|
Страница 1 от 1
|
|
Вентилатор на парното не работи ! ! !
Автор |
Съобщение |
viko_dd
Регистриран на: Съб Юни 25, 2016 2:46 pm Постове: 21
Автомобил: Subaru Legacy H6
Рейтинг: 80
|
Привет на всички. Тъй като не успях да намеря решение на проблема във форума, реших да създам една нова тема в която да споделя мъката която ме съпътства пък дано някой намери нейното решение. Днес сутринта се качвам в колата тръгвам си, всичко нормално до момента в който колата загря и реших да си пусна малко парното така да ме постопли, но ти да видиш ни помен ни вест. Пробвах всичко, загасих колата, запалих и отново нищо, пробвах с различните степени да увеличавам и намалям силата на струята и пак нищо. Свалих пластмасата която се намира под жабката, свалих моторчето на парното(много на "приятно" място са сложени 3-те еврейски звезди) което беше сравнително чисто, нямаше боклуци по него. Замерих волтажа на буксата при пуснато парно показваше си 12,25-12,45V, подадох директно 12V на моторчето, едвам го удържах в ръцете си. Включих го отново и както беше изкарано от корубата пуснах отново парното при което направи 2-3 оборота и отново спря. Пробвах да закача товар(крушка от стоп ) на буксата която дава захранване на моторчето и волтажа пада, махам товара и 12V-та пак са си там. Някакви идей какво от цялата система може да се е скапало. Четох за някакъв power transister, но не знам него как да го проверя дали работи, също и че моторчето имало някакво реле, но него пък не знам къде се намира. Така че помагайте Колата е Legacy IV B13 WAGON 3.0 H6 2005г. с климатроник до сега абсолютно никога парното не е създавало проблеми.
|
|
|
Пон Окт 23, 2017 3:04 pm |
|
|
petko 69
|
За отговор на въпроса ми звънни по тел. за писане е дълго , после , ако желаеш публикувай решението.
|
|
|
Пон Окт 23, 2017 3:45 pm |
|
|
viko_dd
Регистриран на: Съб Юни 25, 2016 2:46 pm Постове: 21
Автомобил: Subaru Legacy H6
Рейтинг: 80
|
Привет отново на всички, дойде момента в който си мисля че е редно да споделя решение което открих на по горе описаният проблем. С помоща на колета "petko 69" разбрах че проблеми идва от Power Transistor-a или така наречения "РЕОСТАТ, ТАРАЛЕЖ и т.н. (1 от снимката)", въпросното се намира под жабката махат се 3 щипки който само се издърпват след което пада кората и ни се открива тази приятна гледка. Ако искате да си свалите мотора, се развиват 3 крепежа които са на еврейска звезда имат прорез за права отверка и съща така са с шестостенна глава за камък 8-ца които на мен ми беше най-удобен тъй като пространството е много тясно. Ето така работеше моторчето след като го свалих. https://www.youtube.com/watch?v=ah71SMIhBao Това се случваше при пускане на парното. Следващата ми стъпка беше да сваля Power Transistor-a което беше по-трудно поради още по-малкото пространство за работа, но с помоща на малка тресчотка и кръстат накрайник и няколко псувни излезе. Разглабянето на самия Transistor беше лесна задача, от двете страни където се намират отворите за крепежите с които се захваща, има по 2 палчета които се избутват навън и пластмасовия капак пада. В ентусиазма си да го оправя обаче забравих да направя снимка на самата платка, но не е кой знае какво, има 2-3 по-малки съпротивления 4-те крачета в които се включва буксата и от долу се намира самия транзистор хванат с едно малко болтче за радиатора и към него с помоща на една миниатюрна планка проблемия елемент. Елемента е термо прекъсвач или thermal cutoff fuse https://store.comet.bg/CatalogueFarnell/Product/396412/ . Има два варианта за решение на проблема първият е да се окъсят крачетата на прекъсвача или просто да се замени с нов, това решение оставям на вас. До колкото разбрах функциите на този прекъсвач са две: 1. Да прекъсне веригата при много високо напрежение поради повишаването на температурата на трансистора и 2. При евентуално спиране работата на перката поради влезнал боклул или зацепил лагер, или незнайно каква друга причина и повишаване температурата на транзистора да спре захранването. Но това са само някакви мои разбирания и теории. И за завършек на иначе толкова дългия ми коментар, парното отново си работи без проблем. Поздрави на всички, и да се надявам да съм бил полезен поне на някой.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
65
|
|
Сря Окт 25, 2017 9:41 am |
|
|
petko 69
|
Радвам се,че съм бил полезен , точно за това е форума да споделяме опита си добит от решени проблеми.
|
23
|
|
Сря Окт 25, 2017 7:48 pm |
|
|
viksanlg
Регистриран на: Чет Яну 26, 2012 12:58 am Постове: 104 Местоположение: Варна
Skype: viksanlg
Рейтинг: 15
|
Темата я следих с любопитство наистина и нестига ,че е полезна ,но и много къса. което се случва рядко и е цено...Не съм спец по токовете и е бих се сетил ,че може да има такъв проблем с точно тези симптоми за вентилатора на парното...Адмирации на колегата petko 69 за бързата помощ!
|
|
|
Сря Окт 25, 2017 8:03 pm |
|
|
viko_dd
Регистриран на: Съб Юни 25, 2016 2:46 pm Постове: 21
Автомобил: Subaru Legacy H6
Рейтинг: 80
|
Привет отново, пиша за да ви покажа какво представлява въпросния термо прекъсвач, че днес пристигнаха 5бр. След като го монтирам на Power Transistor-а отново ще кача снимка как изглежда.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Окт 27, 2017 8:06 am |
|
|
viko_dd
Регистриран на: Съб Юни 25, 2016 2:46 pm Постове: 21
Автомобил: Subaru Legacy H6
Рейтинг: 80
|
Привет отново на всички, както обещах ето и снимка на разглобения power transistor както и разположението на термо прекъсвача обвит е една пластинка както и термо паста. Еми това е от мен, вече проблема изчезна, вентилатора си духа абсолютно нормално, да се надявам все на някой да съм бил полезе.
Поздрави.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Окт 30, 2017 12:32 pm |
|
|
Bayatov
Регистриран на: Пон Дек 19, 2016 11:40 am Постове: 9
Автомобил: Legacy IV Station Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Привет, колеги! Попаднах в същата ситуация, е явно не точно, понеже и при мен термопредпазителят беше заминал, сложих друг 117градуса на 5А (което не би трябвало да е проблем), но сега духалките тръгват, но на максимална степен...От управлението не се влияе.. Предположения?
Благодаря предварително
|
|
|
Пон Фев 15, 2021 5:32 pm |
|
|
Alxx
|
Да, цялата платка е щета.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Фев 15, 2021 7:36 pm |
|
|
Bayatov
Регистриран на: Пон Дек 19, 2016 11:40 am Постове: 9
Автомобил: Legacy IV Station Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Поръчах втора употреба за 16лв., след два дни ще тествам
|
|
|
Пон Фев 15, 2021 7:54 pm |
|
|
Bayatov
Регистриран на: Пон Дек 19, 2016 11:40 am Постове: 9
Автомобил: Legacy IV Station Wagon 2.0
Рейтинг: 0
|
Привет, отново! В крайна сметка, сега имам два работещи реостата . Второупотребният беше с различна букса, която модифицирах с кабелни обувки и всичко тръгна, но се заинатих да разбера какво му е на моя. След много замервания и чертане на цялата платка, накрая се оказа, че термопредпазителят опира в корпуса , корекция, тест и хоп, всички степени работят Поздрави и благодарности за темата, без която щях да съм във филма с "майстори", нов вентилатор и прочие...
|
|
|
Чет Фев 18, 2021 8:45 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта |
|