Автор |
Съобщение |
zearendil
Регистриран на: Пон Май 16, 2011 1:04 pm Мнения: 55 Местоположение: Ямбол
Автомобил: legacy'04
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги,
Колата ми е Legacy IV 2.5i
търкалял съм я около 60000 и за това време сложих 3 SFK лагера на колелата:
- заден десен преди около 50000 км. - преден ляв преди около 20000 км. - преден десен преди 10000 км.
Напоследък ми направи впечатление, че бучи, качихме я на подемник и като завъртяхме колелетата се оказа, че лагерите на двете задни и предното ляво са заминали. Т.е. от сменените лагери само предния десен е още здрав.
Рядко я карам по лоши пътища и я не я натискам в дупките.
Питам ви: - нормално ли е при това положение хубав лагер да изкара по-малко от 20000 км? - каква може да е причината да се разбиват бързо лагерите? -- има ли някоя тънкост при монтажа? -- трябва ли да се сменят по двойки или четворки, за да не става така?
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 9:01 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
От криви гуми или недобре балансирани може да се разбие лагер. Преди години на А4-ката ми сменях нов лагер на 3к докато видя, че гумата е на баница и подскача цялата кола. Тъпото е, че това се случи зимата и не съм усетил вибрацията
|
8
|
|
Пет Окт 20, 2017 10:24 am |
|
|
ico_tech
|
Колега zearendil, твоята кола не е ли с лагер главини? Ако не е - как монтираш новия лагер? Ако се монтира на преса, какво е услието. Как влиза - лесно, трудно?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 12:36 pm |
|
|
zearendil
Регистриран на: Пон Май 16, 2011 1:04 pm Мнения: 55 Местоположение: Ямбол
Автомобил: legacy'04
Рейтинг: 0
|
ico_tech написа: Колега zearendil, твоята кола не е ли с лагер главини? Да, пропуснах, лагер-главини са, не са само лагери
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 2:46 pm |
|
|
zearendil
Регистриран на: Пон Май 16, 2011 1:04 pm Мнения: 55 Местоположение: Ямбол
Автомобил: legacy'04
Рейтинг: 0
|
DJANO написа: От криви гуми или недобре балансирани може да се разбие лагер. Гумите изглеждат ОК, но не са балансирани евче 3та година, откакто ги сложих... като нищо ще е от това
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 2:49 pm |
|
|
Valio
|
SKF имат производство в много държави, включително и в България-бившите ВМЗ Сопот. Така ,че е възможно да има и разлика в качеството.Голямо значение имат и семерингите които не допускат влизането на вода и прах в лагера.Аз съм пробвал и китайски варианти които се оказват на нивото на коалтетните фирми, следващия път пробвай и други варианти.
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 3:22 pm |
|
|
zearendil
Регистриран на: Пон Май 16, 2011 1:04 pm Мнения: 55 Местоположение: Ямбол
Автомобил: legacy'04
Рейтинг: 0
|
И аз мисля да пробвам някакви по-евтини, че тези бяха по 200-300 лв. и накрая
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 3:48 pm |
|
|
patko
|
Пробвай с оригинални - от Мимо13. Оригиналните при него бяха по-евтини от алтернативите.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 5:41 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
patko написа: Пробвай с оригинални - от Мимо13. Оригиналните при него бяха по-евтини от алтернативите. +1
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Пон Окт 23, 2017 7:11 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
+1 за колегата Мимо13. Поръчах си филтри и цената им е по-добра от алтернативните по нашите магазини. Направо е тъпо да не ползваш оригинален консуматив
|
|
|
Пон Окт 23, 2017 1:53 pm |
|
|
Valio
|
DJANO написа: +1 за колегата Мимо13. Поръчах си филтри и цената им е по-добра от алтернативните по нашите магазини. Направо е тъпо да не ползваш оригинален консуматив Ами тъпо е .....но като си пробвал оригинал и китаеца е изкарал повече,как ще го коментираме това..? Иначе за Марин само положителни отзиви мога да дам!
|
|
|
Пон Окт 23, 2017 7:40 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Valio написа: Ами тъпо е .....но като си пробвал оригинал и китаеца е изкарал повече,как ще го коментираме това..? Иначе за Марин само положителни отзиви мога да дам!
Наи тъпото е че цената и кутията в нашата страна нее определяща. Може оригиналния да е бил по голям китаец от китаеца.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Вто Окт 24, 2017 6:52 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
От сертифициран партньор на SKF идват NTN в синята кутия на SKF, a NTN си е ОЕМ. Взимал съм главина и каре, и двете бяха така. Главината излезе 215 лв.
|
|
|
Вто Окт 24, 2017 7:41 am |
|
|
askeless
|
Алтернативните лагери пристигат с 2та прашника, семеринг, зегерка и гайка, ОЕМ купуваш всичко отделно. ОЕМ лагера е по-скъп от заместител и с прашниците цената е още 40лв. горница. SNR лагери понякога също идват NTN оем и почти няма рекламации за тях - но става въпрос само за лагери, не за лагер главини. Поздрави!
|
|
|
Вто Окт 24, 2017 8:35 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Valio написа: Ами тъпо е .....но като си пробвал оригинал и китаеца е изкарал повече,как ще го коментираме това..? Иначе за Марин само положителни отзиви мога да дам! Доста неприятно и доста трудно да го приеме човек за истина. Въпроса е, че може да има други причини за по-бързото прецакване на оригинала, а не самото качество на продукта. Аз конкретно говорех за филтри, така че там не мисля, че има място за сравнение с китайски
|
|
|
Вто Окт 24, 2017 9:26 am |
|
|
Valio
|
Само дето темата е за лагери ,а не за филтри ...не намирам връзка.... И да истина е,говоря от опит,а не чух видях или тема подобни..!
|
|
|
Вто Окт 24, 2017 8:14 pm |
|
|
ico_tech
|
valio, ти да не би да си с лагер главини на Форестъра?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Окт 24, 2017 8:33 pm |
|
|
patko
|
Добре де. Питайте Мимо за цена на оригинал и алтернатива. Аз смених и четирите лагера с оригинални. Аз съм с лагер главина отпред и отзад. Явно опира до това откъде се купуват и какви надценки слагат - имам предвид търговеца.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Окт 24, 2017 11:33 pm |
|
|
Valio
|
ico_tech написа: valio, ти да не би да си с лагер главини на Форестъра? Не съм,но да не би в главната да има нещо по различно от лагер? Както и да е,явно взехме да се хапем...мисълта ми беше че като не си доволен от един вариант пробваш друг...
|
|
|
Сря Окт 25, 2017 7:09 am |
|
|
ico_tech
|
Не се хапем бе Вальо, говорим си. И да - има значение дали сменяш само лагер или лагер главина. При лагер имаш контрол върху сглобката ос/лагер, върху качеството на лагера, но и "майстора" може да прецака много неща при една смяна, или да ти сложи шапка за следващата. Лагер-главината е предназначена за смяна от всеки механик с обща култура - отвиваш четири болта и една гайка, завиваш четири болта и една гайка. В този случай се осланяш изцяло на качеството на доставчика. Т.е. какви лагери има вътре си знае само той, каква хлабина - също.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Окт 25, 2017 9:34 am |
|
|