Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:00 pm



Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am
Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здавейте колеги ,нов съм във форума и от скоро собственик на субару легаси 3.0 Н6 седан. Въпроса ми е следния: някой сменял ли е оригиналните амортисиьори билщайн с обикновенни защото колата вози доста твърдо и ми се иска малко да поомекотя возията.

Нед Дек 24, 2017 9:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ако ще сменяш билщайна колега, ще трябва и нови пружини ако не се лъжа. Ще омекотиш возията но ще направиш и колата по-нестабилна.

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Нед Дек 24, 2017 10:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am
Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
От моделите легаси 2.0 или 2.5 дали пасват амортисьори и пружини?

Нед Дек 24, 2017 11:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
На билщайна са с около половин витка по малко предните пружини. Моите ги смених по неволя ,само предните, стана авария с една дупка и ми замина десният амортисьор с пружината. Сложих предни от нормално легаси н6, втора злоупотреба. Комфорта се подобри значително, но усещането на управление на картинг се изгуби. Ако решиш да продаваш нещо ми пиши на лс. Весели празници!

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk

Нед Дек 24, 2017 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ivo2424 написа:
Здавейте колеги ,нов съм във форума и от скоро собственик на субару легаси 3.0 Н6 седан. Въпроса ми е следния: някой сменял ли е оригиналните амортисиьори билщайн с обикновенни защото колата вози доста твърдо и ми се иска малко да поомекотя возията.


Пробвай с един размер по големи/високи гуми ( 225/45 или 215/50) че иначе ще вадиш 1500+ лева

Нед Дек 24, 2017 4:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am
Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
В момента съм на 225 45 17 зимни нови и чак се чудя дали от 215 50 17 ще има някакъв ефект.

Нед Дек 24, 2017 4:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щом и с 225 ти е теърдо, значи с гуми няма да стане.

Нед Дек 24, 2017 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко спам, но е по темата - става ли окачването на аутбек на легаси? Предполагам, че няма проблем, но все пак да питам.

Нед Дек 24, 2017 6:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am
Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аутбека ни беше ли на въздушно отзад?

Нед Дек 24, 2017 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само Легаси има въздушно окачване, на 4те колела е и се слага в периода 96-2002 на BG и BH поколенията. Аутбек винаги е с нормални амортисьори с пружина. Аутбек окачване може да се сложи на Легаси, но без сваляне на целия драйвтрей надолу ще се наруши геометрията на окачването, което ще влоши управляемостта и може да износва гумите и елементите на окачването. Всички Аутбеци имат дистанционни втулки или планки навсякъде, точно за да се избегне това. Има планки на предно магаре, рализчно е кормилното каре, други са водните маркучи, друг е тампона на скоростната кутия, друг е висящия лагер, има втулки на задното окачване.
Колкото до Билщайн окачването - това е перформанс окачване не случайно, при него предните амортисьорите са монотуби, инверторни и с повече damping force (и задните ако е BG поколение), Самите пружини са чувствилно по-твърди, пише се за 30% разлика в stiffness rate спрямо атмосферните. Не е добра идея да се оставят тези пружини на обикновени амортисьори, а и няма да има чувствително подобрение в комфорта.

Чет Дек 28, 2017 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само да вметна - Легаси 1 '89-94 атмосферно комби също има въздушно.

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Дек 28, 2017 10:39 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am
Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Има ли вариант без смяна на амортисьори и пружини това досадно туп туп през всяка дори малка неравност и при положение че дисковете са 316 мм и по-малки джанти не влизат да се направи нещо друго?

Чет Дек 28, 2017 5:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am
Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колата беше в сервиз всичко по окачването е здраво Но въпреки това вози точно като каруца.

Чет Дек 28, 2017 5:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ivo2424 написа:
Има ли вариант без смяна на амортисьори и пружини това досадно туп туп през всяка дори малка неравност и при положение че дисковете са 316 мм и по-малки джанти не влизат да се направи нещо друго?

Предложи на някой колега бартер за нормални само да си размените макферсоните

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Чет Дек 28, 2017 6:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ivo2424 написа:
Има ли вариант без смяна на амортисьори и пружини това досадно туп туп през всяка дори малка неравност и при положение че дисковете са 316 мм и по-малки джанти не влизат да се направи нещо друго?


Колега, положението е следното:
* ако под возене като каруца имаш предвид, че колата е твърда - това без смяна на билщайн амортисьорите и пружините няма да се промени, просто трябва да сложиш обикновени, за Билщайн-а обикновено се намират лесно желаещи.
* "това досадно туп туп..." е типичен проблем на инвертнорните амортисьори при Субару, има го и при СТИ. Проблемът се описва в много форуми като "sti strut clunk". Основно при СТИ страдат задните амортисьори, но те са макферсон тип и различни от твоите, така, че при теб ако има такъв звук, той идва от предните. Причината за "clunk-а" е в 2 посоки - първо, че амортисьора не се монтира перпендикулярно на пътя, а под лек наклон, с изнесена долна част напред - това е caster геометрия на окачването, която при Легаси Б13 е 5,40-5,55 градуса, което си е доста и второ - това е дизайна на амортисьора, чиято монотуба е монтирана обратно, хода на пръта (piston rod) не става в горния край на амортисьора както при обикновените, а в долния - вътре в самото метално тяло. Предимство на това е, че почти никаква мръсотия не тормози прашниците и маслените семеринги и амортисьорите са почти вечни, а в същото време имаш по-стабилно обиране на колебанията, тъй като имаш много къса амплитуда на движението и почти никакво предаване към самото купе. Недостатък е, че в удебеления стержин в горния край контактува с тялото, има втулки, които се износват. Отделно има две пространства в горната част на тялото пълни с грес, която прави движението плавно и с течение на времето губи качества, като наред с caster-а и износването на втулките, стержина почва да се допира и да издава този звук. Билщайн и СТИ амортисьорите се отварят (макар и не много лесно и при неспазване на написаното на телата do not open и do not heat ROFL ) и греста може да бъде подменена, а може да се монтират и гресьорки, има достатъчно клипове в тази посока. Това ограничава проблема до някое време и го отлага, но също трябва да се има предвид, че ако постоянно се набива нова грес през гресьорка, рано или късно горния прашник на стержина цъфва като майска роза. Провери гайките в долния край на амортисьорите дали не са се развили, защото звук може да има и от това. Задното окачване при теб е многолостово и различно, така, че от задните амортисьори едва ли имаш проблем.
* "това досадно туп туп..." обаче може да не е от предните амортисьори, а да се дължи на заминали предни макферсон тампони, или тампони на рейка, самата рейка,тампони на стабилизиращи щанги, биелетки, тампон на кутия или на мотора
* при тези 316мм дискове и апарати не може да влезе субару джанта по-малка от 17 цола, но вероятно има някои 16ки от VAG или афтърмаркет, с по-малко ЕТ, които ще влязат и ще можеш да сложиш по-високи гуми.
* "да се направи нещо друго?" - можеш да направиш конверсия към аутбек окачване, като съм написал в предишния пост как е правилно да се направи. Тогава ще омекотиш колата и ще можеш да сложиш по-високи гуми на 17ките джанти.

Поздрави!
 15

Пет Дек 29, 2017 9:56 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В допълнение на подробния пост на колегата:
Втулките се сменят - има ги като резервна част. Не мисля обаче, че описания от колегата проблем се дължи на тези втулки. Тяхното състояние се проверява при изчакване на светофар - тръгвате леко и после натискате рязко спирачката. При хлабини в корпуса започва клатене напред назад на колата с по-голяма от нормалната амплитуда.
На теория амортисьорите могат да се регулират като се отворят, т.к се водят ремонтируеми (fully rebuildable). Прави се в оторизиран сервиз на Билщайн, какъвто тук не ми е известно да има. В руския форум има един пич, който ги прави и може да промени "твърдостта" (bound/rebound rate). Сменят се пластините(клапаните) на буталото.
Почти съм сигурен, че тампона на макферсона е друг и на него не могат да се сложат KYB без преработка.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Дек 31, 2017 9:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am
Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за изчерпателните отговори. На първо време мисля да пробвам с малко по високи гуми 215 50 17 да видим дали ще има ефект. Сега съм със зимни 225 45 17 напомпени на 2.1 атм. и е доста по добре. Весели празници!!!

Нед Дек 31, 2017 9:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако ще сменяш гумите.. отивай направо на 225/45 - 17.
Карам зимни 215/50 - 17, и вече смених едни летни 215/50-17 с 225/45 - 17.
И при мен идеята беше такава. По-меко возене. По-меки са спрямо 215/45 но не и спрямо 225/45
А и 215/50 са по-скъпи от 225/45
Много зависи налягане, състояние на пружините и.т.н.
Пробвай да им увеличаваш налягането с 0.1 атм и да пробваш дали е по-добре.
Зимните ги карам 2.25атм летните 2.35 .. просто така ми харесват най-много.

Нед Дек 31, 2017 11:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am
Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги! Няма отърване от това досадно тупане по окачването. Ходих при един уж много добър майстор , разгледа колата отдолу и сменяхме всякакви тампони на носачи ,стабилизиращи щанги, предни и задни биалетки задни супорти правихме но проблема си остава - усеща се все едно гумите са свръх напомпени и при най малката цепнатина на пътя си чува туп туп. Ако някои има идея .че не ми се сменя всичко на проба грешка.

Нед Юли 08, 2018 8:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, ако си още с билщаййн амовете, разбирай инверторните, вземи пак прочети поста ми за този проблем при това окачване.
Поздрави!

Нед Юли 08, 2018 8:44 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор