|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Монтиране на заден LSD-Legacy 2.5 MT, 165 к.с., 2004 г.
Автор |
Съобщение |
sarnevec
Регистриран на: Нед Апр 14, 2019 4:25 am Мнения: 5
Автомобил: Legacy 2.5 MT 2004
Телефон: 0888978129
Рейтинг: 0
|
Здравейте, казвам се Тодор Златев и съм от Стара Загора. От около 3 месеца съм собственик на въпросното Легаси от темата и съм много доволен. Въпроса ми към вас, колеги, е, как най-лесно мога да си ъпгрейдна задния диференциал с блокиращ такъв. Изчетох доста неща от чужди форуми, но никъде не намерих нещо конкретно и 100 % сигурно(имам впредвид за VLSD-заден блокиращ виско диференциал от друго Субару)-това, което със сигурност разбрах е, че ако е VLSD, то е желателно той да бъде R180 (180 мм), тъй като доста по-често срещания R160(160 мм) бил общо казано слаб и със незначително полезно действие. Предавателното отношение (final drive) на предния и заден диференциал на моето Легаси е 3.7, а НЕ е 3.9, като на същото поколение Аутбак(B13) и оттук невъзможността да ползвам такъв заден блокиращ виско диференциал от сходен Аутбек. Някои колеги от "странство" тяърдят, че с такъв (3.7 отношение) е Импреза СТИ от 2006-2007 г.(последния фейслифт на второ поколение), но не съм 100 % сигурен, че това е вярно. Идеята ми е да си направя колата по-проходима за евентуални неблагоприятни пътни условия или по-тежък(ако се наложи) офроуд, защото в момента е с 2 отворени диференциала а и няма VDC, който да помага в такива ситуации и знам, че в сегашния си вид, тази AWD конфигурация може да има проблеми при "диагоналка" или при попадане на 1 предно и 1 задно колело от една и съща страна в ситуации на буксуване(свободно превъртане на колелата). Зная, че може да се добави и заден диференциал тип '"Торсен" или "Хеликал', но те разбираемо са много скъпи варианти и също са предпочитани главно за подобряване перформанса на колата на нормален път, т.е. по-спортна настройка и поведение да има. Също така научих, че може да се монтира и заден диференциал "clutch-type", демек многодисков съединител, но пък той е "обслужваем" и по-усложнен като изпълнение и поддръжка. Моля да споделите вашия опит и/ или препоръки относно моето питане и също така да ме насочите към евентуален сервиз/ майстор, който да знае как да направи такава манипулация. Също така, според вас, колко би могло(приблизително) да ми струва това "удоволствие"-с вариант "донор" (втора ръка от друго Субару) или нов диференциал? И последно-дали би се усетило чувствително увеличение разхода на гориво и съответно влошаване на ускорението след евентуалната добавка на LSD? Благодаря предварително на всеки отзовал се С уважение, Тодор Златев
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 5:00 am |
|
|
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Мнения: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
Здравей колега, съветът ми е да не се захващаш със смяна на дифове на Субару. Рискът от това да си счупиш здравата кола е доста голям, а резултата е съвсем неясен. Имал съм Субару без LSD и такова със LSD... ами откъдето ме е вадило второто, то и първото не е срещало проблеми. Става въпрос за Форестър, а не за Легаси. Относно това да ползваш колата за "по-тежък оф роуд" , едва ли Легаси става за подбно нещо - твърде ниска и твърде дълга. Ако обичаш забежките извън пътя - скачай на Фори или, ако ти е малко - на Аутбек. Там LSD-та има колкото щеш Субару, ако не е специално подготвено (напр. като предишното на колегата Steling), не става за "по-тежък" оф роуд. Това е просто автомобил с повишена проходимост. Поздрави
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 7:31 am |
|
|
Vmax
|
Към автора на темата - пусни ВИН номера на колата да видим с какви числа си, че нещо ме съмнява това което си написал. Схемата с R180 диф няма да стане - трябва да се сменят още куп неща - полуоски, главини, дискове и т.н. Сметката отива на 2-3 бона, без гаранция че ще стане. Както ти каза колегата по-горе разликата е незначителна от подобен ъпгрейд, а и това купе не е а за офроуд. Отделно колата ти е с ръчна кутия, а не автомат, т.е. 50/50 е авд-то
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 8:08 am |
|
|
sarnevec
Регистриран на: Нед Апр 14, 2019 4:25 am Мнения: 5
Автомобил: Legacy 2.5 MT 2004
Телефон: 0888978129
Рейтинг: 0
|
Здравейте отново, колеги субаристи. Изненадахте ме с бързите си реакции по повод моята питанка, за което Ви благодаря. JF1BP9LK44G004583 е VIN-a на колата ми. Разбира се, под "по-тежък офроуд" имах впредвид ситуации по заледени/заснежени пътища и черни такива, ако ми се наложи, просто искам да съм максимално добре подготвен за евентуални неблагоприятни обстоятелства, особено когато става въпрос за нашата родина. Според вас кое би било по-ефективно, Легаси като моето без заден блокиращ диф, но с VDC или Аутбек 2.5 МТ, който има заден VLSD, но без VDC. Става въпрос за ситуации, като горепосочените от мен.
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 8:44 am |
|
|
Alxx
|
Аутбек. ВДЦ на сняг и лед извън пътя така или иначе се изключва. Даже и в ръководството го споменават.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 8:54 am |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: Аутбек. ВДЦ на сняг и лед извън пътя така или иначе се изключва. Даже и в ръководството го споменават. Алекс, не съм съвсем съгласен. Колите с VDC, поне тези след 2008-ма, са ASR+ESP. Като изключваш бутона VDC - изключваш само ESP, но ASR си остава активна, а на практика тя е тази, която "симулира" блокиращ се диф. Гледал съм клипове в youtube с обяснения и сравнения. ASR-a си стои винаги включен и не се влияе от бутона, защото при него няма варианти и ситуации да е вреден, за ралика от ESP-то при боксуване.
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 9:12 am |
|
|
Alxx
|
Изключва се и тракцията със задържане, ма не помня на всички ли ставаше Иначе колегата пита за друго в случая.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 10:27 am |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: Изключва се и тракцията със задържане, ма не помня на всички ли ставаше Иначе колегата пита за друго в случая. Хм, това не го знаех, ще го пробвам. Иначе по това, което пита колегата за избора между тракшън и LSD, за мен по-доброто би било това, което сработва по-бързо, но тук вече трябва да се почете.
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 12:57 pm |
|
|
valqk
|
По-добре, инвестирай в лебедка Има ръчни, които може да ти помогнат доста повече в определени сутации.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
15
|
|
Нед Апр 14, 2019 1:11 pm |
|
|
shadow
Регистриран на: Нед Май 24, 2015 2:47 pm Мнения: 361 Местоположение: Шумен
Автомобил: Land Cruiser J95 5VZ-FE
Рейтинг: 138
|
Лебедка на на кола без рама? То всъщност не, че е невъзможно де, ама сигурно трябва бая навътре по гредите да влязат гредите за металната броня, на която да се хване лебедката. Като се замисля някой колега от форума май беше сложил така на Форестър. Мисля беше Steling от Варна. sarnevec написа: ... Разбира се, под "по-тежък офроуд" имах впредвид ситуации по заледени/заснежени пътища и черни такива, ако ми се наложи, просто искам да съм максимално добре подготвен за евентуални неблагоприятни обстоятелства, особено когато става въпрос за нашата родина. ... Тошко, ако смяташ да караш офроуд търси джип, където ходовете на колелетата ще са по-големи от тези на Субару-то. За предпочитане да е с 2 твърди моста, че се лифтва по-лесно. Не си мисли, че Субару-то е всъдеход, дето върви навсякъде. Достатъчно проходимо си е, но ако си мислиш, че ще газиш в 40 санта сняг - не мисля, че ще ти се получи. Освен ако не е прясно навалял. Може би е трябвало още отначало да се огледаш за Аутбек.
_________________ ex - '04 Subaru Legacy B13 H4 2.0 Symmetrical AWD ex - '02 Audi A4 B6 Avant V6 3.0i Quattro ex - '06 Audi A6 4F Allroad V6 3.0 TDI Quattro current - '00 Toyota Land Cruiser Prado J95 V6 3.4
|
|
|
Нед Апр 14, 2019 6:45 pm |
|
|
sarnevec
Регистриран на: Нед Апр 14, 2019 4:25 am Мнения: 5
Автомобил: Legacy 2.5 MT 2004
Телефон: 0888978129
Рейтинг: 0
|
Здравейте отново, Едно леко свързано питане- как най-лесно и съответно достоверно може човек да разбере дали централния виско диференциал при ръчно Субару( в конкретния случай Легасито) наистина е изправен/ работи нормално. Четох, че се завъртат колелата при нулева скорост и ако дифа е ОК би трябвало да се въртят сравнително трудно, с полагане на доста механично усилие. Тествах моето и то е така, само не разбрах дали и четирите колела трябва да са във въздуха( на подемник) или може да се тестват 1 по едно( с крик)? Има ли друг по-наджден или поне допълнителен вариант за проверка? Благодаря отново.
Поздрави и безаварийно.
|
|
|
Съб Апр 20, 2019 6:09 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта |
|