|
Страница 1 от 1
|
|
Автор |
Съобщение |
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Постове: 59 Рейтинг: 2
|
Здравейте, колеги. От известно време наблюдавам следното нещо : При по-висока скорост, да речем над 100км/ч , при плавно и леко натискане на педала на спирачките, не силно и интензивно, а лекичко натискане, колкото да обере едни 10-20км от скоростта, усещам леко почукване в педала на спирачките, като все едно се активира АБС. При рязко и интензивно спиране АБС работи нормално. Гумите са ми нови, апаратите ревизирани преди по-малко от 2000 км, спирачните дискове и накладки са нови, нова е и спирачната течност. Като цяло спирачките работят отлично, не задържат, не съм забелязал някоя джанта да е гореща, след каране. Едниствено на 2-3 пъти ми излезе грешка SPEED SENSOR съчетана с запалване на лампа ABS. Но почукването за което говоря се появява доста честичко, дори и когато тази грешка не е активна, тоест не отчита повреда в сензора. Някакви идеи , колеги ? Благодаря.
Легаси Б13, 138 к.с, бензин
|
|
|
Съб Апр 06, 2019 7:53 am |
|
|
Vmax
|
Първо трябва да се провери окабеляването на сензора и това за АБС датчиците. За предпочитане в някой "бял" сервиз
|
|
|
Съб Апр 06, 2019 8:09 am |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Постове: 59 Рейтинг: 2
|
Vmax написа: Първо трябва да се провери окабеляването на сензора и това за АБС датчиците. За предпочитане в някой "бял" сервиз Колега, и аз сам бих се справил с това - интересно ми е обаче логиката на явлението. Когато светне ErrSS (error speed sensor), нещата се понавързват. Но когато не е отчело грешката ?!?
|
|
|
Съб Апр 06, 2019 8:49 am |
|
|
ico_tech
|
За съжаление етиологията на тази болест още не е разнищена. И аз се боря с този проблем на една Импреза 2.0 от 2003. За разлика от теб грешка не светва, но проблема се задълбочава и е супер дразнещо. Задействането на помпата става при ниски скорости и съвсем леко натискане на педала, при рязко спиране няма проблем. От това, което прочетох излиза, че проблема може да се дължи на кофти датчик - характеристиката му се различава от тази на другите спийд сензори и компа си мисли, че има разлика в скоростите. Хваща се с осцилоскоп. Други възможни причини: - зацапване на сензор - счупен зъбен венец/лагер - кофти връзка
Неприятна работа, с която сервизите отказват да се занимават.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Апр 06, 2019 6:06 pm |
|
|
Alxx
|
Наскоро се борих с Астра Г с такъв проблем. Оказа се корозия в един от конекторите на предно ляво колело - датчикът отчита произволни стойности за скоростта на въртене на това колело и бъркаше също показанията на приборите плюс празния ход на място(по това я хванах). Иначе не записваше никакви грешки. Много лесно се лови при четене на сензорите с живи данни.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Апр 06, 2019 6:10 pm |
|
|
iceman_t
Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am Постове: 59 Рейтинг: 2
|
Alxx написа: Наскоро се борих с Астра Г с такъв проблем. Оказа се корозия в един от конекторите на предно ляво колело - датчикът отчита произволни стойности за скоростта на въртене на това колело и бъркаше също показанията на приборите плюс празния ход на място(по това я хванах). Иначе не записваше никакви грешки. Много лесно се лови при четене на сензорите с живи данни. Колега, тук отправящ лъч светлина и в моята тъмнина, вчера закачих ОБД адапторче да следя данните и ми направи впечатление, че на скоростомера ми показва 100км/ч скорост, а на ОБД-то 84 км/ч.... Значи другата седмица като легна под колата за смяна на масло, всичкото датчик по скоростна кутия и 4-те колела ще бъде проверено и почистено... Дано излезе нещо тази процедура. Ще пиша за резултат. Благодаря ,колеги за отговорите !
|
|
|
Нед Апр 07, 2019 4:43 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта |
|