|
|
Страница 1 от 1
|
[ 3 мнения ] |
|
Legacy B13 H6 - авариен режим на 5AET
Автор |
Съобщение |
nuHaKoJIaga
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am Мнения: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
|
Здравейте, Снощи ми се случи следното нещо - намалявайки за спиране на светофар ми светна комбинация от ABS, VDC и мигащa SPORT лампи. При това положение явно автоматичната скоростна кутия влиза в авариен режим, защото нищо не се случва, когато превключа на sport, а и типтроника не е активен. Колата все пак се движи нормално и няма промяна в превключването. След гасене/палене покарах още известно време и при едно намаляване(но не и спиране), отново светна същата комбинация от лампи. Подозирам, че го прави само, когато сваля предавка, но и не винаги. При светването на лампите оборотите се задържат в едно положение и има моментно забавяне при свалянето на предавка, след това всичко е наред. Днес пробвах да покарам на SPORT и изминах 30 км. градско без проблем.
Записаната грешка на скоростната кутия е: P1706 - AT Vehicle Speed Sensor Circuit Malfunction (Rear Wheel)
Колата е Legacy 2004 H6 5AET, чета я с FreeSSM
Ясно е, че ще трябва да се посети сервиз, но това трябва да се случи в работно време и сега уикенда бих могъл да погледна нещо. Утре смятам да ме повози някой, за да прегледам живите данни и дали ще изкара различна скорост на предни/задни колела. Все пак някой да има някаква идея или да е попадал на сходна грешка? Не успях да открия мнение/тема с подобен проблем в търсачката.
|
|
|
Пет Фев 01, 2019 10:48 pm |
|
|
Vmax
|
Огледай окабеляването на абс сензорите отзад. Изглежда като лоша връзка, закъсан кабел на абс сензор Също провери масите - 4-5 са, но може и да греша. Трябва да ги зачистиш
|
|
|
Пет Фев 01, 2019 11:28 pm |
|
|
nuHaKoJIaga
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 11:20 am Мнения: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004 Wagon
Рейтинг: 46
|
Мина време, но проблемът е разрешен, поне за момента.
От прегледа на всички датчици и окабеляването на АБС-а не се установи да има проблем. Свалих и самия датчик на скоростната кутия, който отговаря за скоростта на задните колела, за да погледна за наранявания от евентуално отчупен елемент в кутията(намерих информация за подобен случай със същата грешка), но датчикът си изглеждаше като нов.
В крайна сметка проблемът се разреши със смяна на датчика. Не съм ги замервал двата, за да видя какво може да му се е случило, но е факт, че след смяната, скоростите спряха да влизат в авариен режим. Самият датчик е само част от окабеляване с 2 датчика(за скоростта на предни и задни колелета) и букса, която влиза в скоростите. При Любо в Люлин срязаха стария и запоиха друг втора употреба, който намерих тук от форума. Цялото нещо го няма и в ebay в Европа, а цената като нов на комплекта кабели е 1000 лева.
Важно уточнение, ако на някой му се появи същия проблем: Датчиците са различни за различните скоростни кутии, като дори самото им местоположение е на различно място. При Любо имаше 3 петстепенни кутии, 2 фейслифтови след 2006-та и една 2005-та, но от кола с десен волан, но нито една не беше с такъв датчик. При въпросните кутии датчикът се намира в опашката на кутията от горната страна, докато при мен беше от шофьорската страна на опашката. Ако на някой му се случи и наложи сам да го сменя, трябва да се отпусне генерацията, а след това и кутията леко надолу, за да може да се извади датчика.
На прикачените файлове се вижда разликата в местоположението на датчика. Горната снимка е при фейслифтовите мотори и не върши работа на първите 5-степенни автомати.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
30
|
|
Чет Окт 24, 2019 3:20 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 3 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта |
|