Отговори на тема  [ 25 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Legacy 3.0R Spec B - шум от двигателя, какво ли е? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

От около 1 година карам Subaru Legacy 3.0R Spec B 2006 година и при смяната на маслото преди около 5,000 км се изостри странен шум от двигателя. По-долу съм прикачил две видеота (студен и загрял двигател).
Изчетох общо взето всичко по темата с шума на H6 - piston slap, клапани, клапанче на бензина, шум от веригата и какво ли още не. Нямам задълбочени инженерни/практически познания за двигатели, още повече боксера... и за това реших да се допитам до форума какво мислят хората със знания и опит. Колата ще отиде и в сервиз, но ще е след известно време, та до тогава ще се радвам, ако помогнете с мнение.

Колата в момента е на 231,000км (реални, винаги е водена сервизна история на автомобила), на 156,000км е внесена от Швейцария и е монтирана газова уредба Romano, която обслужвам редовно. През 80-85% от времето колата се кара на газ, като избягвам да я карам над 4,000 оборота на газ, поради не особено добрата поносимост на H6 към газта, за което разбрах в последствие (не дотолкова издръжливи изпускателни клапани и съответни гнезда/легла).

На 195,000км на колата са ревизирани глави, сменени са гарнитурите, регулирани са клапаните и са сменени свещите (при Любо).
Към момента има леки вибрации в купето на празен ход, бих казал леки, на прага на нормалното (колкото и да не е нормално за този двигател, мисля че са супер леки, не са постоянни, понякога ги има, понякога изчезват или са супер леки).

Колата са кара с Масло Motul Subaru 5W30, по време на видеотата е на 5,000км, температурата е около 0-3 градуса на въздуха.

И при двете клипчета, двигателят работи на бензин. Няма промяна в шума при газ, с изключение на шума от газовите инжектори. Като цяло шума, който е по-силен като "метал в метал" идва от страната на шофьора). Не намирам работата на двигателя за влошена, работи добре при всякакви обороти, без заглъхване или прекъсване.

Студен старт:
https://www.youtube.com/watch?v=QXOmr1_310Q

Загрял двигател:
https://www.youtube.com/watch?v=19LytIwBIug

Ще съм благодарен за мнения, кой през какво е минал, видял, знае, от какво е било при него... останах с впечатлението, че подобни теми за този двигател не са рядкост, така че ще се радвам да дадете мнение, ако е възможно по шума от видеото.

Весело посрещане на новата година, живи и здрави :beer:

Съб Дек 30, 2017 8:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Шумът постоянен ли е при студен и топъл двигател или се изменя със загряването?
От клиповете ми се стори еднакъв, но слушах през телефон.

Дано да е верига - може да се хване с лог по времената/разликите между двете глави.

Съб Дек 30, 2017 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Лявата верига е по- натоварена, силно вероятно е да е това. Имах някои понакъртени биелни и основни лагери, като отварях моята, обаче бяха откъм маховика, шум не е имало. Струва ми се, че шумът върви с такта на разпределителните валове и си е сериозен... иска си внимателно проследяване.

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk

Съб Дек 30, 2017 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
На студено звучи направо страшно като пистън слап на моменти 0о като е загряла е по-добре но пак много шум - съвета ми е не я карай така и веднага при някой от опитните майстори, че ако е разтегната верига или прецакан обтегач е въпрос на време да се отели целия двигател:(

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Нед Дек 31, 2017 10:46 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте отново и Честита нова година! Бъдете здрави и щастливи :beer:

Относно шума при загрял и студен двигател - нивото на общия шум намалява драстично, но това почукване като "метал в метал" остава, но е доста по-тихо.
Като друга подробност - няма никакъв проблем или колебания при стартирането на двигателя (както студен, така и вече загрял), запалва от половин-един оборот.

Идните седмици, ще се постарая да я закарам при Тенчо, дано и той има време и да я погледне, и надявам се да открие от къде е точно шума :)


Благодаря за отговорите, ще пиша като има някаква точна диагноза (имам усещане, че е от веригата и аз....но нека се види какво е) и ще пиша, предполагам ще е от полза темата :good:

Вто Яну 02, 2018 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предполагам си проверил нивото на маслото, въпреки че е малко вероятно да е от това.

Вто Яну 02, 2018 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
SanDRo написа:
Предполагам си проверил нивото на маслото, въпреки че е малко вероятно да е от това.


Маслото го проверявам и нивото му е абсолютно стабилно, не мърда. Цветът и консистенцията му са нормални :)

Сря Яну 03, 2018 11:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Успяхте ли да го диагностицирате ?

Сря Яну 10, 2018 11:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
subarist написа:
Успяхте ли да го диагностицирате ?


Нямах физическата възможност дори да й уговоря час :( Карам я така и ме изнервя много неяснотата, на моменти мисля, че е клапан, в други моменти - верига/обтегач :-?
Вече съм по-свободен, така че идните дни, когато имат време (мисля при Тенчо да я закарам, веднъж бях и съм с положителни впечатления) да я погледнат и имам обратна връзка с диагноза ще пиша :good:

Чет Яну 11, 2018 6:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само една лека забележка към автора ... или по-скоро препоръка.
Следващият пък като снимаш клип, на който искаш да се чуе конкретен звук не мести нон-стоп телефона, защото с малко като го мръднеш и микрофона веднага променя звука.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Яну 11, 2018 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
shadow написа:
Само една лека забележка към автора ... или по-скоро препоръка.
Следващият пък като снимаш клип, на който искаш да се чуе конкретен звук не мести нон-стоп телефона, защото с малко като го мръднеш и микрофона веднага променя звука.


Приемам забележката, основателна е! За пръв път търся съвет по подобен начин :pardon:

Вто Мар 20, 2018 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Така, най-накрая намерих време... обадих се на Тенчо и половин час по-късно колата беше при него :good:
Диагнозата е - хлабаво бутало! Колата преди време май наистина е прегрявана. Реално шума се усили при смяна на последното масло (Motul 5W 30, с такова е карана последните години.... явно последната партида е "по-специфична").
Та в общи линии - просто да си я карам така, не е рядко срещано, след 25-30к км ще се закара за реглаж на клапани, това говорихме.

Е, мина време откатко писах първо, но все пак да дам яснота :)
Благодаря на всички за съветите и мненията, живи и здрави! :)

Вто Мар 20, 2018 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Piston slap ли се разбира под хлабаво бутало?

Сря Мар 21, 2018 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
https://youtu.be/s7hZ0IYTzFY
Извинявам се за качеството на видеото! Това,което трябва да се види е,че веригата виси след звездата на изпускателния вал на лявата глава. Вярно чукането при мен беше по-слабо, но ме дразнеше. Избиваше някъде към средния цилиндър в ляво. Сега всичко е точно.

Чет Мар 22, 2018 8:27 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
DJANO написа:
Piston slap ли се разбира под хлабаво бутало?


Аз лично разбирам точно това под хлабаво бутало.
След време като го отворят двигателя за клапани и ревизия глави, ще се види колко е луфта, но до колкото разбирам и тогава няма смисъл да се прави каквото и да е свързано с тази хлабина, просто се кара така :)

Пон Мар 26, 2018 3:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Мар 26, 2018 6:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата?


Единствено мога да предположа посоката на нещата, предвид начина по който задаваш въпроса. Нямам познания в областта, така че ако имаш време да направиш едно кратко разяснение, ще се радвам да разбера повече :good:

Вто Мар 27, 2018 4:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 899
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако след 1500-1800 оборота този звук изчезва е това, ако продължава да се чува не е хлабаво бутало със сигурност. В ниските обороти почуква, заради хлабината и по-слабите инерционни сили, но след определени обороти - напълно изчезва. 99% от двигателите с такъв проблем ще надживеят ламарините си .

Нед Май 06, 2018 6:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 514
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
aritmio написа:
Alxx написа:
Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата?


Единствено мога да предположа посоката на нещата, предвид начина по който задаваш въпроса. Нямам познания в областта, така че ако имаш време да направиш едно кратко разяснение, ще се радвам да разбера повече :good:
Вариантите са два, прави се цилиндъра да е кръгъл и се търси бутало да стане на отвора[emoji6] или търсиш друг мАтор... И двата не са приятни.

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Вто Май 08, 2018 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 514
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Опс има и трети, продажба на части...

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Вто Май 08, 2018 10:19 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 25 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор