Автор |
Съобщение |
svetlozarbonev
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
|
Здравейте, автомобилът е легаси 2000г. 2.5л. автоматик, комби 155кс с АГУ. Масло Fuchs 10w 40 сменено Март '17 на оклоко 5-6 хил. км
Интересно ми е дали някой е имал същият проблем и/или знае на какво се дължи. С включен климатик извънградско дава разход на моторно масло в размер на 1л. на 1000км. Още по интересно при градско - онзи ден маслото на щеката бе окло средата, вчера карах по време на дъжда няколко километра (3-5) с няколко спирания на климатик (против изпотяване) и днес сутринта маслото е=бе на минимума.
Под колата няма петна от масло, и при оглед в предходните дни няма сериозни течовве по двигателя. Като цяло не съм усетил загуба на мощност. Няма масло в антифриза и антифриза не прави балони. Маркучите на охладителната течност са нормално твърди. Няма омасляване по ауспуха. Има действащ катализатор.
|
|
|
Чет Юли 05, 2018 8:53 am |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Може да ти е задръстен радиатор и да загрява повече, но едва ли на спрян климатик няма да харчи.
|
|
|
Чет Юли 05, 2018 11:33 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Опитай с друго масло, някаква пълна синтетика например. Със сигурност е по-устойчива на по-високи температури и вероятно ще има промяна в разхода на масло
|
|
|
Чет Юли 05, 2018 11:39 am |
|
|
svetlozarbonev
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
|
Да, забравих да кажа, че колата не загрява. Мисля да го сменя с тотал 10w50 за да проверя какъв ще е ефекта.
|
|
|
Чет Юли 05, 2018 12:41 pm |
|
|
svetlozarbonev
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
|
svetlozarbonev написа: Здравейте, автомобилът е легаси 2000г. 2.5л. автоматик, комби 155кс с АГУ. Масло Fuchs 10w 40 сменено Март '17 на оклоко 5-6 хил. км
Интересно ми е дали някой е имал същият проблем и/или знае на какво се дължи. С включен климатик извънградско дава разход на моторно масло в размер на 1л. на 1000км. Още по интересно при градско - онзи ден маслото на щеката бе окло средата, вчера карах по време на дъжда няколко километра (3-5) с няколко спирания на климатик (против изпотяване) и днес сутринта маслото е=бе на минимума.
Под колата няма петна от масло, и при оглед в предходните дни няма сериозни течовве по двигателя. Като цяло не съм усетил загуба на мощност. Няма масло в антифриза и антифриза не прави балони. Маркучите на охладителната течност са нормално твърди. Няма омасляване по ауспуха. Има действащ катализатор. С корекция, сменено е Март '18
|
|
|
Чет Юли 05, 2018 12:42 pm |
|
|
Alxx
|
Не си прави експерименти - нито едно от двете посочени масла не става за тази кола. Ако наистина го харчи(на свестен газ анализатор ще имаш повишени HC и твърди частици), нещата са си за ремонт и няма масло, което да го промени.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юли 05, 2018 7:51 pm |
|
|
svetlozarbonev
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Не си прави експерименти - нито едно от двете посочени масла не става за тази кола. Ако наистина го харчи(на свестен газ анализатор ще имаш повишени HC и твърди частици), нещата са си за ремонт и няма масло, което да го промени. Защо не са подходящи? Изпращам извадка от user manual, там нищо не се казва за марки. Или 10w40 или 5w40 API classification SJ or SH (и двете са по-нов клас по API). Ако се товари двигателя API classification SJ or SH: SAE viscosity No.: 30, 40, 10W-50, 20W-40, 20W-50 Отделно спецификация на total: TOTAL QUARTZ RACING 10W-50 е двигателно масло, произведено по синтетична технология. Разработено да покрие най-високите изисквания на двата типа бензинови и дизелови двигатели, използвани в спортни и интензивни условия. TOTAL QUARTZ RACING 10W-50 е особено подходящ за двигатели с турбо-компресор и мулти-клапанни двигатели.Покрива следните спецификации: ACEA 2007 A3/B4 API SN/CF SUBARU (Level) Препоръчано двигателно масло за Peugeot Sport и Citroen Sport. Производител: TOTAL lubrifiants - 562,avenue du Parc de l'ile 92000 NANTERRE - FRANCE ОК, нека e за ремон, но какво точно ще е за ремонт? Много ми е странно, че губи само в режим на високо натоварване - магистрала 130-140км.ч. автопилот с климатик. Още нещо интересно. След като долях 0,5л. масло вчера вечерта, днес сутринта на щеката бе точно на буквата F. Странно ми е защото бях чел тук във форума , че разликата между мин. и макс. е 1л.
|
|
|
Пет Юли 06, 2018 9:12 am |
|
|
Vmax
|
Колега,
Какво общо има климатика с разхода на масло? Въпросът е риторичен. Теми за масла има две - достатъчно информативни и полезни. Прочети ги.
Трета няма да има.
|
|
|
Пет Юли 06, 2018 9:14 am |
|
|
svetlozarbonev
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
|
Vmax написа: Колега,
Какво общо има климатика с разхода на масло? Въпросът е риторичен. Теми за масла има две - достатъчно информативни и полезни. Прочети ги.
Трета няма да има. Въпросът не за избор на масло, а дали е възможно да гори масло само при включен климатик и то в такива размери, защото тогава мотора се товари повече.
|
|
|
Пет Юли 06, 2018 9:37 am |
|
|
Vmax
|
Отговорът е: не, не е възможно да гори повече масло, заради включен климатик. Това се подразбира. Гори ти масло при висока скорост ( товар ) най вероятно заради спекли сегменти, които пък са спекли заради калпаво масло и големи интервали на смяна.
Решения:
1. Отваряш мотора и сменяш сегменти и каквото друго си покаже ( най вероятно лагери ) 2. Правиш промивки и караш само с пълна синтетика с надеждата да отпуснат сегментите, или я накисваш с газ за ден-два ( има шанс да се оправи, макар и не голям ).
Изборът съответно е твой и зависи от финансите най-вече. Горещо ти препоръчвам да прочетеш темата за маслата.
Успех
|
|
|
Пет Юли 06, 2018 10:08 am |
|
|
Alxx
|
svetlozarbonev написа: Още нещо интересно. След като долях 0,5л. масло вчера вечерта, днес сутринта на щеката бе точно на буквата F. Странно ми е защото бях чел тук във форума , че разликата между мин. и макс. е 1л. Бих те посъветвал да си прочетеш в книжката как се проверява масло в боксер.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Юли 06, 2018 9:32 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Alxx написа: svetlozarbonev написа: Още нещо интересно. След като долях 0,5л. масло вчера вечерта, днес сутринта на щеката бе точно на буквата F. Странно ми е защото бях чел тук във форума , че разликата между мин. и макс. е 1л. Бих те посъветвал да си прочетеш в книжката как се проверява масло в боксер. Каква е разликата при проверката на масло в боксер двигател и обикновен двигател?
|
|
|
Пон Юли 09, 2018 8:46 pm |
|
|
ico_tech
|
Ми трябва време да се стече маслото обратно в картера, колкото и да е топло. При редови мотор и тънко масло една цигара време стига. При боксера - правиш шопска, отиваш за лед до магазина и кога се разтвори в узото вдигаш щеката
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Юли 09, 2018 9:40 pm |
|
|
Vmax
|
Ице, рецептата е железна, ама най добре да вдигнеш штеката на сутринта, ако отиваш за бира или кафе;)
|
|
|
Пон Юли 09, 2018 9:56 pm |
|
|
svetlozarbonev
Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
|
Само сутрин съм го проверявал.
|
|
|
Вто Юли 10, 2018 5:36 am |
|
|
patko
|
Показанието е много чувствително и на наклона на колата. Ако можеш направи измервания на едно и също място на паркинга.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Юли 10, 2018 4:44 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
ico_tech написа: Ми трябва време да се стече маслото обратно в картера, колкото и да е топло. При редови мотор и тънко масло една цигара време стига. При боксера - правиш шопска, отиваш за лед до магазина и кога се разтвори в узото вдигаш щеката Тоя метод ми харесва още днес мисля да го пробвам
|
|
|
Сря Юли 11, 2018 8:18 am |
|
|