Здравейте фенове,някой запознат с Легаси първа генерация,може ли да каже дали имат опция за изключване на 4х4?Видях на снимка Легаси 1.8 със бутон на скоростния лост,и си мисля че е да се отделя задния мост и остава само на предно..
Най вероятно има муфа в кутията,управлявана със соленоид,поне аз така си го обяснявам.Дали може да се сложи на такова без,някаква информация,не мога да открия за легаси
Сря Фев 27, 2019 1:33 pm
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Постове: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Здравейте фенове,някой запознат с Легаси първа генерация,може ли да каже дали имат опция за изключване на 4х4?Видях на снимка Легаси 1.8 със бутон на скоростния лост,и си мисля че е да се отделя задния мост и остава само на предно..
Погледай по-отблизо ...
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
Ако правилно съм разбрал, човекът пита за съвсем друг тип кутия - https://youtu.be/s1EF3TkgzOo?t=284 - partial 4wd. Да, и аз не знаех до скоро, но на някои Легасита преди 91-ва (май) им слагат такава кутия. При Бай Петко има едно такова в окаяно съ-яние (ако не е заминало), но при него е много вероятно да е сбирщайн от Леоне - да се види по рама. Колега, има достатъчно много инфо, а с този стил на писане, аз няма да участвам в разговора. Така и така пиша - да, ел. муфа, която заключва назад. Не съм сигурен дали е виско или е някаква механика. Отзад моста няма диф и опцията трябва да се ползва само на хлъзгаво. Не е добре да се включва в движение, та предполагам не е виско. Толкова знам без да съм се интересувал. Успех.
_________________ http://www.hostit.bg/
Чет Фев 28, 2019 10:26 pm
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Постове: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Ха, не съм знаел, че при Субару има и парт-тайм 4wd. Знаех, че някои Импрези, май от първо поколение, ги има само на предно ...
edit: Сега видях, че горе съм написал 2 поста. Мислех, че съм редактирал първия, но явно съм писал втори.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
Чет Фев 28, 2019 10:56 pm
4i4o
Регистриран на: Пет Апр 27, 2018 7:04 am Постове: 18 Рейтинг: 0
Ако правилно съм разбрал, човекът пита за съвсем друг тип кутия - https://youtu.be/s1EF3TkgzOo?t=284 - partial 4wd. Да, и аз не знаех до скоро, но на някои Легасита преди 91-ва (май) им слагат такава кутия. При Бай Петко има едно такова в окаяно съ-яние (ако не е заминало), но при него е много вероятно да е сбирщайн от Леоне - да се види по рама. Колега, има достатъчно много инфо, а с този стил на писане, аз няма да участвам в разговора. Така и така пиша - да, ел. муфа, която заключва назад. Не съм сигурен дали е виско или е някаква механика. Отзад моста няма диф и опцията трябва да се ползва само на хлъзгаво. Не е добре да се включва в движение, та предполагам не е виско. Толкова знам без да съм се интересувал. Успех.
Благодаря за отговорите,Колега,само не разбрах относно стила на писане?
Просто е прекалено пунктуален - явно от телефон - трудно го чета. Не, нещо друго. Не обясняваш, защо питаш и какво искаш да правиш. Не, че е неграмотно или нещо такова. Не искам да се заяждам или нещо. Както виждаш отговорих. Просто споделям, че така без обяснение и предистория и защо ти трябва и какво си търсил и гледал и т.н., малко постно се получава. Ако искаш да насаждаш такава кутия на Легаси с обикновена АВД кутия, трябва много добре да огледаш двете и да сравниш и прецениш кое ще се ползва и кое не. Едва ли някой може да ти отговори тук. Съмнява ме някой да е карал и правил такова Легаси тук. Прекалено редки са... дори не съм сигурен, дали има за Европа такова с бутон. Аз до скоро мислех, че Петко е присадил Леоне кутия в това, което продава, но случайно попаднах на Австралийско клипче с такова с бутон и после някъде гледах, че е имало произведени такива. А защо, всъщност питаш?
_________________ http://www.hostit.bg/
Пет Мар 01, 2019 12:05 pm
4i4o
Регистриран на: Пет Апр 27, 2018 7:04 am Постове: 18 Рейтинг: 0
Замислих се дали да не присадя такава кутия на Легасито.Видях на обява имаше едно с тази опция,1.8 двигател,а моето е 2.2.Ако се смени кутията и задния дифернциал може и да се получат нещата.Трябваше направо да питам дали някой го е правил.
С каква цел искате да го направите? Икономия или проходимост? Ако е с цел икономия, има много по-лесни варианти да смъкнете разхода. Диагностика, оправяне на проблеми, по-тънки гуми (газ е ясно, че има?)... а и Субару не е икономично, откъм гориво...но не е и зле изобщо. На 2.2 ДВГ 10-10.5/100 на газ съм докарвал (с нормални гуми и без лифт). Доста скопена и с 90. Ако е с цел проходимост - да, би трябвало, това да е по-проходимо - задният мост, все пак е без диф и копат и 2те колела. Няма прехвърляне назад, а е директно от вала към предният диф и т.н. - предполагам ще има ползи, но трябва и лифт и то над 5см (мак.с допустим за да няма проблеми) - примерно 10-15-20см (което значи подложки м/у купе и окачване) и тогава има смисъл... но и цената за всичко накрая нама да е приятна, особенно, ако не си го правите сам. Отделно, ако ще се прави (поне според мен), трябва да се намери Леоное със здрава и работеща кутия, както и всичко назад (едва ли ще може да се издири такава кутия за Легаси, освен, ако не вземете онзи донор 1.8, но там ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва ревизия на кутията, защото е от г-н Маринов). Трябва добре да се огледа и премери, дали задният диф на Легасито може да се замести със зъбчатката от Леонето (дали ще пасне монтажа + дали ще паснат полуоските, зъбите в шенкела, дължина...). Кутията на Леонето да се ревизира, задната зъбчатка да се ревизира. Да се види дали ще пасне камбаната към EJ22, защото е била на EA82 и може да са различни... въобще, филмът е голям. Ако е за проходимост е много по-вероятно да излезе по-евтино да се измисли и преправи диф с хидравлика/соленоид, който да се заключва. Диф за тестове и пари за стругар/фрезист може да са в пъти по-малко, а не е като да е невъзможно, ако на стругарят му се занимава и може да мисли и му се занесе дифа и да се покаже какво точно трябва да се направи (разбира се, първо трябва да се помисли дали може да стане и как). Успех!
_________________ http://www.hostit.bg/
Пет Мар 01, 2019 3:01 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3867 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
...и като тегли калема за доработката, разходът на гориво ще излезе 14/100. С такива доработки се вадят очи, вместо да се пишат вежди. Вискомуфата е много интелигентно измислена с цел точно икономия плюс 4х4. Отделно, кутията на 1,8 е с по-къси числа в сравнение с 2,2 и икономия ще имаш само градско(евентуално). Ако искаш сериозно да свалиш разхода, намери си Легаси 1 2,2 с предно. Там няма диф отзад да тежи, кутията е по-дълга, няма кардан..."Икономия" отвсякъде.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Пет Мар 01, 2019 7:08 pm
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Постове: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
... Отзад моста няма диф и опцията трябва да се ползва само на хлъзгаво. ...
Диф отзад не може да няма, защото тогава няма какво да позволи на външната гума на завой да прави повече обороти от вътрешната. Не се включва на сухо, защото блокира на 100% средния диф, съотношението преден заден мост става 50 на 50 и почва да недозавива. Отделно, че товари и трансмисията.
А да, и най-важното. От тоя клип дето ти го качи е:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
Колега, до вчера не знаеше, че има Субара с парт тайм 4WD, сега ми спориш, как не можело да няма диф. Дай линкове с информация, за всички кутии слагани на Леоне тогава с описание, коя каква е, моля? Така ще сме сигурни, че е така. Няма да ти опонирам, защото не съм разучавал и информацията я зная от колега с Леоне. Възможно е и да не е вярна. Явно, неговото няма заден диф и съответно в инструкциите му пишело, че задното се включва САМО на хлъзгав терен и се кара ПОД 40км/ч (точно, за да се избегне проблемът със завиването и се изполва, колкото да издрапаш). В случая, това има (от клипа), но и виж, че цъка копчето в движение - т.е. явно няма такива ограничения. Виждал съм 3 различни вида кутии на Леоне, като едната имаше бързи, бавни и някакъв лок на дифа (кой - не знам). Явно, по това време са изпробвали различни варианти и при Легаси стигат до AWD среден виско диф и там и остават
п.п. Това с 50/50 и 100% блокиране директно го прескочих. Не съм запознат с тези кутии, но не мисля, че има среден диф. Там работата е мнго по-проста. Има механична ел. муфа, която разделя вала от кутията към задната част. Предполагам с цел цена (а и не само), просто са извадили вал от предното назад.
_________________ http://www.hostit.bg/
Пет Мар 01, 2019 11:57 pm
4i4o
Регистриран на: Пет Апр 27, 2018 7:04 am Постове: 18 Рейтинг: 0
Колата е повдигната и се кара една идея по спокойно на горски терен.Евентуално смяна на кутия и заден диф от Легаси,не от Леоне имах в предвид,като всички доработки сам ще ги правя но колко ще е по икономично на преден мост по нормален път може да каже някой колега със такова Легаси,пък и те са 1.8,а моето 2.2 така че не е ясно
Извинения на колегата @shadow!!! През цялото време съм мислел за среден диф и съм писал абсолютни дивотии! Заден диф, няма как да няма, освен, ако двете полуоски не са разделени и при заключването се свързват 3те - движението от отпред + двете полуоски (едва ли). Отново се извинявам и се надявам да не се е обидил.
Колега, не виждам никакъв смисъл в занимавката, особено ако гониш икономия. Ако гониш проходимост, мисли за заключване на задния диф или виско (но то при трудни терени не може да помогне супер много).
_________________ http://www.hostit.bg/
Чет Мар 07, 2019 12:25 pm
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Постове: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Споко, няма ядове. Аз бях започнал да си мисля да не би отзад да е както е раздатъчната кутия на Лада нива, че там имаше нещо подобно. Предава се движение и към двата кардана, но с отделен лост се заключват. Не съм сигурен как точно е при Нива-та, може и да бъркам. Просто тая седмица не ми е оставало време да седна и да видя схемите им как е точно.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4