Отговори на тема  [ 26 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Особености на Субару Легаси IV (2003-2009) 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата е за 4-то поколение Легаси.

Нед Яну 21, 2018 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 23, 2017 10:05 pm
Мнения: 7
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Subaru Legacy IV комби
Телефон: 0884808605
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
На 220 х.км демпферния маховик скърца за смяна.Уреда за температурата на двигателя понякога рязко скача ,без да е прегряла,теч от семеринг на изходящия вал на скоростната кутия към кардана,тропане в предните накладки.
 15

Вто Фев 20, 2018 5:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юни 02, 2017 7:18 am
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 2005
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Здравейте колеги ;) и аз да си кажа мнението за този модел ! От 8 месеца го имам и мога да кажа следното : сменен съединител , сменени всички тампони, сменени две задни лагерглавини , лек теч от кормилната рейка , разхода на масло за сега е 800мл. на 9500 км. Относно возията :( твърдо ! Сравнение с Пасат 5 (това карах преди )
Другото което не ми харесва е тромавото набиране на скорост , явно поради липсата на турбо . И не на последно място скъпата поддръжка ! Е сега колата е стегната и се надявам да си я карам дълго време ;) . Лошото ,че още не съм я пробвал на сняг :( тази година във Варна май няма да падне снежец . Това е от мен надявам се да не съм бил
много досаден :-? . Наздраве на всички :beer:

Вто Фев 20, 2018 7:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 23, 2017 10:05 pm
Мнения: 7
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Subaru Legacy IV комби
Телефон: 0884808605
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Точно така,потвърждавам твърда возия.Ускорението за 2,0- 138коня ми се струва мудно.

Вто Фев 20, 2018 8:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 21, 2018 8:33 pm
Мнения: 7
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! Някой може ли да изкаже някакви други наблюдения за серията?

Негативи/Позитиви м/у 2.0 и 2.5 ?

Пон Фев 26, 2018 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Май 26, 2017 3:41 pm
Мнения: 20
Автомобил: Legacy 2.0 R 2006
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Наистина са много тромави.
2,0 R 165 комя, ама май са сакати :)
над 3500 оборотя получава някакъв живец ама ако е на газ пък оборотите са проблем :)
Чесно казано очаквах повече от тази кола с тези коне :)

Вто Фев 27, 2018 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, когато си избирате коли и двигатели гледайте и другата характеристика на мотора - въртящ момент. Исторически погледнато за жизнения цикъл на ej20, конете растат в годините с близо 40%, като пика е при 2.0R със своите 165 кс. Обаче въртящия момент от 183 е мръднал на "заветните" 196Нм. С този въртящ момент колата ще ви се чувства слаба сравнено с всеки турбодизел от 1.6 до 2000 кубика. Като сложите и останалите особености на кантара - тегло на автомобила, архаична автоматична трансмисия с големи загуби, климатик, серво, задвижване на два моста и ЕКУ алгоритъм скопяващ и малкото вътък на двигателя за сметка на екологията, реалното усещане е като на малолитражка. Да гледате само конете, които идват при 5000+ оборота е много заблуждаващо, особено за Субару. EJ25 е разумен компромис със своите около 220 Нм и пасва по-добре на комбитата, но много хора идващи от европейски марки са предубедени към големи кубатури, смятайки, че 2.0 мотор ще бъде по-икономичен в дългосрочен план.
След като миналата седмица карах 3.0 H6 5АТ (2007), мога да кажа, че и кубатурата и броя цилиндри не е лекарство за тази вродена "сърдечна" недостатъчност. Ако искате вървежна кола търсите нещо с оХлЮв( пощенска кутия) и ръчна трансмисия, която може да изцежда живеца на мотора при желание от страна на водача. Тези екстри идват на определена цена естествено, но който я плати обикновено е удовлетворен от това, което получава.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 12

Вто Фев 27, 2018 8:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 09, 2015 10:52 am
Мнения: 16
Местоположение: Варна
Skype: headless_
Автомобил: Legacy '07 H6, Si-Drive
Телефон: 0885383390
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега, до голяма степен съм съгласен с теб. 2.0 е "слаб" двигател за това купе. Твърде много хора пренебрегват факта, че колата е с постоянно задвижване и на 4-те колела, поради което си е порядъчно мудна. 3-ката обаче си се държи съвсем прилично за кола тип семейно комби. Все пак, Легасито като идея далеч не е състезателна кола. Така че, да, ако се търси голяма динамика и ускорение - кола с турбинка. :beer:

Вто Фев 27, 2018 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Имам следното питане. На комбитата антената в реотаните на задното стъкло ли е? Вчера при едно от няколкото пускания на реотаните, за да размразяват стъклото, се появиха смущения в радиото и подозирам, че вероятно там е сложена.

Вто Фев 27, 2018 11:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Имам наблюдения над 2.0 r i 3.0 r и двете ръчка - перфектни семейни коли. Двойката е със слабо моторче поради липсата на турбо (в EU сме прецакани по този параграф) за това аз лично препоръчвам 2,5 и 3 литровите версии. За обслужване колите не са от най евтините но за сметка на това не се чупят лесно... Проблемни елементи са задното окачване - при комбитата най вече - умират доста преди предното, слаби спирачки... Дори при 3.0 r... Ако карате по-агресивно искат ъпгрейд и сериозни накладки. Машинките на вратите умират доста често и при легаси, аутбек и фори в тази генерация.. Там ремонта може и да е тънък ако сте по-сръчни и имате време, ако не си плащате като поп:) минус на 2.0 r демпферен маховик... Ако държите на оригинални ом части съединител и маховик два кинта плюс с работата... Побългарява се с сингъл масс флаиуиил за по-евтино с едно на ум за трансмисията...;) , фаровете са слабички за нощно каране (късите), за други минуси не се сещам... Гарнитури не са ми текли масло не ми е горило повече от нормалното, тройката повече от от двойката но това е разбираемо.
Като цяло ако се карат нормално могат спокойно да стигнат животана преднотопоколение... 20 год + за "ръчкане" се плаща екстра:)
Разход 2.0 r градско 12, извън 10, 3.0 r градско 15-16, извън 10...;)
Съответно двойката върви колкото 110 коня кола с предно/задно, 3ката ръчка като софт импреса:)
Дано съм бил полезен, наздраве!
П.с ако има грешки сри. Пиша от тел. А кебабчетата ми пречат (пръстетата :D) :drunk: :race: :beer:

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
 1

Сря Фев 28, 2018 9:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
badpixel написа:
Разход 2.0 r градско 12, извън 10, 3.0 r градско 15-16, извън 10...;)


Колега на бензин или газ го даваш?

При мен е 9,6 L бензин по бордкомп и 11 L /100 газ ! Ето долу и последните 20 К до цент и километър нанесени:

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/812522.html


За спирачките, и затварящите се механизми, основно на задните врати си също прав!
Кола за спокойни и семейни хора... :D

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Сря Фев 28, 2018 11:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Бензин, и осн. кратки пътувания по софийските задръствания:) лятото съм свалял до 10,5/100 но явно съм я газил мн., за това я смених с тройка и сега я галя, че...:D

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Чет Мар 01, 2018 7:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 09, 2018 10:45 pm
Мнения: 18
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT 2005
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ще споделя малко впечатления от моето Легаси 2.5 АТ бензин 2005.

Лично сравнявам Субаруто с другата ми кола - BMW e62 525i.

Возия - осезаемо по-твърда от тази на BMW-то, даже на моменти леко дървена.

Проходимост - Тук определено Субаруто е много напред в играта. Последните няколко дни даже не съм си и помислял да изкарам БМВ-то от гаража ... В зимни условия дори и със всички дрънкулки и джаджи включени БМВ-то не е много впечатляващо в зимни условия (говоря за нормално каране с цел стигане от точка А до точка Б, а не пързаляне за завои).

Скоростна кутия - Тук БМВ-то е печелившо. Автомата на Субаруто ми идва малко неадекватен на моменти и реагира по бавно от колкото ми се иска при kickdown.

Двигател - Субаруто е фаворитът тук. Взех колата на 280к реални километра, имаше за смяна едни гарнитури на капаците на клапаните, и стандартно обслужване (масла филтри и тн). Единствения недостатък поне за мен е ангренажния ремък за разлика от ангренажната верига на БМВ-то.
Иначе от към мощност и въртящ момент, и двата двигателя са напълно адекватни към масата, която трябва да задвижат.

Ходова част (ремонти и издръжливост) - И двете коли показват доста добра издръжливост на ходовата част след ремонт, обаче разликата идва в цената. При БМВ-то цифрите почти винаги отиват на 4 цифрена сума, докато със Субаруто успявам да се вместя в по ниски суми.

Разход - тук не коментирам, тъй като разхода на един автомобил е изключително субективен и зависи много от стила на каране, град в който се кара автомобила, даже квартал ако става дума за София, часове в които се кара автомобила. Лично аз никога не гледам разхода... поглеждам към бензиномера, ако сочи към "E" отивам и сипвам, ако сочи към "F" давам газ и карам. Не слагам газ и други алтернативни горива на колите си, никога не съм бил фен на това да амортизирам двигателя за сметка на по-евтино гориво. Като се почнат ремонтите причинени от газификацията, отива на майната си икономията.

Чет Мар 01, 2018 1:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ryu написа:
Ще споделя малко впечатления от моето Легаси 2.5 АТ бензин 2005.

Лично сравнявам Субаруто с другата ми кола - BMW e62 525i.

Возия - осезаемо по-твърда от тази на BMW-то, даже на моменти леко дървена.

Проходимост - Тук определено Субаруто е много напред в играта. Последните няколко дни даже не съм си и помислял да изкарам БМВ-то от гаража ... В зимни условия дори и със всички дрънкулки и джаджи включени БМВ-то не е много впечатляващо в зимни условия (говоря за нормално каране с цел стигане от точка А до точка Б, а не пързаляне за завои).

Скоростна кутия - Тук БМВ-то е печелившо. Автомата на Субаруто ми идва малко неадекватен на моменти и реагира по бавно от колкото ми се иска при kickdown.

Двигател - Субаруто е фаворитът тук. Взех колата на 280к реални километра, имаше за смяна едни гарнитури на капаците на клапаните, и стандартно обслужване (масла филтри и тн). Единствения недостатък поне за мен е ангренажния ремък за разлика от ангренажната верига на БМВ-то.
Иначе от към мощност и въртящ момент, и двата двигателя са напълно адекватни към масата, която трябва да задвижат.

Ходова част (ремонти и издръжливост) - И двете коли показват доста добра издръжливост на ходовата част след ремонт, обаче разликата идва в цената. При БМВ-то цифрите почти винаги отиват на 4 цифрена сума, докато със Субаруто успявам да се вместя в по ниски суми.

Разход - тук не коментирам, тъй като разхода на един автомобил е изключително субективен и зависи много от стила на каране, град в който се кара автомобила, даже квартал ако става дума за София, часове в които се кара автомобила. Лично аз никога не гледам разхода... поглеждам към бензиномера, ако сочи към "E" отивам и сипвам, ако сочи към "F" давам газ и карам. Не слагам газ и други алтернативни горива на колите си, никога не съм бил фен на това да амортизирам двигателя за сметка на по-евтино гориво. Като се почнат ремонтите причинени от газификацията, отива на майната си икономията.


Извинявам се за спама:) Амин!;)

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Чет Мар 01, 2018 7:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е спам :) Изключително адекватно мнение, без вложени чувства и фенщина. Само с последния абзац не съм съгласен.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Мар 01, 2018 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
nuHaKoJIaga написа:
Имам следното питане. На комбитата антената в реотаните на задното стъкло ли е? Вчера при едно от няколкото пускания на реотаните, за да размразяват стъклото, се появиха смущения в радиото и подозирам, че вероятно там е сложена.


Повдигам въпросът с надеждата някой да е имал същия проблем и да е намерил решение :). Лятото разглабях кората на вратата и прегледах антенния усилвател, никъде не открих прекъснато или каквато и да е причина за смущението, което ме води на мисълта, че нещо се случва от към радиото...

И съответно новия въпрос - има ли авариен лост за отваряне на резервоара, защото от известно време не "отскача" капачката всеки път и доста често ми се налага служителите в бензиностанцията да съдействат като отварят капачето докато аз държа дръпнато лостчето в купето? Жилото(ако е жило цялото) със сигурност издърпва щифтчето и отключва, но трябва да погледна ламаринката, която би трябвало да е под напрежение и да избутва вратичката.

Сря Ное 28, 2018 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Забърши си стъклото отвътре с микрофибърната кърпа и няма да имаш смущения.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Ное 28, 2018 11:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 12:02 am
Мнения: 748
Местоположение: Добрич
Автомобил: WRX
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кой мотор е по- добре 2.0 150кс. или 2.0 165кс.?Или да се ориентирам към форко турбо :)

Вто Сеп 14, 2021 7:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Конструктивно са еднакви. Ти си прецени.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 14, 2021 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 19, 2015 12:49 pm
Мнения: 7
Местоположение: Гоце Делчев
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги може ли да споделите информация относно 3.0 H6 мотора, надежден ли е и добре ли се държи на газ. Спрял съм се на Легаси 2008 3.0 H6, а един познат ми каза че имал проблем с цилиндрите или нещо подобно, не го разбрах.... Та ако може да споделят мнения колеги с този мотор. Благодаря!

Сря Сеп 29, 2021 3:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 26 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор