Автор |
Съобщение |
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
Здравейте, от скоро имам легаси трета серия, 2.0, 125к.с. Проблема е, че колата има проблем с ускорението. При натиснат до край педал на газта, ускорява доста бавно. На празен ход мотора работи гладко. Клапаните са регистрирани, проверена е и центровката. Там всичко е добре. На диагностика не е записала грешки. Приемам всякакви съвети какво да погледна.
|
|
|
Чет Май 09, 2019 7:28 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 112 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
|
Чет Май 09, 2019 8:02 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Провери си въздушния филтър.... от опит
|
|
|
Чет Май 09, 2019 8:08 pm |
|
|
Vmax
|
|
Чет Май 09, 2019 8:17 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
MAF няма, с MAP е. За нок сензора четох някъде, че трябва да го откача и да замася буквата, но не съм сигурен дали помня правилно прочетеното.
|
|
|
Чет Май 09, 2019 9:14 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Ми зависи какво разбираш под "доста бавно" тоя мотор си е умрял особено в Легаси.
|
|
|
Чет Май 09, 2019 10:15 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
stefan_mil4ev написа: MAF няма, с MAP е. За нок сензора четох някъде, че трябва да го откача и да замася буквата, но не съм сигурен дали помня правилно прочетеното. Буксата е с 1 пин - +2.8V или +3V, които идват директно от ECU-то, а минус датчика си взима през корпуса си директно от мотора. Замасиш ли я буксата компа може и да не се почувства добре.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Чет Май 09, 2019 11:08 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
Разбирам, че е спънат мотор, но смятам, че твърде бавно набира за 125 к.с. На четвърта с пълна газ едва подема. Относно ноксензора, определено няма да го замася при това положение.
|
|
|
Чет Май 09, 2019 11:18 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Ако е така от както я имате, явно толкова си може. Ако сее появило наскоро за някои от гореизброените би трябвало да светне чек. Случвало ми сее (на друга кола) да се разпадне гърнето и да се запуши от ватата, разбрахме какво е чак като почна да излиза от ауспуха.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Пет Май 10, 2019 12:21 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
Скоро се сдобих с нея, беше по-зле, но след регулиране на клапаните започна да ускорява без тласъци. Може би толкова си може мотора наистина.
|
|
|
Пет Май 10, 2019 1:26 pm |
|
|
valqk
|
Колега, нока се откача (развива от блока), взема се кабел с кабелни обувки, завива се болт на нока и на блока - нока взема маса от блока - затова. Колегата по-горе говореше за МАП-а с +3волта - явно не е дочел за нока и казва пиновете на МАП-а. Нока има 1 пин, затова и му трябва маса. Нито си писал от къде си, нито дали е автомат и т.н. Попълни си профила, ще може да ти се помогне повече.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Май 10, 2019 2:23 pm |
|
|
Vmax
|
valqk написа: . Попълни си профила, ще може да ти се помогне повече. Няма да можем да помогнем без диагностика - работа е за сервиз. Трябва да се провери състояние на: 1. Ламбда сонда 2. Нок датчик 3. Катализатор Тези 3 са задължителни - за предпочитане специализиран сервиз. И не, не вдига чек енджин грешка, ако някои от изброените не работи като хората - затова се диагностицира на живи данни.
|
|
|
Пет Май 10, 2019 2:57 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
Колеги благодаря за помоща! Въздушният филтър беше забит ДО ДУПКА, а уж го смениха с маслото преди 800 км... На две места я гледаха, икой не очакваше да е в него проблема, но уви.
|
|
|
Пет Май 10, 2019 4:22 pm |
|
|
kantarev
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 10:34 am Мнения: 105 Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 i Tourer 2012
Рейтинг: 15
|
И сега е самоует ли?
|
|
|
Пет Май 10, 2019 6:20 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
Сега се движи нормално. Филтъра беше толкова забит, че през него не можеш глътка въздух да поемеш. Бог знае от кога не е сменян.
|
|
|
Пет Май 10, 2019 6:33 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
valqk написа: Колега, нока се откача (развива от блока), взема се кабел с кабелни обувки, завива се болт на нока и на блока - нока взема маса от блока - затова. Колегата по-горе говореше за МАП-а с +3волта - явно не е дочел за нока и казва пиновете на МАП-а. Нока има 1 пин, затова и му трябва маса. Нито си писал от къде си, нито дали е автомат и т.н. Попълни си профила, ще може да ти се помогне повече. Точно за детонационния датчик писах. Той е с 1 пин и май беше 3V напрежението му или нищо такова ... абе под 5V беше ...
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Пет Май 10, 2019 7:29 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Започва се от простото и обикновено точно то се пропуска
|
15
|
|
Пет Май 10, 2019 7:56 pm |
|
|
valqk
|
shadow написа: Точно за детонационния датчик писах. Той е с 1 пин и май беше 3V напрежението му или нищо такова ... абе под 5V беше ... НОК сензора е пиезо 'микрофон'. Пиезо сензорите ГЕНЕРИРАТ напрежение при механични деформации, те не се захранват. Ако им се пуска променливо напрежение, ще почнат да генерират звук. Реално към маса и пина може да се вържат чувствителни слушалки или усилвател и ще се чуват шумовете на ДВГ. Както и да е, не ми се спори, за нещо безмислено. Водил съм спора с един друг колега... няма значение.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Май 10, 2019 10:06 pm |
|
|
stefan_mil4ev
Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm Мнения: 35 Рейтинг: 0
|
valqk на 100% съм съгласен с теб. Аз си мислех, че датчика за вибрации е някакъв вид елекретен микрофон, но четох, че някой го свързвали към маса, други слагали резистори, трети тример. Беше ми страшно непонятно на какъв принцип работи щом го лъжат по съпротивление. Реално погледнато, той генерира миливолти спрямо вибрациите на мотора, който ЕКУ обработва.
|
|
|
Пет Май 10, 2019 10:21 pm |
|
|
valqk
|
Ето обяснение какво е НОК сензора, как работи, защо има съпротивление (пиезото само по себе си е с доста по-високо съпротивление), а също и напрежението, за което колегата говори (bias voltage - зависи изцяло от реализацията на конкретния компютър). https://youtu.be/wIxDMfy06Qk?t=474Добре го обяснява.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Съб Май 11, 2019 12:41 am |
|
|