|
Страница 1 от 1
|
[ 15 мнения ] |
|
Няколко въпроса свързани с Легаси 2004г 2.5
Автор |
Съобщение |
p_pavlov
Регистриран на: Чет Ное 02, 2017 11:30 am Мнения: 2
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 '04
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, След много месечно четене във форума, от около месец съм с регистрация и съответно с автомобила пред блока . Исках да се допитам до вас, за няколко съвета за дъвкани проблеми. Както може би повечето от автомобилите на 14+ години от време на време ми избива грешката P0420 за емисиите на изгорелите газове. Проблема е ясен ще се сменя катализатора, но тук идва чуденето ми, а именно- нов универсален, втора употреба от кола донор, рециклиране на стария (предлага се на цена около 130-140лв) или кардинално премахване на катализатора и втулка на сондата да се лъжем . Втория въпрос е свързан с маховика, а именно не дотам приятното "чуруликане", което се чува на празен ход. Тук вариантите са отново подобни на горните за катализатора- "нов" от кола донор, конверсия с твърд маховик или отново рециклиране на стария оригинален. Относно рециклиране не съм намерил никакви отзиви в нет-а, така че там ми е доста тъмна материята. Доколото получих информация от хората занимаващи се с рециклирането работят с части за Закс и дават 6 месеца гаранция, като цената варира около 600лв. Та това е за сега, надявам се да помогнете с избора на варианти за елеминиране на текущите проблеми. Поздрави на всички.
|
|
|
Пон Апр 02, 2018 10:36 am |
|
|
demon777
Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 6:48 pm Мнения: 297 Местоположение: Сливен
Автомобил: Legacy 2,5 - 2004 АТ
Рейтинг: 47
|
Пробвай 1во само със сонда за 15 пари може пък и да имаш късмет
_________________ http://line4auto.ru/subaru/m76.gif
|
|
|
Пет Апр 06, 2018 11:27 pm |
|
|
Alxx
|
Катализатор се чисти, но за жалост, за 100% сигурно предпазване от P0420 се прави адаптация на сондата към катализатора(нямам идея на какъв период се прави и изобщо има ли такъв точен). С километрите сондата си изменя явно показанията(кат-ът също) и е нужно адаптиране, предполагам със Субару Селект(не знам друг софт има ли опция за тази марка). На VAG става със заводския VAG Com, например. Всички сервизи врякаха на сестра ми за А2-ката "сменяй сонда!", "изхвърляй кат!"(вкл. Порше София), пък се оказа, че на мен ми отне 10 минути да ѝ врътна една адаптация и колата заспа(печен в занаята ми метна жокер). Тук предполагам е същото. С чуруликането бих ти препоръчал да го играеш твърдо. С твърд.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Апр 07, 2018 7:28 pm |
|
|
koliong
Регистриран на: Пет Юни 02, 2017 7:18 am Мнения: 46 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 2005
Рейтинг: 6
|
Здравей колега и аз съм със същото возило от около 8 месеца При мен проблемите са същите ! Още като я взех смених маховика с твърд + нов съединител и вече 10 хил, км нямам ядове !А относно катализатора и при мен е за смяна ( чек + мигащ круизконтрол) При Пламен 120лв. и проблема щял да се реши Като цяло да обобщя моето мнение за колата е следното: возия ... като каруца наемане на скорост ... тромава ( без турбо) разход голям 16 градско 12 извън градско по колата съм сменил всички тампони биалетки и лагер главини ! Единственото хубаво в колата е 4x4 Това е лично мое мнение правя сравнение с passat 5
|
|
|
Нед Апр 08, 2018 7:45 pm |
|
|
demon777
Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 6:48 pm Мнения: 297 Местоположение: Сливен
Автомобил: Legacy 2,5 - 2004 АТ
Рейтинг: 47
|
koliong написа: Здравей колега и аз съм със същото возило от около 8 месеца При мен проблемите са същите ! Още като я взех смених маховика с твърд + нов съединител и вече 10 хил, км нямам ядове !А относно катализатора и при мен е за смяна ( чек + мигащ круизконтрол) При Пламен 120лв. и проблема щял да се реши Като цяло да обобщя моето мнение за колата е следното: возия ... като каруца наемане на скорост ... тромава ( без турбо) разход голям 16 градско 12 извън градско по колата съм сменил всички тампони биалетки и лагер главини ! Единственото хубаво в колата е 4x4 Това е лично мое мнение правя сравнение с passat 5 А сега смени пружини+амове и пак пиши за возията
_________________ http://line4auto.ru/subaru/m76.gif
|
|
|
Пон Апр 09, 2018 8:58 pm |
|
|
p_pavlov
Регистриран на: Чет Ное 02, 2017 11:30 am Мнения: 2
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 '04
Рейтинг: 0
|
Колеги благодаря много за отговорите. Запазил съм час ми майсторчето ми за смяна на катализатор (реших да е универсален)- парата му не е много пък каквото сабя покаже;). Ако пак реве Р0420 ще сменям и сондата. Колкото за маховика, май май ще минавам на твърдо. Надявам се да не се удърви педала . Колега koliong, моето впечатление от колата пък са коренно противоположни от твойте- супер комфортно и меко окачване. Разхода за сега варира около 8-9 л/100 извънградско. Иначе за набирането нормално е колата не е лека, а двигателя е само 170к.с.
|
|
|
Вто Апр 10, 2018 2:20 pm |
|
|
BadMad
Регистриран на: Пет Окт 14, 2016 10:48 pm Мнения: 133 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2.0-137hp
Телефон: 0887232884
Рейтинг: 45
|
За маховика и педала на съединителя ще се родиш мек и лек педал и евтин съединител. При мен разликата е коренна от демферния и твърдия
|
|
|
Вто Апр 17, 2018 7:20 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
И аз искам да попитам нещо за съединитела.Купих Аутбек 2002 2,5 ръчка с проблем в съединитела,стчупени палци на притискатела и аксиалния лагер на парчета.Маховика нямаше никакъв аксиален луфт и реших да го оставя.Монтирах комплект на ВАЛЕО/маховика също е валео/.При мен също го има това присвирване и искам да попитам колко може да се кара така.А относно разликата между демферен и твърд маховик ,карам и Форестър с твърд,но при Аутбека е много по-плавно потеглянето и ги няма тези лашкания напред-назад при отнемане и подаване на газ.
|
|
|
Вто Май 01, 2018 8:41 am |
|
|
ico_tech
|
Колега, ако си с твърд маховик, няма причина за "просвирва". Може при натиснат съединител да квичи малко, ако не си сменил лагера в маховика. Контруктивно проблемите при класическия съединител са далеч по-малко, отколкото при това демпферно недоразумение.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Май 01, 2018 9:27 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Не съм се изразил правилно ,говоря за демферен маховик на ВАЛЕО
|
|
|
Вто Май 01, 2018 8:54 pm |
|
|
ico_tech
|
Звуците на двойномасовото недоразумение идват точно от маховика и шантавата му система за успокояване и поемане на товара. Ако имаш система за определяне на състоянието по аксиалния луфт, сподели я, защото аз лично смятам, че проблемите му са съвсем другаде. Апропо, твоят Аутбек би трябвало да е с твърд съединител (купе BH) - феродовия диск беше ли без пружини?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Май 02, 2018 2:12 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Съединитетеля беше оригиналния с инициалите на Субару и Валео.Аксиалния лагер е свършил,но някой малоумник го е карал докато се распадне до такава степен,че беше счупил и няколко пластини от притискатела.Маховика е двумасов ,феродовия твърд.Свалих маховика за да сменя лагерчето ,което е набито в него,аксиален лувт нямаше никакъв между подвижната и неподвижна част,пробвах го преди да го сваля като хващам две срещуположни страни на подвижната част и с придръпване и натиск пробвам дали има луфт.Монтирал съм нови двумасови маховици Закс и Лук на дизели,при тях и като нови имат аксиален луфт.При въртеливо движение в двете посоки имаше 3-4 мм свободен ход и след това започва плавния ход,който поема ударите при подаване и отнемане на газта.Мисля ,че принципа на Валео е по-различен от другите и използва нещо като амортисьорчета,а не дълги спираловидни пружини под формата на дъги .На мен определено ми хареса да карам с такъв съединител, друг е въпроса колко ще издържи,след това минавам на твърд.Някъде гледах клип как ги ремонтират тези Валеота ,като сменят един лагер и някакви шайбички от тефлон или палиамид.
|
|
|
Сря Май 02, 2018 7:52 pm |
|
|
ico_tech
|
"Амортисьорчетата" са пружини разположени в стоманени втулки за фиксиране на движението само по ход на опъна. Освен тях има пластинчати пружини в основата на главината, където е лагера. Прилагам снимка от която ще ти стане ясно кои детайли подменят. Аксиален ход(по оста на вала) винаги има заради пластините. Този дизайн отнема контрола на водача по зацепването, което безспорно носи комфорт. Когато колата струва 70к разхода е оправдан. Но за кола 4к този комфорт идва скъпо на 50% от стойността.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Май 03, 2018 7:18 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Благодаря за отговора.Интересуваме от къде идва това присвирване, до кога мога да карам с него ,какви са симптомите от по-нататъшното разбиване и дали са оправдани опитите за ремонт на маховика?
|
|
|
Чет Май 03, 2018 9:00 pm |
|
|
ico_tech
|
Предполагам, че свирукането идва от пружините. С времето някои се разтеглят повече и останалите остават свободни и се износват в леглата по осите на лагеруване. Освен това пластините, които отделят централния отвор от същинския маховик с времето се деформират и се получава бой на плаващия контрадиск (на който ляга феродовия) , което от своя страна скапва всички шарнирни връзки. Едва ли някой може да ти каже, какъв точно е живота след разхлабване - за проектанта на тази шитня цялото това е консуматив. За ремонта винаги можеш да пробваш, но трябва да разглобиш и замериш всичко, след това да го върнеш в допуска на размерите (който го нямаш). След това да изработиш дорник, да монтираш маховика със съединителя на него и да врътнеш цялата работа на струг за да си сигурен, че нещата са ОК. В тази работа по ремонта има материал за една докторска дисертация, в противовес на тази, която е довела до разработването на този елемент. Успех в заниманието.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Май 07, 2018 10:06 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 15 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта |
|