Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:42 pm



Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Загуба на мощност 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm
Мнения: 35
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, от скоро имам легаси трета серия, 2.0, 125к.с. Проблема е, че колата има проблем с ускорението. При натиснат до край педал на газта, ускорява доста бавно. На празен ход мотора работи гладко. Клапаните са регистрирани, проверена е и центровката. Там всичко е добре. На диагностика не е записала грешки. Приемам всякакви съвети какво да погледна.

Чет Май 09, 2019 7:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
MAF сензора ?

Чет Май 09, 2019 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Провери си въздушния филтър.... от опит :toldyou:

Чет Май 09, 2019 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Или нок сензор

Чет Май 09, 2019 8:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm
Мнения: 35
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
MAF няма, с MAP е. За нок сензора четох някъде, че трябва да го откача и да замася буквата, но не съм сигурен дали помня правилно прочетеното.

Чет Май 09, 2019 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ми зависи какво разбираш под "доста бавно" тоя мотор си е умрял особено в Легаси.

Чет Май 09, 2019 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
stefan_mil4ev написа:
MAF няма, с MAP е. За нок сензора четох някъде, че трябва да го откача и да замася буквата, но не съм сигурен дали помня правилно прочетеното.

Буксата е с 1 пин - +2.8V или +3V, които идват директно от ECU-то, а минус датчика си взима през корпуса си директно от мотора.
Замасиш ли я буксата компа може и да не се почувства добре.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Май 09, 2019 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm
Мнения: 35
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Разбирам, че е спънат мотор, но смятам, че твърде бавно набира за 125 к.с. На четвърта с пълна газ едва подема. Относно ноксензора, определено няма да го замася при това положение.

Чет Май 09, 2019 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако е така от както я имате, явно толкова си може.
Ако сее появило наскоро за някои от гореизброените би трябвало да светне чек.
Случвало ми сее (на друга кола) да се разпадне гърнето и да се запуши от ватата, разбрахме какво е чак като почна да излиза от ауспуха.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пет Май 10, 2019 12:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm
Мнения: 35
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Скоро се сдобих с нея, беше по-зле, но след регулиране на клапаните започна да ускорява без тласъци. Може би толкова си може мотора наистина.

Пет Май 10, 2019 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, нока се откача (развива от блока), взема се кабел с кабелни обувки, завива се болт на нока и на блока - нока взема маса от блока - затова.
Колегата по-горе говореше за МАП-а с +3волта - явно не е дочел за нока и казва пиновете на МАП-а.
Нока има 1 пин, затова и му трябва маса.
Нито си писал от къде си, нито дали е автомат и т.н.
Попълни си профила, ще може да ти се помогне повече.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Май 10, 2019 2:23 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
.
Попълни си профила, ще може да ти се помогне повече.


Няма да можем да помогнем без диагностика - работа е за сервиз.
Трябва да се провери състояние на:

1. Ламбда сонда
2. Нок датчик
3. Катализатор

Тези 3 са задължителни - за предпочитане специализиран сервиз. И не, не вдига чек енджин грешка, ако някои от изброените не работи като хората - затова се диагностицира на живи данни.

Пет Май 10, 2019 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm
Мнения: 35
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги благодаря за помоща! Въздушният филтър беше забит ДО ДУПКА, а уж го смениха с маслото преди 800 км... На две места я гледаха, икой не очакваше да е в него проблема, но уви.

Пет Май 10, 2019 4:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 10:34 am
Мнения: 105
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 i Tourer 2012
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И сега е самоует ли? :)

Пет Май 10, 2019 6:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm
Мнения: 35
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Сега се движи нормално. Филтъра беше толкова забит, че през него не можеш глътка въздух да поемеш. Бог знае от кога не е сменян.

Пет Май 10, 2019 6:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Мнения: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
Колега, нока се откача (развива от блока), взема се кабел с кабелни обувки, завива се болт на нока и на блока - нока взема маса от блока - затова.
Колегата по-горе говореше за МАП-а с +3волта - явно не е дочел за нока и казва пиновете на МАП-а.
Нока има 1 пин, затова и му трябва маса.
Нито си писал от къде си, нито дали е автомат и т.н.
Попълни си профила, ще може да ти се помогне повече.


Точно за детонационния датчик писах. Той е с 1 пин и май беше 3V напрежението му или нищо такова ... абе под 5V беше ...

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Пет Май 10, 2019 7:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:toldyou: Започва се от простото и обикновено точно то се пропуска :facepalm:
 15

Пет Май 10, 2019 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
shadow написа:
Точно за детонационния датчик писах. Той е с 1 пин и май беше 3V напрежението му или нищо такова ... абе под 5V беше ...


НОК сензора е пиезо 'микрофон'. Пиезо сензорите ГЕНЕРИРАТ напрежение при механични деформации, те не се захранват.
Ако им се пуска променливо напрежение, ще почнат да генерират звук.
Реално към маса и пина може да се вържат чувствителни слушалки или усилвател и ще се чуват шумовете на ДВГ.
Както и да е, не ми се спори, за нещо безмислено. Водил съм спора с един друг колега... няма значение.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Май 10, 2019 10:06 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Май 09, 2019 7:20 pm
Мнения: 35
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
valqk на 100% съм съгласен с теб. Аз си мислех, че датчика за вибрации е някакъв вид елекретен микрофон, но четох, че някой го свързвали към маса, други слагали резистори, трети тример. Беше ми страшно непонятно на какъв принцип работи щом го лъжат по съпротивление. Реално погледнато, той генерира миливолти спрямо вибрациите на мотора, който ЕКУ обработва.

Пет Май 10, 2019 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето обяснение какво е НОК сензора, как работи, защо има съпротивление (пиезото само по себе си е с доста по-високо съпротивление), а също и напрежението, за което колегата говори (bias voltage - зависи изцяло от реализацията на конкретния компютър).
https://youtu.be/wIxDMfy06Qk?t=474
Добре го обяснява.
:beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Май 11, 2019 12:41 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор