Особености на Субару Легаси IV (2003-2009)
Автор |
Съобщение |
Vmax
|
Темата е за 4-то поколение Легаси.
|
|
|
Нед Яну 21, 2018 6:41 pm |
|
|
stoyandel
Регистриран на: Чет Ное 23, 2017 10:05 pm Мнения: 7 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Subaru Legacy IV комби
Телефон: 0884808605
Рейтинг: 15
|
На 220 х.км демпферния маховик скърца за смяна.Уреда за температурата на двигателя понякога рязко скача ,без да е прегряла,теч от семеринг на изходящия вал на скоростната кутия към кардана,тропане в предните накладки.
|
15
|
|
Вто Фев 20, 2018 5:25 pm |
|
|
koliong
Регистриран на: Пет Юни 02, 2017 7:18 am Мнения: 46 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 2005
Рейтинг: 6
|
Здравейте колеги и аз да си кажа мнението за този модел ! От 8 месеца го имам и мога да кажа следното : сменен съединител , сменени всички тампони, сменени две задни лагерглавини , лек теч от кормилната рейка , разхода на масло за сега е 800мл. на 9500 км. Относно возията твърдо ! Сравнение с Пасат 5 (това карах преди ) Другото което не ми харесва е тромавото набиране на скорост , явно поради липсата на турбо . И не на последно място скъпата поддръжка ! Е сега колата е стегната и се надявам да си я карам дълго време . Лошото ,че още не съм я пробвал на сняг тази година във Варна май няма да падне снежец . Това е от мен надявам се да не съм бил много досаден . Наздраве на всички
|
|
|
Вто Фев 20, 2018 7:49 pm |
|
|
stoyandel
Регистриран на: Чет Ное 23, 2017 10:05 pm Мнения: 7 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Subaru Legacy IV комби
Телефон: 0884808605
Рейтинг: 15
|
Точно така,потвърждавам твърда возия.Ускорението за 2,0- 138коня ми се струва мудно.
|
|
|
Вто Фев 20, 2018 8:28 pm |
|
|
Rade
Регистриран на: Сря Фев 21, 2018 8:33 pm Мнения: 7 Рейтинг: 0
|
Здравейте! Някой може ли да изкаже някакви други наблюдения за серията?
Негативи/Позитиви м/у 2.0 и 2.5 ?
|
|
|
Пон Фев 26, 2018 8:43 pm |
|
|
Don_Ceci
Регистриран на: Пет Май 26, 2017 3:41 pm Мнения: 20
Автомобил: Legacy 2.0 R 2006
Рейтинг: 0
|
Наистина са много тромави. 2,0 R 165 комя, ама май са сакати над 3500 оборотя получава някакъв живец ама ако е на газ пък оборотите са проблем Чесно казано очаквах повече от тази кола с тези коне
|
|
|
Вто Фев 27, 2018 3:40 pm |
|
|
ico_tech
|
Колеги, когато си избирате коли и двигатели гледайте и другата характеристика на мотора - въртящ момент. Исторически погледнато за жизнения цикъл на ej20, конете растат в годините с близо 40%, като пика е при 2.0R със своите 165 кс. Обаче въртящия момент от 183 е мръднал на "заветните" 196Нм. С този въртящ момент колата ще ви се чувства слаба сравнено с всеки турбодизел от 1.6 до 2000 кубика. Като сложите и останалите особености на кантара - тегло на автомобила, архаична автоматична трансмисия с големи загуби, климатик, серво, задвижване на два моста и ЕКУ алгоритъм скопяващ и малкото вътък на двигателя за сметка на екологията, реалното усещане е като на малолитражка. Да гледате само конете, които идват при 5000+ оборота е много заблуждаващо, особено за Субару. EJ25 е разумен компромис със своите около 220 Нм и пасва по-добре на комбитата, но много хора идващи от европейски марки са предубедени към големи кубатури, смятайки, че 2.0 мотор ще бъде по-икономичен в дългосрочен план. След като миналата седмица карах 3.0 H6 5АТ (2007), мога да кажа, че и кубатурата и броя цилиндри не е лекарство за тази вродена "сърдечна" недостатъчност. Ако искате вървежна кола търсите нещо с оХлЮв( пощенска кутия) и ръчна трансмисия, която може да изцежда живеца на мотора при желание от страна на водача. Тези екстри идват на определена цена естествено, но който я плати обикновено е удовлетворен от това, което получава.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
12
|
|
Вто Фев 27, 2018 8:01 pm |
|
|
headless
Регистриран на: Сря Сеп 09, 2015 10:52 am Мнения: 16 Местоположение: Варна
Skype: headless_
Автомобил: Legacy '07 H6, Si-Drive
Телефон: 0885383390
Рейтинг: 0
|
Колега, до голяма степен съм съгласен с теб. 2.0 е "слаб" двигател за това купе. Твърде много хора пренебрегват факта, че колата е с постоянно задвижване и на 4-те колела, поради което си е порядъчно мудна. 3-ката обаче си се държи съвсем прилично за кола тип семейно комби. Все пак, Легасито като идея далеч не е състезателна кола. Така че, да, ако се търси голяма динамика и ускорение - кола с турбинка.
|
|
|
Вто Фев 27, 2018 10:24 pm |
|
|
nuHaKoJIaga
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am Мнения: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
|
Имам следното питане. На комбитата антената в реотаните на задното стъкло ли е? Вчера при едно от няколкото пускания на реотаните, за да размразяват стъклото, се появиха смущения в радиото и подозирам, че вероятно там е сложена.
|
|
|
Вто Фев 27, 2018 11:05 pm |
|
|
badpixel
Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm Мнения: 69 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
|
Имам наблюдения над 2.0 r i 3.0 r и двете ръчка - перфектни семейни коли. Двойката е със слабо моторче поради липсата на турбо (в EU сме прецакани по този параграф) за това аз лично препоръчвам 2,5 и 3 литровите версии. За обслужване колите не са от най евтините но за сметка на това не се чупят лесно... Проблемни елементи са задното окачване - при комбитата най вече - умират доста преди предното, слаби спирачки... Дори при 3.0 r... Ако карате по-агресивно искат ъпгрейд и сериозни накладки. Машинките на вратите умират доста често и при легаси, аутбек и фори в тази генерация.. Там ремонта може и да е тънък ако сте по-сръчни и имате време, ако не си плащате като поп:) минус на 2.0 r демпферен маховик... Ако държите на оригинални ом части съединител и маховик два кинта плюс с работата... Побългарява се с сингъл масс флаиуиил за по-евтино с едно на ум за трансмисията... , фаровете са слабички за нощно каране (късите), за други минуси не се сещам... Гарнитури не са ми текли масло не ми е горило повече от нормалното, тройката повече от от двойката но това е разбираемо. Като цяло ако се карат нормално могат спокойно да стигнат животана преднотопоколение... 20 год + за "ръчкане" се плаща екстра:) Разход 2.0 r градско 12, извън 10, 3.0 r градско 15-16, извън 10... Съответно двойката върви колкото 110 коня кола с предно/задно, 3ката ръчка като софт импреса:) Дано съм бил полезен, наздраве! П.с ако има грешки сри. Пиша от тел. А кебабчетата ми пречат (пръстетата )
_________________ Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
|
1
|
|
Сря Фев 28, 2018 9:15 pm |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Мнения: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
badpixel написа: Разход 2.0 r градско 12, извън 10, 3.0 r градско 15-16, извън 10... Колега на бензин или газ го даваш? При мен е 9,6 L бензин по бордкомп и 11 L /100 газ ! Ето долу и последните 20 К до цент и километър нанесени: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/812522.html За спирачките, и затварящите се механизми, основно на задните врати си също прав! Кола за спокойни и семейни хора...
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Сря Фев 28, 2018 11:42 pm |
|
|
badpixel
Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm Мнения: 69 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
|
Бензин, и осн. кратки пътувания по софийските задръствания:) лятото съм свалял до 10,5/100 но явно съм я газил мн., за това я смених с тройка и сега я галя, че...
_________________ Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
|
|
|
Чет Мар 01, 2018 7:39 am |
|
|
Ryu
Регистриран на: Пет Фев 09, 2018 10:45 pm Мнения: 18 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT 2005
Рейтинг: 15
|
Ще споделя малко впечатления от моето Легаси 2.5 АТ бензин 2005.
Лично сравнявам Субаруто с другата ми кола - BMW e62 525i.
Возия - осезаемо по-твърда от тази на BMW-то, даже на моменти леко дървена.
Проходимост - Тук определено Субаруто е много напред в играта. Последните няколко дни даже не съм си и помислял да изкарам БМВ-то от гаража ... В зимни условия дори и със всички дрънкулки и джаджи включени БМВ-то не е много впечатляващо в зимни условия (говоря за нормално каране с цел стигане от точка А до точка Б, а не пързаляне за завои).
Скоростна кутия - Тук БМВ-то е печелившо. Автомата на Субаруто ми идва малко неадекватен на моменти и реагира по бавно от колкото ми се иска при kickdown.
Двигател - Субаруто е фаворитът тук. Взех колата на 280к реални километра, имаше за смяна едни гарнитури на капаците на клапаните, и стандартно обслужване (масла филтри и тн). Единствения недостатък поне за мен е ангренажния ремък за разлика от ангренажната верига на БМВ-то. Иначе от към мощност и въртящ момент, и двата двигателя са напълно адекватни към масата, която трябва да задвижат.
Ходова част (ремонти и издръжливост) - И двете коли показват доста добра издръжливост на ходовата част след ремонт, обаче разликата идва в цената. При БМВ-то цифрите почти винаги отиват на 4 цифрена сума, докато със Субаруто успявам да се вместя в по ниски суми.
Разход - тук не коментирам, тъй като разхода на един автомобил е изключително субективен и зависи много от стила на каране, град в който се кара автомобила, даже квартал ако става дума за София, часове в които се кара автомобила. Лично аз никога не гледам разхода... поглеждам към бензиномера, ако сочи към "E" отивам и сипвам, ако сочи към "F" давам газ и карам. Не слагам газ и други алтернативни горива на колите си, никога не съм бил фен на това да амортизирам двигателя за сметка на по-евтино гориво. Като се почнат ремонтите причинени от газификацията, отива на майната си икономията.
|
|
|
Чет Мар 01, 2018 1:53 pm |
|
|
badpixel
Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm Мнения: 69 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
|
Ryu написа: Ще споделя малко впечатления от моето Легаси 2.5 АТ бензин 2005.
Лично сравнявам Субаруто с другата ми кола - BMW e62 525i.
Возия - осезаемо по-твърда от тази на BMW-то, даже на моменти леко дървена.
Проходимост - Тук определено Субаруто е много напред в играта. Последните няколко дни даже не съм си и помислял да изкарам БМВ-то от гаража ... В зимни условия дори и със всички дрънкулки и джаджи включени БМВ-то не е много впечатляващо в зимни условия (говоря за нормално каране с цел стигане от точка А до точка Б, а не пързаляне за завои).
Скоростна кутия - Тук БМВ-то е печелившо. Автомата на Субаруто ми идва малко неадекватен на моменти и реагира по бавно от колкото ми се иска при kickdown.
Двигател - Субаруто е фаворитът тук. Взех колата на 280к реални километра, имаше за смяна едни гарнитури на капаците на клапаните, и стандартно обслужване (масла филтри и тн). Единствения недостатък поне за мен е ангренажния ремък за разлика от ангренажната верига на БМВ-то. Иначе от към мощност и въртящ момент, и двата двигателя са напълно адекватни към масата, която трябва да задвижат.
Ходова част (ремонти и издръжливост) - И двете коли показват доста добра издръжливост на ходовата част след ремонт, обаче разликата идва в цената. При БМВ-то цифрите почти винаги отиват на 4 цифрена сума, докато със Субаруто успявам да се вместя в по ниски суми.
Разход - тук не коментирам, тъй като разхода на един автомобил е изключително субективен и зависи много от стила на каране, град в който се кара автомобила, даже квартал ако става дума за София, часове в които се кара автомобила. Лично аз никога не гледам разхода... поглеждам към бензиномера, ако сочи към "E" отивам и сипвам, ако сочи към "F" давам газ и карам. Не слагам газ и други алтернативни горива на колите си, никога не съм бил фен на това да амортизирам двигателя за сметка на по-евтино гориво. Като се почнат ремонтите причинени от газификацията, отива на майната си икономията. Извинявам се за спама:) Амин!;)
_________________ Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
|
|
|
Чет Мар 01, 2018 7:46 pm |
|
|
Alxx
|
Не е спам Изключително адекватно мнение, без вложени чувства и фенщина. Само с последния абзац не съм съгласен.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Мар 01, 2018 8:29 pm |
|
|
nuHaKoJIaga
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am Мнения: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
|
nuHaKoJIaga написа: Имам следното питане. На комбитата антената в реотаните на задното стъкло ли е? Вчера при едно от няколкото пускания на реотаните, за да размразяват стъклото, се появиха смущения в радиото и подозирам, че вероятно там е сложена. Повдигам въпросът с надеждата някой да е имал същия проблем и да е намерил решение . Лятото разглабях кората на вратата и прегледах антенния усилвател, никъде не открих прекъснато или каквато и да е причина за смущението, което ме води на мисълта, че нещо се случва от към радиото... И съответно новия въпрос - има ли авариен лост за отваряне на резервоара, защото от известно време не "отскача" капачката всеки път и доста често ми се налага служителите в бензиностанцията да съдействат като отварят капачето докато аз държа дръпнато лостчето в купето? Жилото(ако е жило цялото) със сигурност издърпва щифтчето и отключва, но трябва да погледна ламаринката, която би трябвало да е под напрежение и да избутва вратичката.
|
|
|
Сря Ное 28, 2018 7:17 pm |
|
|
Alxx
|
Забърши си стъклото отвътре с микрофибърната кърпа и няма да имаш смущения.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Ное 28, 2018 11:20 pm |
|
|
neno_11
Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 12:02 am Мнения: 748 Местоположение: Добрич
Автомобил: WRX
Рейтинг: 84
|
Кой мотор е по- добре 2.0 150кс. или 2.0 165кс.?Или да се ориентирам към форко турбо
|
|
|
Вто Сеп 14, 2021 7:10 pm |
|
|
Alxx
|
Конструктивно са еднакви. Ти си прецени.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Сеп 14, 2021 8:15 pm |
|
|
netmurder
Регистриран на: Пон Окт 19, 2015 12:49 pm Мнения: 7 Местоположение: Гоце Делчев Рейтинг: 0
|
Колеги може ли да споделите информация относно 3.0 H6 мотора, надежден ли е и добре ли се държи на газ. Спрял съм се на Легаси 2008 3.0 H6, а един познат ми каза че имал проблем с цилиндрите или нещо подобно, не го разбрах.... Та ако може да споделят мнения колеги с този мотор. Благодаря!
|
|
|
Сря Сеп 29, 2021 3:44 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта |
|