Автор |
Съобщение |
Ivo2424
Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
|
Здавейте колеги ,нов съм във форума и от скоро собственик на субару легаси 3.0 Н6 седан. Въпроса ми е следния: някой сменял ли е оригиналните амортисиьори билщайн с обикновенни защото колата вози доста твърдо и ми се иска малко да поомекотя возията.
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 9:11 am |
|
|
badpixel
Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm Мнения: 69 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
|
Ако ще сменяш билщайна колега, ще трябва и нови пружини ако не се лъжа. Ще омекотиш возията но ще направиш и колата по-нестабилна.
_________________ Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 10:32 am |
|
|
Ivo2424
Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
|
От моделите легаси 2.0 или 2.5 дали пасват амортисьори и пружини?
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 11:41 am |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
На билщайна са с около половин витка по малко предните пружини. Моите ги смених по неволя ,само предните, стана авария с една дупка и ми замина десният амортисьор с пружината. Сложих предни от нормално легаси н6, втора злоупотреба. Комфорта се подобри значително, но усещането на управление на картинг се изгуби. Ако решиш да продаваш нещо ми пиши на лс. Весели празници!
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 1:23 pm |
|
|
Vmax
|
Ivo2424 написа: Здавейте колеги ,нов съм във форума и от скоро собственик на субару легаси 3.0 Н6 седан. Въпроса ми е следния: някой сменял ли е оригиналните амортисиьори билщайн с обикновенни защото колата вози доста твърдо и ми се иска малко да поомекотя возията. Пробвай с един размер по големи/високи гуми ( 225/45 или 215/50) че иначе ще вадиш 1500+ лева
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 4:21 pm |
|
|
Ivo2424
Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
|
В момента съм на 225 45 17 зимни нови и чак се чудя дали от 215 50 17 ще има някакъв ефект.
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 4:28 pm |
|
|
Vmax
|
Щом и с 225 ти е теърдо, значи с гуми няма да стане.
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 5:07 pm |
|
|
Реконструктор
|
Малко спам, но е по темата - става ли окачването на аутбек на легаси? Предполагам, че няма проблем, но все пак да питам.
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 6:13 pm |
|
|
Ivo2424
Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
|
Аутбека ни беше ли на въздушно отзад?
|
|
|
Нед Дек 24, 2017 6:14 pm |
|
|
askeless
|
Само Легаси има въздушно окачване, на 4те колела е и се слага в периода 96-2002 на BG и BH поколенията. Аутбек винаги е с нормални амортисьори с пружина. Аутбек окачване може да се сложи на Легаси, но без сваляне на целия драйвтрей надолу ще се наруши геометрията на окачването, което ще влоши управляемостта и може да износва гумите и елементите на окачването. Всички Аутбеци имат дистанционни втулки или планки навсякъде, точно за да се избегне това. Има планки на предно магаре, рализчно е кормилното каре, други са водните маркучи, друг е тампона на скоростната кутия, друг е висящия лагер, има втулки на задното окачване. Колкото до Билщайн окачването - това е перформанс окачване не случайно, при него предните амортисьорите са монотуби, инверторни и с повече damping force (и задните ако е BG поколение), Самите пружини са чувствилно по-твърди, пише се за 30% разлика в stiffness rate спрямо атмосферните. Не е добра идея да се оставят тези пружини на обикновени амортисьори, а и няма да има чувствително подобрение в комфорта.
|
|
|
Чет Дек 28, 2017 10:17 am |
|
|
valqk
|
Само да вметна - Легаси 1 '89-94 атмосферно комби също има въздушно.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Дек 28, 2017 10:39 am |
|
|
Ivo2424
Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
|
Има ли вариант без смяна на амортисьори и пружини това досадно туп туп през всяка дори малка неравност и при положение че дисковете са 316 мм и по-малки джанти не влизат да се направи нещо друго?
|
|
|
Чет Дек 28, 2017 5:13 pm |
|
|
Ivo2424
Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
|
Колата беше в сервиз всичко по окачването е здраво Но въпреки това вози точно като каруца.
|
|
|
Чет Дек 28, 2017 5:15 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Ivo2424 написа: Има ли вариант без смяна на амортисьори и пружини това досадно туп туп през всяка дори малка неравност и при положение че дисковете са 316 мм и по-малки джанти не влизат да се направи нещо друго? Предложи на някой колега бартер за нормални само да си размените макферсоните
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Чет Дек 28, 2017 6:00 pm |
|
|
askeless
|
Ivo2424 написа: Има ли вариант без смяна на амортисьори и пружини това досадно туп туп през всяка дори малка неравност и при положение че дисковете са 316 мм и по-малки джанти не влизат да се направи нещо друго? Колега, положението е следното: * ако под возене като каруца имаш предвид, че колата е твърда - това без смяна на билщайн амортисьорите и пружините няма да се промени, просто трябва да сложиш обикновени, за Билщайн-а обикновено се намират лесно желаещи. * "това досадно туп туп..." е типичен проблем на инвертнорните амортисьори при Субару, има го и при СТИ. Проблемът се описва в много форуми като "sti strut clunk". Основно при СТИ страдат задните амортисьори, но те са макферсон тип и различни от твоите, така, че при теб ако има такъв звук, той идва от предните. Причината за "clunk-а" е в 2 посоки - първо, че амортисьора не се монтира перпендикулярно на пътя, а под лек наклон, с изнесена долна част напред - това е caster геометрия на окачването, която при Легаси Б13 е 5,40-5,55 градуса, което си е доста и второ - това е дизайна на амортисьора, чиято монотуба е монтирана обратно, хода на пръта (piston rod) не става в горния край на амортисьора както при обикновените, а в долния - вътре в самото метално тяло. Предимство на това е, че почти никаква мръсотия не тормози прашниците и маслените семеринги и амортисьорите са почти вечни, а в същото време имаш по-стабилно обиране на колебанията, тъй като имаш много къса амплитуда на движението и почти никакво предаване към самото купе. Недостатък е, че в удебеления стержин в горния край контактува с тялото, има втулки, които се износват. Отделно има две пространства в горната част на тялото пълни с грес, която прави движението плавно и с течение на времето губи качества, като наред с caster-а и износването на втулките, стержина почва да се допира и да издава този звук. Билщайн и СТИ амортисьорите се отварят (макар и не много лесно и при неспазване на написаното на телата do not open и do not heat ) и греста може да бъде подменена, а може да се монтират и гресьорки, има достатъчно клипове в тази посока. Това ограничава проблема до някое време и го отлага, но също трябва да се има предвид, че ако постоянно се набива нова грес през гресьорка, рано или късно горния прашник на стержина цъфва като майска роза. Провери гайките в долния край на амортисьорите дали не са се развили, защото звук може да има и от това. Задното окачване при теб е многолостово и различно, така, че от задните амортисьори едва ли имаш проблем. * "това досадно туп туп..." обаче може да не е от предните амортисьори, а да се дължи на заминали предни макферсон тампони, или тампони на рейка, самата рейка,тампони на стабилизиращи щанги, биелетки, тампон на кутия или на мотора * при тези 316мм дискове и апарати не може да влезе субару джанта по-малка от 17 цола, но вероятно има някои 16ки от VAG или афтърмаркет, с по-малко ЕТ, които ще влязат и ще можеш да сложиш по-високи гуми. * "да се направи нещо друго?" - можеш да направиш конверсия към аутбек окачване, като съм написал в предишния пост как е правилно да се направи. Тогава ще омекотиш колата и ще можеш да сложиш по-високи гуми на 17ките джанти. Поздрави!
|
15
|
|
Пет Дек 29, 2017 9:56 am |
|
|
ico_tech
|
В допълнение на подробния пост на колегата: Втулките се сменят - има ги като резервна част. Не мисля обаче, че описания от колегата проблем се дължи на тези втулки. Тяхното състояние се проверява при изчакване на светофар - тръгвате леко и после натискате рязко спирачката. При хлабини в корпуса започва клатене напред назад на колата с по-голяма от нормалната амплитуда. На теория амортисьорите могат да се регулират като се отворят, т.к се водят ремонтируеми (fully rebuildable). Прави се в оторизиран сервиз на Билщайн, какъвто тук не ми е известно да има. В руския форум има един пич, който ги прави и може да промени "твърдостта" (bound/rebound rate). Сменят се пластините(клапаните) на буталото. Почти съм сигурен, че тампона на макферсона е друг и на него не могат да се сложат KYB без преработка.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Дек 31, 2017 9:06 am |
|
|
Ivo2424
Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
|
Благодаря за изчерпателните отговори. На първо време мисля да пробвам с малко по високи гуми 215 50 17 да видим дали ще има ефект. Сега съм със зимни 225 45 17 напомпени на 2.1 атм. и е доста по добре. Весели празници!!!
|
|
|
Нед Дек 31, 2017 9:13 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Ако ще сменяш гумите.. отивай направо на 225/45 - 17. Карам зимни 215/50 - 17, и вече смених едни летни 215/50-17 с 225/45 - 17. И при мен идеята беше такава. По-меко возене. По-меки са спрямо 215/45 но не и спрямо 225/45 А и 215/50 са по-скъпи от 225/45 Много зависи налягане, състояние на пружините и.т.н. Пробвай да им увеличаваш налягането с 0.1 атм и да пробваш дали е по-добре. Зимните ги карам 2.25атм летните 2.35 .. просто така ми харесват най-много.
|
|
|
Нед Дек 31, 2017 11:54 am |
|
|
Ivo2424
Регистриран на: Нед Дек 24, 2017 8:47 am Мнения: 11
Автомобил: Subaru legacy 3.0 h6
Телефон: 0878324132
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги! Няма отърване от това досадно тупане по окачването. Ходих при един уж много добър майстор , разгледа колата отдолу и сменяхме всякакви тампони на носачи ,стабилизиращи щанги, предни и задни биалетки задни супорти правихме но проблема си остава - усеща се все едно гумите са свръх напомпени и при най малката цепнатина на пътя си чува туп туп. Ако някои има идея .че не ми се сменя всичко на проба грешка.
|
|
|
Нед Юли 08, 2018 8:16 am |
|
|
askeless
|
Колега, ако си още с билщаййн амовете, разбирай инверторните, вземи пак прочети поста ми за този проблем при това окачване. Поздрави!
|
|
|
Нед Юли 08, 2018 8:44 am |
|
|