Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 6:53 am



Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 Вентилатор на парното не работи ! ! ! 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Юни 25, 2016 2:46 pm
Мнения: 21
Автомобил: Subaru Legacy H6
Рейтинг: 80
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет на всички. Тъй като не успях да намеря решение на проблема във форума, реших да създам една нова тема в която да споделя мъката която ме съпътства пък дано някой намери нейното решение. Днес сутринта се качвам в колата тръгвам си, всичко нормално до момента в който колата загря и реших да си пусна малко парното така да ме постопли, но ти да видиш ни помен ни вест. Пробвах всичко, загасих колата, запалих и отново нищо, пробвах с различните степени да увеличавам и намалям силата на струята и пак нищо. Свалих пластмасата която се намира под жабката, свалих моторчето на парното(много на "приятно" място са сложени 3-те еврейски звезди) което беше сравнително чисто, нямаше боклуци по него. Замерих волтажа на буксата при пуснато парно показваше си 12,25-12,45V, подадох директно 12V на моторчето, едвам го удържах в ръцете си. Включих го отново и както беше изкарано от корубата пуснах отново парното при което направи 2-3 оборота и отново спря. Пробвах да закача товар(крушка от стоп ;) ) на буксата която дава захранване на моторчето и волтажа пада, махам товара и 12V-та пак са си там. Някакви идей какво от цялата система може да се е скапало. Четох за някакъв power transister, но не знам него как да го проверя дали работи, също и че моторчето имало някакво реле, но него пък не знам къде се намира. Така че помагайте :cry:

Колата е Legacy IV B13 WAGON 3.0 H6 2005г. с климатроник до сега абсолютно никога парното не е създавало проблеми.

Пон Окт 23, 2017 3:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:idea: За отговор на въпроса ми звънни по тел. за писане е дълго , после , ако желаеш публикувай решението.

Пон Окт 23, 2017 3:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 25, 2016 2:46 pm
Мнения: 21
Автомобил: Subaru Legacy H6
Рейтинг: 80
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет отново на всички, дойде момента в който си мисля че е редно да споделя решение което открих на по горе описаният проблем. С помоща на колета "petko 69" разбрах че проблеми идва от Power Transistor-a или така наречения "РЕОСТАТ, ТАРАЛЕЖ и т.н. (1 от снимката)", въпросното се намира под жабката махат се 3 щипки който само се издърпват след което пада кората и ни се открива тази приятна гледка. Ако искате да си свалите мотора, се развиват 3 крепежа които са на еврейска звезда имат прорез за права отверка и съща така са с шестостенна глава за камък 8-ца които на мен ми беше най-удобен тъй като пространството е много тясно. Ето така работеше моторчето след като го свалих. https://www.youtube.com/watch?v=ah71SMIhBao Това се случваше при пускане на парното. Следващата ми стъпка беше да сваля Power Transistor-a което беше по-трудно поради още по-малкото пространство за работа, но с помоща на малка тресчотка и кръстат накрайник и няколко псувни излезе. Разглабянето на самия Transistor беше лесна задача, от двете страни където се намират отворите за крепежите с които се захваща, има по 2 палчета които се избутват навън и пластмасовия капак пада. В ентусиазма си да го оправя обаче забравих да направя снимка на самата платка, но не е кой знае какво, има 2-3 по-малки съпротивления 4-те крачета в които се включва буксата и от долу се намира самия транзистор хванат с едно малко болтче за радиатора и към него с помоща на една миниатюрна планка проблемия елемент. Елемента е термо прекъсвач или thermal cutoff fuse https://store.comet.bg/CatalogueFarnell/Product/396412/ . Има два варианта за решение на проблема първият е да се окъсят крачетата на прекъсвача или просто да се замени с нов, това решение оставям на вас. До колкото разбрах функциите на този прекъсвач са две: 1. Да прекъсне веригата при много високо напрежение поради повишаването на температурата на трансистора и 2. При евентуално спиране работата на перката поради влезнал боклул или зацепил лагер, или незнайно каква друга причина и повишаване температурата на транзистора да спре захранването. Но това са само някакви мои разбирания и теории. И за завършек на иначе толкова дългия ми коментар, парното отново си работи без проблем.

Поздрави на всички, и да се надявам да съм бил полезен поне на някой.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 65

Сря Окт 25, 2017 9:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Радвам се,че съм бил полезен , точно за това е форума да споделяме опита си добит от решени проблеми. :beer:
 23

Сря Окт 25, 2017 7:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2012 12:58 am
Мнения: 104
Местоположение: Варна
Skype: viksanlg
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Темата я следих с любопитство наистина и нестига ,че е полезна ,но и много къса. което се случва рядко и е цено...Не съм спец по токовете и е бих се сетил ,че може да има такъв проблем с точно тези симптоми за вентилатора на парното...Адмирации на колегата petko 69 за бързата помощ!

Сря Окт 25, 2017 8:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 25, 2016 2:46 pm
Мнения: 21
Автомобил: Subaru Legacy H6
Рейтинг: 80
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет отново, пиша за да ви покажа какво представлява въпросния термо прекъсвач, че днес пристигнаха 5бр. След като го монтирам на Power Transistor-а отново ще кача снимка как изглежда.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Окт 27, 2017 8:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 25, 2016 2:46 pm
Мнения: 21
Автомобил: Subaru Legacy H6
Рейтинг: 80
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет отново на всички, както обещах ето и снимка на разглобения power transistor както и разположението на термо прекъсвача обвит е една пластинка както и термо паста. Еми това е от мен, вече проблема изчезна, вентилатора си духа абсолютно нормално, да се надявам все на някой да съм бил полезе.

Поздрави.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Окт 30, 2017 12:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 19, 2016 11:40 am
Мнения: 9
Автомобил: Legacy IV Station Wagon 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет, колеги! Попаднах в същата ситуация, е явно не точно, понеже и при мен термопредпазителят беше заминал, сложих друг 117градуса на 5А (което не би трябвало да е проблем), но сега духалките тръгват, но на максимална степен...От управлението не се влияе..
Предположения?

Благодаря предварително

Пон Фев 15, 2021 5:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3862
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, цялата платка е щета.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Фев 15, 2021 7:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 19, 2016 11:40 am
Мнения: 9
Автомобил: Legacy IV Station Wagon 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Поръчах втора употреба за 16лв., след два дни ще тествам :)

Пон Фев 15, 2021 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Дек 19, 2016 11:40 am
Мнения: 9
Автомобил: Legacy IV Station Wagon 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет, отново!

В крайна сметка, сега имам два работещи реостата :D . Второупотребният беше с различна букса, която модифицирах с кабелни обувки и всичко тръгна, но се заинатих да разбера какво му е на моя. След много замервания и чертане на цялата платка, накрая се оказа, че термопредпазителят опира в корпуса ROFL , корекция, тест и хоп, всички степени работят ROFL

Поздрави и благодарности за темата, без която щях да съм във филма с "майстори", нов вентилатор и прочие...

Чет Фев 18, 2021 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор