Legacy 3.0R Spec B - шум от двигателя, какво ли е?
Автор |
Съобщение |
aritmio
Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
|
Здравейте, От около 1 година карам Subaru Legacy 3.0R Spec B 2006 година и при смяната на маслото преди около 5,000 км се изостри странен шум от двигателя. По-долу съм прикачил две видеота (студен и загрял двигател). Изчетох общо взето всичко по темата с шума на H6 - piston slap, клапани, клапанче на бензина, шум от веригата и какво ли още не. Нямам задълбочени инженерни/практически познания за двигатели, още повече боксера... и за това реших да се допитам до форума какво мислят хората със знания и опит. Колата ще отиде и в сервиз, но ще е след известно време, та до тогава ще се радвам, ако помогнете с мнение. Колата в момента е на 231,000км (реални, винаги е водена сервизна история на автомобила), на 156,000км е внесена от Швейцария и е монтирана газова уредба Romano, която обслужвам редовно. През 80-85% от времето колата се кара на газ, като избягвам да я карам над 4,000 оборота на газ, поради не особено добрата поносимост на H6 към газта, за което разбрах в последствие (не дотолкова издръжливи изпускателни клапани и съответни гнезда/легла). На 195,000км на колата са ревизирани глави, сменени са гарнитурите, регулирани са клапаните и са сменени свещите (при Любо). Към момента има леки вибрации в купето на празен ход, бих казал леки, на прага на нормалното (колкото и да не е нормално за този двигател, мисля че са супер леки, не са постоянни, понякога ги има, понякога изчезват или са супер леки). Колата са кара с Масло Motul Subaru 5W30, по време на видеотата е на 5,000км, температурата е около 0-3 градуса на въздуха. И при двете клипчета, двигателят работи на бензин. Няма промяна в шума при газ, с изключение на шума от газовите инжектори. Като цяло шума, който е по-силен като "метал в метал" идва от страната на шофьора). Не намирам работата на двигателя за влошена, работи добре при всякакви обороти, без заглъхване или прекъсване. Студен старт: https://www.youtube.com/watch?v=QXOmr1_310QЗагрял двигател: https://www.youtube.com/watch?v=19LytIwBIugЩе съм благодарен за мнения, кой през какво е минал, видял, знае, от какво е било при него... останах с впечатлението, че подобни теми за този двигател не са рядкост, така че ще се радвам да дадете мнение, ако е възможно по шума от видеото. Весело посрещане на новата година, живи и здрави
|
|
|
Съб Дек 30, 2017 8:09 pm |
|
|
Vmax
|
Шумът постоянен ли е при студен и топъл двигател или се изменя със загряването? От клиповете ми се стори еднакъв, но слушах през телефон.
Дано да е верига - може да се хване с лог по времената/разликите между двете глави.
|
|
|
Съб Дек 30, 2017 9:19 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Лявата верига е по- натоварена, силно вероятно е да е това. Имах някои понакъртени биелни и основни лагери, като отварях моята, обаче бяха откъм маховика, шум не е имало. Струва ми се, че шумът върви с такта на разпределителните валове и си е сериозен... иска си внимателно проследяване.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Дек 30, 2017 9:38 pm |
|
|
badpixel
Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm Мнения: 69 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
|
На студено звучи направо страшно като пистън слап на моменти 0о като е загряла е по-добре но пак много шум - съвета ми е не я карай така и веднага при някой от опитните майстори, че ако е разтегната верига или прецакан обтегач е въпрос на време да се отели целия двигател:(
_________________ Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
|
|
|
Нед Дек 31, 2017 10:46 am |
|
|
aritmio
Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
|
Здравейте отново и Честита нова година! Бъдете здрави и щастливи Относно шума при загрял и студен двигател - нивото на общия шум намалява драстично, но това почукване като "метал в метал" остава, но е доста по-тихо. Като друга подробност - няма никакъв проблем или колебания при стартирането на двигателя (както студен, така и вече загрял), запалва от половин-един оборот. Идните седмици, ще се постарая да я закарам при Тенчо, дано и той има време и да я погледне, и надявам се да открие от къде е точно шума Благодаря за отговорите, ще пиша като има някаква точна диагноза (имам усещане, че е от веригата и аз....но нека се види какво е) и ще пиша, предполагам ще е от полза темата
|
|
|
Вто Яну 02, 2018 11:39 am |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Предполагам си проверил нивото на маслото, въпреки че е малко вероятно да е от това.
|
|
|
Вто Яну 02, 2018 1:55 pm |
|
|
aritmio
Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
|
SanDRo написа: Предполагам си проверил нивото на маслото, въпреки че е малко вероятно да е от това. Маслото го проверявам и нивото му е абсолютно стабилно, не мърда. Цветът и консистенцията му са нормални
|
|
|
Сря Яну 03, 2018 11:57 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Успяхте ли да го диагностицирате ?
|
|
|
Сря Яну 10, 2018 11:08 am |
|
|
aritmio
Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
|
subarist написа: Успяхте ли да го диагностицирате ? Нямах физическата възможност дори да й уговоря час Карам я така и ме изнервя много неяснотата, на моменти мисля, че е клапан, в други моменти - верига/обтегач Вече съм по-свободен, така че идните дни, когато имат време (мисля при Тенчо да я закарам, веднъж бях и съм с положителни впечатления) да я погледнат и имам обратна връзка с диагноза ще пиша
|
|
|
Чет Яну 11, 2018 6:33 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Само една лека забележка към автора ... или по-скоро препоръка. Следващият пък като снимаш клип, на който искаш да се чуе конкретен звук не мести нон-стоп телефона, защото с малко като го мръднеш и микрофона веднага променя звука.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Чет Яну 11, 2018 9:22 pm |
|
|
aritmio
Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
|
shadow написа: Само една лека забележка към автора ... или по-скоро препоръка. Следващият пък като снимаш клип, на който искаш да се чуе конкретен звук не мести нон-стоп телефона, защото с малко като го мръднеш и микрофона веднага променя звука. Приемам забележката, основателна е! За пръв път търся съвет по подобен начин
|
|
|
Вто Мар 20, 2018 9:43 pm |
|
|
aritmio
Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
|
Така, най-накрая намерих време... обадих се на Тенчо и половин час по-късно колата беше при него Диагнозата е - хлабаво бутало! Колата преди време май наистина е прегрявана. Реално шума се усили при смяна на последното масло (Motul 5W 30, с такова е карана последните години.... явно последната партида е "по-специфична"). Та в общи линии - просто да си я карам така, не е рядко срещано, след 25-30к км ще се закара за реглаж на клапани, това говорихме. Е, мина време откатко писах първо, но все пак да дам яснота Благодаря на всички за съветите и мненията, живи и здрави!
|
|
|
Вто Мар 20, 2018 9:52 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Piston slap ли се разбира под хлабаво бутало?
|
|
|
Сря Мар 21, 2018 5:24 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
https://youtu.be/s7hZ0IYTzFY Извинявам се за качеството на видеото! Това,което трябва да се види е,че веригата виси след звездата на изпускателния вал на лявата глава. Вярно чукането при мен беше по-слабо, но ме дразнеше. Избиваше някъде към средния цилиндър в ляво. Сега всичко е точно.
|
|
|
Чет Мар 22, 2018 8:27 am |
|
|
aritmio
Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
|
DJANO написа: Piston slap ли се разбира под хлабаво бутало? Аз лично разбирам точно това под хлабаво бутало. След време като го отворят двигателя за клапани и ревизия глави, ще се види колко е луфта, но до колкото разбирам и тогава няма смисъл да се прави каквото и да е свързано с тази хлабина, просто се кара така
|
|
|
Пон Мар 26, 2018 3:41 pm |
|
|
Alxx
|
Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Мар 26, 2018 6:55 pm |
|
|
aritmio
Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата? Единствено мога да предположа посоката на нещата, предвид начина по който задаваш въпроса. Нямам познания в областта, така че ако имаш време да направиш едно кратко разяснение, ще се радвам да разбера повече
|
|
|
Вто Мар 27, 2018 4:03 pm |
|
|
proscrip
|
Ако след 1500-1800 оборота този звук изчезва е това, ако продължава да се чува не е хлабаво бутало със сигурност. В ниските обороти почуква, заради хлабината и по-слабите инерционни сили, но след определени обороти - напълно изчезва. 99% от двигателите с такъв проблем ще надживеят ламарините си .
|
|
|
Нед Май 06, 2018 6:38 am |
|
|
mitashki35
Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm Мнения: 514 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
|
aritmio написа: Alxx написа: Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата? Единствено мога да предположа посоката на нещата, предвид начина по който задаваш въпроса. Нямам познания в областта, така че ако имаш време да направиш едно кратко разяснение, ще се радвам да разбера повече Вариантите са два, прави се цилиндъра да е кръгъл и се търси бутало да стане на отвора[emoji6] или търсиш друг мАтор... И двата не са приятни. Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk
|
|
|
Вто Май 08, 2018 10:17 am |
|
|
mitashki35
Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm Мнения: 514 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
|
Опс има и трети, продажба на части...
Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk
|
|
|
Вто Май 08, 2018 10:19 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|