва от разменена позиция предна-задна гума от някоя страна на колата ( обикновено накъдето дърпа, от тази страна трябва да се разменят предно-задно ).

Пет Яну 20, 2017 7:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 24, 2015 8:27 am
Мнения: 255
Местоположение: София
Skype: koroto
Автомобил: Legacy III '99 SW 2.5L 156bhp AT
Телефон: 0885078788
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,
нямам думи да опиша това, на което станах свидетел тази вечер.

Пичът тръгна да сваля предна дясна гума и веднага усети, че гумата се клати.
Оказа се, че болтът, който държи лагерът на главината, този в центъра не е контриран и е тръгнал да се развива (Не съм убеден, че го описвам правилно) .Човекът го затегна и го законтри, после ми направи на ново реглаж.
Не ми иска и стотинка повече, а аз изпитах огромно неудобство, защото нямах никакъв кеш в мен. Накара ме да направя диагностика със завиване на скорост и да преслушам за виене и да му се обадя, след като се прибера, да му доложа за резултата.

Истината е, че не мога да си позная колата, вече е завива предвидимо, като казвам завива предвидимо, наистина го имам предвид. Имал съм много случаи, в които както си завивам с магистрална скорост, колата започва да завива повече или по малко. Утре ще пътувам и ще видя. Тегленето значително намаля.

Изпитах много гняв, уплаших се, защото не знам кога този проблем можеше да ескалира в нещо сериозно.
Колата редовно ходи на сервиз, сменям биалети, маншони, каквото има. Оплаквал съм се на майстора за това поведение на колата, а той ме убеждаваше, че всичко е наред.
Също така съм благодарен, че съм все още жив естествено.

Пет Яну 20, 2017 7:22 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А стига ве - това е голям късмет...
Нещо ремонтирано ли е по това колело ( лагер главина )?

Пет Яну 20, 2017 7:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стани, много си прав, и в общия случай съм напълно съгласен с твб, но има и друго - след последния реглаж само аз съм си карал колата и знам, как съм я карал. Никога не ми се е случвало така да хлопна в дупка, че да разместя реглаж, особено пък последните 3к км след последния реглаж. Всъщност като се замисля, съвсем наскоро смених задна главина, която имаше чак луфт, замислих се, че може да го е имало и преди това. Чудя се, възможно ли е това да е дало отражение на общата позиция на колата на стенда, за да измери грешно стойностите. Айде, вертикалните наклони може и да ги обърка заради това, но чак пък затворена сходимост...

Пет Яну 20, 2017 7:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 24, 2015 8:27 am
Мнения: 255
Местоположение: София
Skype: koroto
Автомобил: Legacy III '99 SW 2.5L 156bhp AT
Телефон: 0885078788
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Конвертиране на окачване от въздушно на конвенционално
Маншони на кормилната рейка, но не знам дали са сваляли главината.
Правил съм и ревизия на спирачните апарати. (Пак си хлопат съпортите)

Но съм удрял големи дупки. Един път толкова голяма, че колата е отскачи и всичко по таблото светна.
Трябваше да я рестартирам за да изгаснат всички неща. Мисля си, че компа е помислил, че е ПТП.


Ноуп, не знам.
Но този гай каза, че е препоръчително да го сменя този лагер.

Пет Яну 20, 2017 7:36 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Пратиха ме на читаво място във Варна....

Колега, къде ходи? Чисто информативно питам.

Съб Яну 21, 2017 3:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Старото Жижо над Метро. С други коли ходя при Балинов над камерите на Техническия на баира за Виница, но на коли, при които и задния мост подлежи на реглаж, търся друго място.

Съб Яну 21, 2017 3:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:good:

Съб Яну 21, 2017 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
rmiroslavov написа:
Конвертиране на окачване от въздушно на конвенционално
Маншони на кормилната рейка, но не знам дали са сваляли главината.
Правил съм и ревизия на спирачните апарати. (Пак си хлопат съпортите)

Но съм удрял големи дупки. Един път толкова голяма, че колата е отскачи и всичко по таблото светна.
Трябваше да я рестартирам за да изгаснат всички неща. Мисля си, че компа е помислил, че е ПТП.


Ноуп, не знам.
Но този гай каза, че е препоръчително да го сменя този лагер.


Поради развиването на тая гайка се получава и въпросният луфт който разказва играта на лагера.Правилно те е ориентирал човека че е добре да сесмени този лагер.Задължително вземи нова гайка. Разхлабена или претегната гайка мамичката му разкатава на лагера.
Стягане с динамомтричен 186 N-m.(така го дават по дебелите книги) и след това законтряш гайката.
 5

Пет Яну 27, 2017 9:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 24, 2016 10:15 pm
Мнения: 12
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 Limited
Рейтинг: 71
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте!
Използвам тази тема, тъй като става дума за реглаж на предницата. Имам много странен проблем с моето Легаси II комби
Правихме задния мост - гредите бяха почти скъсани и ръждясали, мостът - също. Сменихме всичко с ново, плюс изкърпване и уж стана работата. Преди този ремонт, воланът заставаше в различни позиции по време на шофиране. Има идеална предница - и там всичко ново, сходимостта е уж налице според компютъра. Имам предвид следното: карам из малките улички в квартала и забелязвам, че при движение направо воланът стои леко вляво. След няколко завоя застава в средата, после пак вляво или вдясно!!! Спирам без да държа волана с ръце - няма теглене, също и при движение в права посока. Качваме я на стенд - няма проблем!!! Реглаж наново и пак същата работа. Колата излиза с изправен волан след стенда и отново заема позиция вляво, после вдясно, след това стои както трябва и така до безкрай. Амортисьори, тампони, накрайници, пружини, биелетки, щанги, каквото се сетите - всичко е или ново, или в използваемо състояние. Нямаме идея какво става с колата. Хидравличната рейка е проверена - няма забележки. Няма течове, ново масло, нищо не хлопа, не тропа. Остава тенекеджията все пак да не е успял да изкърпи добре гредите отзад, някъде да има още кусури и задният мост да продължава да ходи вляво и вдясно, както преди споменатия ремонт. Правихме какви ли не проби - не и не! Воланът все бяга от централното си положение - симетрично вляво и вдясно (преди се кривеше повече вдясно и никога не заставаше в средата, както е заводското му положение) . Някой сеща ли се какво още да проверявам? Възможно ли е кормилният прът да прави номера? Изключихме възможността да прехвърля зъби на рейката. Какво ли не гледахме вече три месеца! Няма резултат. Техниците не позволяват да купувам повече каквито и да е части за смяна - няма забележки нито по реден, нито (вече) и по заден мост. А колата върви чудесно след налятите в нея пари за последните 8 месеца, но за това ще пиша друг път - ако има тема, в която да се описват жалки куриози с тотално разнебитени коли, продадени (купени) като уж "хубави" . Ще ви кажа и кой ми я продаде и кой уж му я е ремонтирал - мимо13 бил майстора, а за собственика......някой друг път, че ме боли главата, като се сетя. И той дреме из форума някъде и дано не излъже друг от вас. Много ще съм благодарен ако някой има идея какво може да не е наред!

Чет Апр 20, 2017 4:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 15, 2012 4:20 pm
Мнения: 140
Местоположение: Варна
Автомобил: MY00 Forester SF5
Телефон: 0878607069
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колега, от къде си и къде прави реглажа?

Чет Апр 20, 2017 6:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm
Мнения: 268
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имах проблем,при който волана тръгваше надясно. Три пъти ходих на реглаж, а в крайна сметка се оказаоказа, че една от гумуте (чисто нова вредщайн) има отклонение в теглото или поне това подозрнието( тепърва ще се изяснява при рекламацията). При последния реглаж обабяха заподозяха рейката. Не мога да повторя точно обяснението, но беше нещо за неравномерно отваряне на някакви клапанчета осигуряващи завиванеето(волана сам, тръгваше надясно), извинявам се ако съм казала глупост, дано обаче даде някаква насока за проблема.

Чет Апр 20, 2017 6:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мимо13 внася части, не е "майстор". Не знам кой и къде ти я прави, но знам къде мога да те пратя, ако си в София.
BeHappy, същият човек се занимава основно с рейки ;)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Апр 20, 2017 6:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 24, 2015 8:27 am
Мнения: 255
Местоположение: София
Skype: koroto
Автомобил: Legacy III '99 SW 2.5L 156bhp AT
Телефон: 0885078788
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,
малко съм изтървал темата.
За реглажа ходих в Дружба при Експрес 2.

Иначе като смених с летните гуми, с алуминиевите джанти, колата даже започна на моменти да тегли в ляво.
Дефакто, гумите имаха голям принос за тегленето надясно!
Иначе е пушка, лагера също е наред.

Поздрави. :beer:

Чет Апр 20, 2017 7:28 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Сря Авг 24, 2016 10:15 pm
Мнения: 12
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 Limited
Рейтинг: 71
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Мимо13 внася части, не е "майстор". Не знам кой и къде ти я прави, но знам къде мога да те пратя, ако си в София.
BeHappy, същият човек се занимава основно с рейки ;)


Не съм от София, но на 26.05 (петък) ще съм именно там, също и на 27-ми, но това е в събота. От Бургас съм.

Чет Май 18, 2017 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dookie написа:
Alxx написа:
+359 88 7631989
Емил, бул. Овча купел, 200 метра след автоморга "Италианеца".
Колега по-горе е описал какво са му направили. Аз тия дни ще им оставя RX-8мицата за същото.

Пичагата свърши идеална работа - карам чисто нова кола ROFL
Горещо препоръчвам. Занесох му ги свалени, направи ги за 2 часа и взе по 20лв./водач. Вярно е, че смених и тампоните и биалетките и маншона на вътрешното каре… но ОНОВА тропане на спирачния апарат направо го сънувах - сега е само спомен - даже направих няколко кръгчета по Борис (който е от СФ знае за какво говоря - тва си е жив офроуд :) ) и ни звук ни стон.

Този прави и рейки. Въобще всичко от метал на струг, фреза и т.н.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Май 18, 2017 10:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 24, 2016 10:15 pm
Мнения: 12
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 Limited
Рейтинг: 71
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Federer73 написа:
Здравейте!
Използвам тази тема, тъй като става дума за реглаж на предницата. Имам много странен проблем с моето Легаси II комби
Правихме задния мост - гредите бяха почти скъсани и ръждясали, мостът - също. Сменихме всичко с ново, плюс изкърпване и уж стана работата. Преди този ремонт, воланът заставаше в различни позиции по време на шофиране. Има идеална предница - и там всичко ново, сходимостта е уж налице според компютъра. Имам предвид следното: карам из малките улички в квартала и забелязвам, че при движение направо воланът стои леко вляво. След няколко завоя застава в средата, после пак вляво или вдясно!!! Спирам без да държа волана с ръце - няма теглене, също и при движение в права посока. Качваме я на стенд - няма проблем!!! Реглаж наново и пак същата работа. Колата излиза с изправен волан след стенда и отново заема позиция вляво, после вдясно, след това стои както трябва и така до безкрай. Амортисьори, тампони, накрайници, пружини, биелетки, щанги, каквото се сетите - всичко е или ново, или в използваемо състояние. Нямаме идея какво става с колата. Хидравличната рейка е проверена - няма забележки. Няма течове, ново масло, нищо не хлопа, не тропа. Остава тенекеджията все пак да не е успял да изкърпи добре гредите отзад, някъде да има още кусури и задният мост да продължава да ходи вляво и вдясно, както преди споменатия ремонт. Правихме какви ли не проби - не и не! Воланът все бяга от централното си положение - симетрично вляво и вдясно (преди се кривеше повече вдясно и никога не заставаше в средата, както е заводското му положение) . Някой сеща ли се какво още да проверявам? Възможно ли е кормилният прът да прави номера? Изключихме възможността да прехвърля зъби на рейката. Какво ли не гледахме вече три месеца! Няма резултат. Техниците не позволяват да купувам повече каквито и да е части за смяна - няма забележки нито по реден, нито (вече) и по заден мост. А колата върви чудесно след налятите в нея пари за последните 8 месеца, но за това ще пиша друг път - ако има тема, в която да се описват жалки куриози с тотално разнебитени коли, продадени (купени) като уж "хубави" . Ще ви кажа и кой ми я продаде и кой уж му я е ремонтирал - мимо13 бил майстора, а за собственика......някой друг път, че ме боли главата, като се сетя. И той дреме из форума някъде и дано не излъже друг от вас. Много ще съм благодарен ако някой има идея какво може да не е наред!


Така.....цитирам се нарочно, защото на горния проблем се намери решението. Виждам, че в темата не е писано отдавна, но проблемът трудно се диагностицира, а има съвсем лесно решение.
Оказа се, че кожуха на рейката се движи в самите тампони. Този проблем е решен при моделите след 2003, но не и преди това. Става въпрос за разликата, при която в моделите Субару Легаси до трето поколение включително, кормилната рейка се държи за купето посредством две скоби и два тампона. След определено износване на тампоните, макар те видимо да са добре, рейката започва да се движи в тях заради големите сили, които действат докато колата е в движение. Диагностиката е трудна, защото обикновено огледът се извършва на подемник, а тогава колелата висят, няма напрежение и рейката не мърда и милиметър!!! Проверката трябва да се извърши на канал или на пътя, гумите трябва да са на земята. Един върти, а друг гледа отдолу. Решенията са две - или нови тампони, или изрязани подложки от автогума, които да допълнят хлабината. При мен съм използвал и двата начина на двете си коли - няма разлика :) при моделите след 2003 един от болтовете минава през кожуха на самата рейка и дори при разбити тампони, макар и да се чува чукане, тя не може да се движи наляво-надясно при завиване и воланът си остава в право положение след изправяне на завоя. Надявам се да съм бил полезен на някого :)
 60

Вто Май 11, 2021 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 20 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор