Автор |
Съобщение |
zk.
|
Петко, това беше реплика към предния пост на dimitrov2000. pantata го е казал много ясно и точно, ако моето звучи криптирано.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Вто Сеп 26, 2017 1:05 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Не.. грешките за 420 и 430. Колите с един катализатор сигурно имат само P420.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 1:16 pm |
|
|
dimitrov2000
|
420 е за банк 1, 430 е за банк 2 /дето "репликират", че го няма.../ При Н6 са четири сонди, в случая ти дава индикация, че не са наред първите два катализатора, а не третия... Решенията са четири: - дистанционна втулка; - електронна емулация; - софтуерно елиминиране; - нови катализатори... Както вече писах, няма грешка само Р0420, винаги върви в описанието "Каталист...... (банк 1)", именно да посочи по-точно мястото на проблема. Естествено, ако има само един ред цилиндри, няма да има Банк 2, но това няма нужда от пояснения... Да не влизаме в семантика, ако е "Субару Форестер", винаги може да му викаш "Фори", но това не променя името му, нали? Сега, по отношение на другото...Винаги, когато имаш боксер /или V-образен/ двигател, имаш 2 банки /лява и дясна/. В случая решаващо е това, къде са решили да сложат сондата, която следи работата на катализаторите. Често е след третия /общия/ катализатор, но при други /както е в нашия случай/, имаш две сонди, които следят първите два катализатора поотделно. P.S. На този линк има схеми катализаторите на всички Субару от 1998 до 2005... http://www.autozone.com/repairguides/Su ... 3f8037aa9c
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 1:32 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Стана ми интересно и се поразтърсих и аз из нета. Освен, че за 4-ти път ми светна чека с тази грешка и на мен Та, банк 1 трябва да е от страната на първи цилиндър. А възможните причини са ужасно много, като най-малко вероятната е самия катализатор. - Тръгнала гарнитура - Сегменти - Тръгнал термостат - Кофти бензин - о2 сензор - много резки промени в стила на шофиране или изцепване на студено и другите вече не ги помня. Гледах и хитър трик, който лъже сондите, но ако проблема в крайна сметка не е от тях се съсипват безвъзвратно. Просто се поливат със силикон и така не успяват да измерят кислород, но пък остава волтаж да връщат сигнал без да свети чек-а. Или нещо още по-хитро за такива като нас със шестаци, просто кабелите на проблемната страна се закачат към сондата, която не отчита проблем. https://axleaddict.com/auto-repair/Cata ... or-Dummies
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 3:49 pm |
|
|
zk.
|
В сервизната документация на Субару за 2004-5 3.0 не съм срещал P0430, но така като гледам сигурно трябва има.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 5:37 pm |
|
|
dimitrov2000
|
pantata написа: Стана ми интересно и се поразтърсих и аз из нета. Освен, че за 4-ти път ми светна чека с тази грешка и на мен Та, банк 1 трябва да е от страната на първи цилиндър. А възможните причини са ужасно много, като най-малко вероятната е самия катализатор. - Тръгнала гарнитура - Сегменти - Тръгнал термостат - Кофти бензин - о2 сензор - много резки промени в стила на шофиране или изцепване на студено и другите вече не ги помня. Гледах и хитър трик, който лъже сондите, но ако проблема в крайна сметка не е от тях се съсипват безвъзвратно. Просто се поливат със силикон и така не успяват да измерят кислород, но пък остава волтаж да връщат сигнал без да свети чек-а. Или нещо още по-хитро за такива като нас със шестаци, просто кабелите на проблемната страна се закачат към сондата, която не отчита проблем. https://axleaddict.com/auto-repair/Cata ... or-DummiesКолега, аз големи ядове съм брал с тая грешка преди години и много четене четох по въпроса, та виж как стоят нещата: Грешки 420 и 430 се отнасят само до катализаторите. Компютъра отчита тока на предната сонда и го сравнява с този на задната сонда т.е. преди и след катализатора. Параметрите на тези пулсации на тока при изправен катализатор /напрежение и честота/ са заложени по програма. Щом тези стойности започнат да се отклоняват от заложеното в определена степен, компютъра решава, че катализатора не е в ред и хвърля грешките 420 и/или 430. Разбира се приемаме, че пробит катализатор или отрязана тръба, също значи неизправен катализатор. Предвиден е толеранс за тези отклонения, затова тези грешки излизат след натрупване /ден-два при издухал катализатор, при недотам издухал т.е. тръгнал, може да стигне и до веднъж на седмица след изчистване, като и зависи от километрите, разбира се/. Сега оттук има две школи по въпроса: - Някои твърдят, че тези сонди имат отношение към образуването на горивната смес. - Други /към които спадам и аз/ твърдим, че нямат. Мога и да се аргументирам, разбира се, но няма нужда да навлизаме толкова дълбоко в теорията. Ако приемем втората теза за вярна, най-интелигентното решение е софтуерното "игнориране" на показанията на втората сонда /или сонди/. Другият културен начин е с електронен емулатор, който подава на компютъра сигнала, който компютъра очаква. Не е толкова просто да се направи, но не и чак, кой знае каква философия. Това е лично тествано от мен на Тойота и работи безотказно вече 5 години. /Ако някой се интересува и вече не е поствана по форума, имам схема, но незнам, дали ще действа на Субару. Просто още не ми се е налагало да я приспособявам./
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 6:03 pm |
|
|
vizor
|
Аз по-малко ги чувам нещата от zk. и не обичам документациите ама.. Прикачени файлове: interesting1.PNG Прикачени файлове: interesting2.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 6:11 pm |
|
|
dimitrov2000
|
zk. написа: В сервизната документация на Субару за 2004-5 3.0 не съм срещал P0430, но така като гледам сигурно трябва има. Сега, като го споменаваш, Р0430 наистина я няма в сервизната документация и вероятно и не я показва. Защо така е изпълнено, нямам представа. Не ми се налагало още да ровя издълбоко, като напр. все 420 ли ще покаже при проблем и в двата катализатора поотделно... Аз коментирах единствено от гледна точка на точността на изписване на Р0420, /като реакция на "няма 1/2"/, но нека не изместваме темата и на този пост... Факт е, че Субару тук са решили да следят катализаторите на двата реда цилиндри с две отделни сонди и очевидно колегата има проблем с тези катализатори отпред, а не с третия отзад... За това е думата.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 6:49 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
И последно аз си мисля, че имат значение смесите минаващи през тия катализатори, защото последния път си изгасна чека сам на втория ден ~200км.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:11 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Колега, аз лично, както вече казах, нямам конкретни наблюдения при Субару, но досега на други коли, веднъж светнала, не съм виждал да угасне сама... Теоретично е възможно, тук да е решено, както трупа стойности извън нормата и светва, така, ако след това за продължителен период от време стойностите се върнат в нормата, да гасне. Казвам теоретично... Разбира се, че смесите, които минават през катализатора имат значение. Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:31 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Не гасне сам чек енджина, но изчистих грешката. Когато се появи беше на около 70 градуса на охладителната течност и съвсем леко подаване на газ по равен път. (бях заредил бензин от Гърция ?? сигурно не и е харесал, тук я карам със 100 октанов и/или на ГАз) Втория път пак беше така.. при мнооогооо кротко каране. От тогава 3 месеца не се е появявала пак. И все пак какво прави тоя третия катализатор в уравнението, защо са го сложили. Прави от евро 4 евро 5 ?? И какво става ако го махна само него ? Никой ли не е правил това упражнение ? Ще и се отворят чакрите, или ЧИ то ще и излезе през ауспуха ? ( Влияе на скоростта на газовете, на съдържанието на газовете и на скоростта им и от там нататък само предположения имам)
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:50 pm |
|
|
vizor
|
dimitrov2000 написа: Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването. Сигурен ли си в това, което казваш?
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 7:51 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
И аз съм на мнение , че задната не участва, тя е само за да следи катализатора и емисиите. (може по някакъв далечен алгоритъм да прави някакви адаптации по нея, но не и в реално време) Всъщност повреден катализатор се установява.. когато предната сонда направи някаква крива а задната я повтори.( при работа в closed loop. ) Има и методи с безконтактен термометър и.т.н. Иначе трябва предната да рисува а задната да държи ниво, но да е ниво а не крива. (при правилна работа на катализатора)
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:02 pm |
|
|
vizor
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:29 pm |
|
|
zk.
|
Преди време май бях поствал графики с горивни корекции на задна сонда и какво прави с таргетите в closed loop, srg също беше качил преди и след да изключи неговите. За съжаление в тази тема се натрупаха много предположения, които нямат общо с работата на ECU-тата на Субару.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:43 pm |
|
|
vizor
|
Знам, че форума е за мнения, но при работа на фиксирана логика за супер специфични екута - мнения не са най уместното нещо на света. Или показваш как работи или не даваш мнение как е на другите коли и цитати от типа "...аз лично, както вече казах, нямам конкретни наблюдения при Субару" мисля, че са неуместни, когато казваш "Аз казвам, че тази сонда не участва в смесообразуването."
Аз съм на мнение, че е хубаво да провериш преди да казваш, че си сигурен.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 9:50 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Почна се голямото заяждане.... Поразгледай клипчета на Джак Фреско, за психологията и мнението. Всички имаме мнение, отправната точка и познанията са различни. Но за да стане еднаква трябва да се комуникира или всички да сме изчели всичко. (последното е невъзможно и теоретично и на практика) Като си сигурен в нещо. вместо да задаваш заядливи въпроси - напиши някой пост в повечко информация , да вземем и ние да разберем.
И главния въпрос пак си остана..
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:08 pm |
|
|
vizor
|
viewtopic.php?f=31&t=21891&p=256050&hilit=af3#p256050Това малко ли е? Предния линк мисля, че беше дори повече от достатъчен. Газанализатор и то доста добър имат в Хеед-91. Краси се казва диагностика. edit: аз лично бих направил едни хубави логове на предни и задни сонди и всичко каквото може като температури и тн за да се види дали няма проблем в тях.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:18 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Ако забелязваш е след моя пост с "мнението"... (Няма как да чета нещо в бъдещето.) ( И да достатъчен е.. но за хора, които знаят номера на ECUто си. Аз не го знам и не знам дали е измежду доказаните в този пост. ) А ти на H6 ли си махал тия параметри ?
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:33 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Колеги спорещи,втората Ламбда сонда при никой катализатор и при никое ЕКУ не участва във формиране на горивната смес,нито в closed loop,нито в open loop.Нейната функция е да следи работата на катализатора или по точно неговата ефективност.И когато открие отклонение светва чек лампата.Някой колега спомена че втората следяла тока на първата и ги сравнявала с нейния.Ламбда сондите не генерират ток,а напрежение и ЕКУ следи напреженията на всяка една.Когато напрежението на втората стане перманентно над 600 мV,a не от време на време значи катализатора е Out.В същото време първата си работи перфектно и не се интересува от показанието на втората.Само тя участва във определяне състава на горивната смес подавана на двигателя.
|
|
|
Сря Сеп 27, 2017 11:50 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта |
|