Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Шум верига Legacy IV 3.0r 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Мар 06, 2023 12:58 am
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Legacy IV 3.0R
Телефон: 0878830630
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте!

На скоро се сдобих с Subaru Legacy 3.0r 2007г. Автомобилът е на малко под 200к км.

От както е при мен се чува шум от мотора, менящ се с оборотите, като не изчезва. В началото мислих че е хидравлична помпа, но след смяна на течността проблемът не бе отстранен. Приятели ми дадоха идеята да я запаля без пистов ремък, за да видим дали наистина е помпата, оказа се че е под капака на веригата.

След известно четене във форума, разбрах че имат проблеми с бутални болтове, но имайки в предвид, че проблемът не изчезва с покачване на обороти явно не е това. В този момент остава само верига. Диагностиката която имам (delphi) не иска да ми каже за времената (timing), така че реших просто да сваля капака и да надникна.

Следвах процедурата описана в ръководството качвано в много теми тук (jdmfsm). На свален капак завъртях няколко оборота на ръка и ми направи впечатление, че веригата седи стегната за половин оборот, но ако завъртя с още половин се отпуска значително (това става и на двете глави, като ако едната е стегната, другата е отпусната). Прави ми впечатление, че веригата се движи и по двете оси.

По мое мнение тези вериги са за смяна (бананите и водачите изглеждат здрави, обтегачите не изглеждат много изскочили), но реших преди такава инвестиция да попитам хора с опит. Прикачвам и две видеа (разликата в тях е половин оборот на коляновия вал).
https://photos.google.com/photo/AF1QipMVttR9LvnJ6Yu31Fv_TK_8Ln5vOr0hio54bDPE
https://photos.google.com/photo/AF1QipNLICumQnx871vEF06CoTJ_J-qpFbDXdleEZYU0

Като допълнение, в случай, че сте съгласни с мнението ми, дали може да ме посъветвате от къде мога да си намеря ремонтен комплект? Разглеждах в интернет и един конкретен магазин, от който пазарувам, но така като гледам може да се наложи да поръчам извън България.

Успешна седмица! :)

Пон Мар 06, 2023 1:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Снимките ти не са публични, искат логване.

Вериги и обтегачи се сменят комплект. 200к км и разтегнати вериги би могло да се случи само в ръцете на баш рацер, прави си извода сам. Сменяй само с оригинални, във форума има търговци на оем части.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Мар 06, 2023 8:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 11:19 pm
Мнения: 75
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Проблема с отпускането идва от обтегачите. Имат механична контра ,която три теб е счупена. Всичко останало е здраво.

Пон Мар 06, 2023 10:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 06, 2023 12:58 am
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Legacy IV 3.0R
Телефон: 0878830630
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Снимките ти не са публични, искат логване.

Вериги и обтегачи се сменят комплект. 200к км и разтегнати вериги би могло да се случи само в ръцете на баш рацер, прави си извода сам. Сменяй само с оригинални, във форума има търговци на оем части.


Извинете за линковете, ето такива без регистрация:
https://photos.app.goo.gl/41rx6AqbutFKbg8NA
https://photos.app.goo.gl/3GmPDGJ1xtdgD1df9

Намерих части, ще ъпдейтна темата след ремонта :)

Вто Мар 07, 2023 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е, видимо не са само обтегачите :) Успех!

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Мар 07, 2023 8:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 11:19 pm
Мнения: 75
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
А от кое е видимо? Обтегача се е прибрал ,и веригата е охлабила откъм гърба. А защо се е прибрал обтегача?

Вто Мар 07, 2023 10:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 06, 2023 12:58 am
Мнения: 3
Автомобил: Subaru Legacy IV 3.0R
Телефон: 0878830630
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте!

Ремонтът бе успешен, като приключи още миналата седмица, но исках да покарам малко преди да пиша.
Сменени са веригите, всички банани и всички водачи (без един.. малкия вертикален под коляновия вал го намерих в торбата след като завих всичко по капака :facepalm:). Всичко работи нормално и нямам излишни шумове под капака.

Относно обтегачите - предполагам механичната контра е това, което не му позволява да се прибере при натиск. Пробвах се да сложа пиновете на старите, неуспешно, прибрах ги разпънати.

Относно веригите - сложих новата и старата една до друга и двете максимално разпънати (да седят на два реда). Като дължина видимо нямаше разлика. Пробвах да преместя горния ред в страни (в посоката в която не би следвало да се движат звената) и разлика нямаше (даже мисля че новите имаха малко повече ход).

Ремонтът беше сравнително лесен, като инструменти под капака на веригата имаше само шестограм (hex) 5мм и 8мм, гайките на бананите и обтегачите бяха 12мм и 17мм. Водната помпа мисля че също беше с 12мм (като за екстракцията се ползват 2х M8). При мен водната помна нямаше празен ход, но вече бях взел друга и реших да я сменя. При ваденето се счупиха двете уши, но успях да я извадя с малко повече усилие.
Капакът се държи с 40бр болта с шестограмни глави 5мм. Шайбата на кол. вал е с нормална резба и се развива с 22мм. Аз използвах старият пистов ремък.

При интерес мога да дам повече информация относно разцепване/зацепване.

Благодаря за съветите (както тук, така и на ЛС)! :)
 42

Пон Мар 13, 2023 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор