Отговори на тема
 Легаси 1 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Апр 27, 2018 7:04 am
Постове: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте фенове,някой запознат с Легаси първа генерация,може ли да каже дали имат опция за изключване на 4х4?Видях на снимка Легаси 1.8 със бутон на скоростния лост,и си мисля че е да се отделя задния мост и остава само на предно..

Сря Фев 27, 2019 10:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Рядко, но има на някои модели, които са с бутон при Легаси 1. Да, като има бутон на лоста, откача задният мост (както при Леоне).

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Фев 27, 2019 12:25 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Апр 27, 2018 7:04 am
Постове: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Най вероятно има муфа в кутията,управлявана със соленоид,поне аз така си го обяснявам.Дали може да се сложи на такова без,някаква информация,не мога да открия за легаси

Сря Фев 27, 2019 1:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Постове: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
4i4o написа:
Здравейте фенове,някой запознат с Легаси първа генерация,може ли да каже дали имат опция за изключване на 4х4?Видях на снимка Легаси 1.8 със бутон на скоростния лост,и си мисля че е да се отделя задния мост и остава само на предно..


Погледай по-отблизо ...


_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Фев 28, 2019 10:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако правилно съм разбрал, човекът пита за съвсем друг тип кутия - https://youtu.be/s1EF3TkgzOo?t=284 - partial 4wd. Да, и аз не знаех до скоро, но на някои Легасита преди 91-ва (май) им слагат такава кутия. При Бай Петко има едно такова в окаяно съ-яние (ако не е заминало), но при него е много вероятно да е сбирщайн от Леоне - да се види по рама.
Колега, има достатъчно много инфо, а с този стил на писане, аз няма да участвам в разговора.
Така и така пиша - да, ел. муфа, която заключва назад. Не съм сигурен дали е виско или е някаква механика. Отзад моста няма диф и опцията трябва да се ползва само на хлъзгаво.
Не е добре да се включва в движение, та предполагам не е виско. Толкова знам без да съм се интересувал.
Успех.

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Фев 28, 2019 10:26 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Постове: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ха, не съм знаел, че при Субару има и парт-тайм 4wd.
Знаех, че някои Импрези, май от първо поколение, ги има само на предно ...

edit: Сега видях, че горе съм написал 2 поста. Мислех, че съм редактирал първия, но явно съм писал втори.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Фев 28, 2019 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 27, 2018 7:04 am
Постове: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
valqk написа:
Ако правилно съм разбрал, човекът пита за съвсем друг тип кутия - https://youtu.be/s1EF3TkgzOo?t=284 - partial 4wd. Да, и аз не знаех до скоро, но на някои Легасита преди 91-ва (май) им слагат такава кутия. При Бай Петко има едно такова в окаяно съ-яние (ако не е заминало), но при него е много вероятно да е сбирщайн от Леоне - да се види по рама.
Колега, има достатъчно много инфо, а с този стил на писане, аз няма да участвам в разговора.
Така и така пиша - да, ел. муфа, която заключва назад. Не съм сигурен дали е виско или е някаква механика. Отзад моста няма диф и опцията трябва да се ползва само на хлъзгаво.
Не е добре да се включва в движение, та предполагам не е виско. Толкова знам без да съм се интересувал.
Успех.

Благодаря за отговорите,Колега,само не разбрах относно стила на писане?

Пет Мар 01, 2019 9:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Просто е прекалено пунктуален - явно от телефон - трудно го чета. Не, нещо друго.
Не обясняваш, защо питаш и какво искаш да правиш. Не, че е неграмотно или нещо такова.
Не искам да се заяждам или нещо. Както виждаш отговорих. Просто споделям, че така без обяснение и предистория и защо ти трябва и какво си търсил и гледал и т.н., малко постно се получава.
Ако искаш да насаждаш такава кутия на Легаси с обикновена АВД кутия, трябва много добре да огледаш двете и да сравниш и прецениш кое ще се ползва и кое не.
Едва ли някой може да ти отговори тук. Съмнява ме някой да е карал и правил такова Легаси тук. Прекалено редки са... дори не съм сигурен, дали има за Европа такова с бутон. Аз до скоро мислех, че Петко е присадил Леоне кутия в това, което продава, но случайно попаднах на Австралийско клипче с такова с бутон и после някъде гледах, че е имало произведени такива.
А защо, всъщност питаш?

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Мар 01, 2019 12:05 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Апр 27, 2018 7:04 am
Постове: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Замислих се дали да не присадя такава кутия на Легасито.Видях на обява имаше едно с тази опция,1.8 двигател,а моето е 2.2.Ако се смени кутията и задния дифернциал може и да се получат нещата.Трябваше направо да питам дали някой го е правил.

Пет Мар 01, 2019 1:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С каква цел искате да го направите? Икономия или проходимост?
Ако е с цел икономия, има много по-лесни варианти да смъкнете разхода. Диагностика, оправяне на проблеми, по-тънки гуми (газ е ясно, че има?)... а и Субару не е икономично, откъм гориво...но не е и зле изобщо. На 2.2 ДВГ 10-10.5/100 на газ съм докарвал (с нормални гуми и без лифт). Доста скопена и с 90.
Ако е с цел проходимост - да, би трябвало, това да е по-проходимо - задният мост, все пак е без диф и копат и 2те колела. Няма прехвърляне назад, а е директно от вала към предният диф и т.н. - предполагам ще има ползи, но трябва и лифт и то над 5см (мак.с допустим за да няма проблеми) - примерно 10-15-20см (което значи подложки м/у купе и окачване) и тогава има смисъл... но и цената за всичко накрая нама да е приятна, особенно, ако не си го правите сам.
Отделно, ако ще се прави (поне според мен), трябва да се намери Леоное със здрава и работеща кутия, както и всичко назад (едва ли ще може да се издири такава кутия за Легаси, освен, ако не вземете онзи донор 1.8, но там ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва ревизия на кутията, защото е от г-н Маринов).
Трябва добре да се огледа и премери, дали задният диф на Легасито може да се замести със зъбчатката от Леонето (дали ще пасне монтажа + дали ще паснат полуоските, зъбите в шенкела, дължина...). Кутията на Леонето да се ревизира, задната зъбчатка да се ревизира. Да се види дали ще пасне камбаната към EJ22, защото е била на EA82 и може да са различни... въобще, филмът е голям. Ако е за проходимост е много по-вероятно да излезе по-евтино да се измисли и преправи диф с хидравлика/соленоид, който да се заключва. Диф за тестове и пари за стругар/фрезист може да са в пъти по-малко, а не е като да е невъзможно, ако на стругарят му се занимава и може да мисли и му се занесе дифа и да се покаже какво точно трябва да се направи (разбира се, първо трябва да се помисли дали може да стане и как).
Успех!

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Мар 01, 2019 3:01 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
...и като тегли калема за доработката, разходът на гориво ще излезе 14/100. С такива доработки се вадят очи, вместо да се пишат вежди. Вискомуфата е много интелигентно измислена с цел точно икономия плюс 4х4. Отделно, кутията на 1,8 е с по-къси числа в сравнение с 2,2 и икономия ще имаш само градско(евентуално). Ако искаш сериозно да свалиш разхода, намери си Легаси 1 2,2 с предно. Там няма диф отзад да тежи, кутията е по-дълга, няма кардан..."Икономия" отвсякъде.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Мар 01, 2019 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Постове: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
... Отзад моста няма диф и опцията трябва да се ползва само на хлъзгаво. ...


Диф отзад не може да няма, защото тогава няма какво да позволи на външната гума на завой да прави повече обороти от вътрешната.
Не се включва на сухо, защото блокира на 100% средния диф, съотношението преден заден мост става 50 на 50 и почва да недозавива. Отделно, че товари и трансмисията.

А да, и най-важното. От тоя клип дето ти го качи е:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Пет Мар 01, 2019 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, до вчера не знаеше, че има Субара с парт тайм 4WD, сега ми спориш, как не можело да няма диф.
Дай линкове с информация, за всички кутии слагани на Леоне тогава с описание, коя каква е, моля? Така ще сме сигурни, че е така.
Няма да ти опонирам, защото не съм разучавал и информацията я зная от колега с Леоне. Възможно е и да не е вярна.
Явно, неговото няма заден диф и съответно в инструкциите му пишело, че задното се включва САМО на хлъзгав терен и се кара ПОД 40км/ч (точно, за да се избегне проблемът със завиването и се изполва, колкото да издрапаш). В случая, това има (от клипа), но и виж, че цъка копчето в движение - т.е. явно няма такива ограничения.
Виждал съм 3 различни вида кутии на Леоне, като едната имаше бързи, бавни и някакъв лок на дифа (кой - не знам).
Явно, по това време са изпробвали различни варианти и при Легаси стигат до AWD среден виско диф и там и остават :good:

п.п. Това с 50/50 и 100% блокиране директно го прескочих. Не съм запознат с тези кутии, но не мисля, че има среден диф. Там работата е мнго по-проста. Има механична ел. муфа, която разделя вала от кутията към задната част. Предполагам с цел цена (а и не само), просто са извадили вал от предното назад.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Мар 01, 2019 11:57 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Апр 27, 2018 7:04 am
Постове: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колата е повдигната и се кара една идея по спокойно на горски терен.Евентуално смяна на кутия и заден диф от Легаси,не от Леоне имах в предвид,като всички доработки сам ще ги правя но колко ще е по икономично на преден мост по нормален път може да каже някой колега със такова Легаси,пък и те са 1.8,а моето 2.2 така че не е ясно :)

Чет Мар 07, 2019 11:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Извинения на колегата @shadow!!! През цялото време съм мислел за среден диф и съм писал абсолютни дивотии! #-o
Заден диф, няма как да няма, освен, ако двете полуоски не са разделени и при заключването се свързват 3те - движението от отпред + двете полуоски (едва ли).
Отново се извинявам и се надявам да не се е обидил.

Колега, не виждам никакъв смисъл в занимавката, особено ако гониш икономия. :pardon:
Ако гониш проходимост, мисли за заключване на задния диф или виско (но то при трудни терени не може да помогне супер много).

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Мар 07, 2019 12:25 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm
Постове: 361
Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Споко, няма ядове. :)
Аз бях започнал да си мисля да не би отзад да е както е раздатъчната кутия на Лада нива, че там имаше нещо подобно. Предава се движение и към двата кардана, но с отделен лост се заключват. Не съм сигурен как точно е при Нива-та, може и да бъркам.
Просто тая седмица не ми е оставало време да седна и да видя схемите им как е точно.

_________________
ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD
ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro
ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro
current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4

Чет Мар 07, 2019 7:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А пък аз, като се виждам (дано скоро) с този приятел с Леонето ще разпитам.
Явно Леонаджийте вече не четат форума - не се обаждат. :pardon:

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Мар 07, 2019 11:26 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта



Търсене:
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор