Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:52 pm



Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
 Разход на моторно масло с включен климатик 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm
Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, автомобилът е легаси 2000г. 2.5л. автоматик, комби 155кс с АГУ. Масло Fuchs 10w 40 сменено Март '17 на оклоко 5-6 хил. км

Интересно ми е дали някой е имал същият проблем и/или знае на какво се дължи. С включен климатик извънградско дава разход на моторно масло в размер на 1л. на 1000км. Още по интересно при градско - онзи ден маслото на щеката бе окло средата, вчера карах по време на дъжда няколко километра (3-5) с няколко спирания на климатик (против изпотяване) и днес сутринта маслото е=бе на минимума.

Под колата няма петна от масло, и при оглед в предходните дни няма сериозни течовве по двигателя. Като цяло не съм усетил загуба на мощност. Няма масло в антифриза и антифриза не прави балони. Маркучите на охладителната течност са нормално твърди. Няма омасляване по ауспуха. Има действащ катализатор.

Чет Юли 05, 2018 8:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Може да ти е задръстен радиатор и да загрява повече, но едва ли на спрян климатик няма да харчи.

Чет Юли 05, 2018 11:33 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Опитай с друго масло, някаква пълна синтетика например. Със сигурност е по-устойчива на по-високи температури и вероятно ще има промяна в разхода на масло :idea:

Чет Юли 05, 2018 11:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm
Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да, забравих да кажа, че колата не загрява. Мисля да го сменя с тотал 10w50 за да проверя какъв ще е ефекта.

Чет Юли 05, 2018 12:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm
Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
svetlozarbonev написа:
Здравейте, автомобилът е легаси 2000г. 2.5л. автоматик, комби 155кс с АГУ. Масло Fuchs 10w 40 сменено Март '17 на оклоко 5-6 хил. км

Интересно ми е дали някой е имал същият проблем и/или знае на какво се дължи. С включен климатик извънградско дава разход на моторно масло в размер на 1л. на 1000км. Още по интересно при градско - онзи ден маслото на щеката бе окло средата, вчера карах по време на дъжда няколко километра (3-5) с няколко спирания на климатик (против изпотяване) и днес сутринта маслото е=бе на минимума.

Под колата няма петна от масло, и при оглед в предходните дни няма сериозни течовве по двигателя. Като цяло не съм усетил загуба на мощност. Няма масло в антифриза и антифриза не прави балони. Маркучите на охладителната течност са нормално твърди. Няма омасляване по ауспуха. Има действащ катализатор.



С корекция, сменено е Март '18

Чет Юли 05, 2018 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си прави експерименти - нито едно от двете посочени масла не става за тази кола. Ако наистина го харчи(на свестен газ анализатор ще имаш повишени HC и твърди частици), нещата са си за ремонт и няма масло, което да го промени.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Юли 05, 2018 7:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm
Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Не си прави експерименти - нито едно от двете посочени масла не става за тази кола. Ако наистина го харчи(на свестен газ анализатор ще имаш повишени HC и твърди частици), нещата са си за ремонт и няма масло, което да го промени.


Защо не са подходящи? Изпращам извадка от user manual, там нищо не се казва за марки. Или 10w40 или 5w40 API classification SJ or SH (и двете са по-нов клас по API). Ако се товари двигателя API classification SJ or SH: SAE viscosity No.: 30, 40, 10W-50,
20W-40, 20W-50

Отделно спецификация на total:

TOTAL QUARTZ RACING 10W-50 е двигателно масло, произведено по синтетична технология. Разработено да покрие най-високите изисквания на двата типа бензинови и дизелови двигатели, използвани в спортни и интензивни условия. TOTAL QUARTZ RACING 10W-50 е особено подходящ за двигатели с турбо-компресор и мулти-клапанни двигатели.

Покрива следните спецификации:

ACEA 2007 A3/B4
API SN/CF
SUBARU (Level)
Препоръчано двигателно масло за Peugeot Sport и Citroen Sport.

Производител: TOTAL lubrifiants - 562,avenue du Parc de l'ile 92000 NANTERRE - FRANCE

ОК, нека e за ремон, но какво точно ще е за ремонт? Много ми е странно, че губи само в режим на високо натоварване - магистрала 130-140км.ч. автопилот с климатик.

Още нещо интересно. След като долях 0,5л. масло вчера вечерта, днес сутринта на щеката бе точно на буквата F. Странно ми е защото бях чел тук във форума , че разликата между мин. и макс. е 1л.

Пет Юли 06, 2018 9:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Какво общо има климатика с разхода на масло? Въпросът е риторичен.
Теми за масла има две - достатъчно информативни и полезни. Прочети ги.

Трета няма да има.

Пет Юли 06, 2018 9:14 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm
Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Колега,

Какво общо има климатика с разхода на масло? Въпросът е риторичен.
Теми за масла има две - достатъчно информативни и полезни. Прочети ги.

Трета няма да има.


Въпросът не за избор на масло, а дали е възможно да гори масло само при включен климатик и то в такива размери, защото тогава мотора се товари повече.

Пет Юли 06, 2018 9:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отговорът е: не, не е възможно да гори повече масло, заради включен климатик. Това се подразбира.
Гори ти масло при висока скорост ( товар ) най вероятно заради спекли сегменти, които пък са спекли заради калпаво масло и големи интервали на смяна.

Решения:

1. Отваряш мотора и сменяш сегменти и каквото друго си покаже ( най вероятно лагери )
2. Правиш промивки и караш само с пълна синтетика с надеждата да отпуснат сегментите, или я накисваш с газ за ден-два ( има шанс да се оправи, макар и не голям ).

Изборът съответно е твой и зависи от финансите най-вече.
Горещо ти препоръчвам да прочетеш темата за маслата.

Успех

Пет Юли 06, 2018 10:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
svetlozarbonev написа:
Още нещо интересно. След като долях 0,5л. масло вчера вечерта, днес сутринта на щеката бе точно на буквата F. Странно ми е защото бях чел тук във форума , че разликата между мин. и макс. е 1л.


Бих те посъветвал да си прочетеш в книжката как се проверява масло в боксер.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Юли 06, 2018 9:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
svetlozarbonev написа:
Още нещо интересно. След като долях 0,5л. масло вчера вечерта, днес сутринта на щеката бе точно на буквата F. Странно ми е защото бях чел тук във форума , че разликата между мин. и макс. е 1л.


Бих те посъветвал да си прочетеш в книжката как се проверява масло в боксер.

Каква е разликата при проверката на масло в боксер двигател и обикновен двигател?

Пон Юли 09, 2018 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ми трябва време да се стече маслото обратно в картера, колкото и да е топло. При редови мотор и тънко масло една цигара време стига. При боксера - правиш шопска, отиваш за лед до магазина и кога се разтвори в узото вдигаш щеката :beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Юли 09, 2018 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ице, рецептата е железна, ама най добре да вдигнеш штеката на сутринта, ако отиваш за бира или кафе;)

Пон Юли 09, 2018 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 15, 2015 5:32 pm
Мнения: 14
Автомобил: subaru legacy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Само сутрин съм го проверявал.

Вто Юли 10, 2018 5:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Показанието е много чувствително и на наклона на колата. Ако можеш направи измервания на едно и също място на паркинга.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Вто Юли 10, 2018 4:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Ми трябва време да се стече маслото обратно в картера, колкото и да е топло. При редови мотор и тънко масло една цигара време стига. При боксера - правиш шопска, отиваш за лед до магазина и кога се разтвори в узото вдигаш щеката :beer:

Тоя метод ми харесва още днес мисля да го пробвам :) :beer:

Сря Юли 11, 2018 8:18 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 17 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор