Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=24603
Страница 2 от 2

Автор:  adddt [ Нед Юли 08, 2018 5:49 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

Колега отиди с колата извън БГ и ще разбереш че част от тия неща са заради Българските пътища :)

А и колегите не казаха но може да пробваш и с кит на педерс или ти явно търсиш най евтиния вариант.

Автор:  Dimichos [ Чет Юли 12, 2018 9:15 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

askeless написа:
Колега, ако си още с билщаййн амовете, разбирай инверторните, вземи пак прочети поста ми за този проблем при това окачване.
Поздрави!
Гледам един братушка в драйв2ру, сменя втулките в амортисьорите. Явно се намират като резервни части https://www.drive2.ru/l/469877394715443210/

Автор:  ico_tech [ Пет Юли 13, 2018 11:19 am ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

И братушките са като нас -“ направи си сам”.
Много хубав линк, особено за размерите на втулките, които сега ще си направя предварително. :beer:
Уплътнението горе е само чистач и може да се направи по поръчка във фирма за хидравлика.

Автор:  Vmax [ Пет Юли 13, 2018 12:29 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

А от какъв материал са втулките?

Автор:  Alxx [ Пет Юли 13, 2018 2:18 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

Аз, бих ги врътнал от тефлон.

Автор:  ico_tech [ Пет Юли 13, 2018 3:45 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

Мисля, че е е коментирано и друг път - чистия тефлон не е подходящ за плъзгащи лагери и водачи. Да - има добър коефициент на триене, но е ужасно мек и има много ниска якост на натиск. Над определено налягане просто се 'разтича'. Вече има и модификации, но са скъпички.
В последните години лагери в шарнирни съединения с големи контактни напрежения (голяма сила в опората, малка контактна площ), работещи в замърсена среда и при ударни натоварвания, се правят от калибрована стоманена втулка с нанесен фрикционен слой от специален полимер (най-често като мрежа). В случая, ако човек иска да си прави сам, според мен най-добре е да се ползва фосфорен бронз за носеща втулка, в която се прави легло и се залепва калибрована лента/втулка от инженерна пластмаса.
Тънкостта в цялата работа е да се определи хлабината, а при използване на определени пластмаси да се монтира с нулева хлабина, което ще реши въпроса с изтичането на греста между втулките.

Автор:  Alxx [ Пет Юли 13, 2018 6:05 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

Звучи логично. Не знам за автора на темата, ама аз благодаря.

Автор:  ico_tech [ Пон Юли 16, 2018 2:55 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

Не знам за автора на темата, но проблема с окачването на Легаси има много измерения. Това окачване в стоков вид просто не може да понесе натоварването от мотора съвсем адекватно. Не знам как е при Н6, но при мен, ако в завой дам газ и съм влязъл в оптималния надув на турбината, колата просто отлепя и започвам да броя видките на болтовете на мантинелата (нищо, че са отзад :giggle: ). Почти съм сигурен, че ако сложи КУВ на прав участък, ще е комфортно, но при ускорение и резки маневри ще бъде драматично. Особено при моята модификация.
Отделно тия предни тампони (те са и на Sti) са пълен майтап и при голямо G, колата буквално се разкрачва. Народа масово слага разпънки, койловъри, твърди шарнири, само и само да се премахне това 'пиянство'. Това за мен е основната пречка, колата да се направи по-мощна - тя в стоков вид е на границата на разумното. Трябва да се инвестира в друга серия на Билщайн, Олинс, КВ, Д2 и прочие корави амове, тампони със съвсем различна твърдост и 'подматрачна рамка' иначе, при нашите дупки по пътищата си обречен. Платното на Тракия след Пловдив за мен е в графа "макадам" ROFL и освен въздушни възглавници не знам кое ще помогне.

Автор:  Alxx [ Пон Юли 16, 2018 5:59 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

И те не помагат - още не е измислен толкова бърз компютър за управление...

Автор:  adddt [ Пон Юли 23, 2018 12:43 am ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

ico_tech написа:
Не знам за автора на темата, но проблема с окачването на Легаси има много измерения. Това окачване в стоков вид просто не може да понесе натоварването от мотора съвсем адекватно. Не знам как е при Н6, но при мен, ако в завой дам газ и съм влязъл в оптималния надув на турбината, колата просто отлепя и започвам да броя видките на болтовете на мантинелата (нищо, че са отзад :giggle: ). Почти съм сигурен, че ако сложи КУВ на прав участък, ще е комфортно, но при ускорение и резки маневри ще бъде драматично. Особено при моята модификация.
Отделно тия предни тампони (те са и на Sti) са пълен майтап и при голямо G, колата буквално се разкрачва. Народа масово слага разпънки, койловъри, твърди шарнири, само и само да се премахне това 'пиянство'. Това за мен е основната пречка, колата да се направи по-мощна - тя в стоков вид е на границата на разумното. Трябва да се инвестира в друга серия на Билщайн, Олинс, КВ, Д2 и прочие корави амове, тампони със съвсем различна твърдост и 'подматрачна рамка' иначе, при нашите дупки по пътищата си обречен. Платното на Тракия след Пловдив за мен е в графа "макадам" ROFL и освен въздушни възглавници не знам кое ще помогне.


и колко точно газ даваш? ( щото и аз си давам газ и няма такива порблеми или ти пробваш лимита на колата )
че ми стана любопитно щото аз нямам такива проблеми и окачването си е доста прилично в завойте.
и държи прилично равна колата....

Автор:  ico_tech [ Пон Юли 23, 2018 9:41 am ]
Заглавие:  Re: Подмяна амортисьори билщайн с обикновенни

Не знам лимита на колата - не карам до прекъсвач. Като цяло съм спокоен шофьор и не юркам колата. Факт е обаче, че почне ли да "бута" турбината нещата лесно стават неконтролируеми, особено в завой. При Н6 автомат, които съм карал, тягата идва постепенно и по-равномерно.
Още нещо - говоря за купе BM/BR (2009+). Карал съм като твоето купе (BP/BL) Legacy GT с Педерс и там нещата бяха по-добре, но на по-новия модел купето е доста голямо и въпреки рекламата за 25% по-висока якост на усукване, според мен окачването му е "нежно" за мощността. Без допълнително армиране не се чувства безопасно. Особено на път с лоша, неравна настилка.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/