Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:05 pm



Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Експериментът ми Legacy 2.0 R 164 ps 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Експериментът Legacy 2.0 R 164 ps

Вече минах 40 К с моето Легаси, и ми се ще да направя една равносметка, а може би, и да разкажа тази необичайната за моят живот история , с която евентуално да помогна и на бъдещите колеги, решили да си вземат такава кола, и да минат по моят път.
Всичко започна с появата на малката ни принцеса. Фабията се оказа тясна, пък и не много будеща доверие при евентуален сблъсък на пътя. Започнах да се озъртам във форумите за мнения и т.н. Попаднах и на нашият форум, където бях изненадан от добрата атмосфера и ,,маниящината” ( в добрият смисъл на думата) на доста колеги, обилната информация за почти всички болежки на марката... тъгата по Родината, също да си призная, оказа влияние.

Година преди това, се бях возил в ауди-куатрото (92г.) година на един приятел, и бях омаян от чувството ми на сигурност в тази кола. Като дете си играех често в танкове и МТЛБ –та в полка, до нашят дом, и имах една развита представа за сигурност в затворено пространство... Може би, и това оказа една роля в избора на колата!
В търсене на подходящият модел с бях насочил до десетгодишните :

Тойота Авенсис 1.8 / 2.0
Ситроен C5
Legacy
Honda Accord
Mazda 5
Skoda Octavia

Всички до 150к пробег , бензин, ръчна, двигател до 2.0 , и със сервизни книжки, бюджет до 5700 евро + 2000 за газова система по-късно!
През това време си изчетох очите по интернет страниците..... И накрая стигнах до заключението, че парите ми са малко за читава кола, и ще трябва малко да променя критериите на търсене... Може би и леко чукната кола, с леки външни забележки, но със здрав двигател - почти ми се беше оформило усещането, че май ще бъде Субару... Минах и в близката автокъща на Субару, където седнах в няколко коли, за да придобия малко чувство за марката... Вече бях започнал да контактувам и събирам инфо по мобиле и аутоскаута, за различни коли... Отворил папки за всички, табли и т.н.
Ама все с по 2000 / 3000 евра отгоре за харесваните от мен коли...

Направи ми впечатление, едно Легаси на хубава цена, 180 К, което беше от няколко месеца качено, и обявено като удряно... на 550 км от нас . Все пак реших да попитам продавача - За какво става въпрос?
Момчето ми отговори бързо и коректно, хареса ми неговият стил на писане, личеше си че е много честен и с добро образование, и не е от ,,нашите” среди... Така обменихме още няколко имейла, като през това време аз си продължавах да търся интензивно за други коли ...
Като видях, че времето си върви, а няма изгледи за успех на хоризонта, реших да се задълбая с въпросната кола. Попитах го дали може да ми прати снимки от щетите от катастрофата? На другия ден получих един PDF документ от 10 страници със снимков материал, изготвен от специалист по застраховане и сервизът където бяха правили колата... Всичко описано и документирано до последната гайка и винтче, как е правена колата, измервания на стендове и т.н след поправката, цени... Имала и един по-лек удар, пак отстрани отпред вдясно, тенекии и фар, и всичко сменено и платено от застраховката на пенсионера, който го беше ударил... С това отидох до моят доверен автомайстор и баща му, с когото имаха сервиз от над 20 години- те прегледаха подробно всички детайли, и ми казаха , че колата е добре направена! Те нямали забележки и опасения! После пратих PDF а,и на мои добър приятел майстор в България... Той също се изказа положително... Но, с ,,...абе защо Субару, бе Митак, пълни са с електроника?!? „
Колата беше от първи собственик, карана всеки ден по 80-100 км аутобан ( и зимата в планината за ски туризъм, че момчето-инженер, е голям почитател на зимните спортове) без пропуск в обслужването, с 2 комплекта гуми, сменени предни и задни спирачки преди 10 К, съединител на 50 К още в гаранция, току що направен последно обслужване в сервиза за над 600 евро... Пълна документация! Само ангренажен ремък трябваше да се смени скоро-тук към 500 /600 евро...
Казвам си- дай да ходя, да я видя на живо!

Обадих се на един приятел, уточнихме ден и час, че си е 550 км път в едната посока...
Дойде денят, и тръгнахме в 4 сутрината... и след 60 км, попаднах в най-дългото задръстване в моят живот ... Срещата беше в 11 часа! Обадих се на човека към 9 часа, и му споделих, че няма да успеем- той, ако желае да отложи срещата...?! За късмет, ми звънна след 10 минути- беше успял да си намери свой колега да го замести за следобедната смяна, в електроцентралата където работи... Та, към 15 часа се добрахме до околностите на Дортмунд... Той ни очакваше, колата я запалих на студен двигател... Седя вътре и ще се пръсна от напрежение... ( никога не бях карал Субару) Почвам да гледам и слухтя за някакви симптоми... Казвам му, дай да навъртим някой и друг километър с нея, че бяха на 3 км от аутобана.. Тръгвам бавно, пробвам спирачки... Съвсем друг вид кола, набирам бързо, превключвам със замах... Почнах да усещам онова чувство на сигурност, и симпатия към колата! И си казвам- май, тя ще бъде! Още 30 минути газ по магистралата...
На километър по надолу от тяхната улица имаше сервиз, и закачихме колата да видим за грешки... Всичко наред.... След 30 минути и едно чудесно кафе у тях, си стиснахме ръцете, подписахме договора, парите... И хайде към вкъщи! Бяхме се разбрали, ако ми хареса, направо да я взимам с номерата, и после след ден , като я регистрирам да му ги пратя обратно.
Момчето и приятелката му скоро щяха да стават родители, и бяха купили вече един VW ван, а пък и бяха от ,,Свидетели на Йехова“ ( за тях лъжата и измамата са грях-а , от там и това коректно отношение към купувача на колата..преди години имах едни клиенти, като тях , и ми беше позната тяхното житейско кредо... специално ми даде на збогуване и няколко брошури) Затова и се качих в колата , без да се притеснявам , че съм бил прецакан и купил някоя барака!

Напълних до горе, и газ по магистралата.... Нормално движение, хубаво време и слънце, три ленти... Кеф голям, изпреварвам в най-лявата лента със 160 k/ч .... После плувам със 120/130 напред... Авера, не може да ме достигне с Фабията, и се принуждавах да карам и със 100 km/ч... Стигнахме по тъмно, компа показва 6,4 л. на 100 км ! Жалко, че не го снимах. От тогава не съм успял да го достигна отново този разход.
След няколко дни я дадох да и слагат една газова BRC P&D, и нови иридиеви свещи...

Зимата дойде, и видях, че си е друго с 4X4 ... С удоволствие потеглях за работа! Само с паркирането ми дойде много назор, че си е дълга и тежка, А СЕРВОТО Е ГОЛЯМО ДЪРВО... Но, Агента и другият ми майстор ме увериха, че серво-помпата и всичко си работи нормално...
Направих и един флъш с LubeGard, по съвет на Алекс, и майстора беше учуден от това , което изтече, при положение, че маслото е сменяно преди 1 месец, а и редовно.. Беше работил с Liqui Moly няколко пъти, но Лубегарда не го познаваше като марка....Ново масло Motul -8100 X по съвет на Алекс… Второто масло след 9 K беше AmsOil Europian Car Formula 5W40…
След четири месеца ми изгоря моторчето на задната чистачка- 250 и кусур евро...

Обаче забелязах, че имам леки едвам доловими вибрации на купето на празен ход… Дали ги е имало преди или са се появили, след слагането на газовата, не мога да кажа... Нямам загуба на мощност и др. симптоми.... Но ми е тегаво да усещам, че нещо не е наред по колата-щото се казва, че Субару са бедни на вибрации заради боксер мотора! Чета пак по форума тук, и немските такива, но не намирам индикатори за правене на клапани и т.н. Иначе колата върви!!! Само това ме дразни много...

Месец по-късно започна да квичи пистовия ремък-гледам в документацията, че е сменен с ролките преди една година! Отивам при сервиза отсреща, и им оставям колата... След 30 минути ми се обажда Макарончото ( така ги наричам с шефа му, че са големи образи- 160 kg и 65кг ) и ми казва да дойда... Отивам, и ми показва ролките, не може да ги отвие ... И се кълне, че това никога не е сменяно до сега, здраво клеясало всичко... Нaпръска ролката с някакво WD40, и след 1 час успяха да сменят всички неща, колата с доставката беше дошла( тук става за 30 минути) през това време с комплекта – още доста евро минус...! Пак поглеждам документацията, и се уверявам, че пише- сменяни, и цена платена за смяната! Момчето винаги е ползвало този сервиз, 9 години наред! Явно са го пързаляли, педерази...те! А, той доста евро е оставил там за редовните сервизни посещения...

Няколко месеца след това се обади чека, и ламбдасондата се предаде (това го очаквах, всичко го има тук във форума, като информация )!

Нов акумулатор Exide 72 ah, преди това Бош от който не бях доволен...

Дясна задна лява врата започна да има проблеми при заключването, и се налага да я заkлючвам понякога на ръка.

Появи се и тази зима, съвсем лека игра на оборотите за по 1 минута на студено, след което изчезва... Да видим диагностиката април месец?

Разход на газ - 9 до 11 л. Градско( сега зимата и до 13 л.) индикатора за газта не работеше добре, и мигаше непрекъснато, отидох до сервиза който ми я сложи... След 60 км пак същото, но газовата си работеше добре. По-късно Прада*Радо установи, че сместа е била бедно настроена, и направи нови горивни карти... В БРЦ Пловдив откриха, че са ми сложили неоригинален , а турски сензор-дефектен, за налягането на бутилката 72L( а, този сервиз имаше много добри оценки в интернет и LPG форумите/ на никого да нямаш доверие!) и оправиха нещата... Само това, че ги помолих да може малко повече газ да се слага, май беше най-доброто от тях..!

Смених ангреажа и водната помпа, биалетки, антифриза и някаква част – вентил или клапан ( не помня вече) в Субаруланд, и започнах да дишам свободно.
До сега само два пъти в големи задръствания лятото при 38 градуса на сянка с 5 часово влачене за 2 км дистанция, и включен климатик, ми е мърдала стрелката нагоре!

Докато се учех да я карам и паркирам, няколко пъти доста озорих съединителя, че чак миришеше в купето... Познат проблем при тези Легасита. Износи се доста бързо, и почна да има доста малък ход на работа ( Тенчо го смени миналото лято – 2016) Съединител номер 3 за тази кола! Освен това скоростите започнаха да ме дразнят страшно много, особенно като искам да включа на задна.. Бях го чел преди да я взема колата, че имат недобри ръчни скорости, ама пък чак толкоз, мама му стара- тези на Фабията са като масло, в сравнение с Легасито ми..! Лятото бива, ама при големи задръствания и сега зимата, си мечтая за автоматик. Иначе и тук маслото е сменено при Краси.

Два пъти до сега съм правил флъш на двигателя, при което последният път след половин час работа, маслото след 9 000 км си беше променило минимално оттенъка.
Следващият път ще е след доста време.
Два пъти съм слагал добавка на BG в маслото, да видя дали ще има разлика в работата или ще намали или изчезне леката вибрация на купето- никаква разлика в работата на двигателя!
В началото , при едно връщане от България сложих и BG44K в резервоара, да продухам мотора на чешко-немската граница със 160-180 km/h на четвърта скорост …доста се изпотих, че не обичам такива скорости! От тогава не съм я зорил на високи обороти...
След 30 К смених отново свещите с нови NGK LPG 1 LASERLINE 1496, пък да видим дали ще изкарат още 80К без проблеми.
Четири смени на маслото. Всеки път с различни марки-никаква промяна в поведението на мотора не забелязах.
Като характер, колата определено е мудна, и трябва да се настъпи солидно за изпреварване по магистралата... За спонтанност не може да става и дума!
Само два пъти до сега съм изживявал истинско събуждане на колата. Един път след слагане на някакъв високооктанов бензин от Петрол. И след смяна на ламбда-сонадата с ресет на ЕКУто и каране по магистралата доста километри...
Оказа се , че на колата е направен ъпдейт на моторният софтуер-демек, да не очакваме чудеса от него повече!
При мен проблемът е, че колата се кара на 95% градско, и явно има напасване на моето каране с ниски обороти.... Определено е кола за дълги преходи, а не за къси разтояния!
На дълъг път започват проблемите в гърба след 500 км, след една почивка при мен... Бих определил седалките като нелоши!
С моето спокойно и неагресивно каране, колата ми пасва като мощност!
9,5 л. газ на магистрално каране между 120-140 km/h ...

Позитивни страни:
- добро държание на пътя, и стабилност
- много място за багаж, пространство за пътуване
- климатика работи добре през лятото
- интериорът не е претрупан и е семпъл, лесно почистване на тапицерията
- добра сигурност за семейството
- надежност на мотора и другите компоненти... Още е рано да се каже!


Неща които не ми харесват:
- съединител и скорости
- топлото идва доста късно ( при -10 градуса над 7 км път )
- твърдо возене
- тежък волан, трудност при паркиране на заднен
- шумен мотор и купе над 150 km/h (нещо което правя рядко )
- аудиосистемата (не може да се смени, доста е сложно и няма алтернативи-това ми беше ясно още преди покупката ) е доста зле като звук- доста си играх да намеря правилните настройки, че да имам горе-долу някакъв кеф с музиката

Нещата, които не бях преценил правилно:
-Тъй като, имам сутрин рано 5 запалвания на студен мотор и след това 2, началният разход на бензин е доста, доста по-висок от това, което смятах преди покупката.
На всеки 2 бутилки газ- по 65 л., слагам и един резервоар бензин- очаквах 5/1!

Единственото което в момента наистина ме дразни, това са вече споменатите леки вибрации на купето! Само аз си ги забелязвам,но е достатъчно да ми убият удоволствието с колата... това не мога да го ,,преглътна" до сега, и ако не се отстранят по някакъв начин, може и по-рано да преключи нашата връзка със Субито ми.
Идващият април ще се ходи на здрава диагностика да се лекуваме!!!

След всичко преживяно до сега - бих казал, че по-добрият вариант за мен, би бил Легаси или Аутбек 2,5 автоматик....!!! По-лесно и евтино правене на клапани( ако се наложи), мощност на пътя и спокойствие в задръстванията и зимата...
Надявам се да съм бил полезен на колегите, които се интересуват точно от този модел, като се има впредвид, че всичко е много субективно!


Сега ,защо за мен това е експеримент? - Целта ми е, да направя 300 К без да се отваря двигателя! Като се грижа добре за мотора и всичко друго... Колата не я карам на газ над 4000 оборота, за action - преключвам на бензин и натискам педала.
Дали ще е успешен или съм наивен - само времето ще покаже!

Ще Ви държа в течение на моите преживявания...


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
 15

Чет Яну 19, 2017 12:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Браво, колега!
Добро 'ревю' и дано нямаш ядове до 300к :good: :)
Относно разходът на бензин, имам подобен проблем и разучавам възможност да се сложи предварително подгряване.
Има 2 варианта:
- бензинова печка (излиза около 1000-1200, ако се взема втора ръка печката, иначе към ?2500-3000?).
- допълнително ел. подгряване - монтира се след радиатора - има афтърмаркет решения. Недостатък е, че иска разклонител с ток (т.е. при мокро е малко кофти) и съответно двор или удобно място да се изкара той.

Има възможност и термостата ти да не работи добре (както се оказа при мен) и да отваря много рано. Като идваш за диагностика, помоли да го пробвате в канче с термометър и вижте на колко отваря.
Относно карането на бенз. над 4к - може газаджията да ти настрои на колко да минава на бензин. Според мен 4к са малко. Аз моят аутбек на 5200 го бях направил, но всеки си преценява.
Безаварийно и :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Яну 19, 2017 9:29 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Много добре написано! Относно леките вибрации доста вероятно е да има "напрежение" в изпускателната система от удара отзад, а няма двигател без абсолютно никакви въбрации. То и за това е качен на тампони, изпускателната система също. Дигнете я и виж на всички тампони по гърнетата куките дали са една под друга. При мен единия накрайник на ауспуха беше ударен на зад в булдюр и една от тръбите беше подала и също се усещаха леки вибрации. Един от тампоните беше опънат и вибрациите се пренасяха на купето. Дори от напрежението се беше пукнала заварката на тръбата към средното гърне. Виждал съм други Субару-та с видимо клатещи се мотори, а вибрации не се усещат. При мен мотора не се клатеше, та затова се насочих да търся проблема там. А може самите гумени тампони на гърнетата да са се "вдървили" и да са за смяна.

Чет Яну 19, 2017 10:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Благодаря Ви колеги за съветите!
Надявам се април да намерим източникът на ,,болежката", и да видим кой от майсторите ще се представи най-добре в диагностиката!?



За мой срам, открих няколко грешки в моето ,,есе" , за което моля за извинение (вечер не се пише и редактира, такова нещо :facepalm: )


Забравил съм да спомена и нещо, което наистина ме кефи в тази кола! А, това са безрамковите врати-лятото е голямо удоволствие и наслада с тях!!! :D :good:

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Чет Яну 19, 2017 10:38 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Благодаря за представената информация колега. В живота на всеки собственик на Субару има падове и възходи. Аз ти пожелавам възходите да са много повече.
Относно проблемите, които изпитваш:
- скоростен лост - има известни проблеми с лостовата система под ръчката. Колегата Vami може да сподели повече инфо за подмяна на карето. Като цяло кутията е напълно синхонизирана и от там идва усещането за повече усилие при включване на предвка. Ако се възстанови лостовата система и се сложи подходящо масло се получават добри резултати, но няма да е като на Шкода или Рено.
- прекъсване - твоята модификация DOHC има особености, които биха могли да дадат проблем. Едната е свързана с механизма за променливо газоразпределение. С времето се получава разлика в тайминга, която води до притрисане на двигателя. Другата е EGR клапана. Като цяло мапинга на този мотор е доста ... неоптимален.
Пробвай да изгориш два резервоара Vpower бензин последователно - в някои форуми съобщават за съществено подобрение.
- доста често дефектира и помпата за вторичен въздух( инжектирането на въздух в отработените газове). Този проблем обикновено може да се диагностицира при минаването на AU (Abgasuntersuchung) - колата не постига нивата на емисии, което в DE си е проблем
- съединителя се лекува с бързо отделяне (то тва лекува и шипове във врата ROFL ) и с подбор на феродов диск.

Иначе целта от 300к е доста ниска - поне 500к ти желая.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Яну 19, 2017 3:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
ico_tech написа:
Колегата Vami може да сподели повече инфо за подмяна на карето. Като цяло кутията е напълно синхонизирана и от там идва усещането за повече усилие при включване на предвка.
...
Пробвай да изгориш два резервоара Vpower бензин последователно - в някои форуми съобщават за съществено подобрение.

Да, там се сменя едно "каре", оригиналното струва по спомен към 70лв, а неоригинално едва ли има. Смяната е за 15 минути, но си трябва подемник. По принцип скоростите не могат да се включват мигновено, както е при VAG групата, но се свиква. Задна не знам дали има синхронизиране, но доста често лоста запецва и не иска да влиза. Трябва да отпуснеш съединителя и отново да го натиснеш и чак тогава влиза. Следи си състоянието на централния диференциал (виско муфата), че след нея тръгват и лагерите в опашката. Като обобщение... съединителя и скоростите са доста зле, но се свиква.

Ако притриса на студено на бензин, са ти позапушени бензиновите дюзи, но с две Bardahl - Injector Cleaner 6 in 1 ги сведох до минимум.

Пет Яну 20, 2017 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Vami написа:
Ако притриса на студено на бензин, са ти позапушени бензиновите дюзи, но с две Bardahl - Injector Cleaner 6 in 1 ги сведох до минимум.

Че като каза Бардал, това ползвал ли си го?

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Пет Яну 20, 2017 10:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
ico_tech написа:
В живота на всеки собственик на Субару има падове и възходи.


:D :D :D

Пет Яну 27, 2017 10:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Благодаря ви колеги, за съветите! На първо време ще изчакам априлският чек на колата...

Искам да направя и един последен експеримент, с една добавка от 400 мл, но не знам как да източа 400 мл масло от двигателя...???

http://www.ebay.de/itm/Ol-Umfullpumpe-Handpumpe-Absaugpumpe-Olspritze-Olsauger-Pumpe-Absaugen-Einfullen/201628569337?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20140117130753%26meid%3D561f6056e7a8466e9cb16196c71626f6%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26mehot%3Dag%26sd%3D201174698147

Тази джаджа, дали ще може да ми помогне, че нямам възможност да вдигам колата и ,,пипам,, отдолу...?

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Пон Яну 30, 2017 9:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Аз бих пробвал със спринцовка и някакво тънко маркучле. Примерно спринцовка 90 ml и изолация от проводник 4 квадрата.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пон Яну 30, 2017 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Директно през дупката за щеката за проверка на маслото. Това не съм го пробвал но трябва да стане. Само пази да не изпуснеш вътре нещо че не знам има ли вадене.
Аз лично добавка бих сложил само в сервиз. експериментите от непрофесионалисти могат да излезнат доста скъпи. Късмет


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пон Яну 30, 2017 10:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
stoychod написа:
Директно през дупката за щеката за проверка на маслото. Това не съм го пробвал но трябва да стане. ...

Става. С 50 кубикова спринцовка и силиконово маркуче.
То има такива помпички на 12V със силиконов маркуч около 6-7mm в диаметър.
Мой приятел има такава, даже веднъж я ползува пред мен. И аз се учудих, не бях виждал дотогава.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Пон Яну 30, 2017 11:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 02, 2014 10:36 am
Мнения: 15
Автомобил: Forester 2.0X MT 2005
Рейтинг: 0
Нов фен
С голяма спринцовка и тънък, но твърд шлаух около 70-80 см се точи безпроблемно масло през щеката. Правих я скоро тази операция и аз заради сипване на добавка непосредствено след смяна на маслото. Добре е моторът да е загрят до работна температура, за да се източва по-лесно маслото... :good:

Чет Фев 16, 2017 11:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Благодаря, направих го вече.... Ефект няма :giggle: ( при един немски колега със същият двигател, нещата се бяха оправили )
Както ви казах-април ще ,,анализираме" ситъейшъна с треперенето на купето... Може и да е от тампон,... някъде извън двигателя, този досаден проблем)
В началото на студовете имах една седмица, проблем със запалването от първи път. След това се оправи (може и бензиновите смеси да са били проблем... 5W30 е маслото в момента), и нямам повече грижи-врътвам и тръгвам!

Приятни каране в Родината :kid:

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Чет Фев 16, 2017 12:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Колеги, да ви споделя едни новости, за които се сетих сега, покрай въпроса на колегата с ново H6-дали да слага течна фаза или нормален инжекцион?

Още като купувах колата, тук в Германия се знаеше, че облагането с данък на газта след 2018 е под въпрос.... Аз играх вабанк, и сега Хер Шойбле( дяволът в инвалидна количка), ми направи първоначалните сметки на пух и прах... За да спести 1 милиард на година( все пак многото бежанци струват над 50 милиарда на година), повишава от 2018 година с 14,5 цента/ л, и в следващите години постепенно покачване на газта !!! Става доста нерентабилно, сега да се слага газова, при моят случай.... При над 30К и 80% извънградско, сметките са други...

При това положение, моите сметки щяха да са наред, ако бях сложил течна фаза* едни 1200 евро отгоре*! Сега, пестенето на средства от карането с газ, са доста малки за мен и моят профил на каране- 20 К годишно, при 90% градско- ПОЧТИ НЕ СИ ЗАСЛУЖАВА! Освен, ако бензина не се качва и той паралелно с газта :-? ... Така, че имайте го в предвид, да си изчислите наистина добре, колко кое струва и как ви харчи колата!?

Както и да е, остава ми това, че карам Субару, което още не ме е оставяло на път, и зимата се чувствам цар на снега и леда! :D

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Сря Фев 22, 2017 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 09, 2017 7:07 pm
Мнения: 94
Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Legacy 2.5 BRC 4EAT
Рейтинг: 0
Нов фен
Mitaka FU написа:
Колеги, да ви споделя едни новости, за които се сетих сега, покрай въпроса на колегата с ново H6-дали да слага течна фаза или нормален инжекцион?

Още като купувах колата, тук в Германия се знаеше, че облагането с данък на газта след 2018 е под въпрос.... Аз играх вабанк, и сега Хер Шойбле( дяволът в инвалидна количка), ми направи първоначалните сметки на пух и прах... За да спести 1 милиард на година( все пак многото бежанци струват над 50 милиарда на година), повишава от 2018 година с 14,5 цента/ л, и в следващите години постепенно покачване на газта !!! Става доста нерентабилно, сега да се слага газова, при моят случай.... При над 30К и 80% извънградско, сметките са други...

При това положение, моите сметки щяха да са наред, ако бях сложил течна фаза* едни 1200 евро отгоре*! Сега, пестенето на средства от карането с газ, са доста малки за мен и моят профил на каране- 20 К годишно, при 90% градско- ПОЧТИ НЕ СИ ЗАСЛУЖАВА! Освен, ако бензина не се качва и той паралелно с газта :-? ... Така, че имайте го в предвид, да си изчислите наистина добре, колко кое струва и как ви харчи колата!?

Както и да е, остава ми това, че карам Субару, което още не ме е оставяло на път, и зимата се чувствам цар на снега и леда! :D


Колега аз ли не мога да те разбера нещо или незнам :)
Може да греша,НО.. нормалният инжекцион си пали на бензин и след малко минава на газ и си караш и гори само газ,бензин ти гори при палене и докато загрее да мине на газ.
Докато течната фаза до след като мине на газ гори и бензин и газ.Не разбирам защо мислиш,че течната фаза е по добре от инжекциона???
И аз карам 90% градско,но пак ще ми е по евтино на газ от колкото само на бензин или на течна ваза. Незнам колко ще скочи газта но в момента в Габрово газта е 90ст ,а бензина 1.86лв ако не се лъжа.Колкото и да скочи едва ли ще задмине газта.А по принцип скочи ли едното гориво ,скача и другото.

Сря Фев 22, 2017 7:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Ми колега, тъй като, това тук за мен е цялото един експеримент, мисля да споделям и моите мнения+ сметки...

Нас ,,газаджиите,, ,много често ни обвиняват, че си правим грешните сметки и нарочно пропускаме ,,малки,, подробности...
При мен нещата са такива, че от многото студени стартове сутрин, колата гълта страшно много бензин( тази зима направо се уплаших, като я засяках)... Малко каране на газ от 20 км през деня. Сега и с това увеличение на цената, първоначалните сметки, съвсем се провалят!
Започнах да си водя бележки, и след време ще ви ги покажа. Всеки си има своите си виждания, но искам да предпазя други от моите грешки! Накрая само фактите имат стойност...
Относно течната фаза- мисля, че в моят случай и в близките години, би била по-удачната система...

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Сря Фев 22, 2017 11:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 09, 2017 7:07 pm
Мнения: 94
Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Legacy 2.5 BRC 4EAT
Рейтинг: 0
Нов фен
Колко пък много да гори на място бензин? При мен във студовете -7 градуса примерно колата обръща на газ за 4 минути.Сега в по топлото време още по бързо.Струва ми се,че на място за толкова ще ми изгори по малко бензин от колото да тръгна със студена на бенз и ще изгори доста повече.А така докато си обърне на газ си загравя и маслото на скоросната (АТ) за да работи по добре.Мисля ,че при студено масло на АТ-тата в не е много добре да се кара. Не те опреквам знам ,че си експериментираш просто споделям и аз моето мнение. :)

Чет Фев 23, 2017 12:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
AleXN написа:
Колко пък много да гори на място бензин? При мен във студовете -7 градуса примерно колата обръща на газ за 4 минути.Сега в по топлото време още по бързо.Струва ми се,че на място за толкова ще ми изгори по малко бензин от колото да тръгна със студена на бенз и ще изгори доста повече.А така докато си обърне на газ си загравя и маслото на скоросната (АТ) за да работи по добре.Мисля ,че при студено масло на АТ-тата в не е много добре да се кара. Не те опреквам знам ,че си експериментираш просто споделям и аз моето мнение. :)


При нас всичко е структорирано, и нямаме време сутрин да чакаме колата да загрее ( а, и съседите ще ни гледат на кръв, че сутрин рано си отварят прозорците за
проветрение, отделно е забранено и струва, мисля че 20 евро глоба)... Ключ и тръгваме! Така един месец, и гледаш стрелката на бензин как ,,лети" надолу...
Но, нека да не замнимаваме с това колегите... :idea:
Ще кача след време фактите! Сигурен съм, че ще помогна на някого, все пак да си направи правилните изводи и сметки ;)

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Чет Фев 23, 2017 12:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Mitaka FU написа:
AleXN написа:
... и нямаме време сутрин да чакаме колата да загрее ...


А автономен отоплител?

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Фев 23, 2017 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Темата е заключена, не можете да променяте мнения.   [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор