Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:10 pm



Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Legacy 3.0R Spec B - шум от двигателя, какво ли е? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

От около 1 година карам Subaru Legacy 3.0R Spec B 2006 година и при смяната на маслото преди около 5,000 км се изостри странен шум от двигателя. По-долу съм прикачил две видеота (студен и загрял двигател).
Изчетох общо взето всичко по темата с шума на H6 - piston slap, клапани, клапанче на бензина, шум от веригата и какво ли още не. Нямам задълбочени инженерни/практически познания за двигатели, още повече боксера... и за това реших да се допитам до форума какво мислят хората със знания и опит. Колата ще отиде и в сервиз, но ще е след известно време, та до тогава ще се радвам, ако помогнете с мнение.

Колата в момента е на 231,000км (реални, винаги е водена сервизна история на автомобила), на 156,000км е внесена от Швейцария и е монтирана газова уредба Romano, която обслужвам редовно. През 80-85% от времето колата се кара на газ, като избягвам да я карам над 4,000 оборота на газ, поради не особено добрата поносимост на H6 към газта, за което разбрах в последствие (не дотолкова издръжливи изпускателни клапани и съответни гнезда/легла).

На 195,000км на колата са ревизирани глави, сменени са гарнитурите, регулирани са клапаните и са сменени свещите (при Любо).
Към момента има леки вибрации в купето на празен ход, бих казал леки, на прага на нормалното (колкото и да не е нормално за този двигател, мисля че са супер леки, не са постоянни, понякога ги има, понякога изчезват или са супер леки).

Колата са кара с Масло Motul Subaru 5W30, по време на видеотата е на 5,000км, температурата е около 0-3 градуса на въздуха.

И при двете клипчета, двигателят работи на бензин. Няма промяна в шума при газ, с изключение на шума от газовите инжектори. Като цяло шума, който е по-силен като "метал в метал" идва от страната на шофьора). Не намирам работата на двигателя за влошена, работи добре при всякакви обороти, без заглъхване или прекъсване.

Студен старт:
https://www.youtube.com/watch?v=QXOmr1_310Q

Загрял двигател:
https://www.youtube.com/watch?v=19LytIwBIug

Ще съм благодарен за мнения, кой през какво е минал, видял, знае, от какво е било при него... останах с впечатлението, че подобни теми за този двигател не са рядкост, така че ще се радвам да дадете мнение, ако е възможно по шума от видеото.

Весело посрещане на новата година, живи и здрави :beer:

Съб Дек 30, 2017 8:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Шумът постоянен ли е при студен и топъл двигател или се изменя със загряването?
От клиповете ми се стори еднакъв, но слушах през телефон.

Дано да е верига - може да се хване с лог по времената/разликите между двете глави.

Съб Дек 30, 2017 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Лявата верига е по- натоварена, силно вероятно е да е това. Имах някои понакъртени биелни и основни лагери, като отварях моята, обаче бяха откъм маховика, шум не е имало. Струва ми се, че шумът върви с такта на разпределителните валове и си е сериозен... иска си внимателно проследяване.

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk

Съб Дек 30, 2017 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
На студено звучи направо страшно като пистън слап на моменти 0о като е загряла е по-добре но пак много шум - съвета ми е не я карай така и веднага при някой от опитните майстори, че ако е разтегната верига или прецакан обтегач е въпрос на време да се отели целия двигател:(

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Нед Дек 31, 2017 10:46 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте отново и Честита нова година! Бъдете здрави и щастливи :beer:

Относно шума при загрял и студен двигател - нивото на общия шум намалява драстично, но това почукване като "метал в метал" остава, но е доста по-тихо.
Като друга подробност - няма никакъв проблем или колебания при стартирането на двигателя (както студен, така и вече загрял), запалва от половин-един оборот.

Идните седмици, ще се постарая да я закарам при Тенчо, дано и той има време и да я погледне, и надявам се да открие от къде е точно шума :)


Благодаря за отговорите, ще пиша като има някаква точна диагноза (имам усещане, че е от веригата и аз....но нека се види какво е) и ще пиша, предполагам ще е от полза темата :good:

Вто Яну 02, 2018 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предполагам си проверил нивото на маслото, въпреки че е малко вероятно да е от това.

Вто Яну 02, 2018 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
SanDRo написа:
Предполагам си проверил нивото на маслото, въпреки че е малко вероятно да е от това.


Маслото го проверявам и нивото му е абсолютно стабилно, не мърда. Цветът и консистенцията му са нормални :)

Сря Яну 03, 2018 11:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Успяхте ли да го диагностицирате ?

Сря Яну 10, 2018 11:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
subarist написа:
Успяхте ли да го диагностицирате ?


Нямах физическата възможност дори да й уговоря час :( Карам я така и ме изнервя много неяснотата, на моменти мисля, че е клапан, в други моменти - верига/обтегач :-?
Вече съм по-свободен, така че идните дни, когато имат време (мисля при Тенчо да я закарам, веднъж бях и съм с положителни впечатления) да я погледнат и имам обратна връзка с диагноза ще пиша :good:

Чет Яну 11, 2018 6:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само една лека забележка към автора ... или по-скоро препоръка.
Следващият пък като снимаш клип, на който искаш да се чуе конкретен звук не мести нон-стоп телефона, защото с малко като го мръднеш и микрофона веднага променя звука.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Яну 11, 2018 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
shadow написа:
Само една лека забележка към автора ... или по-скоро препоръка.
Следващият пък като снимаш клип, на който искаш да се чуе конкретен звук не мести нон-стоп телефона, защото с малко като го мръднеш и микрофона веднага променя звука.


Приемам забележката, основателна е! За пръв път търся съвет по подобен начин :pardon:

Вто Мар 20, 2018 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Така, най-накрая намерих време... обадих се на Тенчо и половин час по-късно колата беше при него :good:
Диагнозата е - хлабаво бутало! Колата преди време май наистина е прегрявана. Реално шума се усили при смяна на последното масло (Motul 5W 30, с такова е карана последните години.... явно последната партида е "по-специфична").
Та в общи линии - просто да си я карам така, не е рядко срещано, след 25-30к км ще се закара за реглаж на клапани, това говорихме.

Е, мина време откатко писах първо, но все пак да дам яснота :)
Благодаря на всички за съветите и мненията, живи и здрави! :)

Вто Мар 20, 2018 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Piston slap ли се разбира под хлабаво бутало?

Сря Мар 21, 2018 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
https://youtu.be/s7hZ0IYTzFY
Извинявам се за качеството на видеото! Това,което трябва да се види е,че веригата виси след звездата на изпускателния вал на лявата глава. Вярно чукането при мен беше по-слабо, но ме дразнеше. Избиваше някъде към средния цилиндър в ляво. Сега всичко е точно.

Чет Мар 22, 2018 8:27 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
DJANO написа:
Piston slap ли се разбира под хлабаво бутало?


Аз лично разбирам точно това под хлабаво бутало.
След време като го отворят двигателя за клапани и ревизия глави, ще се види колко е луфта, но до колкото разбирам и тогава няма смисъл да се прави каквото и да е свързано с тази хлабина, просто се кара така :)

Пон Мар 26, 2018 3:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Мар 26, 2018 6:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 14, 2017 10:19 am
Мнения: 12
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R Spec B
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата?


Единствено мога да предположа посоката на нещата, предвид начина по който задаваш въпроса. Нямам познания в областта, така че ако имаш време да направиш едно кратко разяснение, ще се радвам да разбера повече :good:

Вто Мар 27, 2018 4:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 899
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако след 1500-1800 оборота този звук изчезва е това, ако продължава да се чува не е хлабаво бутало със сигурност. В ниските обороти почуква, заради хлабината и по-слабите инерционни сили, но след определени обороти - напълно изчезва. 99% от двигателите с такъв проблем ще надживеят ламарините си .

Нед Май 06, 2018 6:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 514
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
aritmio написа:
Alxx написа:
Тцъ. Мери се цилиндърът дали вече е с овал и ако не е, просто се подменя буталото със здраво. Овален ли е цилиндърът, предполагам знаеш накъде отиват нещата?


Единствено мога да предположа посоката на нещата, предвид начина по който задаваш въпроса. Нямам познания в областта, така че ако имаш време да направиш едно кратко разяснение, ще се радвам да разбера повече :good:
Вариантите са два, прави се цилиндъра да е кръгъл и се търси бутало да стане на отвора[emoji6] или търсиш друг мАтор... И двата не са приятни.

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Вто Май 08, 2018 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm
Мнения: 514
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Опс има и трети, продажба на части...

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Вто Май 08, 2018 10:19 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор