|
Страница 1 от 1
|
[ 20 мнения ] |
|
Subaru Legacy 2.0R - P0420 и P2088
Автор |
Съобщение |
Shadowbeats
Регистриран на: Пон Мар 19, 2018 9:55 am Мнения: 15
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R 2006
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, От скоро съм собсвеник на Subaru Legacy 2.0R - 2007 - ма година. Като цяло съм много доволен от количката, и е точно каквото очаквах . Има няколко дребни забележки, но ще я приведа във вид съвсем скоро. Купих я от човек, не от автокъща, като е обслужвана доста добре, човека ми предостави и документи. Преди 10хил.км е сменян ангренажния комплект. Преди 20хил.км. е монтирана газ, като преди това е направен и реглаж на клапани. Маслото има още 1-2хил. км но и него скоро ще сменя. Имам следния проблем - на дълъг път ми светна Check Engine + почна да мина Cruise Control-a. Като цяло по различно поведение на автомобила не се усеща. Закачихме я на диагностика и се появиха 2 грешки : P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) P2088 - Camshaft Position Actuator Control Circuit Low (Bank 1) Казаха ми че и 2-те грешки може да се от монтираната газ, но все пак искам да се съветвам как мога да ги отстраня ако е възможно. Благодаря предварително! Поздрави.
|
|
|
Сря Апр 25, 2018 2:40 pm |
|
|
Mahmud
Регистриран на: Пон Апр 24, 2017 8:39 pm Мнения: 10
Автомобил: Impreza
Рейтинг: 0
|
P0420 - Най-вероятно катализаторита на този автомобил вече са "извървяли своя път". Проблема се решава с нови катализатори, които са скъпи. Премахване на катализаторите, които не ги купуват скъпо като на немските коли. Ако ще се махат трябва да ги маха, човек, който го е правил и гарантира, че няма да има проблеми или шум след това. P2088 - Това може да е от соленоида който управлява гърбиците на вала. Единия вариант, който е и по евтиния е да прави проблем заради малсото на мотора ( ако е старо, с нагари...) След смяна на маслото и почистване на соленоида не се оправи, се търси проблема другаде, слаба връзка, окъсяване и т.н. В повечето случаи се сменя целия соленоид и се оправя проблема, но това е последната стъпка
|
|
|
Сря Апр 25, 2018 7:24 pm |
|
|
Alxx
|
За второто съм горе-долу съгласен, но за първото никак. Здрав мотор, със здрав кат вдига 420-ки нерядко ако е на газ. Причините са купчина, като самият катализатор е последната. Най-правилно е да се започне с проверка на свещи(състояние и луфт), въздушен филтър и смеси на газта - при богати смеси на дълъг път изстива катализаторът и 420 е логичният завършек.
Почти съм готов да се обзаложа, че лампата му е светнала когато е карал "леко и меко" в диапазона 70-110 с много леки подавания и отнемания на газта според нуждата?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Сря Апр 25, 2018 8:19 pm |
|
|
Mahmud
Регистриран на: Пон Апр 24, 2017 8:39 pm Мнения: 10
Автомобил: Impreza
Рейтинг: 0
|
Ако са свещи, ще има и други проблеми свързани със запалването. Ако е богата смес ще има висок разход на гориво, може да светне даже и чек-а. При здрав катализатор, след монтиране на газова уредба много бързо катализатора "приключва мача". Естествено, колата трябва да се види в момента само гадаем.
|
|
|
Сря Апр 25, 2018 8:52 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Купи си контактен спрей за 6-7 лв. и почвай наред буксите из коша. После вдигни мокета на пасажерското място, махни алуминиевия панел, извади ЕКУ-то и при него същата процедура + отъркване на мястото за кабелната обувка за масата със шкурка и тогава пак покарай да видиш.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Сря Апр 25, 2018 9:13 pm |
|
|
Alxx
|
Mahmud написа: Ако са свещи, ще има и други проблеми свързани със запалването. Ако е богата смес ще има висок разход на гориво, може да светне даже и чек-а. Нито едното не е задължително вярно. Карам с богати смеси и разходът ми е приемлив. Ако свещите са с голям луфт и богата смес, компът не записва грешки свързани със запалването, а с катализатора. Мога да ти го демонстрирам нагледно на няколко коли. Mahmud написа: При здрав катализатор, след монтиране на газова уредба много бързо катализатора "приключва мача". Естествено, колата трябва да се види в момента само гадаем. Първото ти изречение е точно "дрън-дрън". Няма да се извинявам. Посочи ми едно вещество в състава на LPG, което да причинява смърт на катализатора? Аз ще ти кажа - няма такова! Колата на бившата ми жена е на 330к и е с газ от първите си 30к. Катализаторът работи на страх. Моята е с газ от 60к, общо е на 254к, същото положение. Мога да изредя много лични коли и много километри в противовес на твоето твърдение. А, не насаждайте на хората масови заблуди относно газта и катализаторите, какво ще кажеш? Shadow е дал прост и разумен съвет, все пак е кола на години и нищо не е изключено, а това поне струва стотинки.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Апр 25, 2018 9:23 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Alxx написа: Shadow е дал прост и разумен съвет, все пак е кола на години и нищо не е изключено, а това поне струва стотинки. Алекс, това го играхме с Роско (колега е тук от форума) на моята бивша кола, 2-3 месеца след като я взе от мен. Кофти беше, че една събота се вдигнахме и газ до Мимо13 във Варна (щото пристигнахме малко преди да затвори) за детонационен датчик, ама не излезе от него. Та на следващата събота го направихме това, къде го написах горе и после не се е оплаквал ... Mahmud написа: Ако са свещи, ще има и други проблеми свързани със запалването. Ако е богата смес ще има висок разход на гориво, може да светне даже и чек-а. При здрав катализатор, след монтиране на газова уредба много бързо катализатора "приключва мача". Естествено, колата трябва да се види в момента само гадаем. При споменатия автомобил имаше изредените от теб проблеми, ама свещите бяха на 10k км оригинални от Мимо13. Та тия свещи след горепосочената интервенция мисля изкараха поне още 12-15k км както се кара на газ ...
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Сря Апр 25, 2018 9:55 pm |
|
|
Shadowbeats
Регистриран на: Пон Мар 19, 2018 9:55 am Мнения: 15
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R 2006
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: За второто съм горе-долу съгласен, но за първото никак. Здрав мотор, със здрав кат вдига 420-ки нерядко ако е на газ. Причините са купчина, като самият катализатор е последната. Най-правилно е да се започне с проверка на свещи(състояние и луфт), въздушен филтър и смеси на газта - при богати смеси на дълъг път изстива катализаторът и 420 е логичният завършек.
Почти съм готов да се обзаложа, че лампата му е светнала когато е карал "леко и меко" в диапазона 70-110 с много леки подавания и отнемания на газта според нуждата? Добро предположение. Точно така и стана. Пътувах София - Русе и след 200км що годе спокойно каране ми светна чека ще проверя първо да няма нещо разкачено, и ако не е от това се почва търсенето. Повечето хора с които се консултирах казаха че може грешката на кат-а да светва заради солионида. Утре или в петък ще се пробвам да диагностицирам и ще кажа от какво е мерси на всички за съветите! Поздрави!
|
|
|
Сря Апр 25, 2018 10:07 pm |
|
|
Alxx
|
Между другото: Ако газта ти е с евтин комп от типа Фобос 4, Ийзи газ грийн, Вега компакт и прочее - няма да се промени нищо. С тези газови ECU-та 200+км е таван да не вдигне 420 при добри настройки(240 макс съм постигал с такова ECU). Ако почне да ти я вдига под 200км, тогава се рови за проблем. За да я няма хич, трябва да се бръкнеш на ECU с OBD конектор и бързи дюзи(от класа на Barracuda, Hanna A++ или Keyhin).
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Апр 26, 2018 8:32 pm |
|
|
Mahmud
Регистриран на: Пон Апр 24, 2017 8:39 pm Мнения: 10
Автомобил: Impreza
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Между другото: Ако газта ти е с евтин комп от типа Фобос 4, Ийзи газ грийн, Вега компакт и прочее - няма да се промени нищо. С тези газови ECU-та 200+км е таван да не вдигне 420 при добри настройки(240 макс съм постигал с такова ECU). Ако почне да ти я вдига под 200км, тогава се рови за проблем. За да я няма хич, трябва да се бръкнеш на ECU с OBD конектор и бързи дюзи(от класа на Barracuda, Hanna A++ или Keyhin). Много ми харесват глупостите които пишете колега За P0420 колега забравих да ти кажа, че може да е и софтуерен проблема. 2.0R имат по нова версия на екуто точно заради тая грешка и тресене при празен ход на климатик. Ако твоята не е с новата версия може и от там да е проблема. И недей да вярваш на форумни гурута, а отиди при човек, който разбира от Субара и знае какво прави
|
|
|
Чет Апр 26, 2018 9:08 pm |
|
|
Alxx
|
Ако е заводски софтуерен пробем на 2.0R, грешката ще я вдига на бензин, не само на газ. Нещо ти бяга логиката? Дам, за форумните гурута съм напълно съгласен. Въпросът който следва е: кой точно "разбира" от Субару-та и къде, и как се е образовал по темата? Силно ме впечатляват квалификациите от вчерашни. Много силно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Апр 26, 2018 9:35 pm |
|
|
srg
|
Явно хвърлянето на боб става все по-модерно, та да се включа и аз - ако допуснем, че някое от OCV-тата има слаба връзка (в конкретния случай от ляво), то като нищо ECU-то хвърля първо P2088, за да сподели, че не може да поддържа синхронизирани двете глави (в случая заради драма с управлението на лявото OCV), а PO420 е просто следствие от тая драма.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 26, 2018 11:04 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Японците са го написали в сервизното ръководство - първо конектори, кабели и т.н. стъпка по стъпка. Аз бих закачил obd скенер, да видя при спокойното каране какви корекции прави екуто. Ако газта е кофти или газов инжектор прави проблем, като нищо горните две грешки предхождат тази за бедна смес.
|
|
|
Пет Апр 27, 2018 7:22 am |
|
|
Реконструктор
|
Shadowbeats написа: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) Това е достатъчно информативно. Или е заминал катализатора, или ламбдата след него. Напълно възможно и газта да е намесена, доколкото, ако караш на богата смес, ще имаш по-малко кислород на изхода. Пробвай да покараш на бензин, и ако се появи отново, иди на газанализатор. Shadowbeats написа: P2088 - Camshaft Position Actuator Control Circuit Low (Bank 1) Тука вече нещата са по-завързани и не виждам пряка връзка с газта. Може да е всичко - сензори на кол. и разп. валове, разтегнат и прескочил ремък и т.н. Трябва си по-сериозна диагностика. Най-добре да се направи от човек, през който са минали много коли от същия модел, за да знае, най-малкото как вървят. Вървежа на колата е най-първичния и един от най-важните диагностични параметри.
|
|
|
Пет Апр 27, 2018 2:09 pm |
|
|
srg
|
Реконструктор написа: ... Вървежа на колата е най-първичния и един от най-важните диагностични параметри. Човека, който разчита данните от диагностичната апаратура (било то SSM или някоя от диагностичните програми) е най-важната променлива. По отделно всяка една грешка може да значи различни неща, но заедно вариантите не са толкова много. Важното в случая е човека, който ще ги навърже заедно и в правилната последователност, защото в противен случай се почва ходене по мъките, смяна на безмислени неща и загуба на време.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
15
|
|
Пет Апр 27, 2018 6:36 pm |
|
|
Shadowbeats
Регистриран на: Пон Мар 19, 2018 9:55 am Мнения: 15
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R 2006
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, Да се похваля - грешките са решени . Да разбуля мистериите : P2088 - 2-та солеонида работят нормално, няма къси връзки в окабеляването и прочие. Предположението тук е за кофти масло което е сипано от миналия собственик. Грежката се изчисти и маслото се смени. Вече 800км. не е повтаряла грешката. P0420 - Катализатора и ламбда сондата работят нормално. След изчистването не се е появявала пак. Предположението тук е че грешката е паразитна, както спомена един колега по-горе, и е вследствие от горната грешка. Доста хора споменаха че този мотор е капризен към масло, така че сложих Motul 8100 X-clean + 5w30 и засега е супер. Мерси отново на всички за препоръките . Поздрави!
|
|
|
Чет Май 03, 2018 2:08 pm |
|
|
Реконструктор
|
Всички боксери са капризни към масло. Само Мотул и всичко е наред.
|
|
|
Чет Май 03, 2018 9:05 pm |
|
|
Alxx
|
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Май 03, 2018 9:22 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Реконструктор написа: Всички боксери са капризни към масло. Само Мотул и всичко е наред. Порше се кара с Мобил 1 ... А цилиндрите станали ли са на овали ... ни мотул ни нищо не ги спасява ... освен смяна на ризите ...
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
15
|
|
Пет Май 04, 2018 12:14 am |
|
|
Реконструктор
|
shadow написа: Реконструктор написа: Всички боксери са капризни към масло. Само Мотул и всичко е наред. Порше се кара с Мобил 1 ... А цилиндрите станали ли са на овали ... ни мотул ни нищо не ги спасява ... освен смяна на ризите ... Е, много ясно. Но нали това е идеята на качественото масло, тоя момент да се отложи колкото се може повече.
|
|
|
Пет Май 04, 2018 3:08 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 20 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта |
|