Автор |
Съобщение |
zk.
|
Петко, това беше реплика към предния пост на dimitrov2000. pantata го е казал много ясно и точно, ако моето звучи криптирано.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Вто Сеп 26, 2017 1:05 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Не.. грешките за 420 и 430. Колите с един катализатор сигурно имат само P420.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 1:16 pm |
|
|
dimitrov2000
|
420 е за банк 1, 430 е за банк 2 /дето "репликират", че го няма.../ При Н6 са четири сонди, в случая ти дава индикация, че не са наред първите два катализатора, а не третия... Решенията са четири: - дистанционна втулка; - електронна емулация; - софтуерно елиминиране; - нови катализатори... Както вече писах, няма грешка само Р0420, винаги върви в описанието "Каталист...... (банк 1)", именно да посочи по-точно мястото на проблема. Естествено, ако има само един ред цилиндри, няма да има Банк 2, но това няма нужда от пояснения... Да не влизаме в семантика, ако е "Субару Форестер", винаги може да му викаш "Фори", но това не променя името му, нали? Сега, по отношение на другото...Винаги, когато имаш боксер /или V-образен/ двигател, имаш 2 банки /лява и дясна/. В случая решаващо е това, къде са решили да сложат сондата, която следи работата на катализаторите. Често е след третия /общия/ катализатор, но при други /както е в нашия случай/, имаш две сонди, които следят първите два катализатора поотделно. P.S. На този линк има схеми катализаторите на всички Субару от 1998 до 2005... http://www.autozone.com/repairguides/Su ... 3f8037aa9c
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 1:32 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 324 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Стана ми интересно и се поразтърсих и аз из нета. Освен, че за 4-ти път ми светна чека с тази грешка и на мен Та, банк 1 трябва да е от страната на първи цилиндър. А възможните причини са ужасно много, като най-малко вероятната е самия катализатор. - Тръгнала гарнитура - Сегменти - Тръгнал термостат - Кофти бензин - о2 сензор - много резки промени в стила на шофиране или изцепване на студено и другите вече не ги помня. Гледах и хитър трик, който лъже сондите, но ако проблема в крайна сметка не е от тях се съсипват безвъзвратно. Просто се поливат със силикон и така не успяват да измерят кислород, но пък остава волтаж да връщат сигнал без да свети чек-а. Или нещо още по-хитро за такива като нас със шестаци, просто кабелите на проблемната страна се закачат към сондата, която не отчита проблем. https://axleaddict.com/auto-repair/Cata ... or-Dummies
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 3:49 pm |
|
|
zk.
|
В сервизната документация на Субару за 2004-5 3.0 не съм срещал P0430, но така като гледам сигурно трябва има.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 5:37 pm |
|
|
dimitrov2000
|
pantata написа: Стана ми интересно и се поразтърсих и аз из нета. Освен, че за 4-ти път ми светна чека с тази грешка и на мен Та, банк 1 трябва да е от страната на първи цилиндър. А възможните причини са ужасно много, като най-малко вероятната е самия катализатор. - Тръгнала гарнитура - Сегменти - Тръгнал термостат - Кофти бензин - о2 сензор - много резки промени в стила на шофиране или изцепване на студено и другите вече не ги помня. Гледах и хитър трик, който лъже сондите, но ако проблема в крайна сметка не е от тях се съсипват безвъзвратно. Просто се поливат със силикон и така не успяват да измерят кислород, но пък остава волтаж да връщат сигнал без да свети чек-а. Или нещо още по-хитро за такива като нас със шестаци, просто кабелите на проблемната страна се закачат към сондата, която не отчита проблем. https://axleaddict.com/auto-repair/Cata ... or-DummiesКолега, аз големи ядове съм брал с тая грешка преди години и много четене четох по въпроса, та виж как стоят нещата: Грешки 420 и 430 се отнасят само до катализаторите. Компютъра отчита тока на предната сонда и го сравнява с този на задната сонда т.е. преди и след катализатора. Параметрите на тези пулсации на тока при изправен катализатор /напрежение и честота/ са заложени по програма. Щом тези стойности започнат да се отклоняват от заложеното в определена степен, компютъра решава, че катализатора не е в ред и хвърля грешките 420 и/или 430. Разбира се приемаме, че пробит катализатор или отрязана тръба, също значи неизправен катализатор. Предвиден е толеранс за тези отклонения, затова тези грешки излизат след натрупване /ден-два при издухал катализатор, при недотам издухал т.е. тръгнал, може да стигне и до веднъж на седмица след изчистване, като и зависи от километрите, разбира се/. Сега оттук има две школи по въпроса: - Някои твърдят, че тези сонди имат отношение към образуването на горивната смес. - Други /към които спадам и аз/ твърдим, че нямат. Мога и да се аргументирам, разбира се, но няма нужда да навлизаме толкова дълбоко в теорията. Ако приемем втората теза за вярна, най-интелигентното решение е софтуерното "игнориране" на показанията на втората сонда /или сонди/. Другият културен начин е с електронен емулатор, който подава на компютъра сигнала, който компютъра очаква. Не е толкова просто да се направи, но не и чак, кой знае каква философия. Това е лично тествано от мен на Тойота и работи безотказно вече 5 години. /Ако някой се интересува и вече не е поствана по форума, имам схема, но незнам, дали ще действа на Субару. Просто още не ми се е налагало да я приспособявам./
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 6:03 pm |
|
|
vizor
|
Аз по-малко ги чувам нещата от zk. и не обичам документациите ама.. Прикачени файлове: interesting1.PNG Прикачени файлове: interesting2.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 6:11 pm |
|
|
dimitrov2000
|
zk. написа: В сервизната документация на Субару за 2004-5 3.0 не съм срещал P0430, но така като гледам сигурно трябва има. Сега, като го споменаваш, Р0430 наистина я няма в сервизната документация и вероятно и не я показва. Защо така е изпълнено, нямам представа. Не ми се налагало още да ровя издълбоко, като напр. все 420 ли ще покаже при проблем и в двата катализатора поотделно... Аз коментирах единствено от гледна точка на точността на изписване на Р0420, /като реакция на "няма 1/2"/, но нека не изместваме темата и на този пост... Факт е, че Субару тук са решили да следят катализаторите на двата реда цилиндри с две отделни сонди и очевидно колегата има проблем с тези катализатори отпред, а не с третия отзад... За това е думата.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 6:49 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 324 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
И последно аз си мисля, че имат значение смесите минаващи през тия катализатори, защото последния път си изгасна чека сам на втория ден ~200км.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:11 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Колега, аз лично, както вече казах, нямам конкретни наблюдения при Субару, но досега на други коли, веднъж светнала, не съм виждал да угасне сама... Теоретично е възможно, тук да е решено, както трупа стойности извън нормата и светва, така, ако след това за продължителен период от време стойностите се върнат в нормата, да гасне. Казвам теоретично... Разбира се, че смесите, които минават през катализатора имат значение. Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:31 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Не гасне сам чек енджина, но изчистих грешката. Когато се появи беше на около 70 градуса на охладителната течност и съвсем леко подаване на газ по равен път. (бях заредил бензин от Гърция ?? сигурно не и е харесал, тук я карам със 100 октанов и/или на ГАз) Втория път пак беше така.. при мнооогооо кротко каране. От тогава 3 месеца не се е появявала пак. И все пак какво прави тоя третия катализатор в уравнението, защо са го сложили. Прави от евро 4 евро 5 ?? И какво става ако го махна само него ? Никой ли не е правил това упражнение ? Ще и се отворят чакрите, или ЧИ то ще и излезе през ауспуха ? ( Влияе на скоростта на газовете, на съдържанието на газовете и на скоростта им и от там нататък само предположения имам)
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:50 pm |
|
|
vizor
|
dimitrov2000 написа: Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването. Сигурен ли си в това, което казваш?
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:51 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
И аз съм на мнение , че задната не участва, тя е само за да следи катализатора и емисиите. (може по някакъв далечен алгоритъм да прави някакви адаптации по нея, но не и в реално време) Всъщност повреден катализатор се установява.. когато предната сонда направи някаква крива а задната я повтори.( при работа в closed loop. ) Има и методи с безконтактен термометър и.т.н. Иначе трябва предната да рисува а задната да държи ниво, но да е ниво а не крива. (при правилна работа на катализатора)
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:02 pm |
|
|
vizor
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:29 pm |
|
|
zk.
|
Преди време май бях поствал графики с горивни корекции на задна сонда и какво прави с таргетите в closed loop, srg също беше качил преди и след да изключи неговите. За съжаление в тази тема се натрупаха много предположения, които нямат общо с работата на ECU-тата на Субару.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:43 pm |
|
|
vizor
|
Знам, че форума е за мнения, но при работа на фиксирана логика за супер специфични екута - мнения не са най уместното нещо на света. Или показваш как работи или не даваш мнение как е на другите коли и цитати от типа "...аз лично, както вече казах, нямам конкретни наблюдения при Субару" мисля, че са неуместни, когато казваш "Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването."
Аз съм на мнение, че е хубаво да провериш преди да казваш, че си сигурен.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:50 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Почна се голямото заяждане.... Поразгледай клипчета на Джак Фреско, за психологията и мнението. Всички имаме мнение, отправната точка и познанията са различни. Но за да стане еднаква трябва да се комуникира или всички да сме изчели всичко. (последното е невъзможно и теоретично и на практика) Като си сигурен в нещо. вместо да задаваш заядливи въпроси - напиши някой пост в повечко информация , да вземем и ние да разберем.
И главния въпрос пак си остана..
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:08 pm |
|
|
vizor
|
viewtopic.php?f=31&t=21891&p=256050&hilit=af3#p256050Това малко ли е? Предния линк мисля, че беше дори повече от достатъчен. Газанализатор и то доста добър имат в Хеед-91. Краси се казва диагностика. edit: аз лично бих направил едни хубави логове на предни и задни сонди и всичко каквото може като температури и тн за да се види дали няма проблем в тях.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:18 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Ако забелязваш е след моя пост с "мнението"... (Няма как да чета нещо в бъдещето.) ( И да достатъчен е.. но за хора, които знаят номера на ECUто си. Аз не го знам и не знам дали е измежду доказаните в този пост. ) А ти на H6 ли си махал тия параметри ?
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:33 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Колеги спорещи,втората Ламбда сонда при никой катализатор и при никое ЕКУ не участва във формиране на горивната смес,нито в closed loop,нито в open loop.Нейната функция е да следи работата на катализатора или по точно неговата ефективност.И когато открие отклонение светва чек лампата.Някой колега спомена че втората следяла тока на първата и ги сравнявала с нейния.Ламбда сондите не генерират ток,а напрежение и ЕКУ следи напреженията на всяка една.Когато напрежението на втората стане перманентно над 600 мV,a не от време на време значи катализатора е Out.В същото време първата си работи перфектно и не се интересува от показанието на втората.Само тя участва във определяне състава на горивната смес подавана на двигателя.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:50 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Djako1980 и 22 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|