Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:28 pm



Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
 Проблем с 4х4 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Ное 27, 2017 12:28 am
Мнения: 21
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 2010г.
Телефон: 0885175660
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравете колеги.
От скоро съм собсвеник на Легаси, но отдавна чета форума и се информирам. И така имам следния проблем:
Колата е Легаси седан 2.5 АТ AWD 1999 г. Забелязах, че при рязко подаване на газ в движение на сняг/лед колата занася на ляво. Спрях под наклон и опитах да потегля и се оказа, че се задвижват само предна лява и задна дясна гума, предна дясна и задна лява не се въртят. Изпробвах всички режими на кутията HOLD/SPORT 1,2,3, D,на всякакъв режим колата въртеше/ не въртеше гумите по диагонал. Пробвах с малко газ и с много газ, резултата е еднакъв каквото и да пробвам.Не мисля,че е нормално.
Благодаря предварително.

Пон Яну 22, 2018 7:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Абсолютно нормално е. Колата няма блокажи на преден и заден диференциал и затова винаги върти две на кръст. Нямаш и LSD на задния диф.
Въртящият момент винаги "бяга" по пътя с най-малко сцепление.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Пон Яну 22, 2018 9:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Ное 27, 2017 12:28 am
Мнения: 21
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 2010г.
Телефон: 0885175660
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Съгласен съм колега, но подложих колата на всякакви тестове на сняг и нито веднъж не превъртяха тези колела. Каквото и да опитвах единствено предно ляво и задно дясно колело превъртаха.

Вто Яну 23, 2018 1:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Качи предната лява гума на нещо по високо (бордюр, бабуна) да застане колата на кантар и ще видиш че висящите гуми ще боксуват.
Иначе в сервиз на подемника я вдигат и включваш на скорост - почват да въртят и 4-те колела. С дървено трупче може да спираш всяка от тях (стига да си спрял VDC-то, ако го имаш). Така може да провериш дали имаш LSD или не. Ако успееш да спреш някоя от задните гуми с трупчето - няма LSD.

Хубаво нещо е VDC-то. Аз съм много доволен. Спъва колата, но пък я прави доста стабилна.

Вто Яну 23, 2018 4:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Ное 27, 2017 12:28 am
Мнения: 21
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 2010г.
Телефон: 0885175660
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за отговорите колеги!
Много безаварийни километри ви пожелавам!

Сря Яну 24, 2018 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
stoychod написа:
Качи предната лява гума на нещо по високо (бордюр, бабуна) да застане колата на кантар и ще видиш че висящите гуми ще боксуват.
Иначе в сервиз на подемника я вдигат и включваш на скорост - почват да въртят и 4-те колела. С дървено трупче може да спираш всяка от тях (стига да си спрял VDC-то, ако го имаш). Така може да провериш дали имаш LSD или не. Ако успееш да спреш някоя от задните гуми с трупчето - няма LSD.

Хубаво нещо е VDC-то. Аз съм много доволен. Спъва колата, но пък я прави доста стабилна.

2,5 от 99та мисля че няма с вдц, но като цяло 2.5 с вдц е рядкост.
Но е голяма екстра и си е задължителна при Субару

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Съб Яну 27, 2018 10:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am
Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
stoychod написа:
Качи предната лява гума на нещо по високо (бордюр, бабуна) да застане колата на кантар и ще видиш че висящите гуми ще боксуват.
Иначе в сервиз на подемника я вдигат и включваш на скорост - почват да въртят и 4-те колела. С дървено трупче може да спираш всяка от тях (стига да си спрял VDC-то, ако го имаш). Така може да провериш дали имаш LSD или не. Ако успееш да спреш някоя от задните гуми с трупчето - няма LSD.

Хубаво нещо е VDC-то. Аз съм много доволен. Спъва колата, но пък я прави доста стабилна.

2,5 от 99та мисля че няма с вдц, но като цяло 2.5 с вдц е рядкост.
Но е голяма екстра и си е задължителна при Субару


Има има ;) само че моята се водеше 2000г. А иначе по ВИН излиза август 1999г.
Имаше си и VDC и VTD даже ;) много копаше гадината!

Съб Яну 27, 2018 11:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 24, 2015 8:27 am
Мнения: 255
Местоположение: София
Skype: koroto
Автомобил: Legacy III '99 SW 2.5L 156bhp AT
Телефон: 0885078788
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
И моята има VDC от Дек 1999.
Мисля, че това го има само на GX версиите или GX Limited версиите.
И тази система прави шофирането много лесно на хлъзгави настилки. Това го осъзнах, когато миналата година я изключих и реших да покарам. Със старите зимни гуми, колата беше неуправляема, постоянно занасяше, тръгваше настрани, недозавиваше, докато не ударих бордюр. Включих я и тогава шофирането се превърна в песен.

Тази година съм с нови зимни гуми. Преди няколко дена големият снеговалеж, отидох на паркинга на Kaufland. Навивам волана на макс, педала до земята и следя какво прави колата. VDC се намесваше със всичко каквото може, оборотите на стабилни 1700, постоянно тракане на ABS, за да държи колата да завива равномерно. Шума от работата на VDC се чуваше осезаемо, имаше леко недозавиване, но колата завиваше.
Истината е, че без тази система, при наличието на толкова голям въртяш момент, колата си се приплъзва настрани. :beer:

П.П. Ако има VDC, ще го види на таблото, светва когато се активира и се намесва. ;)

Съб Яну 27, 2018 12:37 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 8 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор