Отговори на тема  [ 53 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща
 3ти катализатор за H6 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петко, това беше реплика към предния пост на dimitrov2000. ;)
pantata го е казал много ясно и точно, ако моето звучи криптирано.

_________________
Zubaru.tuninK

Вто Сеп 26, 2017 1:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не.. грешките за 420 и 430.
Колите с един катализатор сигурно имат само P420.

Сря Сеп 27, 2017 1:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
420 е за банк 1, 430 е за банк 2 /дето "репликират", че го няма.../
При Н6 са четири сонди, в случая ти дава индикация, че не са наред първите два катализатора, а не третия...
Решенията са четири:
- дистанционна втулка;
- електронна емулация;
- софтуерно елиминиране;
- нови катализатори...
Както вече писах, няма грешка само Р0420, винаги върви в описанието "Каталист...... (банк 1)", именно да посочи по-точно мястото на проблема.
Естествено, ако има само един ред цилиндри, няма да има Банк 2, но това няма нужда от пояснения...
Да не влизаме в семантика, ако е "Субару Форестер", винаги може да му викаш "Фори", но това не променя името му, нали?
Сега, по отношение на другото...Винаги, когато имаш боксер /или V-образен/ двигател, имаш 2 банки /лява и дясна/.
В случая решаващо е това, къде са решили да сложат сондата, която следи работата на катализаторите. Често е след третия /общия/ катализатор,
но при други /както е в нашия случай/, имаш две сонди, които следят първите два катализатора поотделно.

P.S. На този линк има схеми катализаторите на всички Субару от 1998 до 2005...
http://www.autozone.com/repairguides/Su ... 3f8037aa9c


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Сеп 27, 2017 1:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 327
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стана ми интересно и се поразтърсих и аз из нета. Освен, че за 4-ти път ми светна чека с тази грешка и на мен ROFL

Та, банк 1 трябва да е от страната на първи цилиндър. А възможните причини са ужасно много, като най-малко вероятната е самия катализатор.
- Тръгнала гарнитура
- Сегменти
- Тръгнал термостат
- Кофти бензин
- о2 сензор
- много резки промени в стила на шофиране или изцепване на студено
и другите вече не ги помня.

Гледах и хитър трик, който лъже сондите, но ако проблема в крайна сметка не е от тях се съсипват безвъзвратно. Просто се поливат със силикон и така не успяват да измерят кислород, но пък остава волтаж да връщат сигнал без да свети чек-а. :good: Или нещо още по-хитро за такива като нас със шестаци, просто кабелите на проблемната страна се закачат към сондата, която не отчита проблем.


https://axleaddict.com/auto-repair/Cata ... or-Dummies

Сря Сеп 27, 2017 3:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В сервизната документация на Субару за 2004-5 3.0 не съм срещал P0430, но така като гледам сигурно трябва има. :)

_________________
Zubaru.tuninK

Сря Сеп 27, 2017 5:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pantata написа:
Стана ми интересно и се поразтърсих и аз из нета. Освен, че за 4-ти път ми светна чека с тази грешка и на мен ROFL

Та, банк 1 трябва да е от страната на първи цилиндър. А възможните причини са ужасно много, като най-малко вероятната е самия катализатор.
- Тръгнала гарнитура
- Сегменти
- Тръгнал термостат
- Кофти бензин
- о2 сензор
- много резки промени в стила на шофиране или изцепване на студено
и другите вече не ги помня.

Гледах и хитър трик, който лъже сондите, но ако проблема в крайна сметка не е от тях се съсипват безвъзвратно. Просто се поливат със силикон и така не успяват да измерят кислород, но пък остава волтаж да връщат сигнал без да свети чек-а. :good: Или нещо още по-хитро за такива като нас със шестаци, просто кабелите на проблемната страна се закачат към сондата, която не отчита проблем.


https://axleaddict.com/auto-repair/Cata ... or-Dummies


Колега, аз големи ядове съм брал с тая грешка преди години и много четене четох по въпроса, та виж как стоят нещата:
Грешки 420 и 430 се отнасят само до катализаторите. Компютъра отчита тока на предната сонда и го сравнява
с този на задната сонда т.е. преди и след катализатора. Параметрите на тези пулсации на тока при изправен катализатор /напрежение и честота/
са заложени по програма.
Щом тези стойности започнат да се отклоняват от заложеното в определена степен, компютъра решава, че катализатора не е в ред
и хвърля грешките 420 и/или 430. Разбира се приемаме, че пробит катализатор или отрязана тръба, също значи неизправен катализатор.
Предвиден е толеранс за тези отклонения, затова тези грешки излизат след натрупване /ден-два при издухал катализатор,
при недотам издухал т.е. тръгнал, може да стигне и до веднъж на седмица след изчистване, като и зависи от километрите, разбира се/.
Сега оттук има две школи по въпроса:
- Някои твърдят, че тези сонди имат отношение към образуването на горивната смес.
- Други /към които спадам и аз/ твърдим, че нямат. Мога и да се аргументирам, разбира се, но няма нужда да навлизаме толкова дълбоко в теорията.

Ако приемем втората теза за вярна, най-интелигентното решение е софтуерното "игнориране" на показанията на втората сонда /или сонди/.
Другият културен начин е с електронен емулатор, който подава на компютъра сигнала, който компютъра очаква. Не е толкова просто да се направи, но не и чак, кой знае каква философия. Това е лично тествано от мен на Тойота и работи безотказно вече 5 години.
/Ако някой се интересува и вече не е поствана по форума, имам схема, но незнам, дали ще действа на Субару. Просто още не ми се е налагало да я приспособявам./

Сря Сеп 27, 2017 6:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз по-малко ги чувам нещата от zk. и не обичам документациите ама..

Прикачени файлове:
interesting1.PNG

Прикачени файлове:
interesting2.PNG


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Сеп 27, 2017 6:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
zk. написа:
В сервизната документация на Субару за 2004-5 3.0 не съм срещал P0430, но така като гледам сигурно трябва има. :)


Сега, като го споменаваш, Р0430 наистина я няма в сервизната документация и вероятно и не я показва.
Защо така е изпълнено, нямам представа. Не ми се налагало още да ровя издълбоко, като напр. все 420 ли ще покаже
при проблем и в двата катализатора поотделно...
Аз коментирах единствено от гледна точка на точността на изписване на Р0420, /като реакция на "няма 1/2"/, но нека не изместваме
темата и на този пост...
Факт е, че Субару тук са решили да следят катализаторите на двата реда цилиндри с две отделни сонди
и очевидно колегата има проблем с тези катализатори отпред, а не с третия отзад...
За това е думата.

Сря Сеп 27, 2017 6:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 327
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И последно аз си мисля, че имат значение смесите минаващи през тия катализатори, защото последния път си изгасна чека сам на втория ден ~200км.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сря Сеп 27, 2017 7:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, аз лично, както вече казах, нямам конкретни наблюдения при Субару, но досега на други коли, веднъж светнала, не съм виждал да угасне сама...
Теоретично е възможно, тук да е решено, както трупа стойности извън нормата и светва,
така, ако след това за продължителен период от време стойностите се върнат в нормата, да гасне. Казвам теоретично...
Разбира се, че смесите, които минават през катализатора имат значение. Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването.

Сря Сеп 27, 2017 7:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не гасне сам чек енджина, но изчистих грешката.
Когато се появи беше на около 70 градуса на охладителната течност и съвсем леко подаване на газ по равен път.
(бях заредил бензин от Гърция ?? сигурно не и е харесал, тук я карам със 100 октанов и/или на ГАз)
Втория път пак беше така.. при мнооогооо кротко каране. От тогава 3 месеца не се е появявала пак.

И все пак какво прави тоя третия катализатор в уравнението, защо са го сложили. Прави от евро 4 евро 5 ?? :D
И какво става ако го махна само него ? Никой ли не е правил това упражнение ? Ще и се отворят чакрите, или ЧИ то ще и излезе през ауспуха ?
( Влияе на скоростта на газовете, на съдържанието на газовете и на скоростта им и от там нататък само предположения имам)

Сря Сеп 27, 2017 7:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimitrov2000 написа:
Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването.


Сигурен ли си в това, което казваш? :)

Сря Сеп 27, 2017 7:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз съм на мнение , че задната не участва, тя е само за да следи катализатора и емисиите. (може по някакъв далечен алгоритъм да прави някакви адаптации по нея, но не и в реално време)
Всъщност повреден катализатор се установява.. когато предната сонда направи някаква крива а задната я повтори.( при работа в closed loop. )
Има и методи с безконтактен термометър и.т.н.
Иначе трябва предната да рисува а задната да държи ниво, но да е ниво а не крива. (при правилна работа на катализатора)

Сря Сеп 27, 2017 9:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
http://www.romraider.com/forum/viewtopi ... =34&t=8595

Участва достатъчно в closed loop, че от време на време да попрецаква нещата. Това е на 32 битовите ромове. Като махнах катализаторите ги изключих и тях.

Сря Сеп 27, 2017 9:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Преди време май бях поствал графики с горивни корекции на задна сонда и какво прави с таргетите в closed loop, srg също беше качил преди и след да изключи неговите.
За съжаление в тази тема се натрупаха много предположения, които нямат общо с работата на ECU-тата на Субару.

_________________
Zubaru.tuninK

Сря Сеп 27, 2017 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Знам, че форума е за мнения, но при работа на фиксирана логика за супер специфични екута - мнения не са най уместното нещо на света. Или показваш как работи или не даваш мнение как е на другите коли и цитати от типа "...аз лично, както вече казах, нямам конкретни наблюдения при Субару" мисля, че са неуместни, когато казваш "Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването."

Аз съм на мнение, че е хубаво да провериш преди да казваш, че си сигурен.

Сря Сеп 27, 2017 9:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Почна се голямото заяждане.... Поразгледай клипчета на Джак Фреско, за психологията и мнението.
Всички имаме мнение, отправната точка и познанията са различни.
Но за да стане еднаква трябва да се комуникира или всички да сме изчели всичко.
(последното е невъзможно и теоретично и на практика)
Като си сигурен в нещо. вместо да задаваш заядливи въпроси - напиши някой пост в повечко информация , да вземем и ние да разберем.

И главния въпрос пак си остана..

Сря Сеп 27, 2017 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=31&t=21891&p=256050&hilit=af3#p256050

Това малко ли е? Предния линк мисля, че беше дори повече от достатъчен.
Газанализатор и то доста добър имат в Хеед-91. Краси се казва диагностика.

edit: аз лично бих направил едни хубави логове на предни и задни сонди и всичко каквото може като температури и тн за да се види дали няма проблем в тях.

Сря Сеп 27, 2017 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако забелязваш е след моя пост с "мнението"... (Няма как да чета нещо в бъдещето.)
( И да достатъчен е.. но за хора, които знаят номера на ECUто си. Аз не го знам и не знам дали е измежду доказаните в този пост. )
А ти на H6 ли си махал тия параметри ?

Сря Сеп 27, 2017 11:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги спорещи,втората Ламбда сонда при никой катализатор и при никое ЕКУ не участва във формиране на горивната смес,нито в closed loop,нито в open loop.Нейната функция е да следи работата на катализатора или по точно неговата ефективност.И когато открие отклонение светва чек лампата.Някой колега спомена че втората следяла тока на първата и ги сравнявала с нейния.Ламбда сондите не генерират ток,а напрежение и ЕКУ следи напреженията на всяка една.Когато напрежението на втората стане перманентно над 600 мV,a не от време на време значи катализатора е Out.В същото време първата си работи перфектно и не се интересува от показанието на втората.Само тя участва във определяне състава на горивната смес подавана на двигателя.

Сря Сеп 27, 2017 11:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 53 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор