|
Страница 1 от 1
|
[ 17 мнения ] |
|
Проблем с автоматична скоростна кутия на легаси.
Автор |
Съобщение |
Yuliboy
Регистриран на: Сря Сеп 13, 2017 10:09 am Мнения: 10
Skype: Yulian64
Автомобил: Subaru
Телефон: 0888795555
Рейтинг: 34
|
Здравейте колеги, преди месец си купих СУБАРУ ЛЕГАСИ автомат. Колата си върви на пушка. Обаче ходих на риба, и закъсах на мокра трева и не голям наклон колата забуксува . Оказа се че върти само предния мост. Задния не прави нищо като на кола с предно предаване. А колата е 4х4 . Всичко си е на колата диференциал , кардан . Та въпросът ми е къде може да е проблема. Субаруто е старичко 1992 година. Но много запазено. Няма никакви шумове нито в кутията нито в диференциала . Превключване много добре и без тласъци. Само дето няма подаване на движение към задния мост. Не мога да питам стария собственик тъй като е нов внос. Ще съм безкрайно благодарен за всяко мнение и съвет. Че си изхарчат паричките и нямам много за влагане в ремонти. А и маслото в кутията е на максимум при запален двигател ...... Както пише във форума. Но мирише на чесън като на ръчните скоростни кутии и май не е червено а по скоро жълто. А доколкото знам ATF е червено и не мирише на нищо.
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 11:51 am |
|
|
Unufri
|
Провет колега , на 2-рата и 3-тата генерация отпред на деснят ботуш има предпазител с капачка FWD . Ако е сложен колата е само на предно.Той се слага ако имаш повреда по средния или задния диф или сложиш гума която е 9 различен размер. Ако не е сложен при теб, най вероятно средният диф на кутията е неизправен . Поздрави,
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 12:17 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Най-добре го качи на крик /и 4-те колела във въздуха/ и виж при въртене на предните, дали мърдат задните нанякъде. Най-вероятно няма LSD и затова не отместват задните...Аз така голям резил брах с предишния си Аутбек 2.5. Предните въртят, задните не помръдват. Това когато си запецнал някъде. Иначе на скорост по сняг, рине с четирите, та се къса. Ако имаше сложен бушон, щеше да ти свети лампа на таблото...
|
|
|
Чет Сеп 28, 2017 3:57 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Yuliboy написа: ... Всичко си е на колата диференциал , кардан ... Като я вдигнеш на подемник: - ако върти кардана - отваряй задния диф; - ако не върти кардана - отваряй кутията. Най-вероятно е заминал или multi-plate clutch-а, или някой соленоид, дето го управлява. Не мисля, че тая кутия има среден диф, нито LSD отзад, който в случая и не играе ... P.S. - Другия вариант е както каза Unufri или предпазител, или нарочно окъсени кабели след гнездото на предпазителя
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Пет Сеп 29, 2017 12:03 am |
|
|
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Мнения: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
Пробвай при същите условия положение 1 на лоста, а не D. Тогава мисля би трябвало да блокира максимално многодисковия съединител, играещ ролята на междинен диф при тая кутия. Иначе нормално предава около 10% назад, което както казаха по-горе е достатъчно за превъртане на гумите на лед/сняг и почти само до там... При проблем със соленоида, отговарящ за трансфера назад ,би трябвало да светне индикация за проблем, при поставен бушон само за предно, също има индикация. Светят ли съответните лампи на контакт, преди да е запален двигателя??? Иначе междуосевия съединител обикновено като блокира механично, проблема е че предава максимално усилие към задния мост и се усеща проблем при завиване на колата...
_________________ Never say never
|
|
|
Пет Сеп 29, 2017 8:12 am |
|
|
Yuliboy
Регистриран на: Сря Сеп 13, 2017 10:09 am Мнения: 10
Skype: Yulian64
Автомобил: Subaru
Телефон: 0888795555
Рейтинг: 34
|
Благодаря на всички които се отзоваха. Ще пробвам всички съвети. Ако все пак не се справя знаете ли кадърен майстор в София който може да ми помогне.
|
|
|
Пет Сеп 29, 2017 8:20 am |
|
|
dimitrov2000
|
Най-вероятно нищо ти няма на колата...
|
|
|
Пет Сеп 29, 2017 8:28 am |
|
|
Vmax
|
dimitrov2000 написа: Най-вероятно нищо ти няма на колата... Не се знае - може да е изпърдял соленоида, да са заболи бушон за да мине на предно и да са махнали тока към лампата ( по-точно я облепват с черно тиксо да не свети ). По добре колата да мине през сервиз за една диагностика
|
|
|
Пет Сеп 29, 2017 4:37 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Всичко е възможно, разбира се, но имам усещането, че е просто е заседнал и ни напред ни назад. Автоматика има склонност към такива простотии, ако е без LSD. На два пъти ми се е случвало със стария Аутбек. Голям срам...
|
|
|
Пет Сеп 29, 2017 4:57 pm |
|
|
Yuliboy
Регистриран на: Сря Сеп 13, 2017 10:09 am Мнения: 10
Skype: Yulian64
Автомобил: Subaru
Телефон: 0888795555
Рейтинг: 34
|
Оказа се заседнало някакво клапанче което регулира натоварването на задния мост. Майстора го извади почисти за около 1 час. Сега драпа и с четирите колела. Специално я пробвах. Като всъдеход е.
|
15
|
|
Пон Окт 02, 2017 3:08 pm |
|
|
rmiroslavov
Регистриран на: Вто Ное 24, 2015 8:27 am Мнения: 255 Местоположение: София
Skype: koroto
Автомобил: Legacy III '99 SW 2.5L 156bhp AT
Телефон: 0885078788
Рейтинг: 45
|
В този ред на мисли, има ли разлика в разхода?
|
|
|
Пон Окт 02, 2017 3:51 pm |
|
|
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Мнения: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
Колега при кой майстор си ходил? Къде и колко пари ти излезе ремонта? Ако искаш може и на лично да ми пишеш.
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
|
|
Пон Окт 02, 2017 7:40 pm |
|
|
Yuliboy
Регистриран на: Сря Сеп 13, 2017 10:09 am Мнения: 10
Skype: Yulian64
Автомобил: Subaru
Телефон: 0888795555
Рейтинг: 34
|
В София от тука съм ще намеря телефона на майстора работил е в СУБАРУ БЪЛГАРИЯ и като го взема ще го напиша тук долу някъде. Взе ми 50 лева! което е много разумно като се има в предвид проблема ми. Аз се бях приготвил за сериозно плащане.
|
|
|
Чет Окт 05, 2017 7:30 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
dimitrov2000 написа: Най-добре го качи на крик /и 4-те колела във въздуха/ и виж при въртене на предните, дали мърдат задните нанякъде. Най-вероятно няма LSD и затова не отместват задните...Аз така голям резил брах с предишния си Аутбек 2.5. Предните въртят, задните не помръдват. Това когато си запецнал някъде. Иначе на скорост по сняг, рине с четирите, та се къса. Ако имаше сложен бушон, щеше да ти свети лампа на таблото... Честно казано не виждам причина поне едно задно колело да буксува при зацепен съединител за задния мост. Чисто физически не възможно да буксува предно без задно. А лсд в междуколесните диференциали има отношени само в разпределението ляво/дясно
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Окт 08, 2017 9:48 am |
|
|
dimitrov2000
|
Двигателист написа: dimitrov2000 написа: Най-добре го качи на крик /и 4-те колела във въздуха/ и виж при въртене на предните, дали мърдат задните нанякъде. Най-вероятно няма LSD и затова не отместват задните...Аз така голям резил брах с предишния си Аутбек 2.5. Предните въртят, задните не помръдват. Това когато си запецнал някъде. Иначе на скорост по сняг, рине с четирите, та се къса. Ако имаше сложен бушон, щеше да ти свети лампа на таблото... Честно казано не виждам причина поне едно задно колело да буксува при зацепен съединител за задния мост. Чисто физически не възможно да буксува предно без задно. А лсд в междуколесните диференциали има отношени само в разпределението ляво/дясно Колега, аз не съм тесен специалист по 4х4 системи /ако трябва да сме искрени, и широк не съм/ и нямам представа, какво и как трябва да зацепи, но те уверявам, че предно без задно си боксува, както си иска, въпреки "физическата невъзможност" за това. Да приемем, че в този случай, теоретично си излязъл и си продължил по пътя си, но на практика, /поне в тази обективна реалност/, си стоиш на на едно място... Казвам го с ирония, не към теб, а по отношение на онова, което пишат по книгите и онова, с което се сблъскваме на практика. Според теорията, при съвременните системи трябва да можеш да издрапаш, дори само едно колело да има сцепление, а трите да се пързалят. Опитай това с автоматик и после можем да разсъждаваме. Гледай обаче, да няма много хора около тебе в този момент...
|
|
|
Нед Окт 08, 2017 10:50 am |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
dimitrov2000 написа: Колега, аз не съм тесен специалист по 4х4 системи /ако трябва да сме искрени, и широк не съм/ и нямам представа, какво и как трябва да зацепи, но те уверявам, че предно без задно си боксува, както си иска, въпреки "физическата невъзможност" за това. Да приемем, че в този случай, теоретично си излязъл и си продължил по пътя си, но на практика, /поне в тази обективна реалност/, си стоиш на на едно място... Казвам го с ирония, не към теб, а по отношение на онова, което пишат по книгите и онова, с което се сблъскваме на практика. Според теорията, при съвременните системи трябва да можеш да издрапаш, дори само едно колело да има сцепление, а трите да се пързалят. Опитай това с автоматик и после можем да разсъждаваме. Гледай обаче, да няма много хора около тебе в този момент...
Не мога да се съглася с теб, колега. Въпреки негативният ти опит със затъване с автоматик субару. От постовете ти личи, че разбираш нещата. Помисли, просто няма как с 4ЕАТ и положение на лоста на 1, ако всичко по трансмисията е наред да буксува колело отпред без такова отзад. Това е все едно да се твърди, че коляновият вал се върти, ама разпределителният не, въпреки, че двигателят работи Разбира се, напълно съм съгласен с теб, че в този случай спокойно може да си стоиш на едно място, което си е напълно възможно и с 3 блокирани диференциала да стане И нека не бъркаме теорията с чистата реклама относно възможностите на определена трансмисия.
_________________ Лудия
|
|
|
Нед Окт 08, 2017 11:29 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Сега, като се вглеждам виждам, че въпросният колега е с 92 година Субару т.е. старата кутия. Там при 1 предавка, съотношението трябва е да е 50:50 и си прав, че не може да не върти, при положение, че е зацепено. Моите ядове бяха с 2005, 4ЕАТ, където честно да ти кажа, нямам вяра на електронни разпределения и т.н. Моя скромен опит е, че ако искаш наистина да ходиш за риба, търси ръчна, механична кутия и нямаш грижи. Моето първо Субару беше т.нар. Леоне, с пет степенна ръчка, редуктор и без централен диференциал /т.е. преден-заден мост бяха на твърдо зацепване/...5 зъбни колела и два пръта за превключване, но ти е бедна фантазията, къде стигаше и издрапваше...Оттогава насам, нещата са все към по-лошо...
|
|
|
Пон Окт 09, 2017 9:06 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 17 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: BGkiller99 и 32 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|