Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 9:15 am



Отговори на тема  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Особености на Субару Легаси IV (2003-2009) 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата е за 4-то поколение Легаси.

Нед Яну 21, 2018 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 23, 2017 10:05 pm
Мнения: 7
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Subaru Legacy IV комби
Телефон: 0884808605
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
На 220 х.км демпферния маховик скърца за смяна.Уреда за температурата на двигателя понякога рязко скача ,без да е прегряла,теч от семеринг на изходящия вал на скоростната кутия към кардана,тропане в предните накладки.
 15

Вто Фев 20, 2018 5:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юни 02, 2017 7:18 am
Мнения: 46
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 2005
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Здравейте колеги ;) и аз да си кажа мнението за този модел ! От 8 месеца го имам и мога да кажа следното : сменен съединител , сменени всички тампони, сменени две задни лагерглавини , лек теч от кормилната рейка , разхода на масло за сега е 800мл. на 9500 км. Относно возията :( твърдо ! Сравнение с Пасат 5 (това карах преди )
Другото което не ми харесва е тромавото набиране на скорост , явно поради липсата на турбо . И не на последно място скъпата поддръжка ! Е сега колата е стегната и се надявам да си я карам дълго време ;) . Лошото ,че още не съм я пробвал на сняг :( тази година във Варна май няма да падне снежец . Това е от мен надявам се да не съм бил
много досаден :-? . Наздраве на всички :beer:

Вто Фев 20, 2018 7:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 23, 2017 10:05 pm
Мнения: 7
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Subaru Legacy IV комби
Телефон: 0884808605
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Точно така,потвърждавам твърда возия.Ускорението за 2,0- 138коня ми се струва мудно.

Вто Фев 20, 2018 8:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 21, 2018 8:33 pm
Мнения: 7
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! Някой може ли да изкаже някакви други наблюдения за серията?

Негативи/Позитиви м/у 2.0 и 2.5 ?

Пон Фев 26, 2018 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Май 26, 2017 3:41 pm
Мнения: 20
Автомобил: Legacy 2.0 R 2006
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Наистина са много тромави.
2,0 R 165 комя, ама май са сакати :)
над 3500 оборотя получава някакъв живец ама ако е на газ пък оборотите са проблем :)
Чесно казано очаквах повече от тази кола с тези коне :)

Вто Фев 27, 2018 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, когато си избирате коли и двигатели гледайте и другата характеристика на мотора - въртящ момент. Исторически погледнато за жизнения цикъл на ej20, конете растат в годините с близо 40%, като пика е при 2.0R със своите 165 кс. Обаче въртящия момент от 183 е мръднал на "заветните" 196Нм. С този въртящ момент колата ще ви се чувства слаба сравнено с всеки турбодизел от 1.6 до 2000 кубика. Като сложите и останалите особености на кантара - тегло на автомобила, архаична автоматична трансмисия с големи загуби, климатик, серво, задвижване на два моста и ЕКУ алгоритъм скопяващ и малкото вътък на двигателя за сметка на екологията, реалното усещане е като на малолитражка. Да гледате само конете, които идват при 5000+ оборота е много заблуждаващо, особено за Субару. EJ25 е разумен компромис със своите около 220 Нм и пасва по-добре на комбитата, но много хора идващи от европейски марки са предубедени към големи кубатури, смятайки, че 2.0 мотор ще бъде по-икономичен в дългосрочен план.
След като миналата седмица карах 3.0 H6 5АТ (2007), мога да кажа, че и кубатурата и броя цилиндри не е лекарство за тази вродена "сърдечна" недостатъчност. Ако искате вървежна кола търсите нещо с оХлЮв( пощенска кутия) и ръчна трансмисия, която може да изцежда живеца на мотора при желание от страна на водача. Тези екстри идват на определена цена естествено, но който я плати обикновено е удовлетворен от това, което получава.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 12

Вто Фев 27, 2018 8:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 09, 2015 10:52 am
Мнения: 16
Местоположение: Варна
Skype: headless_
Автомобил: Legacy '07 H6, Si-Drive
Телефон: 0885383390
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега, до голяма степен съм съгласен с теб. 2.0 е "слаб" двигател за това купе. Твърде много хора пренебрегват факта, че колата е с постоянно задвижване и на 4-те колела, поради което си е порядъчно мудна. 3-ката обаче си се държи съвсем прилично за кола тип семейно комби. Все пак, Легасито като идея далеч не е състезателна кола. Така че, да, ако се търси голяма динамика и ускорение - кола с турбинка. :beer:

Вто Фев 27, 2018 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Имам следното питане. На комбитата антената в реотаните на задното стъкло ли е? Вчера при едно от няколкото пускания на реотаните, за да размразяват стъклото, се появиха смущения в радиото и подозирам, че вероятно там е сложена.

Вто Фев 27, 2018 11:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Имам наблюдения над 2.0 r i 3.0 r и двете ръчка - перфектни семейни коли. Двойката е със слабо моторче поради липсата на турбо (в EU сме прецакани по този параграф) за това аз лично препоръчвам 2,5 и 3 литровите версии. За обслужване колите не са от най евтините но за сметка на това не се чупят лесно... Проблемни елементи са задното окачване - при комбитата най вече - умират доста преди предното, слаби спирачки... Дори при 3.0 r... Ако карате по-агресивно искат ъпгрейд и сериозни накладки. Машинките на вратите умират доста често и при легаси, аутбек и фори в тази генерация.. Там ремонта може и да е тънък ако сте по-сръчни и имате време, ако не си плащате като поп:) минус на 2.0 r демпферен маховик... Ако държите на оригинални ом части съединител и маховик два кинта плюс с работата... Побългарява се с сингъл масс флаиуиил за по-евтино с едно на ум за трансмисията...;) , фаровете са слабички за нощно каране (късите), за други минуси не се сещам... Гарнитури не са ми текли масло не ми е горило повече от нормалното, тройката повече от от двойката но това е разбираемо.
Като цяло ако се карат нормално могат спокойно да стигнат животана преднотопоколение... 20 год + за "ръчкане" се плаща екстра:)
Разход 2.0 r градско 12, извън 10, 3.0 r градско 15-16, извън 10...;)
Съответно двойката върви колкото 110 коня кола с предно/задно, 3ката ръчка като софт импреса:)
Дано съм бил полезен, наздраве!
П.с ако има грешки сри. Пиша от тел. А кебабчетата ми пречат (пръстетата :D) :drunk: :race: :beer:

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...
 1

Сря Фев 28, 2018 9:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
badpixel написа:
Разход 2.0 r градско 12, извън 10, 3.0 r градско 15-16, извън 10...;)


Колега на бензин или газ го даваш?

При мен е 9,6 L бензин по бордкомп и 11 L /100 газ ! Ето долу и последните 20 К до цент и километър нанесени:

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/812522.html


За спирачките, и затварящите се механизми, основно на задните врати си също прав!
Кола за спокойни и семейни хора... :D

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Сря Фев 28, 2018 11:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Бензин, и осн. кратки пътувания по софийските задръствания:) лятото съм свалял до 10,5/100 но явно съм я газил мн., за това я смених с тройка и сега я галя, че...:D

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Чет Мар 01, 2018 7:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 09, 2018 10:45 pm
Мнения: 18
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2.5 AT 2005
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ще споделя малко впечатления от моето Легаси 2.5 АТ бензин 2005.

Лично сравнявам Субаруто с другата ми кола - BMW e62 525i.

Возия - осезаемо по-твърда от тази на BMW-то, даже на моменти леко дървена.

Проходимост - Тук определено Субаруто е много напред в играта. Последните няколко дни даже не съм си и помислял да изкарам БМВ-то от гаража ... В зимни условия дори и със всички дрънкулки и джаджи включени БМВ-то не е много впечатляващо в зимни условия (говоря за нормално каране с цел стигане от точка А до точка Б, а не пързаляне за завои).

Скоростна кутия - Тук БМВ-то е печелившо. Автомата на Субаруто ми идва малко неадекватен на моменти и реагира по бавно от колкото ми се иска при kickdown.

Двигател - Субаруто е фаворитът тук. Взех колата на 280к реални километра, имаше за смяна едни гарнитури на капаците на клапаните, и стандартно обслужване (масла филтри и тн). Единствения недостатък поне за мен е ангренажния ремък за разлика от ангренажната верига на БМВ-то.
Иначе от към мощност и въртящ момент, и двата двигателя са напълно адекватни към масата, която трябва да задвижат.

Ходова част (ремонти и издръжливост) - И двете коли показват доста добра издръжливост на ходовата част след ремонт, обаче разликата идва в цената. При БМВ-то цифрите почти винаги отиват на 4 цифрена сума, докато със Субаруто успявам да се вместя в по ниски суми.

Разход - тук не коментирам, тъй като разхода на един автомобил е изключително субективен и зависи много от стила на каране, град в който се кара автомобила, даже квартал ако става дума за София, часове в които се кара автомобила. Лично аз никога не гледам разхода... поглеждам към бензиномера, ако сочи към "E" отивам и сипвам, ако сочи към "F" давам газ и карам. Не слагам газ и други алтернативни горива на колите си, никога не съм бил фен на това да амортизирам двигателя за сметка на по-евтино гориво. Като се почнат ремонтите причинени от газификацията, отива на майната си икономията.

Чет Мар 01, 2018 1:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 12:30 pm
Мнения: 69
Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy 3.0R spec B wagon
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ryu написа:
Ще споделя малко впечатления от моето Легаси 2.5 АТ бензин 2005.

Лично сравнявам Субаруто с другата ми кола - BMW e62 525i.

Возия - осезаемо по-твърда от тази на BMW-то, даже на моменти леко дървена.

Проходимост - Тук определено Субаруто е много напред в играта. Последните няколко дни даже не съм си и помислял да изкарам БМВ-то от гаража ... В зимни условия дори и със всички дрънкулки и джаджи включени БМВ-то не е много впечатляващо в зимни условия (говоря за нормално каране с цел стигане от точка А до точка Б, а не пързаляне за завои).

Скоростна кутия - Тук БМВ-то е печелившо. Автомата на Субаруто ми идва малко неадекватен на моменти и реагира по бавно от колкото ми се иска при kickdown.

Двигател - Субаруто е фаворитът тук. Взех колата на 280к реални километра, имаше за смяна едни гарнитури на капаците на клапаните, и стандартно обслужване (масла филтри и тн). Единствения недостатък поне за мен е ангренажния ремък за разлика от ангренажната верига на БМВ-то.
Иначе от към мощност и въртящ момент, и двата двигателя са напълно адекватни към масата, която трябва да задвижат.

Ходова част (ремонти и издръжливост) - И двете коли показват доста добра издръжливост на ходовата част след ремонт, обаче разликата идва в цената. При БМВ-то цифрите почти винаги отиват на 4 цифрена сума, докато със Субаруто успявам да се вместя в по ниски суми.

Разход - тук не коментирам, тъй като разхода на един автомобил е изключително субективен и зависи много от стила на каране, град в който се кара автомобила, даже квартал ако става дума за София, часове в които се кара автомобила. Лично аз никога не гледам разхода... поглеждам към бензиномера, ако сочи към "E" отивам и сипвам, ако сочи към "F" давам газ и карам. Не слагам газ и други алтернативни горива на колите си, никога не съм бил фен на това да амортизирам двигателя за сметка на по-евтино гориво. Като се почнат ремонтите причинени от газификацията, отива на майната си икономията.


Извинявам се за спама:) Амин!;)

_________________
Не так страшен руский танк - как его пиянlь екипаж...

Чет Мар 01, 2018 7:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е спам :) Изключително адекватно мнение, без вложени чувства и фенщина. Само с последния абзац не съм съгласен.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Мар 01, 2018 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am
Мнения: 24
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
nuHaKoJIaga написа:
Имам следното питане. На комбитата антената в реотаните на задното стъкло ли е? Вчера при едно от няколкото пускания на реотаните, за да размразяват стъклото, се появиха смущения в радиото и подозирам, че вероятно там е сложена.


Повдигам въпросът с надеждата някой да е имал същия проблем и да е намерил решение :). Лятото разглабях кората на вратата и прегледах антенния усилвател, никъде не открих прекъснато или каквато и да е причина за смущението, което ме води на мисълта, че нещо се случва от към радиото...

И съответно новия въпрос - има ли авариен лост за отваряне на резервоара, защото от известно време не "отскача" капачката всеки път и доста често ми се налага служителите в бензиностанцията да съдействат като отварят капачето докато аз държа дръпнато лостчето в купето? Жилото(ако е жило цялото) със сигурност издърпва щифтчето и отключва, но трябва да погледна ламаринката, която би трябвало да е под напрежение и да избутва вратичката.

Сря Ное 28, 2018 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Забърши си стъклото отвътре с микрофибърната кърпа и няма да имаш смущения.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Ное 28, 2018 11:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 12:02 am
Мнения: 748
Местоположение: Добрич
Автомобил: WRX
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кой мотор е по- добре 2.0 150кс. или 2.0 165кс.?Или да се ориентирам към форко турбо :)

Вто Сеп 14, 2021 7:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Конструктивно са еднакви. Ти си прецени.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 14, 2021 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 19, 2015 12:49 pm
Мнения: 7
Местоположение: Гоце Делчев
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги може ли да споделите информация относно 3.0 H6 мотора, надежден ли е и добре ли се държи на газ. Спрял съм се на Легаси 2008 3.0 H6, а един познат ми каза че имал проблем с цилиндрите или нещо подобно, не го разбрах.... Та ако може да споделят мнения колеги с този мотор. Благодаря!

Сря Сеп 29, 2021 3:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор